vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: Frimurarhälsning-spotting. Tips på bra hemsida som kartlägger frimureriet.
Zink. Du länkar till Rasmus F:s Uppsats och exakt vad i den debunkar något av det Juri Lina har presenterat i sina böcker?

Presentera dina exakta findings/påståenden eftersom du tyckte det var viktigt att länka till den.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

zink wrote:

Du svarade bara på en av mina frågorna. Detta har jag sett att andra använder för att visa på hur dåliga de som är på detta forum är på att tillgodogöra sig information.

Vilken var det ej jag svarade på?
hur 6miljoner kan styra 6miljarder?
Det vet ja faktiskt inte men maktpostitionerna lyckas iaf gå i arv från president till president via blodslinjer och hemliga sällskap år efter år.

Quote:

Kollade du inte vilka som stod bakom informationen? Det är frimurarlogen Grand Lodge of British Columbia and Yukon som tydligen sett som sin uppgift att visa vad de anser om allt som påstås om dem i på olika webbsidor. Källan är alltså Frimurarorden och jag finner de konstigt att först anklagar ni dem för hemlighetsmakeri och att de inte vill avslöja något. När väl det gör det så ses det men så stor misstänksamhet att de som tror på konspirationsteorin om dem inte kan ta till sig deras information.

Detta ser då jag som ett inkonsekvent sätt. Ta och kolla vad de skriver och forma sedan en egen kritik till om nu ni vill visa på någon annat om Frimurarorden istället för att i huvudsak basera kritiken på splittrad information från olika decennier och obekräftade rykten.

Det är la klart frimurarordern inte berättar vad de sysslar med.
Jag har själv varit hos frimurarna då de var noga med att poängetera att de inte sysslade med politik eller ens "vänskapskorruption"
Jag säger inte att frimurarorderna i sig berättar vad de gör utan människor (individer) som varit med eller är
Ex albert pike som gärna berättar om frimureriets egentliga syfte i sina memoarer han berättar att de sysslar med politisk verkasmhet han var stormästare när det begav sig varför skulle han göra det?

här skiriver svenska frimurarorden lite om mäktiga snubbar inom ordern http://www.frimurarorden.se/gpl/frim_ ... are_i_vast_text_03_2.html

(henrik bogdahl omnäns där en person som zagami för övrigt har nämnt)

Varför svarar du själv inte på frågan om varför du tror jag blev bortkörd av polisen när jag ville ställa en simpel fråga till Reinfeldt?

Quote:

Jag ska ge dig min åsikter om Jüri Linas film när den går att titta på.

Om du törs kan du läsa igenom denna undersökning där bl.a. Jüri Lina nämns.

http://ak.webcust.prq.se/konspiracism.pdf

Man kan tro att undersökningen är en motskrift men den innehåller faktiskt inga värderingar om de olika konspirationernas sanningshalt utan undersökningen går ut på att se om New Age, apokalyptiska väckelsekristna och främlingsfientliga grupper har samma politiska värderingar i sina konspirationsteorier.

PDF-filen ligger på en server som drivs av en grupp som försvarar yttrandefriheten på webben.

här är juris film

http://video.google.com/videosearch?q=juri+lina

saxat från hans hemsida

"Under den senaste tiden har jag blivit utsatatt för grovt förtal av olika tidningar, ytliga journalister och privatpersoner.

Härmed uppges det att jag inte är någon konspirationsteoretiker. Jag sysslar inte med teorier utan jag återger endast fakta.

Till exempel: "For more than a century, ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure - one world, if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it."

Rockefeller , David, Memoirs, Random House, NewYork, 2002. p. 405
"

tänk om dessa människor, som hela tiden ska motbevisa juri lina kunde motbevisa han och hans källor istället för att säga att han är intresserad av andlighet och rymden.

motbevisa hans källor istället.

sen vilka främlingsfientliga grupper?
Du borde väl veta det som känner juri lina och går på hans föredrag år efter år?
för hur kan man annars kläcka ur sig vilka som läser hans böcker och går på hans föredrag?
eller länka till det vad är det för "sanningsökeri" ?

Det är detta man brukar få höra när juri lina nämns.
Jag har då aldrig sett en nazist på juri linas föredrag dock kanske 1-2 nationaldemokrater av ett 50tal,
men på det senaste föredraget hade en kille en tröja med che guevera och jag hade med en "anarkist" så det är en salig blanding på juris föredrag men det vet väl du?
Personligen skulle jag ta med en somalisk muslim man till föredraget men han fick förhinder i sista sekund.

Edited by maggot on 2007/2/12 11:02:34
Edited by maggot on 2007/2/12 11:06:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

void wrote:
Zink. Du länkar till Rasmus F:s Uppsats och exakt vad i den debunkar något av det Juri Lina har presenterat i sina böcker?

Presentera dina exakta findings/påståenden eftersom du tyckte det var viktigt att länka till den.

Men kan du inte läsa innantill? Rasmus F:s uppsats gör ingen som helst debunkning vilket jag skrev. Den gör inga värderingar av konspirationsteorierna men visar hur olika grupper har samma värderingar.

Quote:

maggot wrote:
Quote:

zink wrote:

Du svarade bara på en av mina frågorna. Detta har jag sett att andra använder för att visa på hur dåliga de som är på detta forum är på att tillgodogöra sig information.

Vilken var det ej jag svarade på?
hur 6miljoner kan styra 6miljarder?
Det vet ja faktiskt inte men maktpostitionerna lyckas iaf gå i arv från president till president via blodslinjer och hemliga sällskap år efter år.

Varför svarar du själv inte på frågan om varför du tror jag blev bortkörd av polisen när jag ville ställa en simpel fråga till Reinfeldt?

Ska jag svara på varför jag tror du blev bortkörd av polisen när jag vilket jag påpekat inte klart har fått berättat vad som hände och som var den andra frågan. Vad hände? Blev du bortkörd när du ställde frågan eller innan du hann gör det? Försökte du tränga dig igenom polisspärren.

Jag TROR att du blev bortkörd därför att du hoppade på en polis och började slå på honom (mycket ironiskt då jag inte vet vad som hände).

Quote:

maggot wrote:

Det är la klart frimurarordern inte berättar vad de sysslar med.
Jag har själv varit hos frimurarna då de var noga med att poängetera att de inte sysslade med politik eller ens "vänskapskorruption"
Jag säger inte att frimurarorderna i sig berättar vad de gör utan människor (individer) som varit med eller är
Ex albert pike som gärna berättar om frimureriets egentliga syfte i sina memoarer han berättar att de sysslar med politisk verkasmhet han var stormästare när det begav sig varför skulle han göra det?

här skiriver svenska frimurarorden lite om mäktiga snubbar inom ordern http://www.frimurarorden.se/gpl/frim_ ... are_i_vast_text_03_2.html

Att du inte tror på Frimurarordern beror väl på dina förutfattade eningar om dem. Du utgår från att de ljuger.

Albert Pike som levde 1809-1891? Det är detta jag menar med fragmentisering. Kritiken är framtagen från fler decennier som jag skrev tidigare.

Ser inget som helst sensationellt i lista på kända frimurare. Dessutom är ju flera musiker och så borde det vara idag. Vilket inflytande på världspolitiken anser du musiker har?

Däremot förstår jag inte din värdering av informationen. I ett avseende så tror du inte ett dugg på frimurarna men i ett annat avseende så är de trovärdiga. När det förnekar att de inte sysslade med politik eller ens "vänskapskorruption" så är de inte trovärdiga men deras lista med personer är trovärdig.

Ta då och läs igenom vad frimurarlogen Grand Lodge of British Columbia and Yukon skriver då information från frimurarna uppenbart kan var riktigt även enligt din egen bedömning.

Quote:

maggot wrote:
Quote:

zink wrote:

Jag ska ge dig min åsikter om Jüri Linas film när den går att titta på.

Om du törs kan du läsa igenom denna undersökning där bl.a. Jüri Lina nämns.

http://ak.webcust.prq.se/konspiracism.pdf

Man kan tro att undersökningen är en motskrift men den innehåller faktiskt inga värderingar om de olika konspirationernas sanningshalt utan undersökningen går ut på att se om New Age, apokalyptiska väckelsekristna och främlingsfientliga grupper har samma politiska värderingar i sina konspirationsteorier.

PDF-filen ligger på en server som drivs av en grupp som försvarar yttrandefriheten på webben.

här är juris film

http://video.google.com/videosearch?q=juri+lina

saxat från hans hemsida

"Under den senaste tiden har jag blivit utsatatt för grovt förtal av olika tidningar, ytliga journalister och privatpersoner.

Härmed uppges det att jag inte är någon konspirationsteoretiker. Jag sysslar inte med teorier utan jag återger endast fakta.

Till exempel: "For more than a century, ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure - one world, if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it."

Rockefeller , David, Memoirs, Random House, NewYork, 2002. p. 405
"

[/quote]

Jag uppfattar Rockefeller som mycket ironisk i sin kommentar.

Sedan att tro på UFO är det fakta?

Quote:

maggot wrote:
tänk om dessa människor som hela tiden ska motbevisa juri lina kunde motbevisa han och hans källor istället för att säga att han är intresserad av andlighet och rymden.

motbevisa hans källor istället.

sen vilka främlingsfientliga grupper du borde väl veta som känner juri lina och går på hans föredrag för hur kan man annars kläcka ur sig vilka som läser hans böcker och går på hans föredrag?

Det är detta man brukar få höra när juri lina nämns, Jag har då aldrig sett en nazist på juri linas föredrag dock kanske 1-2 nationaldemokrater
men på det senaste föredraget hade en kille en tröja med che guevera och jag hade med en "anarkist" så det är en salig blanding på juris föredrag men det vet väl du?
Personligen skulle jag ta med en somalisk muslim man till föredraget men han fick förhinder i sista sekund.

Total misstuppfattning om du läst den undersökning jag länkade till så påstås inte att Jüri Lina håller på med främlingsfientliga kommentarer utan det står så här:

Några kända konspirationsteoretiker, som David Icke och Jüri Lina, figurerar i alla de tre grupper som jag delat upp empirin i. Men vad de som personer tycker och tror är här inte det intressanta, utan det diskursiva sammanhanget, deras bidrag till de respektive "textarkiven".

Varför jag överhuvudtaget länkade till undersökning är att se om ni som sympatisera med detta forums värderingar kan läsa en vetenskaplig rapport och sedan ge er kritik av den.

Kritik av Jüri Linas film kommer när jag sett den klart.

Kan bara så här lång säga att alla årtal före 1717 har ingenting med dagens Frimuraroden att göra då man inte ens är överens om hur referensen till de historiska frimurarna ursprungligen var till dagens Frimurarorden. Det finns två olika teorier om det. Mer om det senare.

See User information
Zink: Vart skulle själva ironin vara? Han skryter ju!

"For more than a century, ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure - one world, if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it."
"

Posted on: 2007/2/12 18:05

Anonym
Quote:

zink wrote:
Jag TROR att du blev bortkörd därför att du hoppade på en polis och började slå på honom (mycket ironiskt då jag inte vet vad som hände).

Jag postade ju en artikel som beskriver hur det gick till ja ska kopiera in det åt dig.
varför agerade reinfeldt såhär anser du zink?

"I fredags höll moderaternas partiledare Fredrik Reinfeldt ett torgmöte i Göteborg inför potentiella väljare. De församlade medborgarna gavs tillfälle att ställa frågor och komma i samspråk med moderatledaren. Men istället händer något oförutsett.

Vad döljer han egentligen?

En ung man tar tillfället att göra bruk av denna proklamerade invit för öppenhet, samtal och diskussion. Efter Reinfeldts tal vänder han sig till Reinfeldt med en rak och enkel fråga om varför Fredrik Reinfeldt deltog på Bilderberggruppens möte i år. Reinfeldt ger honom en kolsvart blick som tydligt säger att ämnet inte är välkommet. Frågan passade tydligen inte in i vad som Reinfeldt förväntade sig av torgmötet. Istället för att ge något svar kontrar moderatledaren nonchalant med att hänvisa mannen att anmäla sig hos en annan partikollega och klargöra vem han är och varifrån han kommer.

Mannen följer villigt Reinfeldts instruktioner. Han förklarar för partikollegan att han heter David och är där i egenskap av förstagångsväljare och välkomnas att ställa sin fråga. Mannen ställer sig i kön för att åter fråga Reinfeldt om Bilderberggruppen. Just när det blir hans tur börjar moderatledaren skriva autografer till småbarn i 8-årsåldern. Reinfeldt avlägsnar sig utan att ge den unge mannen chans att ställa någon fråga.

Den unge mannen följer därför efter Reinfeldt för att komma i meningsbyte. Detta blir för mycket för moderatledaren som verkar känna obehag över att situationen kan övergå i ett läge där han inte behärskar vad som sägs och där han själv i spontaniteten skulle kunna säga något eller att tala om något han egentligen inte vill. Reinfeldt vågar visst inte hamna i samtal som berör frågor som ligger utanför valrörelsens förutsägbara mekaniska försäljningstricks och de manipulerade medborgarnas tillrättalagda världsuppfattning.

Det var från Reinfeldts sida svårt att klandra den unga mannen för något ont uppsåt då hans fråga var både rak och ärlig. Att angripa den unge mannens person ”i egenskap av förstagångsväljare” för att undvika att svara på mannens fråga var likaså inget tilltalande alternativ för Reinfeldt. Ställd inför denna svåra orientering väljer Reinfeldt en annan väg ur labyrinten. Polisen på torget ingriper för att lösa ”problemet”.

Så får den unge mannen slutligen svar på sin fråga som han ställde till moderatledaren? Inte i form av någon uttalad kommentar från moderatledaren utan på ett mer handgripligt språk – han förvisas från platsen av de hotfulla polismännen.

Den unga mannen beskriver händelseförloppet:

”Plötsligt kände jag att någon drog i min påse, det var polisen. Jag pratade med dem i cirka tio minuter och frågade om jag kunde få gå fram och ställa en simpel fråga.

De [polisen] sade slutligen: ’Nej, Fredrik vill inte ha något med dig att göra’."

Slutet gott för Reinfeldt?
Ingen etablerad media har hittills uppmärksammat den unga mannens berättelse. Det är som att händelsen med moderatledaren och den unga mannen på torget i Göteborg har blivit en icke-händelse. Varför skulle en styrd massmedia vilja föra ”debatten” under valrörelsen åt ett håll där medborgarna börjar tänka själva och ställa sig frågor som ligger utanför ramarna? Det är nog enklare att tysta ner saken helt enkelt.

Vi på Nationellt Motstånd är en växande informationskanal som utmanar den politiskt korrekta och politiskt styrda massmedias tidigare monopol på att beskriva (och godtyckligt förvränga) den verklighet vi lever i. Det är därför vår förhoppning att genom detta lilla ”scoop” kunna nå er som tidigare inte känt till oss för att synliggöra hur rädda våra riksdagspolitiker är inför vad den enskilde medborgaren kan tänkas säga vid ett icke önskvärt tillfälle.

Har vi hittat på historien för att detta skulle gynna våra egna syften kanske någon frågar sig. Har vi ”friserat historien”? Ack nej. Händelsen på torget är nämligen dokumenterad med ljudinspelning. Vi har lyckats få ta del av ljudfilerna och sprider dessa gärna till er kära medborgare. Och vi hoppas med detta att förtroendet för politiker och massmedia sjunker och att ni förstår vilka färglösa, arroganta figurer det är som vi förväntas lyssna på och bedragas av.

Kortfattat om Reinfeldts inblandning i Bilderberggruppen
Fredrik Reinfeldt deltog detta år på ett möte arrangerat av en grupp som kallas Bilderbergruppen. Varje år möts framträdande politiker, samhällsföreträdare och näringslivstoppar från hela världen för att delta i gemensamma samtal – helt utan att någon massmedia tillåts närvara. Traditionen av att bjuda in ledare och inflytelserika personer till dessa möten går tillbaka till år 1954 då det första mötet ägde rum på hotell Bilderberg i Oosterbeek, Nederländerna.

Med få undantag väljer etablerad media att inte ge Bilderberggruppens möte uppmärksamhet. En orsak är förstås att deras egna tidningsägare och chefredaktörer brukar vara inbjudna och ofta deltar på mötena. Därav följer att de rättar sig efter mötesordningen, att inte sprida vidare vem som har sagt vad och att inte göra mötena till en angelägenhet för andra människor utanför de stängda dörrarna. Mötena försvaras med argument som att det skulle vara bra att världens ledare kan tala med varandra ostört. Bilderberggruppen klargör att alla deltagare som är på plats inte deltar i sin officiella person utan enbart som privatpersoner.

Dock är samtalen i allra högsta grad något som berör nutiden med avseende på politik, ekonomi och världens utveckling. Ett enkelt förhållande gör det alltid högaktuellt att ifrågasätta de inbjudnas deltagande: även fast deltagarna är ”privatpersoner” på själva Bilderbergmötet är de minst lika mycket officiella personer som tidigare när de kliver ut från mötet. Därför är det fullt berättigat att konfrontera samtliga som deltar på mötena med den enkla frågan ”Varför?”.

Många kända makthavare från Sverige har deltagit på Bilderberggruppens möten under åren. Några av dessa är Leif Pagrotsky, Percy Barnevik, Hans Bergström, Carl Bildt, Olof Palme, Torbjörn Fälldin, Björn Lundvall, Mona Sahlin och Herbert Tingsten.

Ladda ner ljudfilerna från mötet:

Del 1: Första kontakten med Fredrik Reinfeldt.
Del 2: Polisen: ’Nej, Fredrik vill inte ha något med dig att göra.’

Relaterad artikel: ”Hundra makthavare på topphemligt möte.”

Mer information om torgmötet kommer även upp på www.vaken.se. "

Quote:

Att du inte tror på Frimurarordern beror väl på dina förutfattade eningar om dem. Du utgår från att de ljuger.

Albert Pike som levde 1809-1891? Det är detta jag menar med fragmentisering. Kritiken är framtagen från fler decennier som jag skrev tidigare.

Ser inget som helst sensationellt i lista på kända frimurare. Dessutom är ju flera musiker och så borde det vara idag. Vilket inflytande på världspolitiken anser du musiker har?

Däremot förstår jag inte din värdering av informationen. I ett avseende så tror du inte ett dugg på frimurarna men i ett annat avseende så är de trovärdiga. När det förnekar att de inte sysslade med politik eller ens "vänskapskorruption" så är de inte trovärdiga men deras lista med personer är trovärdig.

Ta då och läs igenom vad frimurarlogen Grand Lodge of British Columbia and Yukon skriver då information från frimurarna uppenbart kan var riktigt även enligt din egen bedömning.

Jag har inte förutfattade meningar om frimureriet jag VET deras agenda jag har undersökt detta ämne i fyra år, och då menar jag inte sätt några dokumentären utan läst böcker och kollat i deras egna matrial.
Sen vad spelar det förr när albert pike levde menar du att de har sysslar med politisk verksamhet då och lagt av med det nu eller?
jag kan slänga upp liknande citan från slutet av 1900talet om du hellre vill det?
eller ljuger pike? vad har för andledning att göra det?
Det är ju hans egna memoarer han skriver det i.
Jag säger väl inte att bara politiker ingår frimueriet det jag säger är att nästan alla betydelsefulla människor genom histroiern har varit frimurare eller öppet agerat mot det.
av en andledning såklart.
motståndare som ex hitler eller frankro
deltagare som ex washington eller Lenin.

Se juri linas film!

Som jag sa så är det väl självklart att frimurarorden inte skriver på sin hemsida att "vi sysslar med politik" men ibland så medger dom det faktiskt i frimurarskriftetn "hummanite" medger frimurarna att franska revolutionen var ett verk av frimurarna.

Quote:

zink wrote:
Jag uppfattar Rockefeller som mycket ironisk i sin kommentar.

Sedan att tro på UFO är det fakta?

Ironisk? jaha tolkta det bäst du vill?

Ufo är väl bara något "nytt eller något som man inte har offecielt upptäckt en"

Quote:

Några kända konspirationsteoretiker, som David Icke och Jüri Lina, figurerar i alla de tre grupper som jag delat upp empirin i. Men vad de som personer tycker och tror är här inte det intressanta, utan det diskursiva sammanhanget, deras bidrag till de respektive "textarkiven".

Varför jag överhuvudtaget länkade till undersökning är att se om ni som sympatisera med detta forums värderingar kan läsa en vetenskaplig rapport och sedan ge er kritik av den.

Kan bara så här lång säga att alla årtal före 1717 har ingenting med dagens Frimuraroden att göra då man inte ens är överens om hur referensen till de historiska frimurarna ursprungligen var till dagens Frimurarorden. Det finns två olika teorier om det. Mer om det senare.

Hur kan du veta att juri lina figurerar bland högerextremister?
Eftersom jag varit på hans föredrag kan jag säga majoriten av de som är där är vanliga människor med vanliga jobb och socialt umgänge.
naturligtvis lockar det även ditt lite "udda figurer" oxå
(men så är det väl med allt både i fysikvärlden och på forumet "vetenskap" eller vad det nu heter där du är

på vilket sätt var den en undersökning?
Det finns en bok som heter "de dunkelt tänkta" som ska handla och motbevisa konspirationsteorier om bla estonia jag ringde upp författaren för att ta en liten "debbat" med han och det slutade med att han sa
" Forkare är väl inte så kloka de heller vi måste ju kunna tro och lita på vår regering"

ja du borde verkligen se juris film för det är lite svårt att diskutera en film som bara en av oss har sett och i den har du starka bevis och källor som ingen kan förneka på att frimurarna sysslar med politisk verksamhet.

men det är lustigt hur du anklagar mig för att vara subjektiv och utgå från att frimurarna ljuger när du gör precis samma sak anser de talar sanning och juris film är full med lögner
"kritik kommer när jag sett filmen"

Först säger du från 1717 kan man "lita på frimurarna" men samtidigt ska man vara skeptisk till albert pike och andra föredetta detta frimurare som erkänt deras agenda men man kan lita på logernas offeciela hemsida..
Det är väl klart som fan att de inte skriver att de konspirerar mot "mänskligheten" på deras hemsida

Anonym
Här är har lighsaber plockat lite citat varsegod

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... de=flat&order=ASC&start=0

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

zink wrote:

Jag postade ju en artikel som beskriver hur det gick till ja ska kopiera in det åt dig.
varför agerade reinfeldt såhär anser du zink?

Läst men tagit bort historien för att korta ned svaret.

Där ser man. Jag fick uppfattningen att de var du som stod bakom det hela men så var inte fallet. Enligt Bilderberggruppens egen hemsida ska man inte avslöja något från mötena så det går alltså inte att fråga om det och tro att man ska få något svar.

Quote:

maggot wrote:
Quote:

zink wrote:

Jag har inte förutfattade meningar om frimureriet jag VET deras agenda jag har undersökt detta ämne i fyra år, och då menar jag inte sätt några dokumentären utan läst böcker och kollat i deras egna matrial.
Sen vad spelar det förr när albert pike levde menar du att de har sysslar med politisk verksamhet då och lagt av med det nu eller?
jag kan slänga upp liknande citan från slutet av 1900talet om du hellre vill det?
eller ljuger pike? vad har för andledning att göra det?
Det är ju hans egna memoarer han skriver det i.
Jag säger väl inte att bara politiker ingår frimueriet det jag säger är att nästan alla betydelsefulla människor genom histroiern har varit frimurare eller öppet agerat mot det.
av en andledning såklart.
motståndare som ex hitler eller frankro
deltagare som ex washington eller Lenin.

Om man ska hävda att Frimurarordens folk härskar i världen idag så är det dagens frimurarmänniskor man ska visa att de gör det. Uttalande från reda döda visar inte på vilka Frimurare som har eventuellt kommando idag.

Varken Hitler, Franco eller Lenin var frimurare.

Var har dessa uppgifter kommit ifrån?

Bland Hitlers folk försökte Herman Göring bli frimurare men blev inte godkänd.

Om det var en nyhet så ta och börja kolla lite mer källor.

Quote:

Se juri linas film!

Jag håller ju på med det men jag har haft migrän så de har varit för jobbigt att titta på den på en gång. Jag har sett ca 20 minuter av de 52.

Quote:

maggot wrote:
Som jag sa så är det väl självklart att frimurarorden inte skriver på sin hemsida att "vi sysslar med politik" men ibland så medger dom det faktiskt i frimurarskriftetn "hummanite" medger frimurarna att franska revolutionen var ett verk av frimurarna.
Quote:

zink wrote:

Hur kan du veta att juri lina figurerar bland högerextremister?
Eftersom jag varit på hans föredrag kan jag säga majoriten av de som är där är vanliga människor med vanliga jobb och socialt umgänge.
naturligtvis lockar det även ditt lite "udda figurer" oxå
(men så är det väl med allt både i fysikvärlden och på forumet "vetenskap" eller vad det nu heter där du är

på vilket sätt var den en undersökning?

Men varför tjatar du om Jüri Lina och högerextremister som är något varken jag eller den vetenskapliga undersökning jag länkat till påstår. Varför har du fått detta på hjärnan?

Jag är INTE med på något vetenskapligt forum eller med i någon vetenskaplig förening utan jag skriver enbart det jag själv kommit fram till för de anser jag man ska göra om man är på ett forum. Den klipp och klistra kultur som frodas på detta forum anser jag vara ett tecken på dels att man allt för mycket litar på andras uttalanden eller inte själv kan formulera vad man vill säga.

Du och andra får förklara varför ni så ofta tror att kritiker är med i Föreningen Vetenskap och Folkbildning. Min egen åsikt är att många med de alternativa teorierna och värderingarna har svårt att tro de finns självständiga kritiker för att de själva är så beroende av vad deras läromästare och ledare tycker.

Quote:

maggot wrote:
Det finns en bok som heter "de dunkelt tänkta" som ska handla och motbevisa konspirationsteorier om bla estonia jag ringde upp författaren för att ta en liten "debbat" med han och det slutade med att han sa
" Forkare är väl inte så kloka de heller vi måste ju kunna tro och lita på vår regering"

ja du borde verkligen se juris film för det är lite svårt att diskutera en film som bara en av oss har sett och i den har du starka bevis och källor som ingen kan förneka på att frimurarna sysslar med politisk verksamhet.

men det är lustigt hur du anklagar mig för att vara subjektiv och utgå från att frimurarna ljuger när du gör precis samma sak anser de talar sanning och juris film är full med lögner
"kritik kommer när jag sett filmen"

Först säger du från 1717 kan man "lita på frimurarna" men samtidigt ska man vara skeptisk till albert pike och andra föredetta detta frimurare som erkänt deras agenda men man kan lita på logernas offeciela hemsida..
Det är väl klart som fan att de inte skriver att de konspirerar mot "mänskligheten" på deras hemsida

Detta kommer INTE från frimurarna utan de är från forskare som studerat dem och kommit fram till att man inte idag historiskt säkert kan ange vad som inspirerade Frimurarorden när den startade 1717. Det finns två teorier om vad de inspirerades av. Ordet ”frimurare” kommer antingen från de kringresande bild- och stenhuggarna som fritt kunde resa från plats till plats (fria murare) eller så kommer det från engelskans ”freestone” som var ett material som bearbetades till komplicerade och finare byggdelar av dem som kallades freemasons.

Anonym
Quote:

Där ser man. Jag fick uppfattningen att de var du som stod bakom det hela men så var inte fallet. Enligt Bilderberggruppens egen hemsida ska man inte avslöja något från mötena så det går alltså inte att fråga om det och tro att man ska få något svar.

Jim Tucker brukar smita in och norpa åt sig deras dagordning. Den består av en massa globalist konspirationer, mmk.

Anonym
Quote:

zink wrote:

Så var inte fallet nej,
anser du inte det konstigt att man inte får avslöja något?
och varför sa han inte bara att han inte ville kommentera det utan istället tillkallar polis?
"den som själv har nåt att dölja ropar på förstärkt polis" sjunger nationalteatern och det ligger nog fan en del i det.

"man kan väl säga att romfördaget som ledde till bildandet av EG föddes under våra första möten"
svarade en bilderbergare när han blev ombedd att svara på något som bilderbergruppen hade lyckas uppnå

Quote:

Om man ska hävda att Frimurarordens folk härskar i världen idag så är det dagens frimurarmänniskor man ska visa att de gör det. Uttalande från reda döda visar inte på vilka Frimurare som har eventuellt kommando idag.

Hitler var inte frimurare han motverkade frimureriet och stänge deras loger
även konunge av pressen Fredrik den 3e förbjöd alla hemliga sällskap
även franco avskaffade frimureriet i mars 1940 publicerade franco ett dekret,enligt frimureriet skulle avskaffas
punk ett var
1 man fick inte vara kommunist eller tillhöra frimurloger.
Hur kan du påstå att lenin inte var frimurare hur kan du veta det?
I juri linas film får du bevis på att han är frimurare då ett gammalt filmklipp tar upp det även Dr oleg platov har bekräftat av lenin tillhörde frimureriet i sin undersökning (frimureriets hemliga historia)

Quote:

Se juri linas film!

Jag håller ju på med det men jag har haft migrän så de har varit för jobbigt att titta på den på en gång. Jag har sett ca 20 minuter av de 52.
[/quote]

Bra jag säger som juri själv sa när etniska säkerhetspolisen var på hans föredrag i estland i slutet av 90talet
" Ni är välkommna hoppas ni blir lite klokare"

Quote:

Men varför tjatar du om Jüri Lina och högerextremister som är något varken jag eller den vetenskapliga undersökning jag länkat till påstår. Varför har du fått detta på hjärnan?

Du sa ju att högerextremister och newage människor är stora anhängangare av juri lina och david icke eller något sånt.
jag kan berätta hur det är
NSF säljer gärna juris böcker där han avslöjar sovjet men inte där han granskar hitler

Quote:

Jag är INTE med på något vetenskapligt forum eller med i någon vetenskaplig förening utan jag skriver enbart det jag själv kommit fram till för de anser jag man ska göra om man är på ett forum. Den klipp och klistra kultur som frodas på detta forum anser jag vara ett tecken på dels att man allt för mycket litar på andras uttalanden eller inte själv kan formulera vad man vill säga.

Du och andra får förklara varför ni så ofta tror att kritiker är med i Föreningen Vetenskap och Folkbildning. Min egen åsikt är att många med de alternativa teorierna och värderingarna har svårt att tro de finns självständiga kritiker för att de själva är så beroende av vad deras läromästare och ledare tycker.

Jag håller med i att många på detta forum är "klipp och klistra" och du är en av dom, det som du kommit fram till i denna tråd är klipp och klistra mer eller mindre.
jag är inte den typen

Jag kan inte säga jag är en speciel kritiker av vetenskapen men jag är en kritiker av allt så där ingår vetenskapen.
vad är du kritisk mot Zink förutom "alternativa teorier" på vaken?

Du bodde väl i norrland sa du i en tråd så jag undrar om du tror det är mycket fiflel i din kommun bland politikerna där och om du tror det så undrar jag om du inte tror det är ännu mer ju högre upp i makten man kommer?

Edited by maggot on 2007/2/12 21:46:59
Edited by maggot on 2007/2/12 21:57:29

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

zink wrote:

Så var inte fallet nej,
anser du inte det konstigt att man inte får avslöja något?
och varför sa han inte bara att han inte ville kommentera det utan istället tillkallar polis?
"den som själv har nåt att döka ropar på förstärkt polis" sjunger nationalteatern och det ligger nog fan en del i det.

"man kan väl säga att romfördaget som ledde till bildandet av EG föddes under våra första möten"
svarade en bilderbergare när han blev ombedd att svara på något som bilderbergruppen hade lyckas uppnå

Deltagarna bedömer de nog olika vad man kan och inte kan avslöja. Även om jag själv aldrig skulle gå med i en hemlig förening så har jag inget större problem men att de finns då jag anser att de mesta som påstås om dem är rykten då det är svårt att veta vad som händer i hemliga sällskap.

Quote:

maggot wrote:
Quote:

zink wrote:

Hitler var inte frimurare han motverkade frimureriet och stänge deras loger
även konunge av pressen Fredrik den 3e förbjöd alla hemliga sällskap
även franco avskaffade frimureriet i mars 1940 publicerade franco ett dekret,enligt frimureriet skulle avskaffas
punk ett var
1 man fick inte vara kommunist eller tillhöra frimurloger.
Hur kan du påstå att lenin inte var frimurare hur kan du veta det?
I juri linas film får du bevis på att han är frimurare då ett gammalt filmklipp tar upp det även Dr oleg platov har bekräftat av lenin tillhörde frimureriet i sin undersökning (frimureriets hemliga historia)

Den loge Grand Orient of Russian Peoples som Lenin var med i hörde inte till Frimurarorden.

Quote:

maggot wrote:
Quote:

zink wrote:

Du sa ju att högerextremister och newage människor är stora anhängangare av juri lina och david icke eller något sånt.
NSF säljer gärna juris böcker där han avslöjar sovjet men inte där han granskar hitler

Det som sades var att undersökning var att se om New Age, apokalyptiska väckelsekristna och främlingsfientliga grupper har samma politiska värderingar i sina konspirationsteorier.

Det skulle ha varit ”New Age, apokalyptiska väckelsekristna och populistiska grupper”

Men de nämns aldrig om högerextrema grupper varken av mig eller undersökningen.

Ta och läs den och se vilka grupper som tycker som du. Så neutral är undersökningen.

Quote:

maggot wrote:
Quote:

zink wrote:

Jag håller med i att många på detta forum är "klipp och klistra" och du är en av dom, det som du kommit fram till i denna tråd är klipp och klistra mer eller mindre.
jag är inte den typen

Jag kan inte säga jag är en speciel kritiker av vetenskapen men jag är en kritiker av allt så där ingår vetenskapen.
vad är du kritisk mot Zink förutom "alternativa teorier" på vaken?

Du bodde väl i norrland sa du i en tråd så jag undrar om du tror det är mycket fiflel i din kommun bland politikerna där och om du tror det så undrar jag om du inte tror det är ännu mer ju högre upp i makten man kommer?

Det jag menar med klipp och klistra är ett inlägg med bara det eller en lite kommentar och sedan inklippt något båda utan källhänvisning. Att man citerar ur en text anser jag dock vara normalt.

Det jag är mest kritisk till är att alla nya dataprogram innehåller ordet ”enkel” eller ”enklare” utan att vara det. Vi gå inte mot ett enklare samhälle utan ett mer komplicerat.

Drivkraften till detta är allihopa för alla vill ha mer för mindre pengar.

Staden jag bor i är så liten att jag känner en del av våra politiker och det är därför jag har så svårt att dels se något världsherravälde från Frimurarorden dels hur det praktisk skulle ta sig uttryck.

Anonym
zink wrote:

Quote:

Deltagarna bedömer de nog olika vad man kan och inte kan avslöja. Även om jag själv aldrig skulle gå med i en hemlig förening så har jag inget större problem men att de finns då jag anser att de mesta som påstås om dem är rykten då det är svårt att veta vad som händer i hemliga sällskap.

Jaha vad har det med saken att göra?
jag undrade om du tyckte det var konstigt att ja blev bortförd av polisen?

Quote:

Quote:

Ja va ska man säga vetenskap är ju så brett så jag vet inte vad man ska säga.
[/quote]

Quote:

Det jag menar med klipp och klistra är ett inlägg med bara det eller en lite kommentar och sedan inklippt något båda utan källhänvisning. Att man citerar ur en text anser jag dock vara normalt.

Det jag är mest kritisk till är att alla nya dataprogram innehåller ordet ”enkel” eller ”enklare” utan att vara det. Vi gå inte mot ett enklare samhälle utan ett mer komplicerat.

Drivkraften till detta är allihopa för alla vill ha mer för mindre pengar.

Staden jag bor i är så liten att jag känner en del av våra politiker och det är därför jag har så svårt att dels se något världsherravälde från Frimurarorden dels hur det praktisk skulle ta sig uttryck.

jaha dataprogram alltså

Anonym
"Den loge Grand Orient of Russian Peoples som Lenin var med i hörde inte till Frimurarorden. "

vadå tillhörde han en frimurarloge som inte var en frimurarloge han var även med i ett ordersällskap som heter de 9 systrarna eller nåt sånt.

"juri linas film 20min in"

Anonym
På tal om klistra så måste jag bara klisstra in denna gamla artikel som jag tycker är svinbra

DEN
OHELIGA
TRIANGELN
OM SAMARBETET MELLAN MAFFIAN, FRIMURERIET
OCH EUs CENTRALA INSTITUTIONER

Den organiserade brottsligheten representerar en oerhörd makt i Europa. Att se denna makt som enbart ekonomisk är förlegat. När den ekonomiska makten blir tillräckligt stor, övergår den till att bli även politisk. Går det att köpa ett fotbollslag, så går det att köpa även en regering. Den enda skillnaden ligger i priset - förutsatt att medborgarna fortsätter att låta sig föras bakom ljuset av korrumperade politiker.

I sin bok "The Octopus - Europe in the Grip of Organised Crime", London 1995, undersöker Brian Freemantle hur långt den organiserade brottsligheten kommit i sina målmedvetna ansträngningar att ta över allt mer av makten inom EU, inte bara i medlemsländernas näringsliv och politik utan även i EUs centrala institutioner, såsom parlamentet och kommissionen. Det ska framhållas att Freemantle inte är ute efter att svartmåla EU. Tvärtom är han en ivrig förespråkare av ett federalt Europa. Men han är tydligt skakad av vad han fick se och höra under sin 18 månaders undersökande resa inom unionen. Följande artikel bygger till stor del på uppgifter jag hämtat ur Freemantles bok, därtill andra källor.
Freemantle betonar att hans redogörelse inte bygger på samtal med en eller annan konspirationsteoretiker, som saknar egen djupare erfarenhet av EU centralt. Hans sagesmän är sex nuvarande och tidigare EU-parlamentariker och därtill ett icke angivet antal tjänstemän, de senare anonyma. Alla hade arbetat i någon central EU-institution i åtminstone fyra år.
Den brittiske experten på internationell brottslighet Brian Saltmarsh uppskattade redan 1994 att den sammanlagda vinsten av olaglig narkotikahandel i världen uppgår till motsvarande 5000 miljarder kr. En mycket försiktig uppskattning är att 1300 miljarder kr av dessa vinster görs inom Europa. Den verkliga siffran är troligen betydligt större. Inkomsterna av olaglig vapenhandel är inte mindre; vissa experter anser dem ännu större. Sådana enorma vinster för den internationella organiserade brottsligheten gör det möjligt att "köpa" många ledande politiker och tjänstemän och därmed hela länder. Italien är ett exempel inom EU. Några av de nya republiker, som uppstod efter Sovjetimperiets fall, står också på tur.
Brottsexperten Pieter Stoffelen, som också är ledamot av EU-parlamentet, anser att den organiserade brottsligheten nu är nära att överväldiga Europas desorganiserade rättssystem. Stoffelen har fyra gånger blivit hotad till livet men envisas med att röra sig utan livvakt. Han ansåg år 1995 att det fanns högst två år kvar att vinna kriget mot de olika maffiorna. Därefter skulle de redan ha blivit för mäktiga. John Ferry generalsekreterare för Irlands polisfack, och den franske kriminologen dr Xavier Raufer delar denna bedömning.

--------------------------------------------------------------------------------

Kommer regeringarna i framtidens värld att vara lagliga eller olagliga?

--------------------------------------------------------------------------------

Också den nederländske kriminologen dr Jan van Dijk, som är rådgivare åt sitt lands justitieministerium, anser att brottsligheten är så välorganiserad och internationellt finansierad att EU har en begränsad tid på sig att besegra den.
Ett tema, som Freemantles experter och sagesmän ständigt återkommer till, är att den organiserade brottsligheten döljs och beskyddas genom en särskild kontinental variant av frimureri, som kallas Grand Orient. Freemantle uppger att det var mycket svårt för honom att komma till tals med officiella personer inom EUs centrala förvaltning ifråga om de förbindelser av ömsesidigt beskydd, som finns mellan maffian, Europas frimureri och den icke-folkvalda EU-kommissionen i Bryssel. EU-parlamentarikerna Leoluca Orlando, John Tomlinson, Terry Wynn och Peter Price var däremot öppenhjärtiga om detta problem, liksom talesmannen för frimureriets Förenade storloge i England John Hamill.
Leoluca Orlando, borgmästare i Palermo, ledamot av EU-parlamentet och grundare av Italiens antimaffiaparti La Rete, var den förste som öppet vågade tala om sambanden mellan frimureriet och narkotika- och vapenmaffian. Numera måste han och hans familj leva ständigt omgivna av ett 15-tal beväpnade livvakter. Orlando säger: "Den nya gränsen, den nya skiljelinjen i världen, markeras inte längre av kampen mellan kapitalism och kommunism, utan av kampen mellan lagligheten och brottsligheten. Problemet är: kommer regeringarna i framtidens värld att vara lagliga eller olagliga?"
Orlando hävdar att den organiserade brottsligheten - i Italien de traditionella maffiagrupperna - får sin styrka av samarbetet med frimureriet: "Tänk aldrig på maffia och frimureri som skilda åt. Det ena brödraskapet skyddar det andra." Bara i Tyskland inser man hur stort och allvarligt problemet är. Också maffians gamla struktur har förändrats. Det handlar inte längre om en familjs lydnad under en gudfader. Numera och i frimureriets hägn styrs den organiserade brottsligheten inom EU och längre ute i Europa genom kommitteer av yrkesförbrytare.
Östeuropa är en kraftigt expanderande sektor. Inom ett år efter kommunismens fall hade Italiens Grand Orient grundat två loger i Tjeckien och Slovakien, två i Polen, två i Ungern och en i Ryssland. Samtidigt uppmuntrade "irreguljära" (brittiska Förenade Storlogens förskönande uttryck, läs i stället: kriminella) franska frimurare till att grunda nya loger i de nämnda länderna, plus Rumänien och ex-Jugoslavien.
Samtliga dessa nya loger blev viktiga sköldar för olika maffiagrupper. Enligt Leoluca Orlando är frimureriet i Östeuropa redan mycket mäktigt, liksom maffian, och de är mycket stora tillsammans. "Investeringarna i Östeuropa är den största penningtvättoperationen i mänsklighetens historia," säger han.
Maffians begrepp om "inflytande" är något som också frimurare förstår sig på, och de odlar det flitigt. Den ömsesidiga förståelsen gör det lätt att använda frimurarlogerna till diskreta mötesplatser för maffialedare och "allmänt aktade" män från näringslivet, politiken och de offentliga förvaltningen.
Den franska storlogen av Grand Orient anses vara den aktivaste och mäktigaste. Den förre franske presidenten François Mittenrand var stormästare däri, liksom brodern, flyggeneralen Jacques Mittenrand. Hans föregångare, Valéry Giscard d'Estaing, var inte murarbroder när han inledde sin valkampanj 1974 men övertalades av vänner att bli det, eftersom han annars skulle vara chanslös mot Mittenrand. Han gick också in i Grand Orientlogen Franklin Roosevelt (uppkallad efter den amerikanske presidenten, som var en mycket hög frimurare - 32:a graden). Grand Orient har ett särskilt stort inflytande på den socialistiska sidan. Enligt en uppgift från 1991 (den italienska tidskriften Famiglia Cristiana) fanns det minst fem murarbröder bland EUs dåvarande sju socialistiska utrikesministrar. Den franska storlogen har enligt Freemantles sagesmän mycket inflytelserika medlemmar i EU-kommissionen i Bryssel och i EU-parlamentet i Strasbourg.
Belgien har aktiva Grand Orientloger med bröder i de högre skikten i Kommissionen, där de kan påverka beslut som fattas av denna icke-folkvalda verkställande myndighet inom EU.
I Italien blev det kriminella frimureriet ett allmänt insett problem och det politiska samtalsämnet nummer ett, sedan polisen år 1981 sprängt Grand Orientlogen P2. Det avslöjades snart att denna hemliga loge hade aktivt planerat en statskupp. P2 saknade officiellt förbindelse med den lagliga italienska Storlogen, som har 18 000 medlemmar. Senare visade det sig att när P2 grundades (egentligen omorganiserades) 1966, var det på direkt order av italienska Grand Orients stormästare Giordano Gamberini. Detta är ett mönster som tyvärr går igen inom frimureriet: officiellt förnekande, inofficiellt samförstånd. Avslöjandet, att många ledande politiker, domare, polischefer och militärer var medlemmar av P2, ledde till den dåvarande italienska regeringens fall. P2 förklarades olaglig och "upplöstes" - till ingen verkan, eftersom man år 1994 fick förklara den olaglig igen. Det har felaktigt hävdats att P2 hade omkring 950 medlemmar. Men de 953 var endast de som först blev avslöjade. Där återfanns tre ministrar, däribland justitieministern Adolfo Sarti; flera tidigare premiärministrar, däribland kristdemokraten Giulio Andreotti; 43 parlamentsledamöter; 54 högre ämbetsmän; 138 högre officerare, däribland 38 generaler och amiraler (inklusive överbefälhavaren och de två högsta cheferna för underrättelsetjänsten); 19 högre domare och en härskara av advokater, polischefer, ledande bankirer, tidningsutgivare, 58 professorer, ledarna för flera politiska partier. Senare har framkommit att det verkliga antalet bröder uppgick till 2600. Det var ett tvärsnitt av hela den italienska makteliten som i hemlighet konspirerade att olagligt ta makten i landet.

"Investeringarna i Östeuropa är den största penningtvättoperationen i mänsklighetens historia"

P2s ledare, stormästaren Licio Gelli, hade varit en hängiven fascist under Mussolini men behändigt gått över till partisanerna i krigets slutskede, varpå han angav många av sina gamla vänner. När hans bluff avslöjades, flydde han till Argentina, där han blev diktatorn Perons rådgivare. Han hade även mycket goda relationer med ledarskapet i USAs republikanska parti och fanns med bland de inbjudna gästerna när Ronald Reagan installerades som president.
De icke avslöjade bröderna fortsatte verksamheten, grundade nya loger, som arbetar vidare än idag. Bland annat skyddar man terrorister, varav en del var de som låg bakom sprängningen av Uffizi-galleriet i Florens i maj 1993. Dessförinnan skedde andra bombdåd i vilka P2s stormästare Licio Gelli var inblandad. Också den legala Storlogen av Grand Orient var vid det laget grundligt infiltrerad. Dåvarande stormästaren Giuliano di Bernardo gav upp sina försök att rensa ut de kriminella. Han lämnade Grand Orient med orden: "Jag har sett ett monster." Han flyttade från Rom till Milano, där han grundade en ny storloge, utan band med Grand Orient. För medlemskap i denna fordras intyg från domstol att sökanden inte har kriminell bakgrund. di Bernardo samarbetar numera med polismyndigheter, som utreder sambanden mellan frimureriet och maffian.
Det första avslöjandet att P2 obehindrat fortsatte sin verksamhet kom 1993. Dr Agostino Cordova, allmän åklagare och en av Italiens främsta maffiaexperter, ville utreda om svinuppfödare i Calabrien hade lurat EU-kommissionen på bidrag. Så snart han kommit på att P2s stormästare Gelli var inblandad, blev hans utredning stoppad genom direkt ingripande från justitiedepartementet. Justitieministern socialisten Claudio Martelli såg också till att stoppa Cordovas väntade utnämning till chefåklagare vid Italiens antimaffiakommission. Dr Cordova protesterade offentligt till antimaffiakommissionen och överlämnade till Italiens Juristråd en förteckning över domare, som utnyttjade frimureriet för att skydda organiserad brottslighet. Trots alla hinder han mötte kunde dr Cordova till slut öppet påvisa Gellis samröre med den calabriska maffian, `Ndrangheta. Hans fortsatta utredning avslöjade ett nätverk av kriminella frimurarloger, som var större än vad som kom fram i den första P2-skandalen. Som särskilt viktiga centra nämnde han Rom, Milano och Florens. Martelli tvangs senare, efter vittnesmål emot sig, att avgå från ministerposten och även lämna sitt parti.
Visst finns det också frimurare, som är hederliga och goda medborgare. di Bernardo är ett exempel på detta. Låt oss hoppas att de är i majoritet. Men i så fall saknar de oftast mod och kunskaper att tala ut mot den kriminella minoriteten. Dessutom måste man fråga sig, hur det kan vara möjligt att majoriteten medlemmar i en frivillig organisation låter sig styras av en liten klick kriminella. Ingen rättrådig människa går väl frivilligt med i något dylikt eller stannar kvar i det, sedan hon fått veta hur det står till. Svaret på frågan är: Maktmissbruket är möjligt just genom frimureriets odemokratiska struktur. I varje högre grad, som brodern invigs i, får han veta nya hemligheter, som är okända för dem i lägre grader. Endast stormästaren i högsta graden vet allt och kan därför kräva fullständig lydnad av alla de andra bröderna. Lojaliteten och lydnaden förstärks dessutom genom de eder och löften bröderna får avlägga, ibland under hot om groteska dödsstraff för svek eller röjande av hemligheter. En sådan struktur gör det naturligtvis ganska lätt för en kriminell minoritet att operera bakom kulissen av en laglydig men ovetande och naiv majoritet.
Det moderna frimureriet går tillbaka till 1717, då fyra engelska loger gick samman och bildade det som sedan kom att kallas Förenade Storlogen i London: Det är denna som alltsedan dess godkänner eller bannlyser loger i andra länder. Inom det brittiska frimureriet är religiös eller politisk verksamhet officiellt förbjuden, och det är därför (säger man), som man inte godkänner det kontinentala Grand Orient-frimureriet, som har en direkt kristendomsfientlig hållning och dessutom gärna blandar sig i politik. Så skrev dåvarande stormästaren för franska Grand-Orient, Fred Zeller, en bok om hur man skulle vinna ungdomen för socialismens idé. Med "socialismens idé" menade han förmodligen underkastelse under frimureriets makt.
"Det svenska systemet" av frimureri (som dominerar i de nordiska länderna och i norra Tyskland) avviker från både det brittiska och kontinentala i fråga om organisation och karaktär. Det svenska systemet har färre grader och är utåt kristet. l verkligheten är det ännu mer påverkat av synkretistisk mystik och magi, s.k. kabbalism, än det brittiska, enligt den norske forskaren Sverre Dag Mogstad. Den svenska frimurarorden har officiellt brutit kontakten med Grand Orient. Det skedde emellertid först 1993, enligt den svenske frimuraren Tom Christian Bergroth. En annan källa, likaledes en svensk murarbroder, har emellertid uppgivit att Grand Orient finns i Sverige "sedan mycket länge" och att man först måste ha blivit invigd i det svenska systemet för att bli upptagen i Grand Orients loge i Sverige. Man talar alltså med kluven tunga. Särskilt efter Sveriges EU-inträde torde det vara svårt för det svenska frimureriet att i längden (låtsas) avvisa samarbete med den i Kontinentaleuropa mäktigaste grenen av frimureriet. EU-anpassningen gäller väl också frimurarna? Mina läsare får ta reda på vilka svenskar, som är så diskreta medlemmar av Grand Orient. Sveriges näste statsminister? Ett studium av redan kända, utländska grandorientare i en persons närhet, som gynnare och hjälpare, kan ge vissa ledtrådar om personens medlemskap. Fråga duger, men förnekanden ska inte tas för kontanta.

"Tänk aldrig på maffia och frimureri som skilda åt. Det ena brödraskapet skyddar det andra."

En som envist förnekade sitt medlemskap i P2 var den italienske mångmiljardären och tidigare premiärministern Silvio Berlusconi. Numera vet man att han gick med redan den 26 januari 1978. Hans medlemsnummer blev 1816, utfärdat under koden E.19.78. Han tilldelades cell 17 inom logen. Den som rekommenderade honom för medlemskap var av allt att döma socialistledaren Bettino Craxi. Denne ledde 1983-1987 den regering som skulle "städa upp" Italiens politiska liv och rensa det från maffia-frimureriets fördärvliga inflytande! Också Craxis budgetminister Pietro Longo visade sig vara medlem i P2 (medlemsnummer 2223). Italienarna, intill döden leda vid mafiosi-frimurare, fick därmed bara nya getabockar som republikens trädgårdsmästare.
En del EU-parlamentariker är bekymrade över att det politiska frimureriet genomsyrar EU på alla nivåer. De EU-parlamentariker som vågat tala om detta säger att frimurarna ofta sätter in sitt skydd till försvar för "bröder", som innehar användbara maktpositioner i EUs permanenta institutioner. Grand-Orient-frimureriet är starkt politiskt inriktat och har mycket stort inflytande. EU-parlamentarikern Tomlinson stöder förslaget att registrera frimurarna inom EUs permanenta institutioner. Förslaget lades fram av den brittiske EU-parlamentarikern Leslie Huckfield (labour). Huckfield har senare berättat att han av franska och belgiska EU-parlamentariker utsattes för starka påtryckningar att inte driva saken vidare. Flera gånger har man i EU-parlamentet motionerat om officiell registrering av alla frimurare inom församlingen; givetvis utan framgång.
Redan 1985, vid en konferens för EGs socialistpartier i Madrid, framlade den brittiska socialistiska EG-parlamentsgruppen ett förslag om att offentligt registrera alla frimurare verksamma i EGs institutioner. De franska socialisternas ledare Henri Saby och hans italienska kollega Mario Dido lämnade då salen i protest. Det hade då gått bara fyra år sedan P2 sprängdes, och alla goda krafter behövdes för att bekämpa "monstret". Men dessa toppolitiker verkade ha andra preferenser och lojaliteter.
Samma år, 1985, inlämnade den brittiske EG-parlamentarikern Terence Pitt till EG-parlamentet ett förslag till en resolution om att undersöka den alarmerande utbredningen av frimurarloger och hemliga sällskap inom EG och kontrollera oroväckande uppgifter "enligt vilka högre EG-befattningshavare, däribland ledamöter och tjänstemän i EG-parlamentet, är aktiva frimurare". Denne labourman, som tidigare blivit uppskattad för sitt civilkurage, måste dock ha fått klart för sig att hans initiativ inte bara var utsiktslöst utan också farligt, ty han drog själv tillbaka sitt förslag.
Brittiska frimurare är sedan 1990 officiellt förbjudna att besöka Tysklands storloge, eftersom denna samarbetar med suspekta italienska och franska loger. Likaså vägrar London numera att erkänna Belgiens Grand Orient. Förenade Storlogens officielle talesman John Harvill säger också rakt ut att icke-erkända loger övar ett stort inflytande i Bryssel och EU-parlamentet: "Grandorientarna har alltid varit mycket politiskt inriktade ... som grupp mer än som individer. De är starkt socialistiska."
Fallet Henri de Compte är intressant. Från 1979 var han chef för Europaparlamentets kassa- och redovisningsavdelning. Två år senare fann revisorerna att förhållandena vid de Comptes avdelning var "otillfredsställande". Bland annat hade motsvarande 600 000 kr "försvunnit". Alla försök att utreda vart pengarna "försvann" har sedan dess misslyckats. Det hade också förekommit att parlamentets pengar användes i spekulationsaffärer - i en sådan affär hade 400 000 pund sterling olagligen överförts till en bank i London. En parlamentariker, som satt i den budgetkontrollkommitté som utredde denna affär, sade: "Parlamentets pengar användes för att tjäna tusentals pund, som parlamentet inte sanktionerat eller visste något om. Det har ingen betydelse att kapitalbeloppet inte påverkades och till sist blev fullt återställt. Man borde ha väckt åtal. Men så skedde inte. Istället blev det frimureri."
Henri de Compte förnekade att han skulle vara frimurare. Icke dess mindre gick frimurarna i Europaparlamentet samman i gemensam kamp för honom, både offentligt och privat. Initiativet togs av fransmannen Jean Feldt, generaldirektör för parlamentets administration och medlem av en frimurarloge som är bannlyst av Förenade Storlogen. Efter ett hemligt strejkmöte, där även en annan frimurare och cheftjänsteman i parlamentet talade, gick Feldt öppet ut med strejkhotet. Om det hade satts i verket, skulle parlamentets arbete ha totalt avstannat. Parlamentet föll då till föga och tog tillbaka sitt beslut om disciplinstraff mot de Compte. Senare blev han dock degraderad.
En annan brittisk före detta EU-parlamentariker, som Freemantle låter vara anonym, anser det upprörande att ingenting görs för att avslöja och stoppa frimureriets stora inflytande inom de centrala EU-institutionerna. Denne man är själv frimurare! Glädjande nog finns det hederliga sådana. Men de vågar mycket sällan framträda offentligt. Samme man berättar också att han sett mycket av maffians närvaro överallt i EUs institutioner, särskilt i Bryssel. Enligt honom finns en kedja som förenar maffiafamiljer i Italien med avläggare till maffian i Bryssel, Strasbourg och Luxemburg. Det finns en hel del maffianärvaro och -inflytande på den lägsta förvaltningsnivån i Bryssel, D-nivån. "Där har jag själv sett handkyssar - alla tecken på den största respekt för maffian. Jag tror att maffian har ett starkt inflytande på utnämningar: det är möjligt - men förnekas naturligtvis bestämt - eftersom Kommissionen inte är vald och eftersom den bemannas med medborgare från medlemsländerna. Och jag talar inte bara om italienare; andra länder har sina maffior de också." Enligt denne sagesman är B-nivån inom EU-byråkratin starkt infiltrerad av organiserad brottslighet. Detta är den verkställande nivån, där man beviljar bidrag och bistånd. Denne tidigare EU-parlamentariker trodde inte att någon av kornmissionärerna har aktiva förbindelser med maffian, men han var säker på att de visste om dess existens och verksamheter inom kommissionen. Under detta samtal fick Freemantle namnet på en kornmissionär, som har starka band med en frimurarloge, som är bannlyst av Förenade Storlogen i London. Men det skulle inte finnas det ömsesidiga skydd och hemlighållande som är så typiskt för frimureriets samarbete med maffian ute i Europa. I EUs centrala institutioner arbetar de två grupperingarna oberoende av varandra, men samtidigt utan friktion. Det handlar om tolerans och samexistens till bådas nytta. "Det är sedan länge etablerat. Det fortsätter att existera liksom man fortsätter att förneka det."

"...ingenting görs för att stoppa frimureriets stora inflytande inom de centrala EUinstitutionerna."

Största delen av EUs budget går till jordbruksstödet. Det uppskattas att minst 10 procent av EUs totala budget försvinner i korruption och bedrägerier. Det betyder c:a 60 miljarder kr. EUs jordbruksstöd utgår bland annat till tobaksodlare, framför allt i Italien. EUs tobak är emellertid av så låg kvalitet - höga halter av tjära och nikotin - att den inte går att sälja inom EU. Den duger endast till export till U-länder. Sådana finns emellertid numera även i Europa utanför EU. Den undermåliga EU-tobaken måste alltså säljas till vrakpris på världsmarknaden, och det är här skattebetalarna i EUs medlemsländer lojalt får göra sin insats för att hålla tobaksodlarna vid kassa.
Åren 1988-1991 var den italienske kristdemokraten Antonio Quantraro chef för tobaksavdelningen inom DG6, EU-kommissionens jordbruksstyrelse. Under Quantraros ledning ökade EUs stöd till tobaksodlarna från drygt 7 till drygt 10 miljarder kr per år. Quantraro hade makten inte bara över själva utbetalningarna. Han kunde även efter eget skön ändra bestämmelserna. Det gjorde han också- så att det blev ännu lättare att lura till sig bidrag. Den stora vinnaren blev den organiserade brottsligheten. Odlarländerna behövde inte prestera egentliga underlag. Stora bidragsbelopp betalades ut för tobaksodlingar som inte ens existerade. Samtidigt åtnjöt Quantraro det högsta anseende som en mycket pålitlig man. Han var i sex år sitt partis ordförande i Bryssel. Han var invigd i en belgisk frimurarloge, som inte är godkänd i London och hade under sina 20 år i Bryssel viktiga befattningar i den.
Liten tuva välter ofta stort lass. Den brittiske EU-parlamentarikern och antinikotinisten Terry Wynn fick av en s.k. slump veta att undermålig EU-tobak dumpades i Albanien med de kraftigaste exportsubsidierna i hela Unionen. Därmed sattes undersökningen igång. Revisionsdomstolen avslöjade sedan i sin rapport att bedrägeriet varit så omfattande att det nästan inte gick att beräkna den totala kostnaden för det. Revisionsdomstolen anklagade också i praktiken EU-kommissionen för att ha sökt hindra Wynns utredning. Tjänstemän vid kommissionen hade också förtalat honom. Men rättvisans kvarnar hade satts igång. Den 5 april 1993 skulle Quantraro förhöras i detalj om sina aktiviteter. Så blev det nu inte. Den 30 mars hoppade, föll, knuffades eller kastades Quantraro ut från ett fönster på sjätte våningen i sitt Bryssel-kontor. Vad hade han kunnat avslöja, om han fått leva vidare? Han hade kunnat bekänna och därmed avslöja maffia-frimureriets nätverk inom EU. Nu blev bara frågorna kvar. Faktum kvarstod emellertid att detta var det största enskilda bedrägeri som någonsin upptäckts i EUs korridorer. EU-parlamentets utredning talar om att Quantraro kunnat utan insyn utifrån samarbeta med en grupp människor, som bildade en kartell genom vilken han i allt väsentligt kontrollerade produktionen av antingen mycket undermålig eller helt obefintlig tobak inom EU. Erfarna bedömare betvivlar möjligheten att en människa ensam kunde organisera ett sådant bedrägeri som sträckte sig genom fem EU-länder. De påpekar också att jordbruket i Italien - som är det viktigaste tobaksodlarlandet - till 90 procent kontrolleras av maffian. Man tvivlar också på att Quantraro arbetade helt för egen vinning. Stora belopp kan ha gått till Italiens kristdemokratiska parti, ett parti som redan figurerat i otaliga mut- och bedrägeriutredningar. Begick Quantraro självmord? Det finns de som anser det osannolikt. Han hade inte behövt befara särskilt svåra efterräkningar. Kommissionen ville ju egentligen mörklägga bedrägeriet, dess vanliga förfarande, som gör Terry Wynn mycket upprörd. Troligen blev han mördad - av vilka är inte så svårt att gissa.
Några ord också om fallet Salvatore Lima. Denne italienare gjorde hela sin karriär inom politiken och maffian. Han blev medlem i kristdemokratiska partiet redan 1945, då den amerikanska ockupationsmakten på Sicilien bytte ut fascister mot mafiosi på ledande poster, efter maffiabossen Lucky Lucianos anvisningar. Salvatore Lima blev ledamot av EG-parlamentet 1984. Åtta år tidigare hade en officiell antimaffiarapport till italienska parlamentet nämnt Limas kontakter med Cosa Nostra i 163 sammanhang. "Det påverkade inte hans ställning i Rom det ringaste, och det påverkade förvisso inte det sätt på vilket han togs emot i Strasbourg" uppgav en tidigare EU-parlamentariker till Freemantle. Som ledamot av först det italienska och sedan av EG-parlamentet åtnjöt Lima åtalsimmunitet. Lima var mycket passiv i EG-parlamentet. Det var långa perioder, då han knappast visade sig i sessionerna. Däremot besökte han en viss frimurarloge, som möttes på tisdagskvällar. Han ägnade sig framför allt åt att bygga tipp ett växande nät av kontakter. Maffian betraktade honom som "Mr Fixit". Själv trodde han tydligen att det inte fanns någon gräns för vad han kunde åstadkomma. Den tron blev också hans fall. Han hade försäkrat Cosa Nostras högsta ledning, cupplan, att han kunde övertala domaren i Italiens högsta domstol Corrado Carnevale att få domarna mot 342 redan dömda mafiosi upphävda eller mildrade. Detta kunde inte ens den genomkorrumperade Carnevale åstadkomma. För detta löftesbrott måste Lima dö. Motorcykelburna skyttar mördade honom i badorten Mondello i mars 1992. I Strasbourg blev hans kolleger mycket bestörta, som det heter. Undras: Hur många av dem hycklade och hur många var enbart aningslösa? Överfört till svenska politiska förhållanden skulle fallet Lima kunna beskrivas så här. Till kommunfullmäktige i en svensk kommun avges en intern men officiell utredning om organiserad brottslighet i kommunen. En ledamot i kommunfullmäktige omnämns med sina kriminella kontakter 163 gånger i utredningen. Han får sitta kvar. Åtta år senare väljs han utan problem in i Sveriges riksdag. Otänkbart i Sverige? Vardag i EU.

Det uppskattas att minst 10 procent av EUs totala budget försvinner i korruption och bedrägerier

Freemantle verkar vara aningslös om hur starkt påverkat av frimureriet hela EU-projektet varit från första början. Detta är egentligen inte ämnet för denna artikel, men några uppgifter kan jag ändå lämna. EUs "andlige fader" anses allmänt vara greve Richard N. Coudenhove-Kalergi, som på 1920-talet grundade Pan-Europa-rörelsen, föregångaren till Rörelsen för ett förenat Europa, som sedan utmynnade i EEC/EG/EU. Coudenhove-Kalergi var hög frimurare och skrev först om sitt projekt "Pan-Europa" i Wiens Frimurartidning. Pan-Europarörelsen finansierades de tre första åren av bankirhuset Rothschild, vars manliga medlemmar "varit frimurare i generationer", enligt forskaren Stephen Knight. I sina legender påstår sig frimurarna härstamma från tempelherrarna, ett slutet brödraskap som bekämpades och till sist, år 1314, likviderades av Frankrikes kung Filip den sköne och påven Clemens V En sak som är intressant i sammanhang med att EU-projekten nu med full fart är på väg in i etapp III, då alla ingående nationella regeringar ställs under Europeiska centralbankens finansdiktatur: Tempelherrarna drev motsvarande rörelse, Europas första övernationella bank. Man strävade att bli mäktigare än de nationella regeringarna på finansiell väg. Tempelherrarnas undergång som politisk och ekonomisk makt låg emellertid i tiden. Överallt i Europa uppstod starka nationella regeringar med betydande folkligt stöd, och så kunde detta medeltida försök till "integration" och "globalisering" förpassas till historiens skräp-, och skräckkammare. Viktigt att notera är att den katolska kyrkan då, i början av 1300-talet, alltjämt förmådde vidmakthålla förbudet mot tagande och givande av ränta.
Frimurarna visar sitt inflytande över EU också i symboliken. EUs flagga ger oss ett intressant exempel på frimurarsymboler. Den femuddiga stjärnan är enligt dr Karl Steinhauser den vanligaste symbolen för frimureriet, "symbolen för dess överhöghet". Den djupblå färgen återfinns i stormästarens rituella mantel. De tolv stjärnorna sägs symbolisera Jesu tolv apostlar, men är egentligen en symbol för Israels tolv stammar, vilket även framgår av Bibeln. Jesus förklarar nämligen att de tolv lärjungarnas lön skall bli att de ställs i spetsen för de tolv stammarna som deras domare (Matt. 19:28, Luk. 22:30). De tolv stammarna är i sin tur en astrologisk symbol för zodiakens tolv stjärnbilder. Det vet varje astrolog, och det framgår även av Moses välsignelse över Israels tolv stammar i Femte Moseboken, kapitel 33. Kabbalismen ger här en ytterligare och djupare förklaring. Enligt den ursprungliga kaldeiska kabbalan, som den medeltida kabbalismen är en yngre och ofullständig bearbetning av, utgör tolvkretsen icke ett fullkomligt magiskt system. Den avgörande faktorn, som styr cirkeln av tolv och förlänar den dess exklusiva magiska karaktär, är den trettonde faktorn i mitten. Ett mycket givande samtal i dessa frågor hade jag sommaren 1997 med en journalist vid Finlands Radio. Det visade sig att vi oberoende av varandra ställt oss samma fråga: När får vi se den trettonde, större stjärnan dyka upp i EU-flaggans mitt? När maffia-frimureriet tar makten även officiellt? En hederlig men luttrad EU-tjänsteman, som Freemantle talade med i Bryssel, sade: "Det vore kanske bättre om maffian tag över EU även officiellt. Då blev det i alla fall billigare."

Copyright © 1997 by Lars Adelskogh

Först publicerad i tidskriften Insikt, nr 1, 1997.

NEXUS Årgång 1 nr 2 1998

Anonym
Först frågan om varför du fördes bort. Polisen förde bort alla i er förening.

Sedan om Lars Adelskoghs recension.

Boken “The Octopus - Europe in the Grip of Organised Crime” verkar inte ha gett särskilt stort eko. Hade svårt att överhuvudtaget hitta någon som recenserade den. En kort positiv fanns på Amazon annars fanns ingenting. En orsak kan vara att boken är 12 år gammal och har kanske inte träffat framtiden särskilt bra för enligt den skulle EU var liktydigt med maffian idag.

Detta hände när jag kollade flera, inte alla, av de personer som nämns i recensionen och gjorde även en anmärkning.

Brian Saltmarsh gick inte att kolla. Källor med samma text var enda referensen.

Xavier Raufer - stödjer de alternativa teorierna.

Pieter Stoffelen – holländare, finns upptagen i ett flertal EU protokoll. Omöjligt att kolla hans uttalande från 1995.

Jan van Dijk – holländare, gick inte att hitta då en fotbollsspelare, kompositör och professor i Holland har samma namn.

Leoluca Orlando – italiensk politiker. Skrev 2001 en bok om maffian och kulturen på Sicilien. Hans uttalande om kopplingen mellan frimurarna och den organiserade brottsligheten går inte att hitta annat än i en PDF fil av Jüri Lina. På Leoluca Orlandos egen hemsida finns inte frimurarna omnämnda:

http://www.leolucaorlando.it/

John Tomlinson, Lord Tomlinson of Walsall – brittisk politiker i House of Lords. Står lite om honom. Flera andra berömda personer har samma namn som två lärare, en sångare och en komiker.

Terry Wynn – brittisk politiker. Undersökt om palestinska myndigheterna missbrukat EU medel. Stark förespråkare för kärnkraft.

Peter Price – gick inte att hitta den som är EU-parlamentariker. Allt för många berömda personer heter likadant.

John Hamill – Frimurare. Säger i en intervju i november 2004 att journalister har skapat en myt att Frimurarna är en maffia liknande organisation.

http://www.masonicforum.ro/en/nr20/hamill.html

Vem som utförde sprängningen av Uffizi galleriet är ouppklarat.

Terrence J. Pitt – brittisk EU-parlamentariker. Det gick inte att hitta att denna person sagt något om frimurarna.

Henri de Compte – gick överhuvudtaget inte att hitta (fel i namnet?)

Leslie Huckfield – gick inte att hitta några uttalande från honom om frimurare.

Antonio Quantraro – ger tre (!) träffar på Google. Det går inte att bekräfta att han var frimurare.

Stephen Knight – anses vara en konspirationsteoretiker och anti-frimurare. Död 1985.

Nexus nämns i den undersökning om politiska värderingarna i konspirationer som jag länkat till tidigare.

Anonym
orkar inte svara på artikeln men jag förstår inte vad du menar med detta faktikst

"Först frågan om varför du fördes bort. Polisen förde bort alla i er förening."

förde bort alla?
förening?

De förde bara bort mig och jag stog i en kö precis som alla andra

Anonym
Zink???

See User information
Så fort inte någon enligt zink-gubben trovärdigt källa kan bekräfta hans egna teorier så avfärdas de som icke-trovärdiga.

Du är ett skämt, zink.

En SERIÖS sanningssökare går dit bevisen och indicierna leder.

Efterson hela frimureriets väsen bygger på hemlighetsmakeri, hemliga eder och lojalitet bara mot bröderna, så är det ju knappast konstigt att "De" inte skryter med sina egna inblandningar i den högre sfärerna av politiken och affärsvärlden.

Kapisch!

Posted on: 2007/2/14 14:39

Anonym
Quote:

maggot wrote:
orkar inte svara på artikeln men jag förstår inte vad du menar med detta faktikst

"Först frågan om varför du fördes bort. Polisen förde bort alla i er förening."

förde bort alla?
förening?

De förde bara bort mig och jag stog i en kö precis som alla andra

Bra nu har du talat om för mig vad som hände.

Jag gör alltid källkontroller till artiklar och annat på detta forum och för en gångs skull presenterade jag den.

Sedan väntade jag faktiskt på dig när du skrev att du inte orkade svara. Jag kräver inte alls att folk ska svara fort utan uppskattar hellre långsammare svar och mer genomtänkta sådana.

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Så fort inte någon enligt zink-gubben trovärdigt källa kan bekräfta hans egna teorier så avfärdas de som icke-trovärdiga.

Du är ett skämt, zink.

En SERIÖS sanningssökare går dit bevisen och indicierna leder.

Efterson hela frimureriets väsen bygger på hemlighetsmakeri, hemliga eder och lojalitet bara mot bröderna, så är det ju knappast konstigt att "De" inte skryter med sina egna inblandningar i den högre sfärerna av politiken och affärsvärlden.

Kapisch!

Kan då du som seriös sanningssökare ta fram bevis på det du påstår från tre oberoende källor. Tre oberoende källor är vad forskare använder som norm för att anse något bekräftat.

Med oberoende källor menas att de inte hämtar information från samma källor.

Att du sedan tar allt som jag skriver som kritik är också underligt. Om du kollar igenom listan med personer är det mest bara ett konstaterande eller anser du att påståendet:

Terry Wynn – brittisk politiker. Undersökt om palestinska myndigheterna missbrukat EU medel. Stark förespråkare för kärnkraft.

Är kritik? Uppgifterna kommer från hans egen hemsida.

http://www.terrywynn.com/

Jag skrev inte ut sidan för jag antog att den var en enkel uppgift att gå till hans hemsida och kolla uppgifterna.

Anonym
Vad är oberoende källor för dig, zink ??

Vad anser du om dom Miljarder som försvunnit inom EU-Parlamentet. ( Korruption !!).

Men du kanske inte är medveten om dom Interna undersökningar som förekommit och där EU-parlamentariker har blivit sparkade p g a deras Kritik.

Edited by A73 on 2007/2/14 20:24:16

Anonym
"Bra nu har du talat om för mig vad som hände"

Ja men vad anser du om det då?

Anonym
Zink...En oberoende källa...kan det vara en person som åker Världen runt och gräver i Stadsarkiv t e x ??

See User information
Ett tydligt bevis på att du är en bluff zink är t.ex att du avstår att kommentera vad bl.a den höge frimuraren Pike och Crowley skriver om Frimureriets mening och mål.

Detta är bara ett exempel på att du UNDVIKER fakta om de emotsäger din egen uppfattning.

"Hyckleriet är lögnens gåva till sanningen"

Posted on: 2007/2/14 19:35

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Ett tydligt bevis på att du är en bluff zink är t.ex att du avstår att kommentera vad bl.a den höge frimuraren Pike och Crowley skriver om Frimureriets mening och mål.

Detta är bara ett exempel på att du UNDVIKER fakta om de emotsäger din egen uppfattning.

"Hyckleriet är lögnens gåva till sanningen"

Albert Pike som levde 1809-1891?

Vilken då information?

http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Pike

http://www.threeworldwars.com/albert-pike.htm

http://www.masonicinfo.com/pike.htm

Aleister Crowley som levde 1875-1947?

http://freemasonry.bcy.ca/aqc/crowley.html

http://www.mt.net/~watcher/crowleyalienlam.html

http://www.the7thfire.com/new_world_o ... about_human_sacrifice.htm

Man får alltså skäll utan att ens få en enda information om vad man ska läsa om personerna.

Är de Google man ska lita på och ta först bästa i listan den hittar?

Sedan förstår jag inte heller hur historiska personer kan visa på hur den påstådda makten får Frimurarna tar sig uttryck idag.

Hur märker man idag att Frimurarna har någon makt. Den är total frånvarande i det liv jag lever och de flesta skulle hålla med mig.

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper