vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Vem var Erasmus Darwin
#1


See User information
Jag lägger in ett intressant avsnitt ur en bok jag översätter angående frimurarna. Här hittar ni grunden till dagens vetenskap och forskning:

Var fann Erasmus Darwin idén om evolutionen? Var kom hans intresse om detta ämne ifrån?

Efter en fördjupad sökande efter svaret av denna fråga, upptäckte vi en intressant fakta att Erasmus Darwin var en frimurare. Även då Erasmus Darwin inte var en ordinarie frimurare, så hade han en av organisationens högsta grader.

Han var mästaren av den välkända Canongate loge i Edinburgh, Scottland. Dessutom hade han nära förbindelser med Jacobin Masons som organiserade revolutionen i Frankrike under samma tid, och med Illuminati, vars främsta syfte var att främja fientlighet mot religion. Detta är Erasmus Darwin som var ett viktigt namn hos det europeiska frimureriet, en anti-religiös organisation.

Erasmus lärde hans son Robert (Charles Darwin´s fader), som också hade blivit medlem i frimurar logen. Eftersom detta fick Charles Darwin detta arv av frimurarnas lära både från sin fader och sin farfar.

Erasmus Darwin hoppades att hans son Robert skulle återuppta och publicera hans teori, men det blev hans barnbarn, Charles som skulle åta sig denna rörelse. Även då det kom en tid senare, Erasmus Darwins ”Temple of Nature” blev slutligen framtagen av Charles Darwin.

Posted on: 2007/1/29 16:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem var Erasmus Darwin
#2
Skriver inte svenska frimurarorden på deras egna sida att han var murare?
de skriver om presidenter och vaccinens grundare osv

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#3


See User information
Quote:

Dan wrote:
Jag lägger in ett intressant avsnitt ur en bok jag översätter angående frimurarna. Här hittar ni grunden till dagens vetenskap och forskning:

Var fann Erasmus Darwin idén om evolutionen? Var kom hans intresse om detta ämne ifrån?

Efter en fördjupad sökande efter svaret av denna fråga, upptäckte vi en intressant fakta att Erasmus Darwin var en frimurare. Även då Erasmus Darwin inte var en ordinarie frimurare, så hade han en av organisationens högsta grader.

Han var mästaren av den välkända Canongate loge i Edinburgh, Scottland. Dessutom hade han nära förbindelser med Jacobin Masons som organiserade revolutionen i Frankrike under samma tid, och med Illuminati, vars främsta syfte var att främja fientlighet mot religion. Detta är Erasmus Darwin som var ett viktigt namn hos det europeiska frimureriet, en anti-religiös organisation.

Erasmus lärde hans son Robert (Charles Darwin´s fader), som också hade blivit medlem i frimurar logen. Eftersom detta fick Charles Darwin detta arv av frimurarnas lära både från sin fader och sin farfar.

Erasmus Darwin hoppades att hans son Robert skulle återuppta och publicera hans teori, men det blev hans barnbarn, Charles som skulle åta sig denna rörelse. Även då det kom en tid senare, Erasmus Darwins ”Temple of Nature” blev slutligen framtagen av Charles Darwin.


Hm... översättning verkar inte vara din grej. Eller kommer texten från ett översättningsprogram??

"Efter en fördjupad sökande efter svaret av denna fråga, upptäckte vi en intressant fakta"
ehh??

"Även då Erasmus Darwin inte var en ordinarie frimurare"
"Even though" översätts inte "även då", ett bättre alternativ är "trots att", eller att formulera om meningen. "ordinary" kan du inte översätta till "ordinarie" här, det ska snarare översättas "vanlig".

"Erasmus lärde hans son Robert"
"his" ska här översättas med "sin", inte "hans"

"Även då det kom en tid senare, Erasmus Darwins ”Temple of Nature” blev slutligen framtagen av Charles Darwin."
Mycket märklig mening...


Vad har det då för betydelse att Charles Darwin hade kopplingar till frimureriet? Vetenskapen är en meritokrati, vetenskapliga teorier blir bedömda utifrån deras vetenskapliga värde och kvalitet, och överenstämmelse med fakta, inte utifrån vilka klubbar upphovsmannen var medlem i. Jag kan lova dig att dagens biologer skiter i vilka klubbar Darwin var med i när de idag använder sig av och utvecklar evolutionsteorin.

Posted on: 2007/1/29 20:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#4


See User information
zpz2 <-- Kan du då säga vilken av dom två olika grupperna han var mest lojal mot?

Frimureriet eller vetenskapen?

Och jag vill ha bevis från dig vilken grupp han var mest lojal mot, eftersom du vill ha bevis på den minsta detalj man nämner för dig!

Posted on: 2007/1/29 20:50
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#5


See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

Dan wrote:
Jag lägger in ett intressant avsnitt ur en bok jag översätter angående frimurarna. Här hittar ni grunden till dagens vetenskap och forskning:

Var fann Erasmus Darwin idén om evolutionen? Var kom hans intresse om detta ämne ifrån?

Efter en fördjupad sökande efter svaret av denna fråga, upptäckte vi en intressant fakta att Erasmus Darwin var en frimurare. Även då Erasmus Darwin inte var en ordinarie frimurare, så hade han en av organisationens högsta grader.

Han var mästaren av den välkända Canongate loge i Edinburgh, Scottland. Dessutom hade han nära förbindelser med Jacobin Masons som organiserade revolutionen i Frankrike under samma tid, och med Illuminati, vars främsta syfte var att främja fientlighet mot religion. Detta är Erasmus Darwin som var ett viktigt namn hos det europeiska frimureriet, en anti-religiös organisation.

Erasmus lärde hans son Robert (Charles Darwin´s fader), som också hade blivit medlem i frimurar logen. Eftersom detta fick Charles Darwin detta arv av frimurarnas lära både från sin fader och sin farfar.

Erasmus Darwin hoppades att hans son Robert skulle återuppta och publicera hans teori, men det blev hans barnbarn, Charles som skulle åta sig denna rörelse. Även då det kom en tid senare, Erasmus Darwins ”Temple of Nature” blev slutligen framtagen av Charles Darwin.


Hm... översättning verkar inte vara din grej. Eller kommer texten från ett översättningsprogram??

"Efter en fördjupad sökande efter svaret av denna fråga, upptäckte vi en intressant fakta"
ehh??

"Även då Erasmus Darwin inte var en ordinarie frimurare"
"Even though" översätts inte "även då", ett bättre alternativ är "trots att", eller att formulera om meningen. "ordinary" kan du inte översätta till "ordinarie" här, det ska snarare översättas "vanlig".

"Erasmus lärde hans son Robert"
"his" ska här översättas med "sin", inte "hans"

"Även då det kom en tid senare, Erasmus Darwins ”Temple of Nature” blev slutligen framtagen av Charles Darwin."
Mycket märklig mening...


Vad har det då för betydelse att Charles Darwin hade kopplingar till frimureriet? Vetenskapen är en meritokrati, vetenskapliga teorier blir bedömda utifrån deras vetenskapliga värde och kvalitet, och överenstämmelse med fakta, inte utifrån vilka klubbar upphovsmannen var medlem i. Jag kan lova dig att dagens biologer skiter i vilka klubbar Darwin var med i när de idag använder sig av och utvecklar evolutionsteorin.


Nu har jag inte den engelska texten men detta:

"Even though" översätts inte "även då", ett bättre alternativ är "trots att", eller att formulera om meningen. "ordinary" kan du inte översätta till "ordinarie" här, det ska snarare översättas "vanlig".

Vad sägs om: "Även om..."

Posted on: 2007/1/29 20:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#6


See User information
Quote:

TeBe wrote:
zpz2 <-- Kan du då säga vilken av dom två olika grupperna han var mest lojal mot?

Frimureriet eller vetenskapen?

Och jag vill ha bevis från dig vilken grupp han var mest lojal mot, eftersom du vill ha bevis på den minsta detalj man nämner för dig!


Vad har det för betydelse för vetenskapen? Det viktiga är om teorin är riktig eller ej. Om man känner lojalitet mot vissa personer/klubbar betyder inte det att man gör sämre vetenskap. Eller menar du att t.ex. en lojal AIK-anhängare inte kan göra bra vetenskap för han kommer blanda in sina AIK-intressen i teorierna, och börja skriva om fotboll i en avhandling om gravitationen?

Darwin bidrog för övrigt mest med grundideerna till evolutionsteorin, det mesta av teorierna har utvecklats efter honom. Vi vet vi idag mycket mer om evolutionen än vad Darwin formulerade i sina teorier.

Posted on: 2007/1/29 21:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem var Erasmus Darwin
#7
Kan du påvisa en enda mutation som har lett till ökad genetisk informationsmängd och gett mutanten någon fördel?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#8


See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

TeBe wrote:
zpz2 <-- Kan du då säga vilken av dom två olika grupperna han var mest lojal mot?

Frimureriet eller vetenskapen?

Och jag vill ha bevis från dig vilken grupp han var mest lojal mot, eftersom du vill ha bevis på den minsta detalj man nämner för dig!


Vad har det för betydelse för vetenskapen? Det viktiga är om teorin är riktig eller ej. Om man känner lojalitet mot vissa personer/klubbar betyder inte det att man gör sämre vetenskap. Eller menar du att t.ex. en lojal AIK-anhängare inte kan göra bra vetenskap för han kommer blanda in sina AIK-intressen i teorierna, och börja skriva om fotboll i en avhandling om gravitationen?

Darwin bidrog för övrigt mest med grundideerna till evolutionsteorin, det mesta av teorierna har utvecklats efter honom. Vi vet vi idag mycket mer om evolutionen än vad Darwin formulerade i sina teorier.


Släpa inte runt på det gamla liket... Darwinism och all evolutionsteori är debunkat, avslöjat och begravt.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28216#forumpost28216

Posted on: 2007/1/29 21:22
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#9


See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Kan du påvisa en enda mutation som har lett till ökad genetisk informationsmängd och gett mutanten någon fördel?

Hm.. är du evolutionsförnekare?

Jag tänker inte sitta här och förklara evolutionsteorin för dig, på talkorigins finns svaren på det mesta.

Denna fråga lär du få besvarad om du läser här: http://www.talkorigins.org/faqs/mutations.html#Q2

Posted on: 2007/1/29 21:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#10


See User information
Quote:

novax wrote:
Släpa inte runt på det gamla liket... Darwinism och all evolutionsteori är debunkat, avslöjat och begravt.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28216#forumpost28216

Massvis av biologer världen över gör dagligen experiment och observationer som bekräftar evolutionsteorin, så jag skulle inte tro det va.

Posted on: 2007/1/29 21:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#11


See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

novax wrote:
Släpa inte runt på det gamla liket... Darwinism och all evolutionsteori är debunkat, avslöjat och begravt.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28216#forumpost28216

Massvis av biologer världen över gör dagligen experiment och observationer som bekräftar evolutionsteorin, så jag skulle inte tro det va.


Jag har redan gett exemplet om London Hammer. Det finns så mycket annat. Byggnaderna på Mars och Månen visar på att Darwingubben är ett skämt, det är så löjligt att jag inte förstår hur skygglapparna kan sitta så hårt.

Posted on: 2007/1/29 21:28
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#12


See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

novax wrote:
Släpa inte runt på det gamla liket... Darwinism och all evolutionsteori är debunkat, avslöjat och begravt.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28216#forumpost28216

Massvis av biologer världen över gör dagligen experiment och observationer som bekräftar evolutionsteorin, så jag skulle inte tro det va.


Jag har redan gett exemplet om London Hammer. Det finns så mycket annat. Byggnaderna på Mars och Månen visar på att Darwingubben är ett skämt, det är så löjligt att jag inte förstår hur skygglapparna kan sitta så hårt.

Inlägget du länkar till är ju ett skämt, och visar på noll kontakt med verkligheten...
En måne till Saturnus "konstruerad"?? Byggnader på mars och månen??? Sånt dravel kan man inte annat än skratta åt.

Angående hammaren: http://www.talkorigins.org/indexcc/CC/CC130.html

Posted on: 2007/1/29 21:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#13


See User information
Evolutionsteorin är frimurarnas egna onda religion som ger den starke rätt att överleva (tur att man är stark).

Posted on: 2007/1/29 21:39
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#14


See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

novax wrote:
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

novax wrote:
Släpa inte runt på det gamla liket... Darwinism och all evolutionsteori är debunkat, avslöjat och begravt.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28216#forumpost28216

Massvis av biologer världen över gör dagligen experiment och observationer som bekräftar evolutionsteorin, så jag skulle inte tro det va.


Jag har redan gett exemplet om London Hammer. Det finns så mycket annat. Byggnaderna på Mars och Månen visar på att Darwingubben är ett skämt, det är så löjligt att jag inte förstår hur skygglapparna kan sitta så hårt.

Inlägget du länkar till är ju ett skämt, och visar på noll kontakt med verkligheten...
En måne till Saturnus "konstruerad"?? Byggnader på mars och månen??? Sånt dravel kan man inte annat än skratta åt.

Angående hammaren: http://www.talkorigins.org/indexcc/CC/CC130.html


Du ärute och cyklar. Byggnader och annat finns väl beskrivet på mars. Månen har mycket aktivitet och saker som står där vid mängder av "kratrar". Iaepetus är konstruerad, den där bilden däruppe där jag skrev att det är byggnader på Iapetus, jag hittar inte mina länkar oxå nu, eventuellt var det på en annan måne.

Posted on: 2007/1/29 21:40
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#15


See User information
Quote:

novax wrote:
Du ärute och cyklar. Byggnader och annat finns väl beskrivet på mars. Månen har mycket aktivitet och saker som står där vid mängder av "kratrar". Iaepetus är konstruerad, den där bilden däruppe där jag skrev att det är byggnader på Iapetus, jag hittar inte mina länkar oxå nu, eventuellt var det på en annan måne.

Ett tips kan vara att sluta svälja all galenskap som du läser på diverse "länkar".
Flera sonder har tagit närbilder på mars och inga byggnader finns där.

Är det kvicksilverförgiftningen som spökar?

Posted on: 2007/1/29 21:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#16


See User information
Z jag var under intrycket att du var kungen på diverse "länkar".

Posted on: 2007/1/29 21:46
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#17


See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

novax wrote:
Du ärute och cyklar. Byggnader och annat finns väl beskrivet på mars. Månen har mycket aktivitet och saker som står där vid mängder av "kratrar". Iaepetus är konstruerad, den där bilden däruppe där jag skrev att det är byggnader på Iapetus, jag hittar inte mina länkar oxå nu, eventuellt var det på en annan måne.

Ett tips kan vara att sluta svälja all galenskap som du läser på diverse "länkar".
Flera sonder har tagit närbilder på mars och inga byggnader finns där.

Är det kvicksilverförgiftningen som spökar?


Debunkersbunkers och Förnekare lider av all möjligt, det är nog olika.

Mars:
http://www.geocities.com/photon9999/bigpicture.htm?20057

Månen, naturliga skapelser... : http://www.telematica.de/telestar/html/copernicus_crater_.html

Det är slående många dubbelkratrar på Månen... in och ut... sexsidiga också... http://www.controversial-science.com/ ... ling-lunar-anomalies.html

Nuclear Subselene Tunneling Machines On the Moon:
http://www.subversiveelement.com/Moon2.html

http://www.geocities.com/planetaesceptica/lunar.htm?200527

Ignoring Fossils On Mars
Resized Image

























































































































http://www.enterprisemission.com/_art ... IgnoringFossilsOnMars.htm

ABSOLUTE PROOF OF ALIEN ARTIFICIALITY ON MARS
Resized Image






























http://www.truinsight.com/absolute_proof_of_alien_artifici.htm

Posted on: 2007/1/29 22:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem var Erasmus Darwin
#18
Hmm, vart är den utökade genetiska informationen? Det är faktiskt en rimlig fråga om man hävdar att alla högre livsformer kommer ifrån början i från en-celliga organismer. Då borde det väl vara mycket enkelt att göra några experiment med bananflugor eller e-colibakterier där den genetiska informationen ökar. *ledtråd* ingen har lyckats.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#19


See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Hmm, vart är den utökade genetiska informationen? Det är faktiskt en rimlig fråga om man hävdar att alla högre livsformer kommer ifrån början i från en-celliga organismer. Då borde det väl vara mycket enkelt att göra några experiment med bananflugor eller e-colibakterier där den genetiska informationen ökar. *ledtråd* ingen har lyckats.

Om du läste lite på www.talkorigins.org skulle du inte behöva ställa så dumma frågor...


Quote:

Claim CB102:
Mutations are random noise; they do not add information. Evolution cannot cause an increase in information.

Response:

1. It is hard to understand how anyone could make this claim, since anything mutations can do, mutations can undo. Some mutations add information to a genome; some subtract it. Creationists get by with this claim only by leaving the term "information" undefined, impossibly vague, or constantly shifting. By any reasonable definition, increases in information have been observed to evolve. We have observed the evolution of

* increased genetic variety in a population (Lenski 1995; Lenski et al. 1991)
* increased genetic material (Alves et al. 2001; Brown et al. 1998; Hughes and Friedman 2003; Lynch and Conery 2000; Ohta 2003)
* novel genetic material (Knox et al. 1996; Park et al. 1996)
* novel genetically-regulated abilities (Prijambada et al. 1995)

If these do not qualify as information, then nothing about information is relevant to evolution in the first place.

2. A mechanism that is likely to be particularly common for adding information is gene duplication, in which a long stretch of DNA is copied, followed by point mutations that change one or both of the copies. Genetic sequencing has revealed several instances in which this is likely the origin of some proteins. For example:
* Two enzymes in the histidine biosynthesis pathway that are barrel-shaped, structural and sequence evidence suggests, were formed via gene duplication and fusion of two half-barrel ancestors (Lang et al. 2000).
* RNASE1, a gene for a pancreatic enzyme, was duplicated, and in langur monkeys one of the copies mutated into RNASE1B, which works better in the more acidic small intestine of the langur. (Zhang et al. 2002)
* Yeast was put in a medium with very little sugar. After 450 generations, hexose transport genes had duplicated several times, and some of the duplicated versions had mutated further. (Brown et al. 1998)
The biological literature is full of additional examples. A PubMed search (at http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi) on "gene duplication" gives more than 3000 references.

3. According to Shannon-Weaver information theory, random noise maximizes information. This is not just playing word games. The random variation that mutations add to populations is the variation on which selection acts. Mutation alone will not cause adaptive evolution, but by eliminating nonadaptive variation, natural selection communicates information about the environment to the organism so that the organism becomes better adapted to it. Natural selection is the process by which information about the environment is transferred to an organism's genome and thus to the organism (Adami et al. 2000).

4. The process of mutation and selection is observed to increase information and complexity in simulations (Adami et al. 2000;
Schneider 2000).


http://www.talkorigins.org/indexcc/CB/CB102.html

Posted on: 2007/1/29 22:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vem var Erasmus Darwin
#20
Ok, fair enough, jag får väl läsa igenom det då.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#21


See User information
Från Tithonia på Mars

Resized Image

Posted on: 2007/1/29 22:52
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#22


See User information
zpz, har du nu också skrotat tankar om Evolutionsteorin då, och det kring den ledsamma agendan som Marx/Darwin ingår i? Jag tolkar din uteblivna respons som så .

Posted on: 2007/1/31 21:11
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#23


See User information
- nå?

Posted on: 2007/2/2 22:27
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vem var Erasmus Darwin
#24


See User information
Jag ser då inga byggnader på de där bilderna, jag ser diverse kratrar och annat.

Jag tror att bilderna också visar gamla flodfåror på mars, från tiden då det fanns rinnande vatten där.
Har du frågat en expert i ämnet vad han anser att bilderna föreställer?

Posted on: 2007/2/2 22:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
80 user(s) are online (80 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 80

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS