vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Illuminati programmet rullar på...

See User information
Till Micro och alla andra kvinnokämpar:

I kväll så är det temakväll: Kön på SVT2.

Läser man TV-tablån så ska alla möjliga "genusexperter" diskuttera dessa viktiga frågor kvällen igenom.

Endel filmer visas oxå som avhandlar olika "utsatta" HTB-personer etc.

Som sagt Illuminati-agendan rullar på.

För ett tag sedan var det tema-kväll "Förintelsen" hela lördagkvällen och innan dess så handlade det om "Rasism och främlingsfientlighet".

Allt detta på bästa sändningstid på lördagskvällen, så klart.

Posted on: 2007/2/17 8:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Illuminati programmet rullar på...
Precis samma temadagar som man har på universeten och vuxengymnasiumen alltså oavsett vad man utbildar sig till.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Detta är knappast värt att kommentera. Men jag tänkte ändå passa på att offentligt visa mitt missnöje över vakens två mest främlingsfientliga användare. Kan ni två, som är lite mer "upplysta", möjligtvis informera mig om hur denna typ av information förverkligar illuminatis agenda? På detta sätt får även nytillkomna en chans att se vilken typ av slöseri med energi man kan syssla med inom alla dessa spännande ämnen. Ser fram emot underhållande läsning.

Posted on: 2007/2/17 12:44

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Detta är knappast värt att kommentera. Men jag tänkte ändå passa på att offentligt visa mitt missnöje över vakens två mest främlingsfientliga användare. Kan ni två, som är lite mer "upplysta", möjligtvis informera mig om exakt på vilket sätt dessa tv-program kommer förverkliga illuminatis agenda? Ser fram emot underhållande läsning.

Jag är inte "främlingsfientlig" och jag är nog en av de andvändare på detta forum som umgås mest med "utomeropiska invandrare" så lägg ner!

Du tror ju själv att media kan spegla "kriget mot terrorn" osv
så varför skulle de inte kunna hjärntvätta oss på andra frågor..

på din egen hemsida står det

"invandrarpolitik?

Gårdagens politiker misslyckades brutalt med att skapa goda förut- sättningar för invandringen. Nu vill inga politiker längre ta ansvar utan fokuserar enbart på passiva lösningar.

se hur media förenklar problemet"

och en länk till (det nya sverige)
http://www.youtube.com/watch?v=MwhdZQH8y1M&NR

där du menar att media försöker skylla över våra problem på invandrare typ.
men i samma program är experter där för att tala om den misslyckade integrationen och allas ansvar och vi inte alls tagit emot för många invandrare utan tvärtom vi behöver ta in fler!

och på samma sida kan man läsa (din)

nationalism?

"Det finns inga spärrar,
inga gränser för vad vi kan.
Men vi är fast i nationstänkandet, könskategoriseringen och åldersnojan.
Är det allt vi är?"

men bara några rader under går att läsa

"indianerna?
Den europeiska kolonisationen förändrade permanent ursprungs- befolkniningens livsvillkor.
Den första indianstammen som Columbus mötte förslavades och utrotades helt på endast 158 år."

Hur går detta ihop?
det finns ju inga gränser och inga "amerikansa indianer" man får ju åka vart man vill säger du?

samtidigt som du har en länk till feministisk insiativ dessutom?

See User information
Jag kämpar för alla varelser.

Om man inte har intelektuell kapacitet att förstå att det finns både gott och ont i varje rörelse så är det lätt att bli svartvit och dömmande.

Som i det mesta så är troligen kvinnorörelsen någonting helt annat än det som du tror för att Illuminati har spridit lite propaganda i TV rutan och du tror att du har fattat någonting.

Skulle man tro allt som TV:n sa så skulle man ju vara en programerad slav.

Jag blir ledsen av att höra att du inte delar min förståelse. Jag önskar att du skulle göra ett förstök och inte ha massa fördommar om hur världen är.

Posted on: 2007/2/17 12:55
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

micro wrote:

Om man inte har intelektuell kapacitet att förstå att det finns både gott och ont i varje rörelse så är det lätt att bli svartvit och dömmande.

Som i det mesta så är troligen kvinnorörelsen någonting helt annat än det som du tror för att Illuminati har spridit lite propaganda i TV rutan och du tror att du har fattat någonting.

Jag blir ledsen av att höra att du inte delar min förståelse. Jag önskar att du skulle göra ett förstök och inte ha massa fördommar om hur världen är.

David Rockefeller erkänner ju att de skapat kvinnorörelsen samt en av grundarna sade

"vi har inte lyckas så bra i väst med sätta klass mot klass men om vi sätter manen mot kvinnan kan vi på så sätt splitra familjen"

vilka var igentligen dessa "feminister" det var ju judiska boljsiviker presidenters fruar osv.

See User information
Jag håller med provoceramera. Vilket slöseri med tid att sitta och gräva ned sig i massa hat och ilska när det finns så mycket intressant och så mycket man kan göra.

Och visst upfattas ni som de mest invandrarfientliga på vaken. Kanske är det att säga att vaken inte har så mycket invandrarfientlighet, eller så kanske ni inte förstår hur ni låter.

Posted on: 2007/2/17 13:10

Anonym
Quote:

micro wrote:
Jag håller med provoceramera. Vilket slöseri med tid att sitta och gräva ned sig i massa hat och ilska när det finns så mycket intressant och så mycket man kan göra.

Och visst upfattas ni som de mest invandrarfientliga på vaken. Kanske är det att säga att vaken inte har så mycket invandrarfientlighet, eller så kanske ni inte förstår hur ni låter.

Det är konstigt att man får prata illa om USAs utrikespolitik utan att hat och ilska nämns
man får prata illa om big-brother och kriget mot terrorismen det är riskfritt men att prata om att samma elit som bombar länder tvångsförflyttar människor till kulturer och länder de känner sig vilse i är...hatiskt?
vi är alla offer för ett mångkultuellt samhälle som inte fungerar och som ingen människa vill ha!

här tar jag en diskution med vakens vd jag vet enda "nazist" där jag säger att jag inte har något som helst emot att olika nationaliter skaffar barn eller är vänner...
så det är bara löjligt det ni säger http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... de=flat&order=ASC&start=0

Sen så är det ingen som ber er diskutera ämnen ni inte klarar av utan hela tiden blir "ledsa" eller får slut på argument.
låt oss "hatare" få hata då för hatets skull..

Anonym
micro sedan att kalla mig och bennybear för "främlingsfientliga" är inte bara en lögn det bryter mot vakens regler dessutom

Anonym
här är nåt som inte verkar gå ihop med andra temadagar
undrar när TV4 och dess nollrasism vecka ska ta upp svenskfientligeheten och svenkar som diskrimineras ...

INVANDRARE DISKRIMINERAS INTE ENLIGT SVENSKT NÄRINGSLIV

Av Magnus Söderman 16 februari 2007

Trots att politiker och media har för vana att tala om att invandrare diskrimineras på arbetsmarknaden, visar nu en rapport från Svenskt Näringsliv (SN) att så inte är fallet. Socialdemokraternas ungdomsförbund (SSU) kontrar snabbt med att döma ut rapporten och föreslå ”positiv särbehandling” för att komma tillrätta med ett problem som enligt SN inte existerar.

Farbod Rezania menar att invandrare inte diskrimineras

Utbildning, ålder och vart man bor spelar större roll än etnisk tillhörighet när det kommer till att skaffa arbete och företagare sållar inte bort arbetssökande med utländska namn, detta menar Svenskt näringsliv i sin rapport ”Bortom etnicitet” som offentliggjordes under fredagen.
– Det är en alldeles för enkel lösning att skylla invandrarnas arbetslöshet på en fördomsfull arbetsgivarattityd. Det finns inget i statistiken som stöder sådana påståenden, säger Farbod Rezania från Svenskt Näringsliv som har författat rapporten. Inte heller finns det någon grund för att invandrare endast få okvalificerade yrken, som att läkare tvingas bli pizzabagare etcetera.

SSU går i taket
Naturligtvis måste en sådan rapport irritera etablissemanget eftersom detta ständiga hänvisande till diskriminering är ett slagträ som speciellt de vänsterorienterade demokraterna ständigt svingar för att skapa sympatier hos främlingarna, och som används för att skuldbelägga svenskarna i gemen.

”Svenskt Näringsliv upprätthåller en strutsmentalitet som i längden kan vara en fara för samhället genom att man fortsätter stänga ute människor,” skriver SSU på sin Internetsida. Samtidigt presenterar man en trestegsplan för att komma till rätta med diskrimineringen på arbetsmarknaden, en diskriminering som inte finns.

Punkt ett är: ”Positiv särbehandling inom de yrken där personer med utländsk härkomst är underrepresenterade.” Man vill kort och gott kvotera in personer i yrken, oavsett kompetens, bara för att de är främlingar och svenskar skall ställas längst ned på listan. Är man svenskt och även med i SSU så bevisar man sig som folkförrädare.

Vår galna värld
”Även bovar bråkar med varandra”, hör man sägas ibland. Främlingen på Svenskt Näringsliv får skopor med ovett av främlingen Alaa Idris på SSU. Den ene menar att det inte finns någon diskriminering inom näringslivet utan att de problem som finns härstammar från politikerna, medan den andre menar att politikerna måste lagstifta för att få bort den strukturella rasismen bland svenska företagare. Däremot är de båda rörande överens om att främlingsinvasionen tillika mångkulturen är bra.

Vi svenskar lämnas utanför medan två främlingar över våra huvuden försöker bestämma hur främlingar skall integreras. Som svensk är det ointressant hur integration, inom arbete eller bostäder, skall genomföras – som svenskt att det mest intressant att den inte genomförs alls.

Det intressanta med rapporten från SN är att politikernas försök att skuldbelägga svensken genom att hänvisa till diskriminering inte har någon substans. Det finns alltså andra orsaker till att invandrarförorterna svämmas över av dagdrivare och bidragstagare. Vilka dessa är kan vi nog alla komma fram till på egen hand.

Anonym
Quote:
Micro:

Hmmm... men är jag kass då om jag har svårt att hitta hat eller ilska i det som skrivs av dessa båda herrar. Jag tror att jag inte kan hitta ett enda inlägg där de varit varken arga eller hatiska.

Om du vill uppmärksamma hat och ilska så behöver du inte leta länge för väldigt många som inte delar Maggots och BennyBears uppfattning går till i frustrerade personangrepp och gör påhopp som inte är faktabaserade. Dessa frustrerade, arga och hatiska människor anklagar inte sällan folk med andra åsikter än deras egna samtidigt som de säger att de är för fred och sanning. Hur får du ihop detta? Det låter ju som rena livslögner från de som säger sig arbeta för sanning och yttrandefrihet!

Jag har min uppfattning ganska klar över varför detta sker, men vill inte använda uttryck som marxistisk hjärntvätt även om det ligger nära till hands.

Det hade varit bra att höra din upplysta åsikt.

See User information
Varför skall vi vara rädda för dessa tv-program?
Ursäkta min ignorans. Men jag väntar fortfarande tålmodigt på att någon skall beskriva problematiken kring tv-sändningarna i fråga. Även intresserad av hur detta ur erat perspektiv skulle vara någon slags illuminati-propaganda. Med tanke på hur proffsigt ni profilerar er själva borde ni ju kunna förklara detta så att till och med ett barn förstår.

Posted on: 2007/2/17 15:23

See User information
Quote:

jaxtone wrote:

Hmmm... men är jag kass då om jag har svårt att hitta hat eller ilska i det som skrivs av dessa båda herrar. Jag tror att jag inte kan hitta ett enda inlägg där de varit varken arga eller hatiska.

Jag vill nog hävda att det finns en rätt rejäl portion ilska i vart och vartannat inlägg som Bennybear skriver.

Sen behöver ju inte det per automatik vara av ondo, ibland är det väl nödvändigt att slå näven i bordet för att folk ska lyssna.

Sen vad beträffar hat så är det ju något som inte alltid visas tydligt. Den subtila vreden som kan läsas mellan raderna av vad folk skriver eller säger talar ofta nog sitt tydliga språk ändå, både på forum och i det verkliga livet.

Posted on: 2007/2/17 15:37
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Varför skall vi vara rädda för dessa tv-program?
Ursäkta min ignorans. Men jag väntar fortfarande tålmodigt på att någon skall beskriva problematiken kring tv-sändningarna i fråga. Även intresserad av hur detta ur erat perspektiv skulle vara någon slags illuminati-propaganda. Med tanke på hur proffsigt ni profilerar er själva borde ni ju kunna förklara detta så att till och med ett barn förstår.

Jag säger inte du ska vara rädd för dessa TV-program utan bara tänke efter varför saker som "förintelsen", svenskar rasism mot invandrare och feminism varje år tas upp i media med väldig reklam innan det beger sig och alltid på bästa sänningstid med "experter" som bjuds in.

Jag ber dig se programet med samma skeptism som du gör när du ser program som handlar om "kriget mot terrorismen"

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Detta är knappast värt att kommentera. Men jag tänkte ändå passa på att offentligt visa mitt missnöje över vakens två mest främlingsfientliga användare. Kan ni två, som är lite mer "upplysta", möjligtvis informera mig om hur denna typ av information förverkligar illuminatis agenda? På detta sätt får även nytillkomna en chans att se vilken typ av slöseri med energi man kan syssla med inom alla dessa spännande ämnen. Ser fram emot underhållande läsning.

Maggoth? främlingsfientlig?
han är ju en liberalistjävel ju

Anonym
liberal är jag väl inte men

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

micro wrote:

David Rockefeller erkänner ju att de skapat kvinnorörelsen samt en av grundarna sade

"vi har inte lyckas så bra i väst med sätta klass mot klass men om vi sätter manen mot kvinnan kan vi på så sätt splitra familjen"

vilka var igentligen dessa "feminister" det var ju judiska boljsiviker presidenters fruar osv.

Allt du säger är rätt. Men det är bara en liten del av hela historien. Du missar den stora bilden.

Även om det finns en negativ sida som är skapad av illuminati så finns det även en sida som inte gör det, eller bara delvis och utan att veta det.

Kvinnorörelsen startade säkert av fler anledningar än att Illuminati ville ha en sådan. Troligen var det på gång och det troligen skulle starta en "bra" kvinnorörelse men Illuminati kapade och infiltrerade den på en gång.

Så ser du inte att det inte är kvinorörelser i sig som är dåliga utan endast illuminatistryrda?

Posted on: 2007/2/17 16:43

Anonym
Quote:

maggot wrote:
liberal är jag väl inte men

Jag jämförde med mig själv __D

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

micro wrote:

Det är konstigt att man får prata illa om USAs utrikespolitik utan att hat och ilska nämns
man får prata illa om big-brother och kriget mot terrorismen det är riskfritt men att prata om att samma elit som bombar länder tvångsförflyttar människor till kulturer och länder de känner sig vilse i är...hatiskt?
vi är alla offer för ett mångkultuellt samhälle som inte fungerar och som ingen människa vill ha!

här tar jag en diskution med vakens vd jag vet enda "nazist" där jag säger att jag inte har något som helst emot att olika nationaliter skaffar barn eller är vänner...
så det är bara löjligt det ni säger http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... de=flat&order=ASC&start=0

Sen så är det ingen som ber er diskutera ämnen ni inte klarar av utan hela tiden blir "ledsa" eller får slut på argument.
låt oss "hatare" få hata då för hatets skull..

Jag fattar inte budskapet i ditt meddelande, men det låter som om blev upprörd. Berätta gärna vad det var du reagerade på så jag kan förklara det som kanske missuppfattades.

Posted on: 2007/2/17 16:45

Anonym
Quote:

micro wrote:
Allt du säger är rätt. Men det är bara en liten del av hela historien. Du missar den stora bilden.

Även om det finns en negativ sida som är skapad av illuminati så finns det även en sida som inte gör det, eller bara delvis och utan att veta det.

Finns det en god sida av "antimångkultur isf oxå isåfall står jag för den?

Quote:

Kvinnorörelsen startade säkert av fler anledningar än att Illuminati ville ha en sådan. Troligen var det på gång och det troligen skulle starta en "bra" kvinnorörelse men Illuminati kapade och infiltrerade den på en gång.

Så ser du inte att det inte är kvinorörelser i sig som är dåliga utan endast illuminatistryrda?

Visst har det väl skett en del bra saker som ex kvinlig rösträtt men det hör inte hit man måste se det stora hela.

Förskolor partier som FI och hat mot männ osv.
förstår inte ens varför det är en "kvinnokamp" om jag har en familj så är det väl klart att kärringen i huset får lika mycket pengar och säga till om som jag det har inget med femisim att göra utan jämstäldhet
Feminism= kvinna
det har inget med kvinna att göra det har med sunt förnuft
kan inte alla femister kalla sig för "maskulister" (eller vad det heter istället" eller ekvivalister för det är ju precis samma sak men det tjatas bara om "kvinnor"

Anonym
Quote:

micro wrote:
Jag fattar inte budskapet i ditt meddelande, men det låter som om blev upprörd. Berätta gärna vad det var du reagerade på så jag kan förklara det som kanske missuppfattades.

Du håller med Provocera mera som utan bevis eller grunder säger att jag och bennybear är de mest främlingsfientliga på vaken..
hur kommer man fram till en sådan sak överhuvudtaget?

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Micro:

Om du vill uppmärksamma hat och ilska så behöver du inte leta länge för väldigt många som inte delar Maggots och BennyBears uppfattning går till i frustrerade personangrepp och gör påhopp som inte är faktabaserade. Dessa frustrerade, arga och hatiska människor anklagar inte sällan folk med andra åsikter än deras egna samtidigt som de säger att de är för fred och sanning. Hur får du ihop detta? Det låter ju som rena livslögner från de som säger sig arbeta för sanning och yttrandefrihet!

Jag har min uppfattning ganska klar över varför detta sker, men vill inte använda uttryck som marxistisk hjärntvätt även om det ligger nära till hands.

Förtydlignade.

Jag håller med att det inte är bra att agera på sätt som höjer irritation/hat/ilska. Jag menar inte att det uttryktes hat eller ilska i forumet eller att några personer har dessa egenskaper. Jag menar att vissa sätt att tackla vissa ämnen har en tendens att skapa tillstånd ut vilket det är svårt att hitta konstruktiva lösningar, utan lättare att beklaga sig över yttre problem. Det är alltid en balansgång mellan dessa kvaliteer men jag föredrar att titta mer innåt.

Det låter som du har tolkat mitt meddelande ganska mycket anorlunda än jag menade. Jag kan försöka att skriva tydligare, jag är förkyld.

Så jag anklagar inte någon för att vara någonting.

Posted on: 2007/2/17 16:56

See User information
Quote:

maggot wrote:
micro sedan att kalla mig och bennybear för "främlingsfientliga" är inte bara en lögn det bryter mot vakens regler dessutom

Det har jag absolut inte gjort. Jag menar inte att jag håller med att provoceramera sa var rätt.

Jag skrev lite slarvigt..

Posted on: 2007/2/17 17:02

Anonym
Quote:

micro wrote:
Förtydlignade.

Jag håller med att det inte är bra att agera på sätt som höjer irritation/hat/ilska. Jag menar inte att det uttryktes hat eller ilska i forumet eller att några personer har dessa egenskaper. Jag menar att vissa sätt att tackla vissa ämnen har en tendens att skapa tillstånd ut vilket det är svårt att hitta konstruktiva lösningar, utan lättare att beklaga sig över yttre problem. Det är alltid en balansgång mellan dessa kvaliteer men jag föredrar att titta mer innåt.

Det låter som du har tolkat mitt meddelande ganska mycket anorlunda än jag menade. Jag kan försöka att skriva tydligare, jag är förkyld.

Så jag anklagar inte någon för att vara någonting.

Jag är inte hatisk och jag är inte en ilsken gammal hund heller, dock kan jag nog vara lite gnällig men är en väldigt glad människa som kan skratta åt spektaklet.

Sen att andra svarar mig med hat och glåpord är inget jag kan göra något åt utan kan bara beklaga det.
De får jobba med sig själva.
Det är inte jag som kallar folk för rasister hotar med stryk eller liknande dock kan även jag vara lite provocativ men det är inte något om man gjämför vilken skit ZPZ eller Zink får utstå varje dag.
och det är väl nästan bara jag på detta forum som tycker de ska vara kvar oxå.

Du kanske kan starta en tråd om varför man bör respektera andras åsikter tankar eller ren fakta.

jag startade nyss en tråd som heter "mångkultur drogliberalism och chemtrails" kolla gärna in.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper