vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Stöd min önskan om en eko-by
#1
Har lagt in en önskan till the RobinHood Fund om $10.000 till en ekoby! Kom gärna och supporta mig!

http://www.robinhoodfund.com/cast-your-votes/wish/id/1655

Väldigt dött i den här sektionen av forumet annars.. Min syn på saken är att för att klara av de kommande och pågående förändringarna måste vi var och en ta ett större ansvar och styra upp våra liv i en mer ekologiskt hållbar riktning. Skogen och jorden kommer inte att försvinna. Gör vi oss oberoende av frimuarsamhället kommer inte makthavarna att kunna utöva samma påtryckningar på oss och vi blir väldigt starka.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#2


See User information
Alla jag känner vill i princip starta en ekoby. Vi siktar på värmland och min plan är att det skall vara mark köpt innom 2 år.

Vi har lite samlingar med pengar, men man skulle kunna behöva hjälp på traven.

Det finns även andra som redan har tagit steget ut. Om inte i tält så på andra sätt.

Posted on: 2007/2/2 10:05
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stöd min önskan om en eko-by
#3
Quote:

Min syn på saken är att för att klara av de kommande och pågående förändringarna måste vi var och en ta ett större ansvar och styra upp våra liv i en mer ekologiskt hållbar riktning. Skogen och jorden kommer inte att försvinna. Gör vi oss oberoende av frimuarsamhället kommer inte makthavarna att kunna utöva samma påtryckningar på oss och vi blir väldigt starka.


Hur?
Eliten kan ju ändra på lagarna hur dom vill ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#4


See User information
När tillräkligt många inte längre vill lyda frimurarlagarna?

Men man kommer säkert undan massa programering genom att vara på utsidan.

Posted on: 2007/2/2 10:58
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stöd min önskan om en eko-by
#5
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Min syn på saken är att för att klara av de kommande och pågående förändringarna måste vi var och en ta ett större ansvar och styra upp våra liv i en mer ekologiskt hållbar riktning. Skogen och jorden kommer inte att försvinna. Gör vi oss oberoende av frimuarsamhället kommer inte makthavarna att kunna utöva samma påtryckningar på oss och vi blir väldigt starka.


Hur?
Eliten kan ju ändra på lagarna hur dom vill ?


Som Micro skrev, du slipper undan mycket mind-control, har koll på vad du stoppar i dig, är inte beroende av deras energi, fri från skulder till bankirerna (i bästa fall)..
Vi gör oss fria från hållhakarna och beroendet. Fria från rädsla att förlora jobb/bidrag/materiella ägodelar..
Om de sen försöker förbjuda folk att leva i samklang med naturen tror jag att det kommer att sticka i ögonen även på "vanligt folk" och slå tillbaka på dem. Deras girighet gör att de skjuter sig i foten och det goda vinner till slut.



Micro, det skulle vara grymt intressant att höra mer om projektet du spånar på. Hur långt har planering kommit? Hur mycket pengar kommer att behövas osv...
Har inte hittat någon PM-funktion här på forumet, men du får gärna maila mig på raybeam108@hotmail.com med mer info om du känner för det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stöd min önskan om en eko-by
#6
en dröm vore ens egen noaks ark

Skaffa en båt som går på vatten genom electrolys osv från solceller och 4-6 st mini vindkraftverk.

Använd gasen till el värme osv osv.


Ha ett växt hus på båten Odla Fisk i tank på båten och använd kvävet från fisken avfall till växter i sandbad.
Odla örter och mat på båten.

Ochså en väg.
Vore nog stabilare på land men en sån båt vore något och meditera på dag ut och in på ute till havs.

Men Men inga måsten inget vilja ha inget vilja bli.

Man måste vara lycklig i sig själv(Ta hand om templet du lever i och var tacksam)
Nåt man tvingas lära sig i en fängelsecell(Buddha).



Den gode söker sig till berget.
Den vise söker sig till vattnet.
Varför det är så krävs insikt och tyngre kännande för att inse.
Få se om någon kan inse varför.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#7


See User information
Menar du vatten och berg som vatten och berg eller som symboler?

Posted on: 2007/2/2 21:08
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#8


See User information
Quote:

TheAssasin wrote:
en dröm vore ens egen noaks ark

Skaffa en båt som går på vatten genom electrolys osv från solceller och 4-6 st mini vindkraftverk.

Använd gasen till el värme osv osv.


Ha ett växt hus på båten Odla Fisk i tank på båten och använd kvävet från fisken avfall till växter i sandbad.
Odla örter och mat på båten.

Ochså en väg.
Vore nog stabilare på land men en sån båt vore något och meditera på dag ut och in på ute till havs.

Men Men inga måsten inget vilja ha inget vilja bli.

Man måste vara lycklig i sig själv(Ta hand om templet du lever i och var tacksam)
Nåt man tvingas lära sig i en fängelsecell(Buddha).

Den gode söker sig till berget.
Den vise söker sig till vattnet.
Varför det är så krävs insikt och tyngre kännande för att inse.
Få se om någon kan inse varför.


"Kännande..."

Jag inser nog jag... du har inte "insett" vad som väntar... de som är inne i new age-tänk och dess harmageddon kan tro på att undfly, hitta de rätta metoderna osv... låt mig vänligen återigen säga - trams... - det är inget sådant det handlar om käre vimse.

"Berget" är en slags analogi - ta sig till en högre sanning/förståelse - leva efter högre principer - sanning.

Vattnet är känslor, fightas, kampen för tillvaron.

Det som denna nivå står inför är det som gäller i hela kosmos - till och med maya fattade det, men det är väl så att den rätta förståelsen är utsatt för kraftig beskjutning och debunkning, på detta forum, och från sådana som Calleman osv. Men det som då då kommer kommer sist hit, för detta är som centrum, det innersta, samsara - det lägsta. Allt i kosmos alla dess nivåer i tid och rum genomgår det - därför pratar man om ett nytt kosmos. De ord som då maya använde, när det översatts är, rening, regenerering och kanske ompositionering. Är man då - har blivit till och med värre än det mest degenererade i "det gamla kosmos" - då är vi ändå inne i samsara - en nivå som skapats åt det mest degenererade för länge sedan - och sedan, dessutom, är på sluttampen under den sista fasen (skapande, upprätthållande, degenerering/förfall/"död"), så är vi inte mycket att hänga i granen. Till och med en del aliens ser på oss som värre än djur - petar på oss när de undersöker oss på deras bord, vi kallar det att de torterar, är grymma osv. Precis som vi gör med djuren. De kan tycka vi är väldigt låga konstiga varelser.

Det som kosmos genomgår är väl som att vägas mot dess kriterier, hur alla väsen, allting, är i förhållande till det. Det är dess kriterier som innebär att det finns det med "fall", att allting faller nedåt - som de tre faserna innebär, som jag nämnde ovan - Devolution.

Nu har vi fallit hit till samsara, som en slags räddningsstation, karantän. Det spelar ingen roll var man tar vägen fysiskt, ekoby, eller en båt på haven - det är något absurda tankar... Det är att inte förstå... utan att tänka ickeandligt på livet - som jag ser det.

Posted on: 2007/2/2 21:16

Edited by novax on 2007/2/2 21:57:41
Edited by novax on 2007/2/2 21:58:10
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#9


See User information
Men naturligtvis så stödjer jag alla tankar om eko-byar, det är väldigt bra!

Posted on: 2007/2/2 21:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stöd min önskan om en eko-by
#10
Om man inte förstår hur en människa tänker eller är kontrollerad hur ska man då kunna avprogramera den?

det är ju löjligt att tro att man kan rädda världen genom att flytta ut i skogen komma tillbaka som messias med masas ny kunskap (var man nu fått den ifrån) och rädda världen

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#11


See User information
En god idé detta. Jag är 100% intresserad av att leva och bo i en s.k. eko-by. Har också idéer på hur man skulle kunna alstra elektricitet om den ens är nödvändig. Jag är absolut inte ute efter att rädda världen, som Maggot menar, den är dömd att förstöras. Men jag vill rädda mina barn från massmedias indoktrinering och upplevelseindustrins hets. Egentligen väntar jag bara på att köpa loss mark någonstans, och det vore ju fantastiskt om man kunde hitta likasinnade att bygga ett samhälle med, så man slapp leva där ensam. Jag menar, varken jag eller min framtida familj vill väl leva som eremiter och bli galna på kuppen.

Jag har också idéer på växthus som liksom är inkorporerade i själva hemmet, som får solenergi via fiberoptik. Då filtrerar man också bort en stor del av den skadliga strålningen som solen bidrar med. Växthuset måste därtill ha ett högre lufttryck, så att man får ett klimatförhållande som påminner om tiden före Floden.

En varning dock. Jag är kristen sedan två år. Inte så mycket på grund av andlig övertygelse, utan mestadels med vetenskaplig forskning som grund. Många, även kristna, verkar ha uppfattningen att vetenskap är oförenligt med Bibeltro, vilket är tragiskt. Man väljer vilken religion man vill sluta sig till. En del väljer t ex Evolutionsläran som är en urgammal kabbalistisk tro. Tänk på att också Alex Jones ser sig som kristen...

Kort sagt: Jag vill bara vara fri från skattetryck, slaviskt 8-10 timmars jobb, politisk korrekthet och den här låtsasverkligheten vi har vuxit upp i. Jag vill äga mitt hus och min mark, leva där med en hustru jag älskar, uppfostra handlingskraftiga och rättfärdiga barn, arbeta hårt, skörda det jag sår. Goda grannar är ju inte helt fel heller. Och utan TV blir umgänget så mycket naturligare. Vi kan ha logdans, idrottshallar, arbetsplatser, men utan datorisering och IT-galenskap. Omställningen lär bli svår men stärkande. Ha tro.

Kontakta mig först här om du har liknande visioner. Därefter kan vi utbyta e-postadresser etc.


/Joroma

Posted on: 2007/2/3 5:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stöd min önskan om en eko-by
#12
Min ekoby ska ha 53mbit WLAN accesspunkter överallt! :D

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#13


See User information
Quote:

CosmicSerpent wrote:
Min ekoby ska ha 53mbit WLAN accesspunkter överallt! :D


Jag vet hur det brukar bli... har varit med i några Ekoby-projekt... viljor... rinner ut i sanden

Varför inte ha en internetuppkoppling, vanligt modem, som man kan boka 10 min per dag - internet och datorer är aliens grejer och teknink.

Posted on: 2007/2/3 10:30
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stöd min önskan om en eko-by
#14
Quote:

Joroma wrote:
En god idé detta. Jag är 100% intresserad av att leva och bo i en s.k. eko-by. Har också idéer på hur man skulle kunna alstra elektricitet om den ens är nödvändig. Jag är absolut inte ute efter att rädda världen, som Maggot menar, den är dömd att förstöras. Men jag vill rädda mina barn från massmedias indoktrinering och upplevelseindustrins hets. Egentligen väntar jag bara på att köpa loss mark någonstans, och det vore ju fantastiskt om man kunde hitta likasinnade att bygga ett samhälle med, så man slapp leva där ensam. Jag menar, varken jag eller min framtida familj vill väl leva som eremiter och bli galna på kuppen.

Jag har också idéer på växthus som liksom är inkorporerade i själva hemmet, som får solenergi via fiberoptik. Då filtrerar man också bort en stor del av den skadliga strålningen som solen bidrar med. Växthuset måste därtill ha ett högre lufttryck, så att man får ett klimatförhållande som påminner om tiden före Floden.

En varning dock. Jag är kristen sedan två år. Inte så mycket på grund av andlig övertygelse, utan mestadels med vetenskaplig forskning som grund. Många, även kristna, verkar ha uppfattningen att vetenskap är oförenligt med Bibeltro, vilket är tragiskt. Man väljer vilken religion man vill sluta sig till. En del väljer t ex Evolutionsläran som är en urgammal kabbalistisk tro. Tänk på att också Alex Jones ser sig som kristen...

Kort sagt: Jag vill bara vara fri från skattetryck, slaviskt 8-10 timmars jobb, politisk korrekthet och den här låtsasverkligheten vi har vuxit upp i. Jag vill äga mitt hus och min mark, leva där med en hustru jag älskar, uppfostra handlingskraftiga och rättfärdiga barn, arbeta hårt, skörda det jag sår. Goda grannar är ju inte helt fel heller. Och utan TV blir umgänget så mycket naturligare. Vi kan ha logdans, idrottshallar, arbetsplatser, men utan datorisering och IT-galenskap. Omställningen lär bli svår men stärkande. Ha tro.

Kontakta mig först här om du har liknande visioner. Därefter kan vi utbyta e-postadresser etc.


/Joroma


Morsan berättade för mig att när jag bodde i lägenhet så var det en tjej på 7år som bodde under oss med sin familj och de var lite "bohemiska" och gjorde "det rätta för sin dotter" ansåg dom.

Hon hade "omoderna" kläder de hade ingen tv osv.
Hon blev ju tack vare det inte den populäraste tjejen i skolan för vem ville komma hem till henne och leka med kottar?
Hon brukade ofta komma hem till mig och kolla på bollibompa för de hade ingen tv.
(detta minns ja inte själv för jag var kanske 5år då men mor har berättat)

Jag menar är du verkligen säker på att det bästa är att låta dina barn växa upp såhär?

visst TV osv, är kanske inte det bästa men hon kommer få sitta där i skolan och lyssna på vad de andra sätt på tv och vilka filmer de väntar på ska komma på DVD.
har du barn är mitt tips att tänka över din sitation vad är egentligen bäst för ditt barn?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#15


See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Joroma wrote:
En god idé detta. Jag är 100% intresserad av att leva och bo i en s.k. eko-by. Har också idéer på hur man skulle kunna alstra elektricitet om den ens är nödvändig. Jag är absolut inte ute efter att rädda världen, som Maggot menar, den är dömd att förstöras. Men jag vill rädda mina barn från massmedias indoktrinering och upplevelseindustrins hets. Egentligen väntar jag bara på att köpa loss mark någonstans, och det vore ju fantastiskt om man kunde hitta likasinnade att bygga ett samhälle med, så man slapp leva där ensam. Jag menar, varken jag eller min framtida familj vill väl leva som eremiter och bli galna på kuppen.

Jag har också idéer på växthus som liksom är inkorporerade i själva hemmet, som får solenergi via fiberoptik. Då filtrerar man också bort en stor del av den skadliga strålningen som solen bidrar med. Växthuset måste därtill ha ett högre lufttryck, så att man får ett klimatförhållande som påminner om tiden före Floden.

En varning dock. Jag är kristen sedan två år. Inte så mycket på grund av andlig övertygelse, utan mestadels med vetenskaplig forskning som grund. Många, även kristna, verkar ha uppfattningen att vetenskap är oförenligt med Bibeltro, vilket är tragiskt. Man väljer vilken religion man vill sluta sig till. En del väljer t ex Evolutionsläran som är en urgammal kabbalistisk tro. Tänk på att också Alex Jones ser sig som kristen...

Kort sagt: Jag vill bara vara fri från skattetryck, slaviskt 8-10 timmars jobb, politisk korrekthet och den här låtsasverkligheten vi har vuxit upp i. Jag vill äga mitt hus och min mark, leva där med en hustru jag älskar, uppfostra handlingskraftiga och rättfärdiga barn, arbeta hårt, skörda det jag sår. Goda grannar är ju inte helt fel heller. Och utan TV blir umgänget så mycket naturligare. Vi kan ha logdans, idrottshallar, arbetsplatser, men utan datorisering och IT-galenskap. Omställningen lär bli svår men stärkande. Ha tro.

Kontakta mig först här om du har liknande visioner. Därefter kan vi utbyta e-postadresser etc.


/Joroma


Morsan berättade för mig att när jag bodde i lägenhet så var det en tjej på 7år som bodde under oss med sin familj och de var lite "bohemiska" och gjorde "det rätta för sin dotter" ansåg dom.

Hon hade "omoderna" kläder de hade ingen tv osv.
Hon blev ju tack vare det inte den populäraste tjejen i skolan för vem ville komma hem till henne och leka med kottar?
Hon brukade ofta komma hem till mig och kolla på bollibompa för de hade ingen tv.
(detta minns ja inte själv för jag var kanske 5år då men mor har berättat)

Jag menar är du verkligen säker på att det bästa är att låta dina barn växa upp såhär?

visst TV osv, är kanske inte det bästa men hon kommer få sitta där i skolan och lyssna på vad de andra sätt på tv och vilka filmer de väntar på ska komma på DVD.
har du barn är mitt tips att tänka över din sitation vad är egentligen bäst för ditt barn?


Det där med kabbala och så...det är lågnivågrejer, det och evolutionsteori är bara fjuttsaker som är fullständigt tokigt, det har ingenting med verkligheten att göra - den storhet och vidd som är kosmos under eoners tid - civilisationer som kommit och gått - flera jordar osv. Evolutionsteori är new age, hör till dåliga " gudars" krokar för sina fårskockar. Devolution är det som gäller.

Sedan så finns det inge skadlig strålning på det sättet från solen. Vi måste tänka tvärtom hela tiden mot de idéer som lanseras brett därute - det är alltid tvärtom. Solen är själva grunden - är inte alls farlig. Inse - DET PÅGÅR EN KAMPANJ MOT SOLEN - från de uschliga krafterna - de dåliga krafterna gör om gott till ont.

Posted on: 2007/2/3 12:06
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stöd min önskan om en eko-by
#16
Ja novax!
Du berättade ju om denna kamp mot solen och fick mig vakna på den punkten.
där du berättade om innegrejen med solglasögon osv
har aldrig tänkt på det tidigare är det något du själv kommit på föresten?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stöd min önskan om en eko-by
#17
Näe, inte ska vi vara rädda för solen. Det låter väldigt mumbo-jumbo..
Att barnen som växer upp utan TV känner sig utanför, säkert. Men kanske kommer de i längden att tacka sina föräldrar?
Att anpassa sig till normen leder till acceptans, men till vilket pris?

Joroma & Micro, jag postade min mailadress tidigare i tråden, maila mig gärna, ni verkar ha intressanta idéer båda två. Har fortfarande inte hittat någon PM-funktion i detta forum, men det kanske finns?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#18


See User information
Hej Micro1

Kul med fler nybyggare. Vi flyttade till värmland för sex år sedan. Det är väldigt mycket bra saker som händer i skogen. Kolla in www.alternativ.nu och http://www.telluskultur.se/ koölla också in värmlands alternativa sällskap. Ett forum för "alternativare" http://www.angelfire.com/art2/varm.alternativ/bassida.html
Kolla in kursen på Kretsloppshuset i Sunne....mycket bra! Lycka till o välkommen!

Posted on: 2007/5/2 18:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#19


See User information
Hej!

Det går bra med planerna. Jag sitter och letar mark. Alla som har tips kan säga till. Jag siktar på runt 5 ha skogsmark, gärna lite åkermark också.

Jag vill inte punga mer än 300 000 kr. Om någon vill vara med att leta mark och att köpa in sig så skulle det vara roligt.

Jag siktar på en low-tec by med enkla hyddor. Runt 25 personer ska kunna bo där. Förutom det ska jag ha föreläsningar mm.

Har ca: 10 personer som vill flytta med men det är inte lätt med mark.


OrGone <-- Hur är läget. Hur har ni det? Jag tänkte komma och hälsa på er i sommar faktiskt och titta på mark.

Posted on: 2007/5/2 23:26
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#20


See User information
Antagligen så finns det en plätt i lögdedalen vid lögdeälven i nordmalings kommun som skulle vara lämplig, enligt mina erfarenheter............bara ett tips..

Posted on: 2007/5/2 23:36
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#21


See User information
Hej Micro!
Läget är bra men vi har feta chemtrails över oss. Har hostat så vi kräkts hela familjen i ca 3 månader, men nu är det över.
Har skaffat towerbuster och chembuster är pågång.

Vi kollar hus o mark hela tiden men bor för nära Babylon, Markpriserna har stigit och skogen börjar även fyllas av nya villor där det stod fina torp förut. De river o asfalterar....hu.

Du är välkommen o hälsa på, här finns mat o gästrum.

Hur är det med dej Micro?
Har inte listat ut vem du är så jag får kolla din profil.
Ok...tror jag vet=)
Gör mej väldigt glad.....mhhhh...=))

Posted on: 2007/5/3 2:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stöd min önskan om en eko-by
#22
Jag har stora erfarenheter av ekobyar sedan länge. Precis som det hävdas rinner det ofta ut i sanden. Kul när det fungerar. Vad som jag anser behövs är inte fler ekobyar = reservat.

Det behövs att vi flyttar ut på landsbygden i stort. Enskilda hushåll i större sammansättningar, perfekt att befolka döende landsändar. Som Värmland t ex, köp mark, flytta ut, ta över hela landskapet innan tyskarna och holländarna gjort det...

Bli aktiva i vad som finns att bli aktiva i, hembygdsföreningar, kyrkan vad som helst... och sprid ideérna! Skaffa makt. Det är bara makt som kan hindra 3G-master och motorvägar från att komma fram... hela landsändar bör bli ekobyar! Jag hävdar att det är möjligt!

Spela på de strängar som finns. Jag bor själv i ett extremt lokalpatriotiskt område, påtvingat underordnat centralisering naturligtvis. Men strömningarna finns mot frigörelse. Om det finns hårt motstånd mot t ex regionalisering, utnyttja det! Personligen tycker jag de små landskommunerna bör införas igen... länge leve byalagen!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Stöd min önskan om en eko-by
#23
Quote:

Har skaffat towerbuster och chembuster är pågång.


Kan du posta lite foton på dem när de är färdiga?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Stöd min önskan om en eko-by
#24


See User information
Foton kommer!
Har plåtat chemtrails över min gård i ca 1 månad nu.

Idag, den 3 maj är det värsta jag sett.
Har räknat till 17 spår under fyra timmars tid. Munnen smakar metall tom inomhus. Har precis börjat hosta igen.

Har fotat hela härligheten med en dålig kamera och kommer sprida bilderna om ett tag.

Jag har en towerbuster som funkar mycket bra.

Eftersom vi strålas av fem master här omkring behöver vi en towerbuster för varje mast.

Sen bövs det lite "gifting" runt de värsta områdena.

I spanien faller masterna nu "aktivister"...regnet återvänder.

Ser precis hur ett nytt plan kommer över skyn....

Det finns instruktionsfilmer online hur man bygger Chembusters och towerbusters...även nätbutiker som säljer byggkit och färdiga devices. Men det är som att äta huvudvärkstabletter mot cancer!

Kolla in
http://www.metatech.org/cloudbuster_&_orgone_generator.html

http://ctbusters.com/

http://tech.groups.yahoo.com/group/cloudbusters/

Hubba hopp

Posted on: 2007/5/3 12:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS