vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 8 9 10 (11) 12 »

Anonym
Re: Tonnåring testar knark, dödar sina föräldrar!
Finns det en minoritet av människor som inte mår bra av cannabis? Var har du den vetenskapliga studien? Kan du offentliggöra den så jag få lära mig lite mer?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lightsaber!

Jag börjar mer och mer misstänka att du är en medveten eller omedveten agent för de mörka krafterna efter ha läst ditt senaste inlägg.

Jag hoppas att jag har fel, men...

Varför försvarar du drogromantikerna, när genom historien andlig visdom visar på motsatsen, dvs faran med denna iom att det öppnar emotional/astralkroppen för elementala och astrala väsens skadliga inverkan på droganvändaren.

De "Gudar" du skriver om som "Prästerna" fick kontakt med kan jag med 99% säkerhet säga inte var annat än i bästa fall avlidna släktingar eller vänner.

De högra kunskaperna som Bl.a Guddha pratar om har du bara få kontakt med om du i ärliga intentioner går sanningens väg.

Denna "Guds röst" kan bara den höra om han strävar efter att uppnå vishet genom att söka kunskapen om sanningen så att den må få dig att visare kunna följa Guds och skapelsens lagar.

Vägen till den högre sanningen finns inte i emotionalvärlden utan går i från den högre emotionala, mentala till den kausala och essentiala välden som esoterikerna uttrycker det.

Eller som Buddha utryckte det: -Lagenlighet.

"Jag är vägen, livet och sanningen" sade den s.k. Jesus.

Lyssna på denna mans predikningar och ni kommer att se att han nästan oupphörligen pratar om vikten av att följa vår "Faders" vilja ( Gud och skapelsens Lagar ).

Detta är motsatsen till att lyssna på astrala och mer eller mindre demoniska väsen som pga av fel leverne har fastnat i astralvälden.

Posted on: 2007/2/9 21:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Men så länge de existerar så är det rimligen omöjligt att uttala sig om man inte vet hur det funkar eller inte funkar.

Då är det alltså rimligen omöjligt för dig att uttala dig.

Posted on: 2007/2/9 21:26
Att se är inte att förstå

See User information
Svar till Bennybear:

Om man berättar historiska fakta, försvarar man drogromantikerna då?

Jag har aldrig rekommenderat någon att använda droger och i min kropp hittar du inga starkare droger än den alkohol jag dricker ca: 2 gånger i månaden.

"Om man i ärliga intentioner går sanningens väg" blir man nog inte så förbannad på folk som du blir med jämna mellanrum.

Den Jesus du gärna hänvisar till sade också:

"Ingen kommer till Fadern utom genom mig (Joh 14:6)"

Ett sådant uttalande allena säger mig att här talar vi om missledande
skrämselpropaganda å det grövsta.

Så fort någon hänvisar till Gud som en han eller "vikten av att följa vår "Faders" vilja ( Gud och skapelsens Lagar, )" så vet jag att den personen är en produkt av elitens programmering.

I samma ögonblick man refererar till Gud som en han, så har man krympt skaparen enligt min mening. Det är illa nog att vi krymper oss själva, dessvärre har vi gjort detsamma men den gudomliga intelligensen också.

Dessutom innefattar uttalandet ett villkor; Du måste anamma just den läran, annars släpper Gud inte in dig i himmelriket.

Är Guds kärlek villkorlig?

Vad säger du Benny, älskar Gud alla människor eller bara vissa?

Måste man göra något särskilt för att erhålla skaparens kärlek?

Posted on: 2007/2/9 21:41
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Men va f*n jax!
Jag får väl börja prata med mig själv då, som vanligt.

Hur kan du vara både emot förbud och legalisering? Är det bra som det är eller vad menas med det?

Som jag ser det är narkotikaförbudet tillsammans med rekryteringen genom media det abosolut kraftfullaste verktyget eliten har för att kontrollera oss. Det redan förgiftade, traumatiserade och misshandlade folket ges tidigt ett sätt att uttrycka sin känsla av alienation, osäkerhet och förvirring genom att börja knarka och därigenom göra revolt mot "samhället". Detta används sedan mot resten av befolkningen för att skapa en falsk fiende som får majoritetan att leva i skräck för dessa "knarkare" och kriminella, som tom. kan drabba deras barn!. Men knarkare och kriminalitet har aldrig varit problemet, utan detta är bara symptomen för ett toxiskt förtryckarsamhälle. Och medans allt detta fortgår, kriminaliteten och knarkandet ökar i takt med att den interna armen tränad att ta itu med folkets "dumhet" upprustas oavbrutet, så visas likförbannat busig drogpropaganda precis innan bollibompa (that 70's show).
Det är lika genialt som det är ondskefullt.

Kom igen nu, försvarar du detta eller inte?

Posted on: 2007/2/9 21:50

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Finns det en minoritet av människor som inte mår bra av cannabis? Var har du den vetenskapliga studien? Kan du offentliggöra den så jag få lära mig lite mer?

Eftersom jag sällan har stött på människor som mår dåligt på enbart cannabis, så blir det min verklighet. De som inte mår bra av att röka, slutar efter ett tag eller slutar redan efter ett par ggr. Cannabis är lixom inget man blir "hocked" på, man säljer inte bilen, bostaden och hunden för att man behöver cannabis.
Jag stöter även på dem som har uppehåll utan problem. Jag stöter på dem som röker ibland, kanske 1 gång i veckan eller var tredje. Jag har aldrig stött på någon som behöver åka upp till psyket pga cannabis, men av andra droger. Det är väl det som är felet här kanske, att alla som tar andra droger även röker cannabis, därför släpar man plantan i skiten och generaliserar den som alla andra droger.

See User information
Det är människan som pga av hon har vänt sig emot skapelsens ordning och lagenlighet har skapat det kaos hon nu befinner sig i..

"Det är inte Gud som har lämnat människan utan det är människan som har lämnat Gud"

Genom det gradenliga fallet har mänkligheten låtit sig styras mer och mer av sina fysiska, materiella loch emotionella lustar.

Som novax många ggr. försökt beskriva.

Det är det som är innebörden i Bibelcitatet:

"The sin of your Fathers is going to be in your children"

Ju mer människorna metvetet eller omedvetet väljer att glömma innebörden i de stora andliga ledarnas visdomsord och slutar att lyssna på deras eviga sanningar desto mer kommer vi att falla ned i ignoransens mörka hål och just därför leva våra liv i okunskap som skapat det kaos som vi nu ser i världen.

Självklart älskar Gud allt i sin skapelse även dig.

Du hänger upp dig på ord.

"Fadern" eller Gud är så klart varken han eller hon eftersom han är orsaken till skapelsen, alltså varken + eller - utan en förening av båda.

Posted on: 2007/2/9 21:56

See User information
Quote:

bennybear wrote:

eftersom han är orsaken till skapelsen, alltså varken + eller - utan en förening av båda.

En freudiansk felskrivning eller?

Eftersom du nu är så imponerad av de stora mästarna Benny så kanske du skulle låta dig inspireras av deras sätt att uttrycka sig också.

I annat fall kan du ta lite lärdom av jaxtone. Han kan åtminstone ta upp kontroversiella ämnen på ett nyanserat sätt utan att slunga skuld och generaliseringar över folk så att det osar.

Posted on: 2007/2/9 22:06

See User information
Quote:
"Det är inte Gud som har lämnat människan utan det är människan som har lämnat Gud"

Gud och människorna skildes aldrig åt utan det var bara något som vissa trodde, vilket ju är synd.

Quote:
The sin of your Fathers is going to be in your children

Posted on: 2007/2/9 22:10

See User information
Du fortsätter att märka ord. ser jag.

Lär dig skilja på sak och person.

Jag kritiserar inte dig PERSONLIGEN utan de idéer som finns bakom ditt resonemang.

Trampar m,an på ömma tår så brukar det faktiskt göra ont.

"Det finns inga offer det finns bara frivilliga."

--Saxat ifrån mitt tidigare tips till dig som jag hoppas att du tar dig tid att studera. För din egen skull

http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/027.pdf

Ser du dig själv som attackerad personligen så GÖR ju du dig själv till ett offer.

Posted on: 2007/2/9 22:15

See User information
Tro mig Bennybear, jag är betydligt gladare att du finns på detta forum än vad du är att jag gör det.

Ser man vart man går så trampar man inte på andras tår.

Eftersom du inte begripit vad jag menar vid det här laget så hyser jag föga hopp om att du kommer att göra det inom överskådlig tid.

Men eftersom du och din adept Maggot tycks leva under föreställningen att jag är någon slags "agent" medveten eller omedveten som du uttrycker det, för "mörka krafter" så tycker jag att ni kan göra en sökning under mitt namn på forumet så kan ni ju se i hur många trådar jag skriver om elitens agenda och sedan jämföra dem med de trådar där jag skriver om er esoteriska eller "andliga" frågor som ni är så allergiska emot. Det tycks mig som att ni inte ägnat någon överdriven tid till att studera hur mycket tid jag faktiskt lagt ner för att exponera vad eliten gör mot mänskligheten.

Jag är inte expert i något ämne, jag anser mig inte vara vis och jag sitter inte på de stora svaren, men jag har tillräckligt mycket förnuft och självbevarelsedrift för att inte låta mig ledas in på vägar av någon som inte på långa vägar gjort upp med mörkret, ilskan och fördomarna inom sig själv och sedan vill gå ut och predika för andra hur de ska leva.

Sen kan du ju ställa dig frågan vem det var som introducerade
Alan Watt för vaken.se och vem som skrev följande:

”Där det anses vara ett större brott att smuggla knark eller råna en bank än att våldta småbarn.

Där tingsrätten slår fast att den som sover inte kan bli kränkt eftersom den som inte vet om att den blir kränkt kan kränkas. Gäller det dem som blir nedsövd också och alla de förståndshandikappade människorna? En fin signal från tingsrätten till pedofilerna. Man behöver inte vara paranoid eller konspirationsteoretiskt lagd för att inse att någonting är väldigt väldigt skumt någonstans.”

Man blir lätt illamående när man ser att de flesta av landets domare och åklagare är kritiska till den nya våldtäktslagen.

När politikerna äntligen gjort något åt den absurda lagstiftning som var ett hån mot våra barn så kan man läsa följande uttalande av landets domare och jurister:

"Ordet våldtäkt är alltför laddat och anses inte stämma överens med de handlingar som ska gälla under den nya paragrafen."

"Minimistraffet på 2 år är för högt, det anses stötande att döma någon till det när det inte förekommit något våld."

Inte stämma överens!!?? Stötande!!??

Är inte själva handlingen i sig att en vuxen förgriper sig sexuellt på ett försvarslöst barn att betrakta som utövande av våld? Det psykiska trauma som denna förnedring innebär för ett barn ger ju ofta men för livet och innebär ju en tragedi både för barnet och dess anhöriga.

2 år är alltså ett för högt straff för den som våldför sig på barn?
Men att döma folk som förskingrar till 6 år det är rimligt?”

Någonting måste vara väldigt sjukt i ett samhälle där man kan få högre straff för stöld än om man förstör ett barns liv.

Undrar hur många av dessa kallsinniga typer i rättsalarna som är höga frimurare?"

“Hollywood director and documentary film maker Aaron Russo has gone in-depth on the astounding admissions of Nick Rockefeller, who personally told him that the elite's ultimate goal was to create a microchipped population and that the war on terror was a hoax, Rockefeller having predicted an "event" that would trigger the invasions of Iraq and Afghanistan eleven months before 9/11.

Rockefeller also told Russo that his family's foundation had created and bankrolled the women's liberation movement in order to destroy the family and that population reduction was a fundamental aim of the global elite.”

”Många av de frågor som tagits upp av t.ex Maggot, Bennybear och Jaxtone är ju jävligt viktiga grejer och inte minst invandrarfrågan är ju någonting som har en stor påverkan på vårt samhälle. Jag tror inte att det sätt som t.ex Maggot och Bennybear försöker resonera på många gånger är rätt väg för att skapa insikt eller förståelse, men de talar ju utifrån en oro för vad som sker i det svenska samhället och jag tror inte att de har något ont syfte och i vissa delar är ju oron befogad. Starka krafter arbetar för att splittra vårt samhälle. De finns flera delar av ovan nämnda herrars resonemang som jag inte delar och jag uttrycker mig inte på samma sätt som de men de sätter ju fingret på en del viktiga ämnen som politiker, media och vanligt folk oftast antingen inte vågar ta i eller som de rationaliserar eller är naiva kring.

Att låtsas som att problemet inte existerar tror jag är lika farligt som att förstora upp det och demonisera. När verkligheten kommer krypande upp på folk så kommer de ju att bli skitförbannade när de inser att saker och ting inte alls förhöll sig på det sätt som medierna och politikerna försökte inbilla oss. Då är det bättre at lägga korten på bordet och erkänna fakta: Det finns invandrare som inte vill respektera de svenska lagarna eller den svenska kulturen och det finns områden med många invandrare där svenskar har jäkligt dåliga erfarenheter av det och känner sig rädda och arga. Precis som det finns invandrare som inget hellre vill än att göra rätt för sig och är beredda att jobba häcken av sig för att få ett fungerande respektabelt liv i Sverige”

Du tycker ofta att andra borde läsa på bättre.

Det kanske är dags att du börjar göra det själv.

Posted on: 2007/2/9 22:45

See User information
Det där har jag faktiskt missat.

Bra skrivet i det stora hela.

Det jag har kritiserat dig för tidigare är din liberala inställning och försvarande av framförallt Momosexualitet och Homopropagandan samt ditt senaste inlägg som jag anser försvarar drogliberalerna här på forumet.

Och denna kritik mhåller jag fast vid.

Jag råder dig en tredje gång att läsa den skrift jag tipsat om tidigare.

Den är inte så lång, bara en 115 sidor så det borde inte vara ett så stort besvär.

Det vore intressant att få höra din åsikter om denna skrift efter en genomläsning.

Posted on: 2007/2/9 22:55

See User information
Förretsen. Vad vet du om mitt inre känsloliv.

Det jag vill förmedla är den kunskap och visdom jag har samlat på mig genom åren.

Detta betyder inte att jag är framme till att "Få sitta på min Faders högra sida" ( Eller Moder om du så vill )

Jag håller på att låra mig att hitta hem till min Faders hus, precis som alla andra gör på sitt sätt.

Om de nu tar som Hopiindianerna säger den breda, svarta ( Okunskapens och Ignoransens ) eller den smala röda ( Den ärliga Sanninssökarens väg )

Posted on: 2007/2/9 23:02

See User information
...är inte oväsentligt eftersom lidandet personen och mänskligheten ifråga får uppleva om han tar det 1:a alternativet helt beror på hans egna lathet och grad av ignorans.

Posted on: 2007/2/9 23:06

Anonym
Jag är inte bennybears lärjunge.
men jag erkänna att bennybear fått mig att inse en del saker

sen är visst maggots och bennybears taktik den absolut bästa

See User information
Svar till Bennybear:

Jag förvarar inte allt som homopropagandan kör med, det finns helt klart avvarter och idioter där också, ingen tvekan om det. Däremot så anser ja att varken jag, du eller någon annan har något att göra med vad folk vill göra i sin sängkammare. Så länge det handlar om vuxna människor som är överens.

Att människor har intagit droger i årtuseenden är ingen nyhet och jag har samma princip där som i övriga frågor; jag försöker se båda sidor av saken och tror inte att sanningen alltid är bara svart eller vit.

Alkohol är sannolikt skadligare än marijuana och svampar växer fritt i naturen. Kan man säga att det är rimligt att nyttande av de två senare kan beläggas med fängelse straff?

Jag ska kolla igenom phoenixarkiven vid tillfälle. Eftersom jag studerar dussintals ämnen samtidigt flera gånger i veckan kan det dröja men det ska nog hinnas med.

Posted on: 2007/2/9 23:11

See User information
"Jag hyllar varje steg som mina lärjungar tar i sin strävan--så tiden inte går förlorad--för Guldet blir samtidigt bara vackrare format. Kunskapens glas kan aldrig bli fyllt--men Vetandet kan bli Altt--Så låt det ske! För sökaren är välsignad. Han ska bli given att hitta om hans innersta önskan är Sanningen."

- Gyeorgos Ceres Hatonn

Posted on: 2007/2/9 23:15

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Svar till Bennybear:

Jag förvarar inte allt som homopropagandan kör med, det finns helt klart avvarter och idioter där också, ingen tvekan om det. Däremot så anser ja att varken jag, du eller någon annan har något att göra med vad folk vill göra i sin sängkammare. Så länge det handlar om vuxna människor som är överens.

Folk får knulla på varandra hur de vill. DEt jag kritiserar är människors oförmåga att se att detta fokuserande på de lägre chakrana och på "Lustfyllda" aktiviteter får människan att mer eller mindre förlora kontakten med sin eviga själ ( Helige Ande, Högre Jag etc )

Det är ju därför som satansiterna som bl.a Zagami tar upp just har Homosexuella sodomitakter när de kommer upp i de högsta graderna JUST för att få personen att öppna sig sakralt-astralt för de mest demoniska energierna.

Ju mer sexuellt avvikande den sexuella akten är deto mer öppnar du dig för än mer mörka energier.

Detta har ju Novax skrivit om en del på forumet.

OCh när eliten hela tiden ökar sin Homopropaganda är det för att vi ska mer och mer falla ned i dekadens och fysiska--materiella lustfyllda begär. Detta är ett viktigt sätt att få människorna alltmer avskurna i från de högre sanningarna och därmed våran vägvisning hem till det som vår Skapare vill att vi ska hitta: Honom/Henne själv.

-

Posted on: 2007/2/9 23:29

See User information
Resized Image

Posted on: 2007/2/9 23:36

See User information
Jax
Jag skulle vilja be om ursäkt för mina personliga påhopp, jag hade druckit 2 öl vilket alltid gör mig lite con fliktminded.
Jag uppskattar din hållning i frågan för utan den så hade inte min hållning kunnat finnas.
Jag vet att du menar väl, vi har bara olika åsikt om vad männskligheten tjänar på att bruka ganja och sprit, kärleken och lagen.

Posted on: 2007/2/10 8:28

Edited by HWO on 2007/2/10 9:17:04

Anonym
Quote:
Hwo:
Jax! Jag skulle vilja be om ursäkt för mina personliga påhopp, jag hade druckit 2 öl vilket alltid gör mig lite con fliktminded. Jag uppskattar din hållning i frågan för utan den så hade inte min hållning kunnat finnas. Jag vet att du menar väl, vi har bara olika åsikt om vad männskligheten tjänar på att bruka ganja och sprit, kärleken och lagen.

Men snälla nån! Har jag gjort intrycket av att vara så överkänslig! Du kan vara helt lugn, jag tar inte illa upp på minsta sätt.

Sedan förstår jag din lilla pik i det där med ölvinklingen men det är fel gubbe att dra den för. Jag dricker inte öl längre eftersom det är en drog som gör mig slö och trött. Det där med dåligt ölsinne överlåter jag till andra. De som blir otrevliga när de dricker har förmodligen en massa outredda trauman och en disharmoni i själen som kommer till skott när alkoholen gör sitt intrång och bryter ner de känslomässiga skyddsmurarna.

Det enda jag nån gång vartannat år tillåter mig är att dra i mig två liter whiskey på några timmar. Då handlar det inte om ett behov av drogen eftersom jag för länge sedan insett att jag inte har den gen som skapar beroende av whatsoever. Det är för mig ett kontrollerat expriment för att se om gubbfan fortfarande kan dricka ungtupparna under bordet. Hittills har det alltid varit jag som stått upp utan att vingla eller sluddra till sista droppen. Men det som förvånat mig mest är otroligt nog att jag de gånger det händer alltid vaknat dagen efter utan antydan till baksmälla. Sedan tror jag att det är bra att rensa bort lite klena halvdöda hjärnceller på detta sätt emellanåt också.

P.S. På längre flygresor har det av någon anledning blivit whiskey som är färdkosten. Vid ett tillfälle i Amsterdam 2004 på väg till Las Vegas så var det en rigorös säkerhetskontroll vid gaten. De kostymklädda securitykillarna spände ögonen i mig för att se om jag vek med blicken.

Jag frågade om de serverade whiskey på planet och då såg de ännu mer förbannade ut. De frågade hur mycket jag tänkt dricka som om det skulle vara ett problem. Jag kontrade lugnt med en motfråga: Hur mycket har ni?

Jag fick faktiskt ett leende tillbaka! Tror inte det hade varit så lyckat att fråga hur mycket gräs de hade på planet men du förstår säkert varför.

Anonym
Quote:
Fruitcake:
Hur kan du vara både emot förbud och legalisering? Är det bra som det är eller vad menas med det?

Jag är för information och upplysning. Endast människor som är medvetna kan ta avgörande beslut. Det är en dynamisk sanning som befinner sig i mitten av de två statiska motpoler du nämner.

See User information
Det var ingen vinkling jax jag drack 2 öl.
Alla jag någonsin sett dricka alkohol blir fåniga på ett eller annat sätt.

Quote:
De som blir otrevliga när de dricker har förmodligen en massa outredda trauman och en disharmoni i själen som kommer till skott när alkoholen gör sitt intrång och bryter ner de känslomässiga skyddsmurarna.

Alkoholen har tyvär aldrig hjälpt mig med några skyddsmurar,
kanske jag inte har några.

Quote:
Jag är för information och upplysning. Endast människor som är medvetna kan ta avgörande beslut. Det är en dynamisk sanning som befinner sig i mitten av de två statiska motpoler du nämner.

Anser du att det ska vara mot lagen att knarka?
Anser du att lag ska följas?
Följer du lagen?
Vilken lag?

Posted on: 2007/2/10 10:31

Anonym
Quote:
HWO:
Det var ingen vinkling jax jag drack 2 öl. Alla jag någonsin sett dricka alkohol blir fåniga på ett eller annat sätt.

Japp det stämmer att många människor blir märkliga när de får i sig kemikalier. Men för att du skall ha lite hopp om att nån gång i framtiden få uppleva någon som inte blir speciellt fånig av att dricka skulle vi kunna dela på en en helflaska whiskey om ett par år! Jag kanske snackar lite mer än vanligt bara, hur fan nu det är möjligt. Men inte blir jag otrevlig eller fånig för fem öre om man skall tro på omvärldens omdömen är det snarare tvärtom. Men detta är ingen avgörande livsfråga för mig eftersom det händer mer och mer sällan. Så tills dess att tillfället ges kan jag bara lite skämtsamt säga: You aint seen nothing yet!

Quote:
HWO:
Alkoholen har tyvär aldrig hjälpt mig med några skyddsmurar,
kanske jag inte har några.

Det sorgliga med all form av kemisk påverkan är att man själv lär vara den sista som får veta om eller att man blir ett asshole eller pinsamt sentimental när man dricker. Precis som att man blir den sista som kommer att förstå om man är beroende av skiten. Så kanske du inte har skyddsmurar vilket jag i så fall gratulerar dig till eller också har du det utan att veta om det.

Quote:
HWO:
Anser du att det ska vara mot lagen att knarka? Anser du att lag ska följas? Följer du lagen? Vilken lag?

Jag anser att varje medvetande hjärna skall fyllas med så mycket kunskap det går utan att man tar hjälp av kemiska eller naturodlade hjälpmedel för att döva eller stänga av medvetandet.

De lagar som upprättas av människor för människor är förmodligen vettiga och har ett syfte för massorna. De lagar som upprättas av politiker och makteliten för att styra massorna leder inte alltid till att människor mår bättre.

Jag följer de lagar som är vettiga och verkar ha ett syfte för att människor skall må bättre. Skulle aldrig kunna följa den lag som gör att människor skadas eller far illa. I det fallet blir jag hellre en lagbrytare.

Vilken lag? Vilken skum fråga? Men nånstans tror jag att du avser "Vems lag"!

Menar du så här ungefär: Svea Rikes Lag eller Svea rikas lag!

« 1 ... 8 9 10 (11) 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper