vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Dags att börja följa Forumreglerna !!
#1
Forumregler

Reglerna är:

Man för en respektfull diskussion och accepterar allas åsikter.

Man upprepar sig inte flera gånger.

Man skriver inte nedlåtande om någon annan i forumet.

Man ger inte administratörer, eller vaken.se ansvar för innehållet i andras inlägg.

När någon inte följer dessa regler så kommer dom få en varning. Får någon 3 varningar innom en kortare tid så blir han/hon avstängd från forumet, eller bannad.

Vaken.se är en sida för att sprida alternativ information, skeptiska inlägg ska hålla sig på en låg och ödmjuk nivå.

Alla som blir bannade har rätt att be om ursäkt och få registrera sig på nytt.

Länkar:

Om man skickar en länk som start för en ny tråd så skall syntaxen vara som denna:

Ämne: "Länk: [Typ av media och beskrivning]"

Meddelande: "Beskrivning samt länk"





Jag som en av Admin kommer att börja följa dessa regler Stenhårt.

Jag som en av Admin kommer att hålla mig utanför Diskussioner på Forumet , men kommer att Bevaka dom och ibland ge min syn på saker.

Ser jag något nedlåtande mot någon annan så kommer jag att agera.


Vi får se hur det går.

Om det inte fungerar och folk är missnöjda så avsäger jag mig Admin- uppgiften.


Jag kommer försöka ta hänsyn till vissa Chargonger då jag vet vilka som har varit här en längre tid och brukar munhuggas med varandra utan att mena något illa.


Men tänk på att det kommer Nya Medlemmar.

Är det några som har något att invända så slipper ni Mig som Admin, med omedelbar verkan.


mvh S.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#2
Detta innebär att man inte får kalla ex ZPZ eller Zink för troll eller idioter eller?
en punkgrupp sjöng " en lag för dom en lag för oss"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#3


See User information
Quote:

maggot wrote:
Detta innebär att man inte får kalla ex ZPZ eller Zink för troll eller idioter eller?
en punkgrupp sjöng " en lag för dom en lag för oss"


"_________________
Det är inte dom onda människornas ondska som är farlig utan dom goda människornas tystnad"

Eller:

Det är dom genuint egensinniga människornas klarsyn som är farlig för exponeringen av den mångfaldiga och trångsynt enfaldiga människoadminsrasens olika programmeringar


Posted on: 2007/2/21 16:49
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#4
Quote:
Detta innebär att man inte får kalla ex ZPZ eller Zink för troll eller idioter eller?


Inte Jag i alla fall


Men eftersom att dom alltid är nedlåtande så kan ju jag ta bort deras inlägg, hela tiden.

Skämt åsido...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#5
Quote:

A73 wrote:
Quote:
Detta innebär att man inte får kalla ex ZPZ eller Zink för troll eller idioter eller?


Inte Jag i alla fall


Men eftersom att dom alltid är nedlåtande så kan ju jag ta bort deras inlägg, hela tiden.

Skämt åsido...


bröt inte du mot dessa två regler nu ?

"Man för en respektfull diskussion och accepterar allas åsikter"

"Man skriver inte nedlåtande om någon annan i forumet"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#6
Är det ok att presentera åsikter som om det vore fakta och fakta som om de vore åsikter i bästa FIX news stil?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#7


See User information
Quote:

maggot wrote:
Detta innebär att man inte får kalla ex ZPZ eller Zink för troll eller idioter eller?
en punkgrupp sjöng " en lag för dom en lag för oss"

nejdå...

det står ju "Vaken.se är en sida för att sprida alternativ information, skeptiska inlägg ska hålla sig på en låg och ödmjuk nivå."

Underförstått: "Skeptiker får gärna besvaras på en aggressiv, föraktfull och hotfull nivå."

Posted on: 2007/2/21 20:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#8
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

maggot wrote:
Detta innebär att man inte får kalla ex ZPZ eller Zink för troll eller idioter eller?
en punkgrupp sjöng " en lag för dom en lag för oss"

nejdå...

det står ju "Vaken.se är en sida för att sprida alternativ information, skeptiska inlägg ska hålla sig på en låg och ödmjuk nivå."

Underförstått: "Skeptiker får gärna besvaras på en aggressiv, föraktfull och hotfull nivå."


Jo men då ska ni inte få skit om ni håller er till "sceptism trådarna"
anser iaf jag

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#9
A73: Det är bra att hålla på regler men tänk på detta!

Ute i det verkliga livet skapas bruna tungor och ryggdunk av följande:

Felaktiga regler föder föder lögnare istället för att framhärda sanning!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#10
Jag försöker att inte skriva nedlåtande om någon. Däremot ser jag i svaren att folk ändå upplever det så men de kan ju jag inte göra något åt.

Ni kan själva kolla att när jag svarar en som kallat mig något mindre smickrade så struntar jag i det.

Som jag ser det ligger de en värderingsmall över detta forum som inte andra forum har utom de som diskuterar religion där kritiker och de som sympatiserar med detta forums värderingar bedöms olika.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#11


See User information
zink: Njae visst ligger det en värderingsmall över detta forum men det gör det på alla andra också. Det är bara det att mallen är bakvänd på detta forum. ;)

Jag menar, hade vi gått och vädrat våra åsikter på ett forum om tex. cyklar hade vi ganska snart blivit kallad både det ena och andra.

Posted on: 2007/2/22 16:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#12
Quote:

fruitcake wrote:
zink: Njae visst ligger det en värderingsmall över detta forum men det gör det på alla andra också. Det är bara det att mallen är bakvänd på detta forum. ;)

Jag menar, hade vi gått och vädrat våra åsikter på ett forum om tex. cyklar hade vi ganska snart blivit kallad både det ena och andra.


Hur vet du det?

Har du provat?

Jag vet att några har provat från detta forum att lansera åsikterna på filosofiforum.

Att de blivit kortvariga beror främst på att ingen har kunnat ta teorierna på fullt allvar och de från detta forum har också fått fundera på mer ingående frågor eller påhopp som frågor som inte gillas verkar tolkas som.

Micro är på Vetenskap och Folkbildnings forum och försvarar detta forum med tveksam framgång.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#13


See User information
Ja visst har jag provat, har tom provat lite smått på ett cykelforum. Ganska snabbt blev man kallad foliehatt bara för att man varnade för den massiva övervakningen av internettrafiken. Inget konstigt i det eftersom den delade värderingsmallen på detta forum var att där försöker man leva det goda livet med sitt stora intresse cyklar.

Konspirationer och oro om politiska övergrepp har ingen relevans från detta perspektiv. (tyvärr enligt mig.)

Posted on: 2007/2/22 17:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#14
Mmmm, jag skulle vilja testa och tala om för folk som är ute och cyklar att deras intresse för cyklar är beroende på att de är sekulärt religiösa foliehatte teoretiker och se hur man blir bemött. Dessutom ska jag repitera det infinum ad nauseum och slå ihjäl 43214 döda hästar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#15


See User information
Quote:

zink wrote:

Micro är på Vetenskap och Folkbildnings forum och försvarar detta forum med tveksam framgång.


Kan man säga att du hänger på detta forum för att med alla medel försöka försvara den officiella konspirationsteorin om händelserna den 11:e September med tveksam framgång?

Så vad är skillnaden från ett forum till ett annat om inte inställningen/medvetenheten/insikten..

Posted on: 2007/2/22 18:15
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#16


See User information
Quote:

TeBe wrote:
Quote:

zink wrote:

Micro är på Vetenskap och Folkbildnings forum och försvarar detta forum med tveksam framgång.


Kan man säga att du hänger på detta forum för att med alla medel försöka försvara den officiella konspirationsteorin om händelserna den 11:e September med tveksam framgång?

Så vad är skillnaden från ett forum till ett annat om inte inställningen/medvetenheten/insikten..
Bra fråga TeBe..men du lär inte få ett svar.....Men alla ni zzzz;tor... hur kan man välja det sämsta alternativet ATT komunicera med??? En dator???Utan tonläge eller röst (ljud),utan kroppspråk?Utan en reaktion på ett skratt eller gråt,eller en vänlig blick?? Utan STORABOKSTÄVER ser man inte vad man VILL säga.Enligt mig ett stort Handikapp.. Men du/ni är intelegent(a) . Du halva världen har varken internet eller en dator...Å hel plötsligt har du åsikter oxo om ditt o datt...Mitt tips är,,,, Fixa dig ett liv (lev livet) å sluta hänga runt....Har du en kvinna,, just kvinna var fel ordval.....jag menar i riktiga livet.....inte på internet...ärligt talat tror jag att du tar en hand tralllllla bakom skärmen oxo....... Det är det som är skillnaden (Kvalite) Jag menar bara komm till ett vaken möte å ta en Debatt öga mot ÖGA...era mesar eller rak in i örat om ni pallar..Du sa e det fest i ett inlägg...det kan ni räkna med Vårfest !!!!min fest

Posted on: 2007/2/22 19:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#17
Jag tycker VoF kan gå igenom NIST rapporter och redogöra för vad som utelämnas, men javisst fan, det är ju en gatekeeper organisation.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#18
Till alla.

De flesta utomstående som tittat på detta forum har tyckt att de är för många som inte går att diskutera med då de inte tar åt sig några som helst argument från kritiker vilket de då har liknat med att diskutera med religiösa på andra forum.

Att kritiker behandlas olika från andra forummedlemmar anser många att det bekräftar den intolerans som de anser finns på detta forum och forumdeltagarnas dåliga värderingar.

Den oenighet som finns bland utomstående är om man ska bry sig om de som stödjer vakens värderingar eller inte. Man har olika syn på hur farligt de är med personer som försöker saluföra sina ”sanningar” som få i detta samhälle anser vara riktiga.

Är de farligt att de finns personer som tror att Frimurarorden har ett världsherravälde och att de vill att alla ska få reda på denna ”sanning”? Där går meningarna isär.

De flesta tycker att om folk inte tror på månfärden eller tror på UFO så är det harmlösa åsikter.

Jag är INTE med i Vetenskap och Folkbildning eller användare på deras forum.

Och kritisera inte eller mig personligen om åsikterna jag skrivit om då de ovanstående är en sammanfattning om vad flera personer på olika forum har sagt om vaken.se

Ta istället och fundera varför de är så samstämmiga åsikter från helt olika forum.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att börja följa Forumreglerna !!
#19


See User information
Quote:

zink wrote:
Till alla.

De flesta utomstående som tittat på detta forum har tyckt att de är för många som inte går att diskutera med då de inte tar åt sig några som helst argument från kritiker vilket de då har liknat med att diskutera med religiösa på andra forum.

Att kritiker behandlas olika från andra forummedlemmar anser många att det bekräftar den intolerans som de anser finns på detta forum och forumdeltagarnas dåliga värderingar.

Den oenighet som finns bland utomstående är om man ska bry sig om de som stödjer vakens värderingar eller inte. Man har olika syn på hur farligt de är med personer som försöker saluföra sina ”sanningar” som få i detta samhälle anser vara riktiga.

Är de farligt att de finns personer som tror att Frimurarorden har ett världsherravälde och att de vill att alla ska få reda på denna ”sanning”? Där går meningarna isär.

De flesta tycker att om folk inte tror på månfärden eller tror på UFO så är det harmlösa åsikter.

Jag är INTE med i Vetenskap och Folkbildning eller användare på deras forum.

Och kritisera inte eller mig personligen om åsikterna jag skrivit om då de ovanstående är en sammanfattning om vad flera personer på olika forum har sagt om vaken.se

Ta istället och fundera varför de är så samstämmiga åsikter från helt olika forum.


Man kan ju vända på begreppet också. Jag gissar att många av de som har de ståndpunkter jag har; t.ex att en samvetlös elit har styrt, och fortfarande styr världen, och ser oss andra som dumma får och energikällor. Att de planerar att centralisera all makt till en världsregering och så småningom mikrochippa hela mänskligheten, skulle ha liten eller ingen möjlighet att nå fram med sina åsikter på något av de forum som befolkas av vad jag brukar kalla de "rabiata realisterna," d.v.s människor med en akadmisk utbildning som anser sig ha en sund och klar bild av hur världen fungerar och som knappast ens snuddat vid tanken att sanningen om hur den verkligen fungerar är en orgie i svek, ondska, konstant manipulation och förslavande av människans medfödda rätt till ett liv i frihet.

Ofta är det ju två ytterligheter av "fårskocken"som står och pajkastar mer eller mindre retoriska splitterbomber av demagogi, halvsanningar och även fakta mot varandra där det viktigaste kanske inte är att komma fram till någon sanning utan snarare att "vinna" maktkampen genom att projicera ut sina egna inre frustrationer på alla "idioter" som finns därute. Jag tror inte att vare sig du eller jag kan avsvära oss helt från att vara en del i detta men personligen tycker jag att det är bra att du finns på forumet eftersom det behövs en variation och olika infallsvinklar för att det i slutändan ska kunna bli en någorlunda nyanserad balans som förhoppningsvis leder fram till att man lär sig något.

Posted on: 2007/2/23 14:00

Edited by Lightsaber on 2007/2/23 14:15:30
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS