vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 11 »

Anonym
Re: Expert på kontrollerade demoleringar: Byggnad 7 togs ner med en kontrollerad sprängning!
Quote:

V4V wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

sale wrote:
zink;zink wrote:
För det första så använder man tändhattar till dynamit och de exploderar när de hettas upp. ,,,Du jag sa i mitt föra inlägg att (eld) eller värme inte utlöser en kemreaktion på spräng medel,Så hade detta varit ett prov i detta ämne så hade du fått ett halvt poäng bara. för din tändhatt ..så nu får du/ ni var sin foliehatt....NÄR DE HETTAS UPP ..du kan bevisa det?

Du uttrycker dig så otydligt att jag inte riktigt fattar vad du syftar på så här tar vi det ordentligt.

Dynamit exploderar inte om man slänger en dynamitgubbe i en eld. Man behöver en tändhatt med tändämne för att få den och explodera och detta gäller för de flesta sprängämnen man använder för att göra kontrollerade demoleringar.

Hade WTC 7 sprängts hade man måst använda tändhattar med tändämne för att få sprängämnet att explodera.

Dessa tändhattar med sitt tändämne är mycket explosivt och lättantänt:

Så här skriver NE om de tändämnen som används i tändhattar:

Tändämnen kan bestå av organiska föreningar (t.ex. tetrazen och diazodinitrofenol) eller av tungmetallsalter av vätefulminat, väteazid eller nitroresorcinoler. Initiering till detonation sker lätt medelst stöt, friktion, låga eller gnista. De kan nästan alltid bringas att detonera i små volymer och är därför vid transport fuktade med minst 20-40 % vatten eller alkohol och vatten.

En låga räcker alltså för att få igång explosionen. Elden hade då fått sprängämnena att explodera mycket tidigare än WTC 7 kollapsade.

Har jag uttryckt mig oklart eller inte nu?

Ja du ,,de e så mkt som du vet ( tror du ) men som du inte vet . Du har nog tagit de där blå pillret ändå verkar de som . Men som sagt fortsätt och predika du !! de e snart ändå som inte nån som vill argumentera med dig

Och även nu uttrycker du dig luddigt. VAD är det du anser att jag inte vet?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Expert på kontrollerade demoleringar: Byggnad 7 togs ner med en kontrollerad sprängning!
Quote:

seraphim wrote:
Från tråden läs ffs:

People were told, the crowds of people were TOLD over bullhorns, that building 7 was going to be pulled (and YES that is the term they used). There was a 20 second countdown over the radios, there were bright flashes up and down the sides of building 7, you could see them through the windows...and it collapsed.

Vad är detta för myt? Var har du källorna? Vem har sagt detta och hittat dem i verkligheten som påstått detta?

Varför jag undra är att det går tvärt emot de brandmän som var på plats och som vi diskuterat tidigare.

Och enligt uttalade detta mytiska uttalande VEM hade placerat ut påstådda sprängämnen och vem tutat den 9/11?

Eller ska vi se de citerade uttalande som bildligt så de har inte så mycket med 9/11 att göra?

Detta lyckades jag till skillnad från många på detta forum skriva direkt utan att behöva konsultera några webbsidor och klippa och klistra från dem.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ni är så lustiga, "debunkers", inte ens satan själv kan sätta ihop de absurda myterna om WTC och ni försöker, lycka till.

http://www.youtube.com/watch?v=j2q2mD2HaKA

Och dessutom så väntar jag fortfarande svar på hurvida "pull it" betyder riva eller och det betyder att inte riva.

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Ni är så lustiga, "debunkers", inte ens satan själv kan sätta ihop de absurda myterna om WTC och ni försöker, lycka till.

http://www.youtube.com/watch?v=j2q2mD2HaKA

Och dessutom så väntar jag fortfarande svar på hurvida "pull it" betyder riva eller och det betyder att inte riva.

pull it betyder riv i den branchen

Posted on: 2007/2/8 22:29
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Pull it är en term inom demoleringsindustrin som betyder riva. De stod för fan och gastade i megafoner och sa att de skulle "pull it", sen räknade de ner från 20, sen föll byggnaden rakt ner på några sekunder, vilken annan slutsats kan man dra än att byggnaden demolerades?

Nä men vadå, de ropade i megafonerna (om vi antar att pull it betydde dra brandmännen eller whatever från bygganden) och berättade för människorna runt om att hej hallå nu lämnar vi byggnaden bara så ni vet, och sen räknade de ner från 20 för att de hade räknat ut att byggnaden skulle rasa exakt 20 sekunder senare!!!

Posted on: 2007/2/8 22:48

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:
Vad är detta för myt? Var har du källorna? Vem har sagt detta och hittat dem i verkligheten som påstått detta?

Kolla tråden "läs ffs."

Och vill du snacka myter, så förespråkar du en myt, den om Bin Laden etc.

Posted on: 2007/2/8 22:51

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:
en händelse som 9/11 har aldrig inträffat tidigare där en byggnad som WTC7 får en massa debris från WTC över sig samt att byggnaden brann.

Vad som orsakar skadorna och bränderna är helt obetydligt, om det är bråte från WTC tornen eller nåt annat. Andra byggnader har haft värre skador och oändligt värre bränder ... hitta en annan byggnad som rasat på liknande vis, tack.

Men ok, byggnader som får WTC bråte på sig faller rakt ner på några sekunder, coolt.

Undrar vad som hade hänt om WTC 7 fått bråte från nån annan byggnad på sig, då kanske den hade slagit en bakåtvolt eller nåt!

Posted on: 2007/2/8 23:03

See User information
Detta lyckades jag till skillnad från många på detta forum skriva direkt utan att behöva konsultera några webbsidor och klippa och klistra från dem.om du tittar på inlägg 46 ,zzz, så klipper du oxo..Tändämnen kan bestå av organiska föreningar (t.ex. tetrazen och diazodinitrofenol) eller av tungmetallsalter av vätefulminat, väteazid eller nitroresorcinoler. Initiering till detonation sker lätt medelst stöt, friktion, låga eller gnista. De kan nästan alltid bringas att detonera i små volymer och är därför vid transport fuktade med minst 20-40 % vatten eller alkohol och vatten.

En låga räcker alltså för att få igång explosionen. Elden hade då fått sprängämnena att explodera mycket tidigare än WTC 7 kollapsade.

Har jag uttryckt mig oklart eller inte nu?
Jag tycker det...om du inte visste att man borrar in dom på (strategiska) väl placerade i byggnaden.Och inte på golvet. Alla såg att det var lite eld. som inte kan PULVRISERA denna enorma byggnad...jag var ute efter DETONATION är den mycket känslig för .Till slut ...WE have,,seen the EVENT on 911 . Now we give it to u ALL

Posted on: 2007/2/8 23:48

Anonym
Nej, jag tror att "pull it" är en referens av Silverstein och han talar om att man kan inte skita så grova korvar så att de inte får plats i toaletten eftersom då skulle man tuppa av. Det är ju helt absurt och tro att han verkligen menade att man skulle riva huset.

See User information
Allvarligt, vad är det här för dagis. Inte undra på att experterna som tror på den officiella förklaringen inte vill debatera med ett gäng nötter...host host foliehattar.

Alltså jag är ledsen om ni inte har fått någon vettig utbildning eller blivit uppfostrade på något vettigt sett, jag kommer att återkomma igen när ni kommer med klara bevis för att det var en komplott.

Några saker ni kan fundera på:

1. Vem planterade sprängämnen i WTC7?
2. Hur mycket folk gick det åt när de planterade sprängämnen i WTC7?
3. Hur lång tid tog det att plantera sprängämnen i WTC7?
4. Hur klarade sig sprängämnen i WTC7 när det brann?
5. Vad hade hänt om inte WTC7 hade fått någon debris över sig från WTC 1&2, hade de som ni tror sprängt WTC7 ändå?

Något som ni tror men som inte är sant:

WTC7 föll snyggt, alltså en perfekt rivning.
SVAR: FEL! Jag har länkat till bilder där WTC7 föll över en annan byggnad och spred debris över ett stort område.

http://www.wtc7.net/articles/FEMA/WTC_ch5.htm#fig-5-26

http://www.debunking911.com/pull.htm (långt ner på sidan)

Posted on: 2007/2/9 3:08

See User information
HÄR ÄR MITT svar.....
MEDIA OUTREACH
GETTING THE STORY OUT
POST 9/11 NOW WHAT?
NEW! Interfaith Dialogue and 9/11 Truth

INTRODUCTION by Dr Kevin J. Barrett, MUJCA-NET Founding Member
NEW BOOK PROJECT 9/11 and the American Empire: Jews, Christians and Muslims Speak Out

Deep Religious Pluralism by Dr David Griffin

The MUJCA-Planetization Truth Alliance

Declaration of Union of Peoples of the Earth

PLANETIZATION and the Human Union
Traditionalism Radical Sages KHIDRIA — Land of
al-Khadir

MUJCA-NET's
ENDORSERS

GROWING TRENDS

Ramadan Reflections

Truth is our Trench

MUSLIM-JEWISH-CHRISTIAN Alliance for 9/11 Truth Challenges Media Blackout

See also our "Letters to Media and 9-11 Associates"

Perhaps the most shocking thing about 9/11 was not the tragic scale of the carnage, but the media blackout on evidence of complicity by top US officials. In The New Pearl Harbor, David Griffin lists forty "smoking guns" any one of which, if it holds up, would be enough to prove official complicity in 9/11. Though Griffin's book was published in March, 2004 and copies were given to members of the 9/11 Commission, not a single one of those smoking guns was refuted, or even honestly addressed, in the 9/11 Commission Report. Nor have any of them been the object of serious and sustained inquiry by any major American journalistic outlet.

Click here to email a request to interview MUJCA-NET founders/sponsors!

Can the entire American journalism industry be that corrupt? Many of the world's 1.5 billion Muslims think so. But we don't. We think the many honest journalists out there are just having a hard time wrapping their minds around the enormity of what was done to us on September 11th, 2001. David Griffin speculates that many US journalists simply do not want to even imagine that high officials of the US government could commit such heinous acts. For them, as for most Americans, facing 9/11 complicity evidence requires thinking the unthinkable.

While we at MUJCA-NET sympathize with America's slow-on-the-uptake journalists—we ourselves came to our position slowly and reluctantly—we do believe that journalists have an obligation to report honestly and follow evidence no matter where it leads. With the birth of MUJCA-NET, it just got a whole lot easier for journalists to do their jobs. Our endorsers are prominent religious leaders, scholars, and intellectuals, not "wild-eyed conspiracy theorists." When people like David Griffin, Faiz Khan, and Israel Shamir say we need a new 9/11 investigation aimed at either sustaining or refuting charges of official complicity, THAT is news.

It is also a great human interest story. MUJCA-NET offers an extraordinary portrait of hope and faith in this very dark time. Getting Muslims, Jews and Christians to unite on anything except blowing each other up is getting harder and harder these days. Getting them to unite and courageously stand together demanding 9/11 truth is both astonishing and inspiring. After all, whether you think Ousama Bin Laden or Ousama Bin Cheney did it, the whole point of the 9/11 atrocity was to set Muslims, Jews and Christians at each others' throats.

This is a story that could literally help save the world. Don't let it slip through your fingers. Email MUJCA-NET and request an interview NOW!

Posted on: 2007/2/9 3:12

Anonym
Har ni tänkt på att vad "pull it" betyder inte spelar någon roll.

Så här är det.

Det är bara de alternativa teorierna som hävdar att WTC 7 sprängdes. Dessa teorier påstås på massor av webbsidor vara sanningen.

Vi kritiker vet inte exakt varför WTC 7 föll men det vet de med de alternativa teorierna.

Vi tar det en gång till för tydlighetens en skull

De alternativa teorierna hävdar att det är sanna och påstår att WTC 7 sprängdes.

Ta då och visa det så även vi kritiker blir nöjda.

Har man sanningen ska detta inte vara något som helst problem. Man ska kunna om man väcks klockan 3 på natten av en kritiker direkt kunna svara på kritikens frågor.

See User information
Om jag väcktes klockan 3 på natten av dig zink så skulle du ha ungefär 3 sekunder kvar att leva. Sen skulle gud tala om för dig vad du gjorde.
Ni kan vända ord och dilla om foliehattar men vem som helst som är ens lite medveten kan se att wtc 7 faller rakt ner.

Posted on: 2007/2/9 9:01
Att se är inte att förstå

See User information
Quote:
Alltså jag är ledsen om ni inte har fått någon vettig utbildning eller blivit uppfostrade på något vettigt sett, jag kommer att återkomma igen när ni kommer med klara bevis för att det var en komplott.

Du kan hålla dig borta för ingen kommer att komma med några klara bevis.
Du verkar väldigt nöjd med din uppfostran, fick du mycket pisk?
Eller smek kanske? Vi vet vad många murare gör med sina barn.

Posted on: 2007/2/9 9:08
Att se är inte att förstå

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Om jag väcktes klockan 3 på natten av dig zink så skulle du ha ungefär 3 sekunder kvar att leva. Sen skulle gud tala om för dig vad du gjorde.
Ni kan vända ord och dilla om foliehattar men vem som helst som är ens lite medveten kan se att wtc 7 faller rakt ner.

Hur WTC 7 föll bevisar ingenting utan orsaken till varför WTC överhuvudtaget föll är den viktiga frågan.

De alternativa teorierna med sina sanningar vet ju det så ta och berätta hur det gick till.

See User information
Skeptics love to attack the messenger (i.e. calling people names like "tinfoil hat wearer") and love to attack the plausibility of the conspiracy (i.e. "The Government doing 911 is totally implausible and beyond absurd."), but never talk about the actual evidence. They feel it is not necessary to acknowledge the evidence, when in fact the evidence is the only thing they should be concerned about.

Posted on: 2007/2/9 10:58

See User information
Quote:

elsueco77 wrote:

Några saker ni kan fundera på:

1. Vem planterade sprängämnen i WTC7?
2. Hur mycket folk gick det åt när de planterade sprängämnen i WTC7?
3. Hur lång tid tog det att plantera sprängämnen i WTC7?
4. Hur klarade sig sprängämnen i WTC7 när det brann?
5. Vad hade hänt om inte WTC7 hade fått någon debris över sig från WTC 1&2, hade de som ni tror sprängt WTC7 ändå?

Men varför hjälper du inte till att tänka ut hur det kan ha gått till!?.
Ahh, nej just ja. Du/ni är ju utbildade och uppfostrade till att det man inte kan ta på finns inte och det som inte en statlig instutition eller en regering skrivit på ett papper finns inte heller!. Och tror man det så får man inga vänner och blir opopulär i fina kretsar där allt handlar om att ge sken på ytan om en falsk verklighet.

Ett skrämande exempel på att vad jag påstår är fullt möjligt är.
Quote:

zink wrote:
Om du säger att det fanns sprängämnen i WTC 7 och jag säger att det inte gjorde det behöver inte jag bevisa att så var fallet. Jag behöver inte bevisa bort något som du inte bevisat att det fanns där.

Med andra ord så är det fullt möjligt att om en statlig instutition eller en regering inom snar framtid skulle ge ut en rapport eller införa en lag som säger att vid 35års ålder är det mycket hälsosamt att hoppa ut ifrån en ca20 meter hög klippa med huvet före, så är det sanning till motsatsen är bevisad!.

Då motsatsen inte går att bevisa på grund av censur(i framtiden), så finns den inte. Och det är upp till "tvivlare" och galna "foliehattar" att komma med bevis om att det är faligt att dyka med huvet före mot stenar, annars är regeringens ord eran bibel som ni lever textenligt efter!. Ska man skratta eller gråta!?. USCH

EDIT: Inte meningen att bli allt för off topic, men det är allt för tydligt att frågan om 911 inte bara handlar om konspirationen mot oss vanligt folk på jorden. Utan även en kamp om att ta sig ur ett fängelse som skapats av tankar!

Posted on: 2007/2/9 11:12
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:
Om du säger att det fanns sprängämnen i WTC 7 och jag säger att det inte gjorde det behöver inte jag bevisa att så var fallet. Jag behöver inte bevisa bort något som du inte bevisat att det fanns där.

Om du säger att det fanns kapare på planen och jag säger att det inte gjorde det så behöver inte jag bevisa att så var fallet, jag behöver inte bevisa bort något som du inte har bevisat fanns där.

Det har ännu inte presenterats några bilder eller videoklipp på att kaparna faktiskt klev på planen, och inspelningar inifrån planen där man påstås höra kapare är inte bevis för att det faktiskt var kapare på planen, för ljud räknas inte som bevis som du och andra har sagt förut.

Posted on: 2007/2/9 12:37

Anonym
Quote:

sale wrote:
Skeptics love to attack the messenger (i.e. calling people names like "tinfoil hat wearer") and love to attack the plausibility of the conspiracy (i.e. "The Government doing 911 is totally implausible and beyond absurd."), but never talk about the actual evidence. They feel it is not necessary to acknowledge the evidence, when in fact the evidence is the only thing they should be concerned about.

Jag anser att du med detta citat med eftertryck har visat att någon sanning inte finns i de alternativa teorierna eftersom man blir så upprörd av kritikers sökande efter bevis i dem.

Du anser att vi kritiker som där bl.a jag påstår av vi inte sitter inne med den absoluta sanningen om 911 ska komma med bevis men sluta då att kalla er egen version för sanningen. Så länge den kallas sanningen kommer den att få utstå skarp kritik.

See User information
Quote:

Blackie wrote:
[
EDIT: Inte meningen att bli allt för off topic, men det är allt för tydligt att frågan om 911 inte bara handlar om konspirationen mot oss vanligt folk på jorden. Utan även en kamp om att ta sig ur ett fängelse som skapats av tankar!

Detta är precis det som är problemet med merparten av de som är på Vaken.se;
För er spelar det ingen roll vad det gäller, 911, månlandnigen, Reptiler, Chemtrails m.m
"Ni" är så fria och upplysta att ALLT är en stor konspiration, det spelar i princip ingen roll vilka fakta som kommer fram, ni har redan bestämt er.

När ni inte kan argumentar eller motbevisa sakfrågorna så kommer ni alltid dragandes med samma visa om "den stora konspirationen"

Nivån är löjligt låg när bilder på nåt som lyser från ett hål är "bevis"

Posted on: 2007/2/9 12:48
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Quote:
Jag anser att du med detta citat med eftertryck har visat att någon sanning inte finns i de alternativa teorierna eftersom man blir så upprörd av kritikers sökande efter bevis i dem.

Som sagt: "Om du säger att det fanns kapare på planen och jag säger att det inte gjorde det så behöver inte jag bevisa att så var fallet, jag behöver inte bevisa bort något som du inte har bevisat fanns där.

Det har ännu inte presenterats några bilder eller videoklipp på att kaparna faktiskt klev på planen, och inspelningar inifrån planen där man påstås höra kapare är inte bevis för att det faktiskt var kapare på planen, för ljud räknas inte som bevis som du och andra har sagt förut."

Det är inte bevisat att tornen rasade pga eld och skador, det är inte bevisat att det var kapare på planen, det är inte bevisat att Bin Laden låg bakom det etc.

Det finns inte mycket till sanning i den officiella teorin, för om den var så hållbar som du tror skulle inte så mycket människor tvivla på den.

Posted on: 2007/2/9 12:51

See User information
Quote:
För er spelar det ingen roll vad det gäller, 911, månlandnigen, Reptiler, Chemtrails m.m
"Ni" är så fria och upplysta att ALLT är en stor konspiration, det spelar i princip ingen roll vilka fakta som kommer fram, ni har redan bestämt er.

Du har ju valt att tro att allt inte är en stor konspiration, det handlar ju bara om vad man väljer att tro, och du har i princip redan bestämt dig utifrån din tro att allt inte är en stor konspiration.

Personligen så håller jag mig till 9/11 för jag tycker det är intressant, månlandningen till exempel bryr jag mig helt enkelt inte om, om det var fejkat eller inte (och det är väldigt irriterande när man diskuterar 9/11 med någon och så frågar personen vad man tror om månlandningen, för det har inte ett skit med saken att göra!) och jag tror inte att shapeshiftande ödlor kontrollerar oss.

Det är bara fånigt när folk antar att alla (därmed inte sagt att du antar det) som tvivlar på den officiella historien om 9/11 tror på alla konspirationsteorier som finns typ.

Posted on: 2007/2/9 13:04

See User information
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

Blackie wrote:
[

Detta är precis det som är problemet med merparten av de som är på Vaken.se;

När ni inte kan argumentar eller motbevisa sakfrågorna så kommer ni alltid dragandes med samma visa om "den stora konspirationen"

Nivån är löjligt låg när bilder på nåt som lyser från ett hål är "bevis"

För att göra mig klarare i vad jag syftade på så när jag skrev: " konspirationen mot oss vanligt folk " så menar jag alla sätt regeringar och deras myndigheter i makt och pengasyfte startar krig grundade på falsflag attacker och fabricerade lögner!. Exempel på sådana erkända händelser finns lättast i början av..

TerrorStorm Deluxe High Quality!
http://video.google.com/videoplay?doc ... 53686176230&q=Terrorstorm

Och även hur psykiatrin hittar på sjukdomar för att läkemedelsföretagen skall sälja "mediciner" som enbart tar bort symtomen istället för att ta tag i orsaken till obalansen!. Osv.. osv.. osv.. osv..

Psychiatry: No Science, No Cures
http://www.youtube.com/watch?v=3E-QFljl7nY

An interview with psychiatrists answers two questions: Are there any scientific tests for a mental illness? Have you ever cured anyone with psychiatry?.

Har du något att invända till att det jag peker på INTE är en konspiration mot mänskligheten verkligen!???

Posted on: 2007/2/9 13:14
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Quote:

Om du säger att det fanns kapare på planen och jag säger att det inte gjorde det så behöver inte jag bevisa att så var fallet, jag behöver inte bevisa bort något som du inte har bevisat fanns där.

Det har ännu inte presenterats några bilder eller videoklipp på att kaparna faktiskt klev på planen, och inspelningar inifrån planen där man påstås höra kapare är inte bevis för att det faktiskt var kapare på planen, för ljud räknas inte som bevis som du och andra har sagt förut.

Det har du helt rätt i det behövs mer bevis för båda.

Detta jobbade FBI redan efter några dagar efter 911:

http://archives.cnn.com/2001/US/09/12/investigation.terrorism/

Enligt denna källa har man via DNA hittat 11 kapare:

http://www.cnn.com/2003/US/Northeast/ ... ackers.remains/index.html

Ifjol hade man DNA från alla 19 flygplanskapare:

http://www.usatoday.com/news/nation/2 ... 9-11-sept11-remains_x.htm

Man nämner även att alla passagerare i Flight 93 och alla 179 passagerarna i American Airlines Flight 77 och de som omkom i Pentagon var identifierade redan i början av 2002.

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper