vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Gammaldags eller den nya tidens tankar
Träffade en kristen kille från Libanon som bott i Sverige i 25 år igår och han sa några saker jag har funderat lite över.

Han tyckte inte att politiker var något man lärde sig att vara eller kunde utbilda sig till. Det var ett yrke man skulle födas in i, d.v.s. endast genom arv skulle den politiska ledningen utses. Det var den enda hängivenheten man kunde räkna med tyckte han. Politik handlade enbart om hängivenhet enligt honom.

Han tyckte inte att kvinnor passade för att hålla på med politik eftersom de inte var starka nog och hade svårt att hålla sig till sanningen.

Hmmm... mannen var mycket trevlig och hade en del tankar som inte var fullt så märkliga men jag kan liksom inte smälta detta.

Några kommentarer inför nästa möte med honom?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Gammaldags eller den nya tidens tankar
hm politik behöver väl inte handla om politisk engageman i form av organisationer eller partier vi är som är på vaken skriver ju en jävla massa polik hela grejen så på ett sätt är vi ju fan politiker utan lön

vi drar det tunga lasset.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Träffade en kristen kille från Libanon som bott i Sverige i 25 år igår och han sa några saker jag har funderat lite över.

Han tyckte inte att politiker var något man lärde sig att vara eller kunde utbilda sig till. Det var ett yrke man skulle födas in i, d.v.s. endast genom arv skulle den politiska ledningen utses. Det var den enda hängivenheten man kunde räkna med tyckte han. Politik handlade enbart om hängivenhet enligt honom.

Han tyckte inte att kvinnor passade för att hålla på med politik eftersom de inte var starka nog och hade svårt att hålla sig till sanningen.

Hmmm... mannen var mycket trevlig och hade en del tankar som inte var fullt så märkliga men jag kan liksom inte smälta detta.

Det ironiska är ju att just det system som den där snubben eferlyser är det som har rådit under mycket lång tid vad beträffar vilka som styr världen. I stort sett samma familjer har styrt de stora skeendena på jorden i flera tusen år.

Du kan ju fråga honom om han litar mer på vad Bush, Blair, Berlusconi och andra politiker säger än på de kvinnor han känner.

Här är lite info i frågan:

http://www.illuminati-news.com/royal-trees.htm

http://www.theforbiddenknowledge.com/ ... he_satanic_bloodlines.htm

Posted on: 2007/2/6 20:25
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

jaxtone wrote:

Han är kvar i tankar som är rötter från en mer upprätt tid - då yin och yang inte var så perverterat som det är under den sista ödeläggelsen.

Politiker...det är ju ledare, det är nu något smutsigt och är männens krigstrams i konstiga agendor - kvinnan är yin och måste värna livet, mer relaterat till hemmet osv.

Förr var då ledare män - det var tider då de ansågs som gudar - de var i samklang med härkomst och högre nivåer, och var himlens ombud här. Sedan kallades de halvgudar osv.

Varje nivå ha sina principer - därför är en nivå det som kallas budda - då har man en manlig kropp, och det finns andra, som Arhat osv. Boddisattvor är som kvinnliga buddor, men jag tror lite lägre nivå.

Den kristne mannen har i grunden rätt tankar.

I kosmos råder struktur och ordning - bara i detta tramskaos i labyrinten så kommer det under ett sista ögonblick fram evil saker som ju är för att slå sönder mänsklighetsns möjlighet att gå igenom det som väntar, det med 2012 och det. Då kommer promotningsidéer som jämlikhet/jämställdhet, kvinnor kan vara soldater/brandmän osv... annnars är det diskriminering... det kommer womens lib (Rockefellers) är massa pervo=avvikelser från en ordning som råder - det är tidens tecken.

Så även om det låter konstigt det med kvinnan ska tiga i församlingen - så låter det/anses det, bara som konstigt för att allt omkring - hela livet, omgivningen... han blivit bakvänd.

Det är så mycket evil agendor - och vakna som inte är andligt tänkande anammar lätt begreppen utifrån - tror att det är deras eget tänkande - men allt som sägs därute är fel.

Många begrepp blir populära och vi upprepar dom som de programmerade vi är - ett exempel från vaken nyss är ordet "döma" - det har de dåliga krafterna fått oss till att tro på är något dåligt - de har ryckt det ur ett sammanhang.

Idag var det förresten på tv något från något seminarium eller vad det var - jag drog fram min 15 tummare för att se på Björn Ferry... bortkastad tid... då såg jag Margot Wallström... puh... vad sa hon... hon upprepade något som vi hört tidigare från någon undersökning - det var några saker det hade undersökts i Europa, det hade graderats hur länder var avseende vissa begrepp - då har ju evil redan fösrtödt vad som är tolerans - och de har gjort det till den största kroken för att promota den snabba förstörelsen och degenereringen - normalisera allt dåligt så fort som möjligt. Det ordet "tolerans" och några till då var det som undersökts, och Wallström sa att Sverige hamnat i topp i undersökningen - och fortsatte - att det är bra eller nödvändigt... för det ger möjlighet att skapa ett uthålligt samhälle... alltså som alltid så bakar de taklänges. aaarrrgggg... Sverige går före i allt...nu ska vi ta täten och visa världen angående att ta ansvar för uppvärmningen - vi tar ansvar för att ge arabländernas pervo fri gräddfil hit - vi hade 7 000 "svenskar" som var i Libanon senast under kriget - varför är de där... USA hade 500... vi skulle haft långt under 100 om vi tagit emot lika många som USA, propertionellt sett.

Tydligen vill de flesta från Irak komma till Sverige - det vet om agendan här - lilla Södertälje tar emot fler Irakier än nästan alla andra enskilda länder i Europa - vad är det som pågår?

Posted on: 2007/2/6 20:47

Edited by novax on 2007/2/6 21:30:41
Edited by novax on 2007/2/6 21:31:22
Edited by novax on 2007/2/6 21:32:21
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Sverige har varit ett experiment land för alla galna sociala ingeniörer sedan 60-talet.

Jag såg oxå Wallströms tal idag. Det lät ungefär som när Micro kommer igång med orden "tolerans", "fördomar" och de "mörka hoten ifrån högerextrimister".

När ska ni velourgubbar på vaken fatta att ni har blivit indoktrinerade med detta humanistiska-New Age floskler som bara är ett sätt att bryta ned alla traditionella strukturer i samhället och bereda vägn för deras One world community.

Lyssan på Wallström, hon är helt hjärntvättad i denna smörja. Och det värsta är att hon tror på det. Dert märker man iom att hon just tror på det.

Posted on: 2007/2/6 21:07

Anonym
Jag har också fått det intrycket, att Sverige är en fisktank för experiment för att se hur långt man kommer med hjärntvätt endast och när man får plocka fram Waffen SS och koncentrationsläger, som i USA idag.

Anonym
Jag såg en dokumentär för ett tag sedan om norges statsminister på 80talet, och hon menade att hon inte blev "sedd" om hon var kvinnlig utan fick spela över och nästan ta en mansroll på olika möten.
hon sa att gubbarna körde över henne annars.

jag tycker personligen att män är bättre ledare en kvinnor och tror det ska vara så det betyder inte att kvinnor inte kan vara ledare men de måste nog vara dubbelt så bra då hehe.

föresten på tal om "kvinnor kan" kommer ni ihåg det feministiska företaget som hette just så och som gick i konkurs för 3-4år sedan.
enligt de själva berodde det inte på att kvinnor inte kunde utan för att mänen inte ville köpa deras produkter..
rätt lustigt

http://www.antifeminist.nu/

Edited by maggot on 2007/2/7 10:08:51

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Jag såg en dokumentär för ett tag sedan om norges statsminister på 80talet, och hon menade att hon inte blev "sedd" om hon var kvinnlig utan fick spela över och nästan ta en mansroll på olika möten.

jag tycker personligen att män är bättre ledare en kvinnor och tror det ska vara så det betyder inte att kvinnor inte kan vara ledare men de måste nog vara dubbelt så bra då hehe.

föresten på tal om "kvinnor kan" kommer ni ihåg det feministiska företaget som hette just så och som gick i konkurs för 3-4år sedan.
enligt de själva berodde det inte på att kvinnor inte kunde utan för att mänen inte ville köpa deras produkter..
rätt lustigt

Det är ett genuint fenomen historien igenom, samtliga starka kvinnliga ledare har fått ta på sig rollen som man, ex. katarina den stora, Elizabeth 1, Fredrika Piper etc.

Maggot det är ingen åsikt att män är bättre lämpade som ledare än kivnnor, det är ett faktum.

Anonym
Quote:

maggot wrote:

rätt lustigt

Det är ett genuint fenomen historien igenom, samtliga starka kvinnliga ledare har fått ta på sig rollen som man, ex. katarina den stora, Elizabeth 1, Fredrika Piper etc.

Maggot det är ingen åsikt att män är bättre lämpade som ledare än kivnnor, det är ettfaktum.

Anonym
Jo jag anser det oxå vara ett faktum

Anonym
I taro kort brukar politikern representeras av en narr med tudelat ansikte och en mask med ett hånskratt bakom.

Politik är orm yrke

Anonym
The Assasin

Du har förmodligen med din tarot-kort jämförelse beskrivit den roll politiker har till etthundra procent! Det finns ju ett gammalt indianskt talesätt om att tala med kluven tunga.

Om man frågar majoriteten av befolkningen på vår planet så kommer de trots den stora sömnen de vaggats in i att storögt undra varför en politiker aldrig svara på en fråga med ett rakt svar. Och givetvis har de flesta nånstans på näthinnan sinnebilden av ormen med den kluvna tungan.

Sanningen finns rakt framför ögonen på oss alla... så himla slugt systemet är uppbyggt egentligen. Några tänkvärda citat:

Quote:

Det finns ett sätt att veta när politiker ljuger - de rör på munnen.
Felicity Kendal

En lögn är som en snöboll; ju längre man rullar den desto större blir den.
Martin Luther

Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget.
Georg Christian Lichtenberg

De sanningar som vi inte vill höra är nyttigast för oss alla.
Kinesiskt ordspråk

En stor del av sanningssägandet här i världen sköts av barnen. Oliver Wendel Holmes

Alla stora sanningar börjar som hädelser.
George Bernard Shaw

Sanningen har ofta mer att frukta av sina försvarares hetsighet än av sina motståndares argument.
William Penn

Skillnaden mellan en katt och en lögn är att katten bara har nio liv.
Mark Twain

Om en man är så fantasilös att han drar fram bevis för en lögn, kan han lika gärna tala sanning från början.
Oscar Wilde

Man kan spärra in sanningssägarna, men inte sanningen.
Ignazio Silone

Tro aldrig på någonting förrän det har blivit officiellt förnekat.
Claude Cockburne

Det är för väl att lögnen finns - för tänk om allt man hörde var sant. Albert Engström

De avskyvärdaste lögnerna är de som kommer sanningen
närmast. Oscar Wilde

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Jo jag anser det oxå vara ett faktum

Ett faktum är aldrig relativt, det är. Alltså ingen subjektiv bedömning.

See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

jaxtone wrote:

Han är kvar i tankar som är rötter från en mer upprätt tid - då yin och yang inte var så perverterat som det är under den sista ödeläggelsen.

Politiker...det är ju ledare, det är nu något smutsigt och är männens krigstrams i konstiga agendor - kvinnan är yin och måste värna livet, mer relaterat till hemmet osv.

Förr var då ledare män - det var tider då de ansågs som gudar - de var i samklang med härkomst och högre nivåer, och var himlens ombud här. Sedan kallades de halvgudar osv.

Varje nivå ha sina principer - därför är en nivå det som kallas budda - då har man en manlig kropp, och det finns andra, som Arhat osv. Boddisattvor är som kvinnliga buddor, men jag tror lite lägre nivå.

Den kristne mannen har i grunden rätt tankar.

I kosmos råder struktur och ordning - bara i detta tramskaos i labyrinten så kommer det under ett sista ögonblick fram evil saker som ju är för att slå sönder mänsklighetsns möjlighet att gå igenom det som väntar, det med 2012 och det. Då kommer promotningsidéer som jämlikhet/jämställdhet, kvinnor kan vara soldater/brandmän osv... annnars är det diskriminering... det kommer womens lib (Rockefellers) är massa pervo=avvikelser från en ordning som råder - det är tidens tecken.

Så även om det låter konstigt det med kvinnan ska tiga i församlingen - så låter det/anses det, bara som konstigt för att allt omkring - hela livet, omgivningen... han blivit bakvänd.

Det är så mycket evil agendor - och vakna som inte är andligt tänkande anammar lätt begreppen utifrån - tror att det är deras eget tänkande - men allt som sägs därute är fel.

Många begrepp blir populära och vi upprepar dom som de programmerade vi är - ett exempel från vaken nyss är ordet "döma" - det har de dåliga krafterna fått oss till att tro på är något dåligt - de har ryckt det ur ett sammanhang.

Idag var det förresten på tv något från något seminarium eller vad det var - jag drog fram min 15 tummare för att se på Björn Ferry... bortkastad tid... då såg jag Margot Wallström... puh... vad sa hon... hon upprepade något som vi hört tidigare från någon undersökning - det var några saker det hade undersökts i Europa, det hade graderats hur länder var avseende vissa begrepp - då har ju evil redan fösrtödt vad som är tolerans - och de har gjort det till den största kroken för att promota den snabba förstörelsen och degenereringen - normalisera allt dåligt så fort som möjligt. Det ordet "tolerans" och några till då var det som undersökts, och Wallström sa att Sverige hamnat i topp i undersökningen - och fortsatte - att det är bra eller nödvändigt... för det ger möjlighet att skapa ett uthålligt samhälle... alltså som alltid så bakar de taklänges. aaarrrgggg... Sverige går före i allt...nu ska vi ta täten och visa världen angående att ta ansvar för uppvärmningen - vi tar ansvar för att ge arabländernas pervo fri gräddfil hit - vi hade 7 000 "svenskar" som var i Libanon senast under kriget - varför är de där... USA hade 500... vi skulle haft långt under 100 om vi tagit emot lika många som USA, propertionellt sett.

Tydligen vill de flesta från Irak komma till Sverige - det vet om agendan här - lilla Södertälje tar emot fler Irakier än nästan alla andra enskilda länder i Europa - vad är det som pågår?

Jag "replayar" mig själv - en blogg som tar upp smått och gott - verkar lite småintressant. Jag ser att den tar upp det med Södertälje, mm:
http://www.dansk-svensk.blogspot.com/

"At skrive et indlæg til en svensk avis,
fungerer fuldstændig som at skrive til en muslimsk organisation med ordet
"dialog " i foreningens navn. Man får ikke noget svar.
Kirsten Damgaard
Kulturpsykolog

""When a small town in Sweden receives almost the same amount of Iraqi refugees that the United States has promised to take (7000 people), it makes me wonder...."

Annat:

Posted on: 2007/4/2 21:39
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper