vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Vaken-fika / Vakenmöte på söndag

See User information
Bor du i stockholm eller i närheten? Kom till vakenmöte på lava/kulturhuset.

Söndagen del 11 kl 14:00.

Vi fikar, snackar, och jobbar. Har du ideer och lust att hjälpa till, passa på att komma dit.

(PS. Alla infiltratörer ombedes stanna hemma.)

Posted on: 2007/2/8 12:48
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vaken-fika / Vakenmöte på söndag
Jag skulle gärna kommigt om det inte vore för alla missinformatörer.

Dessutom är jag 100% säker på att underättelsetjänsten spanar in oss, håller låg profil tills det är dags och gå ut i krig och plocka mig så många frimurare jag hinner med innan mitt kamikaze mission är slut.

Övrigt:
Är det någon som har listan på frimurarna som publicerades i aftonbladet förr????

Dags och skrapa ihop gänget beväpna sig och göra hembesök.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Något får mig att tro att det är precis vad de vill. Då skulle de inte längre behöva fejka en massa terrorism utan den riktiga går precis lika bra i deras hegelianska princip, eller dialektik om man föredrar den marxistiska termen.

Vad de absolut inte vill däremot är att folk ser igenom deras rökridåer för då funkar helt plötsligt ingenting. Det är inte så att nya världsordningen är allmäktiga på sina egna meriter utan allting bygger på att folk frivilligen ger dem all makt.

Man river inte ett korthus på toppen, man river det igenom att riva botten.

Anonym
Quote:
The Assasin:
Dessutom är jag 100% säker på att underättelsetjänsten spanar in oss, håller låg profil tills det är dags och gå ut i krig och plocka mig så många frimurare jag hinner med innan mitt kamikaze mission är slut. Övrigt: Är det någon som har listan på frimurarna som publicerades i aftonbladet förr???? Dags och skrapa ihop gänget beväpna sig och göra hembesök.

Om du är rädd att bli registrerad av underrättelsetjänsten p.g.a. ett allmänt officiellt vakenmöte så tror jag att du missat en sak.

När du offentligt flaggar för att du vill skada andra människor och frågar efter listor på frimurare så kan du vara ganska säker på att du definitivt blir registrerad som en säkerhetsrisk.

See User information
Japp......det är Gandi-stile som gäller, annars är man av banan direkt..........

Posted on: 2007/2/8 22:46
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Något får mig att tro att det är precis vad de vill. Då skulle de inte längre behöva fejka en massa terrorism utan den riktiga går precis lika bra i deras hegelianska princip, eller dialektik om man föredrar den marxistiska termen.

Vad de absolut inte vill däremot är att folk ser igenom deras rökridåer för då funkar helt plötsligt ingenting. Det är inte så att nya världsordningen är allmäktiga på sina egna meriter utan allting bygger på att folk frivilligen ger dem all makt.

Man river inte ett korthus på toppen, man river det igenom att riva botten.

Det enda korthus man måste riva är illusionen om sig själv.

Posted on: 2007/2/8 22:47
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Jaxtone om jag ska i krig så visar jag inte mina fiender mitt FEJS.

Anonym
det man behöver är en katt som inte river sönder soffan

See User information
jag tror inte på organiserat 'myspys'. jag skulle avråda folk att samlas och agera, göra aktioner, ihop. göra det ni ska individuellt. många bäckar små...

jag tror micro vill väl, och jag tror han är genuin, men tänk på det jag skrev.

Posted on: 2007/2/9 0:23

Anonym
Quote:

Knappast helt sant, däremot så måste man börja där.

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Quote:

Knappast helt sant, däremot så måste man börja där.

Tja det finns inget som är helt sant. Men en variant på det är att, det enda man har makt över är sig själv, om ens det. Om man tror och vill ha makt över sig själv, har man mer makt än om man inte gjorde det, men inte ens detta är helt sant...

Därav det enda korthus man måste riva är det enda man (kanske) kan riva. Om alla river sina korthus finns inget korthus kvar att riva, eftersom det mesta av systemet vilar på att ingen förmår genomskåda sig själv.

River man sitt eget korthus, kan man slappna av sedan, det är då man på allvar kan se hur man skall kunna hjälpa andra att riva sina, och bli en lärare.

Jag som hatar byggbranchen

Posted on: 2007/2/9 4:29
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
The Assasin:
Dessutom är jag 100% säker på att underättelsetjänsten spanar in oss, håller låg profil tills det är dags och gå ut i krig och plocka mig så många frimurare jag hinner med innan mitt kamikaze mission är slut. Övrigt: Är det någon som har listan på frimurarna som publicerades i aftonbladet förr???? Dags och skrapa ihop gänget beväpna sig och göra hembesök.

Om du är rädd att bli registrerad av underrättelsetjänsten p.g.a. ett allmänt officiellt vakenmöte så tror jag att du missat en sak.

När du offentligt flaggar för att du vill skada andra människor och frågar efter listor på frimurare så kan du vara ganska säker på att du definitivt blir registrerad som en säkerhetsrisk.

Mycket bra poäng jaxtone!

Posted on: 2007/2/9 9:13
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

Steffo wrote:

Lysande Steffo!

Posted on: 2007/2/9 9:16

See User information
Quote:

TheAssasin wrote:

Dessutom är jag 100% säker på att underättelsetjänsten spanar in oss...

Ha, ha, snacka om att ha höga tankar om sig själv och det man gör.
Tror du på fullaste allvar att "underättelsetjänsten" ens vet, eller bryr sig, att ni finns ?!?

Hur som helst, hoppas ändå ni får trevligt !

Posted on: 2007/2/9 9:43
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Att de vet om att vaken.se finns hyser jag föga tvivel om. Ur deras synvinkel vore det väl närmast tjänstefel om de inte gjorde det. Att de sen skulle bry sig om ett forum med mindre än 5-10 000 medlemmar har jag däremot svårt att se. Såvida inte medlemmarna började uppmana till våld och andra galenskaper.

Posted on: 2007/2/9 9:48

Edited by Lightsaber on 2007/2/9 10:37:48

See User information
tror vi är terrorstämplade i förebyggande syfte.

Posted on: 2007/2/9 10:21
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Quote:
The Assasin:
Jaxtone om jag ska i krig så visar jag inte mina fiender mitt FEJS.

erhhhm... ursäkta att jag påpekar det men de har förmodligen alla under kontroll redan och definitivt någon som säger att han vill gå ut på gatorna och plocka "frimurare" även om jag upplever det som ett ganska grovt skämt.

För några år sedan läste jag på en av dessa sidor vad som klassades som säkerhetsrisker. Konspirationsteoretiker ansågs vara en särdeles farlig sammanslutning. De har förvisso tagit bort denna grupp från sina hemsidor men tror du att det betyder att de upplever dessa "fruktansvärt skrämmande" konspiratörer som mindre skrämmande eller helt enkelt har ett speciellt register för "foliehattar" och nytänkare.

Quote:
Styrelsen för psykologiskt försvar är en statlig myndighet under Försvarsdepartementet.

Verksamhetsbeskrivning:

Styrelsen för psykologiskt försvar (SPF) arbetar med medieföretagens beredskap, bland annat genom Mediernas beredskapsråd och genomför årliga opinionsmätningar om medborgarnas inställning till säkerhet och försvar m m. Myndigheten informerar om den svenska säkerhetspolitiken och totalförsvaret samt svarar för den så kallade Rättsfunktionen som hanterar bland annat diskriminering av värn- och civilpliktiga. I SPF ingår också överklagandenämnden för totalförsvaret.

Adress:
Box 2195
SE- 103 15 STOCKHOLM

Besöksadress:
Olof Palmes gata 29

Tel: 08-698 33 10
Fax: 08-20 80 74
Internet: www.psycdef.se

Kan man hata att älska någon eller älska att hata någon?

Quote:
Hatbrott
Hatbrott används ofta som ett samlingsbegrepp för rasistiska, främlingsfientliga, antisemitiska (gärningar som begås mot judar eller judiska egendomar och symboler), och homofobiska brott (gärningar som motiveras av offrets sexuella läggning) samt olaga diskriminering.

Hatbrott är ingen brottstyp, det är ett brott som grundar sig på gärningsmannens hat mot grupper och individer på grund av etnisk tillhörighet, religiös uppfattning eller sexuell läggning. Med sexuell läggning avses i lagstiftningen hetero-, homo- och bisexuell läggning.

Hatbrott handlar ytterst om alla människors lika värde och om grundläggande mänskliga rättigheter. Hatbrott angår därför hela samhället. Polisen samverkar i allt större utsträckning med föreningar, organisationer och myndigheter som kan bidra till att påverka brottsutvecklingen. För att bekämpa hatbrotten använder sig polisen av underrättelsearbete, systematisk kartläggning och analyser av rasistiska grupper.

Vid bedömning av straffvärdet av ett brott anses det som en ”försvårande omständighet” om motivet för brottet varit att kränka en individ eller en grupp av personer på grund av ras, hudfärg, nationalitet, etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller liknande omständighet. Hatbrott kan, förutom hets mot folkgrupp och olaga diskriminering, innebära allt ifrån ofredande till mord.

Det är viktigt att polisen kan identifiera hatbrotten, det vill säga förstå motivet bakom det som inledningsvis förefallit vara en ”vanlig” skadegörelse. Det är även viktigt att den som utsatts för ett hatbrott vågar berätta om det inträffade och får stöd.

http://www.sakerhetspolisen.se

Här är en tomte som "vaknat" på fel sida! Sedan när blev man en säkerhetsrisk för att man vill konfrontera och diskutera saker som inte är mainstream? Snacka om en klumpigt grov generalisering!

Quote:
Dr Tinnitus från "Forum för vetenskap och folkbildning"!

Jag sitter här och är rejält förkyld och har tråkigt, så vad göra, kanske leta runt lite på nätet och se vad man ramlar in på.

Jag hamnade på vaken.se och gluttade runt på deras forum, och nu vet jag inte om jag törs gå och lägga mig ikväll.....

Alltså, är det inte oerhört skrämmande att det sitter drösvis med personer i varierande ålder och blint tror på vad dynga och galenskap som helst och som dessutom är totalt oemottagliga för fakta och bevisning om att saker inte är som de tror. Hur i hela friden skall Sverige och världen överleva när skolorna och samhället tillåter folk att bli så hjärntvättade att de tror att allt är en enda konspiration och att Illuminati ödlor och annat skrömt styr världen.

På deras forum diskuteras allt från 9/11 till nya energilösningar och de är fullständigt pårökta hela tiden och svänger sig med faktafel och vansinniga påståenden om vetenskap och fysik som får en att baxna. Och inte hjälper det att några få friska personer är inne och försöker sprida äkta kunskap och fakta, det biter inte alls utan det viftas bara bort som lögner.

Ja huga, hur ska det sluta när dessa förmågor kommer ut i samhället tro.... Ställen som vaken.se är ju för sjutton en säkerhetsrisk för Sverige och folket. Dr Tinnitus

Anonym
Quote:

anti wrote:
jag tror inte på organiserat 'myspys'. jag skulle avråda folk att samlas och agera, göra aktioner, ihop. göra det ni ska individuellt. många bäckar små...

jag tror micro vill väl, och jag tror han är genuin, men tänk på det jag skrev.

Håller helt med hur svårt är det att få in en varg bland myspysarna

dock är det ju alltid trevligt att fika ihop

Anonym
Quote:

Ha, ha, snacka om att ha höga tankar om sig själv och det man gör.
Tror du på fullaste allvar att "underättelsetjänsten" ens vet, eller bryr sig, att ni finns ?!?

Hur som helst, hoppas ändå ni får trevligt !

Jag kan väl inte heller säga att säpo kommer komam men det är ju konstigt med oss foljiehattar att vi inte alltid får urt vårt säporegister (vet jag tokar som inte får)
vi får inte ställa frågor till politiker utan polisen för bort oss.

varför vi är ju bara tokar?

See User information
Vi får jobba på alla fronter. Med tanke på att vi kionspirationsmedvetna är så paranoida så lär säpa få ett helvete att infiltrera och ta någon bra possition.

Jag tror snarare att dom just kommer att starta interna stridigheter genom att gå in med låga infiltratörer och börja anklaga andra för att vara infiltratörer.

Så det är bara att köra på. Tror man att någon är infiltratör så ignorerar man bara honom/henne och kör sitt eget race. Satsa inte allt på ett kort, skapa små aktionsgrupper som arbetar oberoende av någon annan ledning.

Sen kan de som vill sammarbete när det passar sig.

Kom nu till mötet och snacka lite. Vi har en ny världsordning att tänka på.

Posted on: 2007/2/9 11:09
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
"The Assasin:
Jaxtone om jag ska i krig så visar jag inte mina fiender mitt FEJS."

Det är verkligen ett krig för dig det här...vi mot dem... det är lätt att fastna där ja...belöningen är ju så härlig att känna att man är på rätt sida... (du tror inte att dom också tänker så?)

Har du tänkt på att det kanske är så att vägen till frihet från mörkret inte handlar om att BEKÄMPA mörkret, utan i stället att höja sig ovanför det.

När Dick Cheney kommer till insikt om sina handlingar är han varmt välkommen att bli en del av vaken.se om jag fick bestämma.

Gandhi var en smart man.

"There is no way to peace - Peace is the way."

See User information
På tal om hur man når ut till folk enklast eller överhuvud taget...

Kanske är det bäst att vända sig till folk som har någon slags andlig mognad. Det verkar som de flesta inte vågar vare sig se ini sig själva eller se verkligeheten med egna ögon. Många verkar ha en ryggrad av gelé...

Kanske är det då bättre att vända sig till folk som har jobbat ett tag med sig själva genom någon slags andlig skolning. Hur man sedan hittar dessa är i så fall nästa fråga.

Posted on: 2007/2/11 21:40

Anonym
Quote:

Parsifal wrote:
På tal om hur man når ut till folk enklast eller överhuvud taget...

Kanske är det bäst att vända sig till folk som har någon slags andlig mognad. Det verkar som de flesta inte vågar vare sig se ini sig själva eller se verkligeheten med egna ögon. Många verkar ha en ryggrad av gelé...

Kanske är det då bättre att vända sig till folk som har jobbat ett tag med sig själva genom någon slags andlig skolning. Hur man sedan hittar dessa är i så fall nästa fråga.

Hur ska du gå till väga med det?

Anonym
Quote:
Maggot: Hur ska du gå till väga med det?

Quote:
Parifasel: Hur man sedan hittar dessa är i så fall nästa fråga.

Maggot: Det var just det som parifasel frågade sig. Jag funderar själv på samma område. Dvs du kan inte nå ut med viss information om personen i frågan inte redan genom går någon form av process där han eller hon är kritisk mot vad som händer i världen. Sheeple, remains Sheeple.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper