vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Grönt Te

See User information
Grönt Te inehåller ju tydligen flour. Betyder detta att man ska undvika grönt te?

citat från http://www.gronateimporten.se/

"Det innehåller även fluor som är bra för tänderna mot karies."

Edit: Var meningen att dethär skulle hamna i Flourtråden men jag gjorde ett misstag, ber om ursäkt.

Posted on: 2005/8/6 17:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Grönt Te
Nej. Jag tvekar på detta, eftersom det finns två typer av fluor. Den som finns i tandkräm och liknande är skadlig och heter natriumfluorid och kan ge karies. Natriumfluorid är dessutom en restprodukt från aluminiumtillverkning (aluminium misstänks vara delorsak till alzhaimer).

Den naturliga varianten heter kalciumfluorid och är inte lika skadlig. Den kan ge skydd mot karies, vilket natriumfluorid inte kan.

Så fortsätt drick grönt te, och ju fler koppar, dessto bättre.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Okej hoppas att det är så. Är ju superbra om det är bra för tänderna också.

Är lite av en nybörjare som tedrickare så jag skulle kunna passa på att ställa några frågor, nu när jag ändå startat en tråd om grönt te.
Vart köper man bäst Grönt te som är billigt och bra, någon webshop kanske?
Om man köper te på affären, antingen i påse eller lösvikt går man miste om teets hälsosamma egenskaper då? Har jag rätt när jag säger att grönt te på påse inte är att föredra?
Kan man dricka för mycket grönt te och hur många koppar bör man dricka?

Blev många frågor men jag är tacksam om någon skulle svara.

Posted on: 2005/8/6 20:00

Anonym
De flesta gröna teer är bra. Men många kan vara behandlade med diverse kemikalier och vara av olika ursprungstyper. Gå till en hälsokostaffär för bra grönt te.

Det är individuellt om hur många koppar man ska dricka, men personligen dricker jag kanske åtta-tio koppar om dagen. Jag försöker dricka rött te (roiboos) och grönt te, fifty fifty.

Svart te undviker jag för dess höga halt av tein (koffein). Även om svart te innehåller högra halter av antioxidanter än grönt te, så föredrar jag grönt te, eller ännu bättre rött te.

See User information
hur vet ni att den som är i tandkrämen är farlig?

Posted on: 2005/11/4 17:19

Anonym
Massor med tester och forskare säger samma sak, Sodium Flouride är faligt, det är den vi har i vår tandkräm. Tester har gjorts, och resultaten mörkada. Gå till http://www.kvicksilver.org/ och läs om tungmetall nummer 2 som vi också får i oss på tok för mycket av.

Hare...

... Hmm,... hittade den här: http://kvicksilver.org/9905okunskap/fkuor.html

Lite info om flour...

See User information
Jag har också börjat dricka te..de teer jag dricker är ekologiskt

*Rooibos
*Yerbamate (ibland)
*Lapacho (väldigt bra medic te, botar cancer)
*njure te

här är en lite info om hälso te http://home.swipnet.se/~w-53777/Indiante.html

Posted on: 2005/11/5 12:53

See User information
jag inbillar mig helst att den är ofarlig ett tag till, det blir så jobbigt annars; orkar inte tänka på alla fluortabletter jag knapra i mig när jag var liten, orka rensa ur allt det lixom ;)

Kvicksilver är förövrigt en trevlig substans. Ett snäpp ädlare än guld. Newton brukade smutta rätt bra på den, hehe.

Poison for the people!

Posted on: 2005/11/5 14:14

See User information
Kan berätta att jag inte använt flourtandkräm på ett bra tag. Var nyligen hos tandläkaren och hade inte ett endaste hål. Det har jag i och för sig nästan aldrig haft, men ändå. :)

En sak jag funderat på som kanske verkar lite lustig. Om te nu är så nyttigt, kan man inte bara äta det som det är, eller använda i maten?

Posted on: 2005/11/8 15:08

Anonym
finns bröd med grönt te i
vet i fan om det är så nyttigt det kanske det är....

hälsar masken

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper