vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Professor rör om i grytan

See User information
Sverige. I en artikel i DN i veckan kritiserade ett flertal forskare sin kollega Annica Dahlström, som minst sagt väckt ont blod i genuskretsar då hon utan att bry sig om rådande normer talat öppet om de biologiska skillnaderna mellan män och kvinnor.

I sin bok "Könet sitter i hjärnan" skriver hon bland annat att brist på kontakt med modern i tidig ålder ofta leder till att barn blir osäkra, aggressiva och stresskänsliga. Hon menar även att på grund av mäns och kvinnors olika strukturer mentalt är de lämpade för olika sysslor.

För detta blir hon beskylld för att missbruka sin roll som forskare, för att inte ta hänsyn till fakta utan enbart grunda sina argument på egna fantasier. Eller kan det vara så att hennes slutsatser helt enkelt är för politiskt inkorrekta i dagens genusmiljö?

Annica Dahlström själv är professor i histologi och neurobiologi.

Posted on: 2007/2/22 19:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Professor rör om i grytan

See User information
Att det finns biologiska skillnader är väl inte så mycket att diskutera egentligen, med tanke på att det är totalt uppenbart. Jag har dock svårt att föreställa mig någon kognitiv skillnad mellan man och kvinna, eller mellan någon människa över huvud taget. Vi har alla samma möjligheter om man ser till tankeprocessen. Och som vi alla vet är det främst tanken som i slutändan resulterar i våra beteenden. Skillnader finns alltså, men dessa är snarare ett resultat av de könsroller vi har valt att leva efter i samhället.

Angående att kvinnor skulle vara bättre på att ta hand om barn så kan jag bara hålla med. Inte minst av biologiska skäl. Men där kan jag återigen koppla till samhällets roller då mannen av antingen rädsla eller okunskap, förmodligen både och, valt att sätta sig själv utanför. Djupare än så går förmodligen inte den här frågan. Men jag kan förstå att man som insnöad biolog gärna försöker hitta diverse skäl till att saker är som de är. Istället för att öppna ögonen och se hur vi faktiskt beter oss.

Posted on: 2007/2/22 20:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du resonerar väldigt likt de nu så moderna "genuspedagogerna".

De könsroller Feminister och Genusvetarna så gärna vill påstå är konstruerade är ju rent nys.

Genom miljontals år har människan varit skapeade till man och kvinna.

Skilnaderna som finns både kroppsligt och psykiskt är skapede av skaparen, efter sin egen avbild.

De sociala konstruktioner som så ofta pådyvlas våra traditionell könsroller är helt naturliga TILL SKILLNAD ifrån Elitens program att på olika sätt bryta ned dessa naturliga roller genom bl.a Feminist och Homoprpopaganda i medierna och skolan, för att på så sätt bryta ned familjen och söndra samhället innifrån.

Det är detta som är "sociala kontruktioner". Dessa tvekönade och förvirrade och identitetslösa individer som växer upp som svampar i jorden i dagens samhälle och promotas av allehanda "genuspedagoger" och mediamänniskor.

Posted on: 2007/2/22 20:33

See User information
Jag såg en intervju med Annika Dahlstöm på Go´kväll på Kanal 2. Det var intressant och hon förde fram flera vettiga åsikter och intressanta forskningsresultat. Även om hon hårddrog vissa grejer lite väl så betvivlar jag inte att hon har rätt när hon säger att kvinnor och män fungerar olika, tänker på olika sätt och är olika bra lämpade att sköta om små barn, de allra första åren.(De första tre.)

Tyckte dock hon hade lite olyckligt ordvval när hon sade att kvinnor var bättre med barn de första åren bl.a för att de var mer ängsliga än män, d.v.s mer och oroade för barnet. Det där är ju på gott och ont tror jag. Många av de människor som går omkring i samhället idag är nog överdrivet ängsliga och oroliga just för att deras föräldrar var det.

Hade kanske varit bättre om hon hade sagt att kvinnor är mer observanta och uppmärksamma än män eftersom de inte är benägna att ta lika stora risker med barnen.

Posted on: 2007/2/22 20:47
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Att det finns två kön är bara andra ord för att det är två olika yttringar/former som något har - vad det nu är eller ska kallas för: själar, medvetanden etc. Om det inte var olika inbyggt redan från grunden så skulle det inte finnas två kön, eller det skulle inte finnas två aspekter - ömsesidigt stödjande ömsesidigt komplettarande - yin och yang - då skulle det vara pang eller något...

Idag så är det bakvänt och under attack, förfall, degeneration och perverterat - det är i sin extrema och slutliga fas där det inte kan bli värre - förr har då alltid kataklysmer sopat bort den mänskligheten, och några överlevare har fått börja på scratch, från ett grottstadium.

2012... - hur kan man tro sig vara vaken om man inte vill släppa på tankar om att "allt är lika bra", "vi utvecklas...", om man tänker helfel angående vad filmen The Secret innebär för evil osv.

Det är aldrig för sent att ändra sig, förrän det är för sent att ändra sig:

Jag har ju ofta talat om kultivering, och vissa har mailat om det och frågat osv. Kanske denna föreläsning kan vara för några:
http://falundafa.org/book/eng/singapore1996.htm - av Li Hongzi i Singapore -96 (Falun Dafas grundare).

Det kan ge lite tankar om hur vår tids promotande av upplösning av av naturen givna roller/skapelser kommer in i bilden.

Posted on: 2007/2/22 21:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

bennybear wrote:
De könsroller Feminister och Genusvetarna så gärna vill påstå är konstruerade är ju rent nys.
Skilnaderna som finns både kroppsligt och psykiskt är skapade av skaparen, efter sin egen avbild.

Jo, jag tror mer på genusvetenskapen än på ditt inlägg. Så långt är vi rörande överens. Jag har förmodligen inte lika bra koll som du. Men som det ser ut just nu förstår jag inte varför könsroller är något vi skall ta vara på alls. Är dock övertygad om att du har en viktig outforskad poäng med ditt inlägg, som jag kanske förbiser pga min ignorans. Du får ursäkta mig. Att vi är skapta till just man och kvinna är dock uppenbart, men i mina ögon är detta enbart biologiskt.

Således vill du säkert upplysa mig med några exempel av dessa manliga respektive kvinnliga attribut som "skaparen" har gett oss. Dvs psykiska aspekter som är skrivna i sten med syfte att livet på jorden skall fungera. För att jag (och andra) skall förstå varför dessa egenskaper heller inte har spelat ut sina roller i nutiden så får du gärna koppla till dagens sociala konstruktioner. Jag kan nöja mig med blott tre liknelser, sen borde till och med jag förstå ditt resonemang. Med tanke på din övertygelse borde ju detta inte vara några problem för dig.

Posted on: 2007/2/23 11:33

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Quote:

bennybear wrote:
Skilnaderna som finns både kroppsligt och psykiskt är skapade av skaparen, efter sin egen avbild.

Jo, jag tror mer på genusvetenskapen än på ditt inlägg. Så långt är vi rörande överens. Jag har förmodligen inte lika bra koll som du. Men som det ser ut just nu förstår jag inte varför könsroller är något vi skall ta vara på alls. Är dock övertygad om att du har en viktig outforskad poäng med ditt inlägg, som jag kanske förbiser pga min ignorans. Du får ursäkta mig. Att vi är skapta till just man och kvinna är dock uppenbart, men i mina ögon är detta enbart biologiskt.

Således vill du säkert upplysa mig med några exempel av dessa manliga respektive kvinnliga attribut som "skaparen" har gett oss. Dvs psykiska aspekter som är skrivna i sten med syfte att livet på jorden skall fungera. För att jag (och andra) skall förstå varför dessa egenskaper heller inte har spelat ut sina roller i nutiden så får du gärna koppla till dagens sociala konstruktioner. Jag kan nöja mig med blott tre liknelser, sen borde till och med jag förstå ditt resonemang. Med tanke på din övertygelse borde ju detta inte vara några problem för dig.

Det är inte bara roller, utan hur det är - två kön i det yttre för att det är olika i det inre.

De sociala konstruktionerna har ju förlorats... de var ämnade till att... eller är en återspegling på denna nivån, där vi har en fysisk kropp till hur det förhåller sig djupare/högre - där vi är bortom vår fysiska kropp, vi är ju så mycket mer. Så då har dessa två poler sin översättning i hur yin och yang är, vad det är för aspekter mm i yin, och i yang - på denna nivån, i vårt liv i på en fysisk jord.

Allting kommer ur mötet mellan polerna - därför går det på sätt och vis bara ut på att var och en ska bättra sig själv - om man tex är yang - en man - som en man bli det som är sant yang - det är därför det finns kultivering... det var därför förr det fanns riktig tantra - det var kultivering det gällde - -det gick bara ut på att de båda, man och kvinna skulle balansera sig själva (sitt eget yin/yang) - för att i mötet med den andra parten - motpolen, som också balanserade yin/yang i sig själv... i det mötet då så kunde båda höja sin nivå - för yin och yang blev ömsesidigt stödjande ömsesidigt kompletterande - en höjning, som en uppåtgående spiral.

Idag är allt det sönderslaget, och yin och yang äri det ytter perverterat - det är egentligen hela grejen, hela nyckeln till varför det ser ut som det gör. Idag har människan glömt att hon är en andlig varelse, och inte har sitt ursprung på denna nivån - och allting degenerarer nu med rasande fart - och människor perverterar till och med sin sexualitet till att bli demonisk och en dödsväg.

Yin och ynag borde naturligt ge två sätt att leva på, eller roller i det yttre... men då enkultur är i upplösning och löper amok så ska kvinnor bli soldater... män barnmorskor och barndagvårdare - och det dyker upp lustiga saker på två ben som Fi-Tiina.

Edit:
Kan man inte räta upp sig själv som "pol"/människa, då kommer ingenting att vara bra, eller harmoniskt, då blir det såsom liver nu förfallit till därute - och vi får idioter som än mer vill slå sönder det som var olika sätt/roller och liknande i samhället för att upprätthålla ett naturligt liv - ett liv som kunde vara i samklang med "naturen och himlen" - men det är devolution - så det är bra om somliga slutar parat om utveckling och annat bakvänt - slutar se på vad tex vetenskaperna (som genusvetenskap) som om de vore något som rättar till defekter och konstigheter i tillvaron... dess syfte är ju att lösa upp det naturliga, resterna av det som ännu finns kvar - promota upplösning av INTEGRITETEN i tillvaron - därför finns det gallande cellmebran i våra kroppar... apropå försurning/ph/c-vitamin och det - cellerna glappar i sina fogar och saker strömmar in och ut hejdlöst - nationers gränser är det på samma sätt med, med cellen jorden är det självklart också på samma sätt med - den har tappat sin integritet i ozonskiktet - och integriteten i det som är vår fysiska kropp/man.kvinna är också under extrem attack - som ovan så nedan - som i det lilla såi det stora - attacken är mot integriteten i skapelsen, så den kommer att synas var man än tittar på för något.

Posted on: 2007/2/23 11:49

Edited by novax on 2007/2/23 12:15:32

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag har lyssnat på flera bilologister och flera likhetsfeminister.

Själv tror jag att sanningen är en blandning av sociala konstruktioner och biologi men jag tror att de soiala konstruktionerna spelar större roll.

Det som dock är undligt är hur hårt vissa motsätter sig biologism som om det vore ren onska.

Jag ser själv att det finns flera fallgropar med biologism som tex att sätta stämplar, generalisera och dela in folk i fack. Men det är inte en direkt konsekvens av biologism utan snarare ett bristfalligt sätt att tolka och förhålla sig till biologismen.

Om jag har barn så kan jag ju låta bli att styra barnen könsmässigt utan låta de göra sina egna val. Oavsätt så kommer dom ju att anpassa sig till rådande normer, vilket man inte kan hindra. Men man behöver ju inte uppmana och uppmuntra detta normaliserande.

Posted on: 2007/2/23 12:05
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

novax wrote:
Det är inte bara roller, utan hur det är - två kön i det yttre för att det är olika i det inre.

Kan vi stanna där en stund och lägga "yin & yang" snacket åt sidan?
Visst det ser fint ut i skrift men det säger tyvärr inte så mycket i praktiken.
Vi kanske kan prata om polariteter nån annan gång?

Alltså... Hmmm... Kanske bäst att citera dig ytterligare en gång för att göra detta lite extra tydligt för dig kompis, som du sa: "två kön i det yttre för att det är olika i det inre".

Det jag undrar är VAD som är olika i det inre? Ge mig praktiska exempel.

Tack på förhand.

Posted on: 2007/2/23 12:05

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Quote:

novax wrote:

Kan vi stanna där en stund och lägga "yin & yang" snacket åt sidan?
Visst det ser fint ut i skrift men det säger tyvärr inte så mycket i praktiken.
Vi kanske kan prata om polariteter nån annan gång?

Alltså... Hmmm... Kanske bäst att citera dig ytterligare en gång för att göra detta lite extra tydligt för dig kompis, som du sa: "två kön i det yttre för att det är olika i det inre".

Det jag undrar är VAD som är olika i det inre? Ge mig praktiska exempel.

Tack på förhand.

Jag gjorde en edit i mitt förra inlägg.

Men vi kan inte lägga det åt sidan som vi pratar om - vi pratar om yin och yang.

Det är ruta ett du ber mig förklara, det ärmycket bättre att du gör egen hemläxa kring det - du vet bäst vad du har i bagaget och hur du lägger ditt pussel. Det är tex om vad yin och yang har för slags aspekter energimässigt eller vad man ska säga - vad är utåtgående, vad är inåtgående - vad är mer mot det lilla, det mörka "trygga" - vadär det som har vändningen utåt ... vad omsluter vad - man får kolla upp det själv - detta är själva grunden i all österländskt tänkande kring sådant som genuin andlighet/kultivering, horoskop,energitänkande, akupunktur och andra metoder mm mm - det bygger på och utgår helt från det som är själva grunden naturligtvis - och det är att allt som finns/manifesteras har två aspekter/poler.

Posted on: 2007/2/23 12:22

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Jag har jobbat på dagis och passat några hundra barn och kan säga att de saker som feminister försöker lura i oss inte är sant.

Ex om jag målar en haj på dagis i en barngrupp mellan 1-3 år.
så är pojkarna otroligt fashinerande av denna haj med dess stora vassa tänder.
men om jag målar med färgerna rosa och lila är tjejerna de som fashineras mest...

jag tror inte det går att programera såhär små barn

See User information
Så nu försöker feministerna lura oss?
Som jag ser det gör den feministiska rörelsen mycket arbete avseende att störa den patriarkala ordningen som frimurarna representerar. Jag är själv feminist, men det innebär inte att jag stödjer exempelvis Hillary Clinton eller diverse svenska motsvarigheter inom politiken. Kanske dags för vissa att försöka hålla isär begreppen lite? Mest för eran egen skull som jag ser det.

Hur som helst verkar det som att jag kan lämna denna tråd till sitt öde eftersom ingen ens kan ge mig ett exempel på hur psyket skiljer sig mellan mannen och kvinnan. Känns som hela argumentationen faller om man inte ens kan backa upp sina påståenden med praktiska exempel.

Ibland när man går in på vaken.se så somnar man.
Jag skulle inte ens kalla detta en retorisk utmaning.
Man får mest läsa fler o fler idiotiska påståenden.
Ingen nämnd, ingen glömd.

Posted on: 2007/2/23 16:40

Edited by provoceramera on 2007/2/23 16:55:32

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Så nu försöker feministerna lura oss?
Som jag ser det gör den feministiska rörelsen mycket arbete avseende att störa den patriarkala ordningen som frimurarna representerar. Jag är själv feminist, men det innebär inte att jag stödjer exempelvis Hillary Clinton eller diverse svenska motsvarigheter inom politiken. Kanske dags för vissa att försöka hålla isär begreppen lite? Mest för eran egen skull som jag ser det.

Hur kan man kalla sig feminist varför inte maskulinist eller ekvivalist kan du berätta skillnaden?
varför en kvinnas kamp varför inte bara jämdställdhet

Quote:

Hur som helst verkar det som att jag kan lämna denna tråd till sitt öde eftersom ingen ens kan ge mig ett exempel på hur psyket skiljer sig mellan mannen och kvinnan. Känns som hela argumentationen faller om man inte ens kan backa upp sina påståenden med praktiska exempel.

Ibland när man går in på vaken.se så somnar man.
Jag skulle inte ens kalla detta en retorisk utmaning.
Man får mest läsa fler o fler idiotiska påståenden.
Ingen nämnd, ingen glömd.

är du ute efter nån "john gray" debbat ?
typ kvinnor säger
"vi går aldrig ut" och menar ungefär "det hade varit roligt att gå ut idag"
en man svarar "det är inte sant vi var ute igår"

kvinna säger
"alla struntar i dig" manen svarar "det är säkert någon som lägger märkte till dig"

eller vad?

See User information
Feminismen som rörelse är skapad av Eliten för att bryta ned samhället innifrån.

Nicholaus Rockefeller erkänner bl.a detta för filmproducenten Aaron Russo, som det bl.a har postats om här på vaken tidigare.

En mycket bra site med intressant info. om feminismens orsaker och dess syften finns att läsa på:

http://www.savethemales.ca

För att förstå skapelsens ordning, samt dess mening och mål, studera dessa fantastiska böcker:

http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/031.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/032.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/033.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/035.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/036.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/037.pdf

När det gällde dina eftersökta expempel på skillnaderna i de olika könens sinnen, så är det ju inte lika tydliga idag som de var för en sisådär 30-40 år sedan.

De sociala ingeniörena har ju sedan 60-talet lyckats ganska väl med sin marxistiska indoktrineraing att på olika sätt sudda ut de av naturen skapade sklllnaderna mellan könen.

Bl.a detta med "veloupappor" som såldes in på 70-talet, samt "den svenska synden" och den "sexuella revolutionen" där resultatet har blivit alltmer aborter, otrohet, skilsmässor och rotlösa ungdomar som växer upp i ensamhushåll utan någon manlig förebild i sin närhet.

Inte att förglömma är deras slogans om "Död åt kärnfamiljen".

Samt det drev som idag går imot alla män som potientiella "våldsmän".

Detta resulterar ju allmer i unga män som växer upp utan att ha en klar uppfattning av vad det är att vara en man.

Kompisar och filmer, dataspel osv blir ju ofta de substitut som blir över till dessa vilsna ungdomar och tar platsen i stället för Pappan som "role model".

Könet som en "social konstruktion" som Feminister ofta tjatar om i dessa tider är TVÄRTOM ju en produkt av franförallt de idéer de själva står för och som så förtjänstfullt har verkat i samhället sen 60-70-talet.

Posted on: 2007/2/23 17:07

See User information
Ok. Du kan alltså inte ge mig några exempel eftersom det inte finns några?

För ordningens skull upprepar jag min frågeställning.

På vilka sätt skiljer sig män från kvinnor mer än biologiskt?

Jag är främst ute efter exempel på kognitiva skillnader.

Posted on: 2007/2/23 17:13

Anonym
ja sa ju det

om kvinnor säger ex
"vi går aldrig ut" så menar hon ungefär
"det hade varit roligt att gå ut idag"
en man svarar "det är inte sant vi var ute igår"
han kopplar ordet "aldrig" ordagrant som att de ALDRIG har gått ut.

ja har skrivit en MVG uppsatts i ämnet

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Ok. Du kan alltså inte ge mig några exempel eftersom det inte finns några?

Kan du inte se skillnad på "moderna" män som t.ex Pekka Heino, Peppe Eng eller Per Nuder i motsats till "forntidens" dito. så lider du antagligen brist på uppmärksamhetsförmåga.

Dagens kvinnor tar ju mer och mer manliga attribut som eller så uppmuntras de att klä sig som små fnask.

Ser du inte vad som har hänt de senaste 30- åren.

Posted on: 2007/2/23 17:21

See User information
Oavsett MVG uppsats eller vad som har hänt senaste 30 åren så förklarar ni inte hur män skiljer sig från kvinnor kognivit.
Det enda ni beskriver är eran egna bristande uppfattningsförmåga.
Alltid lika kul att diskutera med er.

Posted on: 2007/2/23 17:26

See User information
Män har penis. Kvinnor har en vagiina och bröst.

Svårt att förstå, eller?

Den traditionella mannen har ofta en mer målinriktad natur, samt bär på en större aggresivitet och effektivitet i det arbete han lägger ned sin själ i.

Den traditionella kvinnorollen är mer inriktad på att beskydda barn och familj. Ombonande av hemmet, samt har ofta en större simultanförmåga.

Ord som mjukhet, social kompetens och omhändertagande förknippas ofta med kvinnans psyke.

Posted on: 2007/2/23 17:32

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Oavsett MVG uppsats eller vad som har hänt senaste 30 åren så förklarar ni inte hur män skiljer sig från kvinnor kognivit.
Det enda ni beskriver är eran egna bristande uppfattningsförmåga.
Alltid lika kul att diskutera med er.

Det kan du kolla upp kring själv - det finns de som skrivit om det - varför det nu skulle vara så intressant.

Jag kommer tex ihåg hur någon skrev att kvinnor kan säga "nu är det bara en lite mjölk kvar i kylskåpet". Mannen skulle senare gåoch handla. Han köpte ingen mjölk - kvinnan var säker på att hon sagt åt honom att köpa mjölk - men det hade hon inte - utan hon hade tolkat om sitt budskap kring "bara en liter mjölk" så att det i hennes värld faktiskt var så att hon sagt åt maken att han behövde köpa mjölk.

Så tycker jag personligen det ofta varit - massa trassel då kvinn-an framhärdat att hon minsann sagt si eller så - fast hon inte gjort det - så de har ett annat slags sinne, eller hur det nu är funtat med koppling mellan tankar, sinnen, undermedvetet, känslor (+?).

Posted on: 2007/2/23 17:38

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Alla dessa Rörelser som Illuminati har skapat. Ju mer splittrade vi är ju lättare är det att kontrollera systemet till deras fördel och sedan är vi Hjärntvättade nog att själva sätta in oss i något av facken.

"Som Aaron Russo sa vid ett tillfälle. Jag är en Individ och jag skiter i vad DOM kallar mig."

"Det som räknas är hur vi är som Individer. Har jag behandlar andra "

" Respekterar Jag mig själv och Andra ?? "

Vi är slavar under Riksbankssystemet och Räntan .

En Stat styrd av folket skall ha Makten över sedelpressarna och inte Banksterna/Illuminati/ Vatikanen/Zionisterna/ Jesuiterna.

Som läget är nu så jobbar Politikerna åt ovanstående och inte åt Folket.

Så skulle man kunna sammanfatta en del av Aaron Russos Budskap.

Anonym
Män tänker linjärt. Kvinnor tänker icke-linjärt.
Män tävlar med varandra om attribut, kvinnor tävlar om
förehavanden (utseende till exempel).

Detta har jag hört sägas från kvinnor så det är inte mina egna påståenden.

Jämlikhet mellan könen är inte samma sak som feminism.
Lika lite som vegetarianer och militant vegetarianism/veganism är samma sak.

Rörelser uppkommer i protest mot systemet. Före, under eller efter kommer systemets motsvarigheter. Som troligtvis äter upp rörelserna.

Arbetarrörelsen, kvinnorörelsen, miljörörelsen, fredsrörelsen är några exempel.

Lurendrejeriet sker på många nivåer. Börja med att kasta -ismerna på samma soptipp som TV-apparaterna så har ett stort steg tagits.

Anonym
Du har inte läst mjohn grays böcker va?
jag har läst 2 av dom iaf

Tänk bara när en man har problem med något (inte bilen) utan kanske något har hänt hemma med sin fru.
och frun märker det då säger hon " jag vet att det är något"
manen säger "det är inget"
alltså han går in i en "grotta" och fixar något.
en kvinna pratar alltid om sina problem om ex barnen osv.

eller om en kvinna vill tala om något och ex kommer hem från jobbet och säger "gud jag är så trött jag orkar inte med detta jobbet"
då kopplar manen det till att kvinnan har ett problem och ber sin man om en lösning
manen säger då kanske "men säg upp dig för guds skull"
men kvinnan ville inte ha någon "lösning" utan bara någon att prata med

alltså en tjötröv eller höna...

See User information
Quote:

wikhall wrote:

Lurendrejeriet sker på många nivåer. Börja med att kasta -ismerna på samma soptipp som TV-apparaterna så har ett stort steg tagits.

Det är inte så enkelt.

Först måste vi börja söka sanningen.

Börja få en förståelse till varför vi har hamnat i den misär samhället i dag håller på att utvecklas till på alla plan.

Och i det så ligger det självklart att hitta orsakerna till olika rörelsers ( -ismers ) uppkomst, mening och mål.

Det krävs arbete och begär efter sanning i alla lägen för att överhuvudtaget ha en möjlighet att kunna förändra något till det bättre.

Posted on: 2007/2/23 17:47

Edited by bennybear on 2007/2/23 18:30:19

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper