vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 7 8 9 (10) 11 »

Anonym
Re: Punkt två tar fart! 100000 nya svenskar
Quote:

Vi är eniga med att grova brottslingar ska ut. Men vad som är den rätta vägen för att göra så. Det har varken du eller jag en lösning på.
..........

Invandrarfrågan är bara en fis irymden av värre problem som existerar. But hey, det är bara min åsikt, enligt många så är det det största problemet som finns. Då kan jag bara uppmana att ge det mer fokus och aktivism för dem som vill det.
.

Man kan inte lyckas om man inte har ambitonen eller tar upp ämnet det är en sak som är säker!

Jag har ideer som återvandringsbidrag.

Sen så kan vi börja med att stoppa all invandring tills dess att mångkulturen är avskaffad i sverige.

Muslimerna vill inte ha mångkultur och jag vill det inte heller så låt oss tillsammans stoppa detta vansinesexprement som regeringen så gärna vill att vi alla ska leva i.

Ni vet väl att ND kom in i södertälje tack vare många av kommunens syrrianer, då syrrianer i södertälje brukar lyssna på deras tal och även har medlemmar där.
syrrianerna vill inte ha mångkultur.

invandrarfrågan är bara en fis i rymden?

man måste vara vaken innan helvettet bryter ut som jaxtone skrev i en tråd.
"VISST! WTC HAR RASAT, MEN DET HÅLLER ÄVEN VÅRA FÖRORTER PÅ ATT GÖRA"

Vad har vi att vänta kravelerna i paris i england fast något mycket mycket värre?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

LegalizeNOW wrote:

Kolla här vad dom skriver i aftonbladet idag (länk). Där fick du allt lite bevis att bita i.

Det är ok att läsa skiten i syfte av egenunderhållning. Men ta det för guds skull inte på allvar och länka vidare skiten som någon förtroendeingivande källa.

Är allt aftonbladet skriver fel?
De grejerna som sker i angered behöver jag inte länka till, om ja hade haft en kamera kunde jag gå ner på min parkering och ta kort på de tre brända bilar som står härnere...

Jag kan fota skylten där invandrare har förtur på vårdcentralen..
Jag kan filma och lägga ut video på min vänn som för drygt 3 månader sedan fick vittna om en skottlossning i hennes trappuppgång. MM MM

Misslyckandet är ett faktum integrationen fungerar inte den är dömd att misslyckas. Det går att integrera några enskilda människor men inte hela befolkningar och städer.
att ta hit 100000 invandrare som ska slåss om 20000 jobb är inte humant mot svenskar det är inte humant mot invandrare.

Det räcker med mångkultur nu!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

LegalizeNOW wrote:

Kolla här vad dom skriver i aftonbladet idag (länk). Där fick du allt lite bevis att bita i.

Det är ok att läsa skiten i syfte av egenunderhållning. Men ta det för guds skull inte på allvar och länka vidare skiten som någon förtroendeingivande källa.

Är allt aftonbladet skriver fel?
De grejerna som sker i angered behöver jag inte länka till, om ja hade haft en kamera kunde jag gå ner på min parkering och ta kort på de tre brända bilar som står härnere...

Jag kan fota skylten där invandrare har förtur på vårdcentralen..
Jag kan filma och lägga ut video på min vänn som för drygt 3 månader sedan fick vittna om en skottlossning i hennes trappuppgång. MM MM

Misslyckandet är ett faktum integrationen fungerar inte den är dömd att misslyckas. Det går att integrera några enskilda människor men inte hela befolkningar och städer.
att ta hit 100000 invandrare som ska slåss om 20000 jobb är inte humant mot svenskar det är inte humant mot invandrare.

Det räcker med mångkultur nu!

Det är inte meningen att integrationen skall lyckas. Hela multikultiprojektet är till för att krossa den svenska nationalstaten, krossa den svenska identiteten och sammanhållningen för att vi tills slut skall förlora vår självständighet till EU och sen till världsstaten.

Det är inget annat än söndra och härska. Det är därför vi måste stoppa mångkulturen. Vi svenskar har rätten till vårt eget land och den rätten skall ingen ta ifrån oss!

Dagens invandringspolitik gagnar ingen förutom eliten. Skall man hjälpa U-länderna så skall man göra det på plats, inte genom att ta hit alla till väst för då kollapsar vi till slut.

Posted on: 2007/1/10 13:56
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
Quote:

Det är inte meningen att integrationen skall lyckas. Hela multikultiprojektet är till för att krossa den svenska nationalstaten, krossa den svenska identiteten och sammanhållningen för att vi tills slut skall förlora vår självständighet till EU och sen till världsstaten.

Det är inget annat än söndra och härska. Det är därför vi måste stoppa mångkulturen. Vi svenskar har rätten till vårt eget land och den rätten skall ingen ta ifrån oss!

Dagens invandringspolitik gagnar ingen förutom eliten. Skall man hjälpa U-länderna så skall man göra det på plats, inte genom att ta hit alla till väst för då kollapsar vi till slut.

PRECIS!!!

här är föresten dagens nyheter från angered

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=318297

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

PRECIS!!!

här är föresten dagens nyheter från angered

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=318297

Man kan inget annat än sucka. Här är nyheter om hur vi blir "berikade" av mångkulturen i min hemstad Eslöv:
http://sydsvenskan.se/skane/eslov/article202784.ece

Jag är ju medlem i SDU/SD och är politiskt aktiv där eftersom jag anser det vara det enda och bästa alternativet som är det enda partiet som har någon chans att påverka politiken i Sverige. Men något som jag tycker är irreterande är att det knappast går att övertyga någon i SD om NWO. Jag har visserligen bara börjat att snacka om det med dom men det går inte så värst bra än så länge.

Men även om folket i SD inte vet om NWO så arbetar partiet INDIREKT mot NWO.

Men för att återknyta till ämnet så är det så att vi svenskar håller på att successivt att bytas ut och om inte vi som ett folk säger STOPP så kan vi säga hejdå till vårt vackra land och vår vackra kultur.

Posted on: 2007/1/10 14:43
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
SD stödjer ju israel

See User information
SD är en bra rekryteringsbas för lägervakter framgent

Posted on: 2007/1/10 15:15

See User information
Quote:

maggot wrote:
SD stödjer ju israel

SD har inte gått ut och tagit ställning i Isreal/Palestina frågan och i egenskap av medlem som har lite koll på strömmningarna så kan jag säga att partiet är splittrat i den frågan. Lite oroväckande är det dock att t.ex. Björn Söder (som för övrigt är en helt okej man som jag träffati verkligheten) stödjer Israel. Men det hela grundar sig i att man är rädd för islamiseringen i världen och folk i SD tror att Isreal är en demokrati som står upp mot Islamismen. Vissa tänker nog istället taktiskt och menar på att om SD öppet stödjer Isreal så kan inte media, politiker och andra anklaga SD för nazism vilket är är förståeligt. Jag själv är riktigt trött på att bli kallad nazist eller rasist men dock tror ju inte jag att det kommer att hjälpa att stödja en regim som Israel.

Posted on: 2007/1/10 15:23
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

See User information
Quote:

gaston wrote:
SD är en bra rekryteringsbas för lägervakter framgent

Exakt vad menar du med det?

Posted on: 2007/1/10 15:23
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

See User information
Jag tycker inte att man måste vara emot mångkultur bara för att man är emot massinvandring. Mångkultur i den meningen att människor ska ha möjlighet att utöva sin egen kultur så länge det inte inkräktar på svenska lagar och så länge de visar respekt för vår inhemska kultur. Jag har personligen alltid tyckt att det har varit intressant att få ta del av människor från andra länders kulturer när jag har lärt känna dem. Maten, musiken, kläderna, sederna o.s.v. Så länge man inte försöker pracka på någon annan sin livsstil eller anser att ens egen kultur måste gå före det land vars kultur man flyttar till och så länge man är villiga att följa de lagar och förordningar som finns så måste det inte nödvändigtvis vara ett problem.

Problemen uppstår när man tar in horder av människor från en helt annan kultur och om dessa inte kan respektera vårt lands sedvänjor och lagar. Detta i kombination med en allt hårdare arbetsmarknad bäddar ju för att det ska bli slitningar och problem mellan svenskar och invandrare, det är ju inte särskilt svårt att räkna ut. Tyvärr tror jag att det är precis vad den elit som styr världen vill också och det är tragiskt i flera avseenden: Tragiskt för att det skapar sönderfall och förstörelse i vårt eget land, och tragiskt för att det innebär att utsatta människor, inte minst kvinnor och barn, från andra länder inte får den hjälp de skulle förtjäna sedan religiösa fanatiker, maktgalna krigsherrar och konspirerande stormakter skapat kaos i deras hemländer.

De största förlorarna i den konflikt som inte sällan uppstår när vitt skilda kulturer möts och inte kan respektera varandra brukar ju tyvärr alltid vara de svagaste. Lika sorgligt är, att de som faktiskt vill sköta sig och komma in i vårt samhälle, riskerar att få dörren slängd i ansiktet och brännmärks innan de ens fått en chans att visa det. Alla som är emot massinvandring är inte rasister, eller ens främlingsfientliga, det är jag själv ett bevis för, Men alla som är från en helt annan kultur är inte med nödvändighet kulturförstörare heller, det är lätt att glömma bort det i stridens hetta.

Posted on: 2007/1/10 15:32
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
Jag tycker inte att man måste vara emot mångkultur bara för att man är emot massinvandring. Mångkultur i den meningen att människor ska ha möjlighet att utöva sin egen kultur så länge det inte inkräktar på svenska lagar och så länge de visar respekt för vår inhemska kultur. Jag har personligen alltid tyckt att det har varit intressant att få ta del av människor från andra länders kulturer när jag har lärt känna dem. Maten, musiken, kläderna, sederna o.s.v. Så länge man inte försöker pracka på någon annan sin livsstil eller anser att ens egen kultur måste gå före det land vars kultur man flyttar till och så länge man är villiga att följa de lagar och förordningar som finns så måste det inte nödvändigtvis vara ett problem.

Problemen uppstår när man tar in horder av människor från en helt annan kultur och om dessa inte kan respektera vårt lands sedvänjor och lagar. Detta i kombination med en allt hårdare arbetsmarknad bäddar ju för att det ska bli slitningar och problem mellan svenskar och invandrare, det är ju inte särskilt svårt att räkna ut. Tyvärr tror jag att det är precis vad den elit som styr världen vill också och det är tragiskt i flera avseenden: Tragiskt för att det skapar sönderfall och förstörelse i vårt eget land, och tragiskt för att det innebär att utsatta människor, inte minst kvinnor och barn, från andra länder inte får den hjälp de skulle förtjäna sedan religiösa fanatiker, maktgalna krigsherrar och konspirerande stormakter skapat kaos i deras hemländer.

De största förlorarna i den konflikt som inte sällan uppstår när vitt skilda kulturer möts och inte kan respektera varandra brukar ju tyvärr alltid vara de svagaste. Lika sorgligt är, att de som faktiskt vill sköta sig och komma in i vårt samhälle, riskerar att få dörren slängd i ansiktet och brännmärks innan de ens fått en chans att visa det. Alla som är emot massinvandring är inte rasister, eller ens främlingsfientliga, det är jag själv ett bevis för, Men alla som är från en helt annan kultur är inte med nödvändighet kulturförstörare heller, det är lätt att glömma bort det i stridens hetta.

Jag har la inget emot en iransk resturang i stan jag heller,
saken är den att jag inte vill ha mångetnictet i förorter alltså "massinvandring"
och vissa folkslag ex muslimer är nog omöjligt att integrera med svensk kultur.
iaf lite mer "fanatiska" ickeeuropiska muslimer.
jag är inte heller sk främlingsfientligt men jag är emot mångkultur.
kulturer som ligger nära oss går att möta inte alla.
vi är alla offer för ett mångkultulet vanisine såväl muslimer som norskar

See User information
Light <-- Håller med dig fullständigt, som vanligt!

Klart som korvspad att NWO vill ha konflikter i samhället och det passar ju då väldigt bra att släppa in ett för stort antal invandrare som man sedan inte kan ta hand om..

Invandrarna blir irriterade på samhället och även vi blir irriterade,
sen är det lätt att rikta denna irritation mot fel part i detta problem..

Jag hade fått för mig att SD/ND visste nåt om NWO, om dom inte vet nåt om detta så kan man ju börja undra vilka som kom på ide'n med att starta en opposition mot dom vanliga partierna?? Är detta ytterliggare ett snilledrag av NWO-mupparna..?

Posted on: 2007/1/10 15:52
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Jag vet inte hur ND resonerar, finns en möjlighet att ND "vet" om det. Men SD vet inte om det. Kan hända att vissa individer vet om det men då är det ingen jag träffat på. Men jag kan säga så mkt att knappast är SD ett snilledrag av NWO med tanke på att massmedia och etablerade politiker gör ALLT i sin makt för att hålla SD utanför.

Även eftersom jag känner folket i SD och har träffat de som "leder" partiet kan jag säga att det knappast är någon som jobbar för NWO. Det är helt "vanliga" människor som är trötta på förstörelsen av Sverige.

Lightsaber...det kan funka men mångkultur är inget annat än ingen kultur alls. Det förstör kulturer och är inte frivilligt kulturutbyte på något sätt. Det är inget annan än ren kulturimperialism. Vill jag ta del av någon annans kultur åker jag ner till det landet.

Jag vill poängtera att jag älskar "mångfalden" av kulturer i världen och är väldigt intresserad av kultur överhuvudtaget. Men det betyder även att jag vill bevara världens kulturer och det betyder att alla folk har rätt till sina egna hemländer. Sverige är svenskarnas land, det betyder inte att vi är bättre än någon annan. Det betyder bara att här är vår lilla hörna i världen där vi har absolut rätt att verka och i fred och frihet utveckla vår kultur.

Posted on: 2007/1/10 17:02
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
Quote:
Lightsaber: Jag tycker inte att man måste vara emot mångkultur bara för att man är emot massinvandring. Mångkultur i den meningen att människor ska ha möjlighet att utöva sin egen kultur så länge det inte inkräktar på svenska lagar och så länge de visar respekt för vår inhemska kultur...

Jag har personligen alltid tyckt att det har varit intressant att få ta del av människor från andra länders kulturer när jag har lärt känna dem. Maten, musiken, kläderna, sederna o.s.v. Så länge man inte försöker pracka på någon annan sin livsstil eller anser att ens egen kultur måste gå före det land vars kultur man flyttar till och så länge man är villiga att följa de lagar och förordningar som finns så måste det inte nödvändigtvis vara ett problem.

Du börjar mer och mer att ha bra synpunkter och skriva kloka saker i denna fråga. Men jag håller med Niklas om att mångkultur på en och samma plats inte leder till någon kultur alls.

Det är när man säger en så självklar sak som kritikerna d.v.s. de som utan egen vilja sprider sjuk propaganda och arbetar likt blinda myror under makteliten, att högljutt protestera, gnälla och anklaga en för att vara rasist, nazist och elak. De hävdar att det skapas en ny och bättre kultur om man häller ner all jordens människor i en och samma gryta. Men för den individ som öppnat sitt medvetande och tänker lite mer kritiskt ser man rätt igenom den falska fasaden.

För det första vill jag göra en liknelse och påpeka att den kock som häller ner alla världens kryddor på en och samma gång då han tillagar en gryta kommer att uppfattas som smaklös, korkad och amatörmässig.

Men ett tyngre skäl är att dessa blandade kulturer förr eller senare kommer att göra en kraftmätning där den mest hatiska och våldsbenägna gruppen kommer att vinna på kort sikt.

Men den långsiktiga effekten är att alla grupper i det onaturliga mångkulturella samhället som makteliten vill skapa genererar slavar som är helt i händerna på de marknadskrafter som styr mode, media, teknik, läkarvetenskap, matindustrier och nöje.

Så i slutändan borde du och de som kanske inte helt bestämt sig för att motarbeta denna sjuka företeelse på alla sätt inse att om det finns många unika kulturer på denna planeten istället för en stor gröt utan egen historia eller stolthet så kommer det bli fan så mycket svårare för "the evil" att styra allt ner i helvetets käftar.

Anonym
Quote:

TeBe wrote:

Klart som korvspad att NWO vill ha konflikter i samhället och det passar ju då väldigt bra att släppa in ett för stort antal invandrare som man sedan inte kan ta hand om..

Jag hade fått för mig att SD/ND visste nåt om NWO, om dom inte vet nåt om detta så kan man ju börja undra vilka som kom på ide'n med att starta en opposition mot dom vanliga partierna?? Är detta ytterliggare ett snilledrag av NWO-mupparna..?

ND tar upp bilderberggruppen rätt som det är.

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

TeBe wrote:

ND tar upp bilderberggruppen rätt som det är.

Jag vet att en f.d SDare som heter Jan Milld som driver en jättebra site: www.bgf.nu har tagit upp det lite.

Här är två länkar från hans sida där det tas upp lite om bilderberggruppen:

http://www.bgf.nu/nr/01/2/bb.html

http://www.algonet.se/~milld/ms01/v21.html

Posted on: 2007/1/10 18:25
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
Jag har den uppfattningen att Adelskogh vet vad han pratar om.

Inte bara när det gäller Bilderberggruppen. Här får dom " Privat Inbjudna Gästerna" skjuts med MilitärHelikoptrar och med RegeringsBilar . Dom får väl för fan ta Taxi som vanligt folk eller egen bil när det är ett Privat Möte...........

Anonym
Quote:

A73 wrote:
Jag har den uppfattningen att Adelskogh vet vad han pratar om.

Inte bara när det gäller Bilderberggruppen. Här får dom " Privat Inbjudna Gästerna" skjuts med MilitärHelikoptrar och med RegeringsBilar . Dom får väl för fan ta Taxi som vanligt folk eller egen bil när det är ett Privat Möte...........

galen värld alltså

Anonym
Quote:
Anonym:
Allting ändras med tiden vare sig du vill eller inte. Det är väl ganska skönt att inte behöva fastna i 50, 60, 70, 80 eller 90 talet. Lagar, regler, censur, boende, teknik, gemenskap, kulturer, historia, politik, och mycket mer tar alltid nya vändningar när vi stöter på nya utmaningar, Upptäckter, möten och problem som måste lösas, det är så utvecklingen går framåt. Men det kommer alltid att finnas dem som hävdar att det var bättre förr, bla Siwert Öholm.

Jag tycker inte att Siewert Öholm framstår som speciellt sympatisk utan snarare är en klassisk svensk buffel som med armbågarnas hjälp tagit sig dit han är i dag.

Men jag kan hålla med om att mycket var bättre förr. Dock vill jag påminna "herr anonym" och en del andra unga hetsporrar att det är en förutsättning att man har åldern inne för att att fälla en sådan kommentar. Så alla under 45 kan ge fan i att uttala sig i frågan eftersom de inte har några referensramar överhuvudtaget i dett fall.

Låt mig ta ett exempel på några ord som fått en annan innebörd helt enligt agendan som vill slå sönder all moral och alla värderingar som gör att människor kan leva tillsammans.

1. Ett ord jag hört väldigt många unga kaxiga invandrarkillar använda är att de kräver "RESPEKT"!

Detta ordet betydde förr att man respekterade äldre människor och de som var mindre än en själv! Att man höll upp dörren för gravida och gärna upplät sin sittplats på bussar, tåg och spårvagnar för de som såg ut att behöva det.

Det var inget man krävde alltså utan är nu ett bindande bevis på hur skickligt makteliten lyckats vända på ett friskhetstecken och lyckats smutsa ner det totalt.

2. Hora är ett ord många invandrarkillar använder när de skall tala om vad de egentligen tycker om blonda svenska tjejer.

Hora var ett mycket starkt skällsord förr i tiden och även om jag aldrig skulle påstå att detta ord är befogat på någon med tanke på att många kvinnor tvingats in i yrket p.g.a. av diverse trauman och fattigdom.

Men en intressant grej är att eftersom många (givetvis inte alla) unga killar med invandrarbakgrund också är ganska brainwashed med att deras systrar och kvinnliga släktingar under inga omständigheter får gifta sig utanför deras egenupprättade ras- och kulturgränser så kanske just ordet "hora" passar extra bra för dem att förnedra otroende svenska unga blonda tjejer.

Quote:

Hor är en äldre benämning på utomäktenskapligt sexuellt umgänge (i denna bemärkelse är hor alltså inte relaterat till prostitution). I äldre svensk lag var fenomenet kriminaliserat, och det avskaffades formellt först 1937, även om det då sedan länge inte tillämpats.

Horklut, en simpel huva som ofta bars av prostituerade förr i tiden.

För män används oftast benämningen manshora.

Lite tankar bara!

Anonym
http://www.bgf.nu/nr/01/2/bb.html bra sida niclas . Något för alla
politiskt korrekta stjärnor att kanske börja anama?

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Anonym:
Allting ändras med tiden vare sig du vill eller inte. Det är väl ganska skönt att inte behöva fastna i 50, 60, 70, 80 eller 90 talet. Lagar, regler, censur, boende, teknik, gemenskap, kulturer, historia, politik, och mycket mer tar alltid nya vändningar när vi stöter på nya utmaningar, Upptäckter, möten och problem som måste lösas, det är så utvecklingen går framåt. Men det kommer alltid att finnas dem som hävdar att det var bättre förr, bla Siwert Öholm.

Jag tycker ovanstående är en fullt realistisk förklaring av tid och förändring. Det kunde varit en 3 åring som skrev det och det skulle fortfarande vara en rätt analys. Sen om du tycker det var bättre eller sämre förr är ju bara en uppfattning om hur du hade det förr. Förändringen kan man ju inte förneka.

Quote:

jaxtone wrote:
Jag tycker inte att Siewert Öholm framstår som speciellt sympatisk utan snarare är en klassisk svensk buffel som med armbågarnas hjälp tagit sig dit han är i dag.

Men jag kan hålla med om att mycket var bättre förr. Dock vill jag påminna "herr anonym" och en del andra unga hetsporrar att det är en förutsättning att man har åldern inne för att att fälla en sådan kommentar. Så alla under 45 kan ge fan i att uttala sig i frågan eftersom de inte har några referensramar överhuvudtaget i dett fall.

Låt mig ta ett exempel på några ord som fått en annan innebörd helt enligt agendan som vill slå sönder all moral och alla värderingar som gör att människor kan leva tillsammans.

Du talar om att ha rätt uppfattning och moral. Tycker du inte själv att det är lite omoraliskt och högfärdigt att be andra hålla tyst pga av att du har en annan uppfattning? Helst ska vi inte ens komma med en kommentar överhuvudtaget? Vill du begränsa reflektioner av det förflutna om man inte har åldern inne? Hur gammal är ”Herr anonym” om jag får fråga?
Jag vet inte om jag kan tolka dina val av ord och uttryck för ”mogna” eller ”eftertänksamma” orden låter ungdomliga fast jag vet att de inte är det.

Quote:

jaxtone wrote:

1. Ett ord jag hört väldigt många unga kaxiga invandrarkillar använda är att de kräver "RESPEKT"!

Och vad är det som säger att jag inte tycker att det är fel när det handlar om RESPKT i våldsliga handlingar? Kan det vara en förutfattad mening av ordet? bara för att jag och du förstår innebörden av ordet betyder inte att unga kaxiga invandrare gör det. Vi behöver lära dem vad respekt är om det inte förstår det i ung ålder.

Quote:

jaxtone wrote:
Detta ordet betydde förr att man respekterade äldre människor och de som var mindre än en själv! Att man höll upp dörren för gravida och gärna upplät sin sittplats på bussar, tåg och spårvagnar för de som såg ut att behöva det.

Korekt, vi är eniga.

Quote:

jaxtone wrote:
Det var inget man krävde alltså utan är nu ett bindande bevis på hur skickligt makteliten lyckats vända på ett friskhetstecken och lyckats smutsa ner det totalt.

Korrekt igen.

Quote:

jaxtone wrote:
2. Hora är ett ord många invandrarkillar använder när de skall tala om vad de egentligen tycker om blonda svenska tjejer.

Visst är det fel med dessa ord. Men koncentrera inte det till bara invandrare. Själv har jag i ung ålder använt dessa ord, bla i grupp där man ska hävda sig och behålla ett vist grupptryck, man växer ur det som allt annat omoget beteende, enligt mig inget att hetsa upp sig för eftersom att jag betraktar det som ett normalt beteende när man är ung. Du sitter säkert själv på någon form av ungt rebelliskt beteende själv?

Quote:

jaxtone wrote:
Hora var ett mycket starkt skällsord förr i tiden och även om jag aldrig skulle påstå att detta ord är befogat på någon med tanke på att många kvinnor tvingats in i yrket p.g.a. av diverse trauman och fattigdom.

Ordet är fel att använd, jag ser det som föräldrarnas ansvar att fostra barnen efter moral och etik.

Quote:

jaxtone wrote:
Men en intressant grej är att eftersom många (givetvis inte alla) unga killar med invandrarbakgrund också är ganska brainwashed med att deras systrar och kvinnliga släktingar under inga omständigheter får gifta sig utanför deras egenupprättade ras- och kulturgränser så kanske just ordet "hora" passar extra bra för dem att förnedra otroende svenska unga blonda tjejer.

Quote:

Hor är en äldre benämning på utomäktenskapligt sexuellt umgänge (i denna bemärkelse är hor alltså inte relaterat till prostitution). I äldre svensk lag var fenomenet kriminaliserat, och det avskaffades formellt först 1937, även om det då sedan länge inte tillämpats.

Horklut, en simpel huva som ofta bars av prostituerade förr i tiden.

För män används oftast benämningen manshora.

Lite tankar bara!

I Norge säger det tös = en Norsk kvinna som hade en relation med en tysk under och efter 2:a världskriget, ordet använd oftast av Norrmän

Anonym
Eftersom jag är i 20årsåldern har jag inte sett upplevt så mycket men jag kan säga en sak det var bättre för och det kommer bli värre framöver.
vad förutom storleken på TV har blivit bättre de senaste 10åren?

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Eftersom jag är i 20årsåldern har jag inte sett upplevt så mycket men jag kan säga en sak det var bättre för och det kommer bli värre framöver.
vad förutom storleken på TV har blivit bättre de senaste 10åren?

Internet. En orsak till att du sitter här och nu och brukar ett kommunikationsmedel som var sämre förr.

Listan kan göras oändlig på bra och dåliga saker, men man kan inte förneka utveclingen? Att låsa in sig och inte ta del av utveckligen bidrar bara till att utvecklinge går åt fel håll.

Anonym
När ja hade publicerat det ja skrev tänkte jag direkt okej "internet" men annars vet jag nog inget

« 1 ... 7 8 9 (10) 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper