vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7)

Anonym
Re: Det dubbla perspektivet
Hur ska det vara då micro en afrikan per banan eller vad anser du är humant?

ett skepp kommer lastat med afrikaner det är ni fan värda för ni äter bananer (8)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag tar hellre en båtlast med bananer än en båtlast afrikaner. De är ändå rasister eftersom de föredrar andras länder framför sitt eget.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är uppenbart att det rika väst har sina rikedommar pga att illuminati har utnytjat slavar i resten av världen.

Man kan ju tacka och ta imot bananerna men inte bry sig om att peroner har dött för denna lyx. Eller så kan man ta sitt ansvar och tänka igenom och agera på ett sätt som man tycker är rätt.

Jag skulle aldrig säga att det var ok att massinvandra pga att vi har utnytjat rästen av världen. Det är ju Illuminati som har utnytjat hela världen. Dom utnytjar 3:e världen för billig mat som dom skickar till värs så att dom kan programera och indoktrinera den världen att bli ett intelektuell slavsamhälle.

Vi är slavar överallt, men på olika nivåer i pyramiden.

Så det står sig som självklart vill man leva utan att bli påverkad av andra bör man heller inte utnytja andras slavarbete. Allt annat tycer på att man ser sig själv som mer värld än den andre. Det är ju det som Illuminati har som ideologi, men jag hoppas att inte så många har den här.

Posted on: 2007/2/16 20:19
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

micro wrote:
Det är uppenbart att det rika väst har sina rikedommar pga att illuminati har utnytjat slavar i resten av världen.

Man kan ju tacka och ta imot bananerna men inte bry sig om att peroner har dött för denna lyx. Eller så kan man ta sitt ansvar och tänka igenom och agera på ett sätt som man tycker är rätt.
.

Jag vet inte om bananer är sån lyx då begär man inte mycket.
lev ett lyxliv med en banan i varje hand lixom...?
visst är det förjlävligt de svälter därnere i afrika men deras statskulder och inbördeskrig har lixom inte jag så värst mycket med att göra.
därmed inte sagt att jag inte bryr mig

See User information
OBS! För de som inte förstår det så är bananer bara använt här som ett exempel för alla produkter och resurser som importeras till väst.

Posted on: 2007/2/16 20:36
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

micro wrote:
OBS! För de som inte förstår det så är bananer bara använt här som ett exempel för alla produkter och resurser som importeras till väst.

Återigen visar du din okunnighet Micro!

Om du studerar hur Sverige blev en välfärdsstat så berodde det på att i detta landet användes protektionistiska ekonomiska styrmedel för att kunna göra det möjligt för många industrier som Electrolux och SKF t.ex att kunna växa och bli den faktor som skapade resllöneökningar och välfärdstillväxt ifrån ett ganska fattigt bonde samhälle på ganska kort tid.

Dessa ekonomiska metoder är motsatsen till dagens frihandelssyten=globallisering.

Detta plus framförallt alla de hundratals uppfinningar gjorda av svenskar gjorde att grunden kunde läggas för Sveriges välståndsutveckling fram till 60-70-talet då alla avregleringar och bolagiseringar kom och skapade grogrunden till dagens spekulationsekonomi och den s.k. globaliseringen.

Du måste hålla isär begreppen samt orsak och verkan när det gäller Hur och på vilket sätt Sverige blev ett välfärdssamhälle.

Posted on: 2007/2/16 21:05

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

micro wrote:

Återigen visar du din okunnighet Micro!

Om du studerar hur Sverige blev en välfärdsstat så berodde det på att i detta landet användes protektionistiska ekonomiska styrmedel för att kunna göra det möjligt för många industrier som Electrolux och SKF t.ex att kunna växa och bli den faktor som skapade resllöneökningar och välfärdstillväxt ifrån ett ganska fattigt bonde samhälle på ganska kort tid.

Dessa ekonomiska metoder är motsatsen till dagens frihandelssyten=globallisering.

Detta plus framförallt alla de hundratals uppfinningar gjorda av svenskar gjorde att grunden kunde läggas för Sveriges välståndsutveckling fram till 60-70-talet då alla avregleringar och bolagiseringar kom och skapade grogrunden till dagens spekulationsekonomi och den s.k. globaliseringen.

Du måste hålla isär begreppen samt orsak och verkan när det gäller Hur och på vilket sätt Sverige blev ett välfärdssamhälle.

Såvitt jag vet har inget land blivit ett I-land genom frihandel utan genom protektionism? Om vi bortser från Kina som är ett specifikt fall och undantag som inte här bör nämnas då förutsättningarna inte ligger i paritet med någon annan nation i världens.

Anonym
Quote:
Tokige Tor:
Om vi bortser från Kina som är ett specifikt fall och undantag som inte här bör nämnas då förutsättningarna inte ligger i paritet med någon annan nation i världens

Allting ändras ganska drastiskt genom tiden, eller hur Tor? Det som idag är en självklarhet för dig och de nationella fakta som finns idag har ju inte sett ut på samma sätt i Sverige. Det fanns ju till och med de som valde att lämna landet för att vinsterna inte fördelades så att alla kunde äta sig mätta. Vilket U.S.A:s ursprungsbefolkning fick betala ett högt pris för när bl.a. "litte sweden" Minnesota invaderades av invandrande Svenskar.

I slutet av 20-talet och en tid framåt fanns inte speciellt många fruktsorter eller nyttoämnen att välja på för de barn som växte upp i de svenska underklasserna.

Min morfar som försörjde sig bl.a. på att lasta och lossa fraktskepp i Göteborgs Hamn fick lyckan att stå högt i tak varje gång en bananbåt ankrat upp i hamnen. Bananer var en mycket udda och luxuös kost som emellanåt hamnade på köksbordet i Majorna då han fick möjlighet att köpa loss dem för några korvören. (Fan vet om han inte stoppade några under jackan när han gick hem emellanåt också).

I vilket fall som helst så blir äldre människor nästan lite lyriska när de berättar om upplevelsen när de smakade apelsiner och bananer för första gången.

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Tokige Tor:
Om vi bortser från Kina som är ett specifikt fall och undantag som inte här bör nämnas då förutsättningarna inte ligger i paritet med någon annan nation i världens

Allting ändras ganska drastiskt genom tiden, eller hur Tor? Det som idag är en självklarhet för dig och de nationella fakta som finns idag har ju inte sett ut på samma sätt i Sverige. Det fanns ju till och med de som valde att lämna landet för att vinsterna inte fördelades så att alla kunde äta sig mätta. Vilket U.S.A:s ursprungsbefolkning fick betala ett högt pris för när bl.a. "litte sweden" Minnesota invaderades av invandrande Svenskar.

I slutet av 20-talet och en tid framåt fanns inte speciellt många fruktsorter eller nyttoämnen att välja på för de barn som växte upp i de svenska underklasserna.

Min morfar som försörjde sig bl.a. på att lasta och lossa fraktskepp i Göteborgs Hamn fick lyckan att stå högt i tak varje gång en bananbåt ankrat upp i hamnen. Bananer var en mycket udda och luxuös kost som emellanåt hamnade på köksbordet i Majorna då han fick möjlighet att köpa loss dem för några korvören. (Fan vet om han inte stoppade några under jackan när han gick hem emellanåt också).

I vilket fall som helst så blir äldre människor nästan lite lyriska när de berättar om upplevelsen när de smakade apelsiner och bananer för första gången.

Nu var det väl såhär att några tusen svenskars invasion i little sweden hade föga inverkan igentligen?

Må så vara, vi byggde ändå inte upp svenskt välstånd genom ivriga importer. Att sedan en snedinkomstfördelning existerade är inget försvarbart men ändock ingen ursäkt för ivrig import.

Anonym
Quote:
Tokige tor:
Satte faktiskt på en holländsk tjej i somras, det var då riktigt mysigt.

Men tanke på dina tidigare något begränsade erfarenheter så var det väl snarare hon som satte på dig förmodar jag?

(Obs! Detta var menat som ett skämt och inte elak satir)

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Tokige tor:
Satte faktiskt på en holländsk tjej i somras, det var då riktigt mysigt.

Men tanke på dina tidigare något begränsade erfarenheter så var det väl snarare hon som satte på dig förmodar jag?

(Obs! Detta var menat som ett skämt och inte elak satir)

HEHEHEHE

Skämt åsido, var det var nog ett ömsesidigt påsättande vill jag lova

Anonym
Tokige Tor!

Då förutsätter jag att hon var lika oerfaren

Om det nu inte var så att Tor i jakten på den ultimata rasfränden råkade irra bort sig i Red Light District i Holland och egentligen hamnade hos de något brutala avarta transvestiter i 200 kilos klassen som försäker dölja sina manliga attribut bakom diverse damunderkläder.

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Tokige Tor!

Då förutsätter jag att hon var lika oerfaren

Om det nu inte var så att Tor i jakten på den ultimata rasfränden råkade irra bort sig i Red Light District i Holland och egentligen hamnade hos de något brutala avarta transvestiter i 200 kilos klassen som försäker dölja sina manliga attribut bakom diverse damunderkläder.

Hehe...Ptja man vet väl aldrig... Det går som det går, men det skedde faktiskt än sydligare, i ett hotellrum i Italien närmare bestämt. Jaxxis vill du ha alla smaskiga detaljer?

Anonym
Om det handlar om kvinnor med mustash så undanber jag mig alla detaljer!

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Om det handlar om kvinnor med mustash så undanber jag mig alla detaljer!

Nedå hade vaxat henne både här och där innan, så det klarade jag lyckligtvis utan. Men och andra sidan var väldigt slapp och hängig och sådär som jag antar du vill ha de. Ligger som en säl och sprattlar under hela äventyret

« 1 ... 4 5 6 (7)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper