vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#1


See User information
Någonting som skulle vara riktigt ballt är att spela in radioprogram och skriva regelbundna ladare på vaken.

Tänk att vi producerar en 2 timmars podcast varannan vecka samt en liten artikel om vad som händer.

Det skulle inte behovas mycket.

För radion krävs en person som är projektledare som kan sammla in material och mixa ihop radion med lite musik mm.

Sen behövs tre stammisar som talar in en kvart då och då om något ämnde och skickar till projektanvsvarige. Samt en del gästtalare.

För vakenledaren skulle bara behövas förutom en projektansvarig som la upp och samlade in artiklar några vassa skrivare. Har vi 2 stycken så kan man skriva en sak i månaden.

Så vi behöver två projektledare och några som kan bidra med material.

Det är så lätt, det krävs nästan ingenting. Så kom fram och erbjud era tjänster för att väcka denna mörka vinter.

Posted on: 2007/2/24 12:25
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#2


See User information
Låter intressant men hur ska det läggas upp? Måste väl finnas någon slags gemensam linje eller? Själv har jag ingen lust att prata i vakenradio ena veckan för att veckan därpå följas av någon som säger; ut med invandrarna eller generaliserar om kvinnorörelsen och spyr galla över homosexuella.

Posted on: 2007/2/24 13:06
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#3
Vi kanske ska prata om länktips och andras intervjuer.
nej skämt och sido...

det är väl bara starta en radio den som vill och så får man intervjua vilka man vill, det behöver inte ha något med vaken att göra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#4


See User information
Quote:

maggot wrote:
Vi kanske ska prata om länktips och andras intervjuer.
nej skämt och sido...




Ja, jag har väl aldrig skriver ner mina egna tankar eller erfarenheter någon gång, eller hur?

Posted on: 2007/2/24 14:39
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#5
Det var ett skämt

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#6


See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Låter intressant men hur ska det läggas upp? Måste väl finnas någon slags gemensam linje eller? Själv har jag ingen lust att prata i vakenradio ena veckan för att veckan därpå följas av någon som säger; ut med invandrarna eller generaliserar om kvinnorörelsen och spyr galla över homosexuella.


Jag förstår.

Bara myspys snack skall vara tillåtet. Håll er till ofarliga ämnen som inte kan röra upp sinnen på alla masshypnotiserade medborgare.

Vem ska våga säga som det är, Lightsaber?

Vem vågar söka och säga sanningen även i snålblåst och hagelskurar?

Posted on: 2007/2/24 18:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#7


See User information
Jag vill att det ska vara klargjort vilket syftet med radioprogrammet är. Ska det vara en audioversion av forumet så måste det vara tydliggjort och ska det vara den version jag tror Micro syftade på så måste det vara lika tydligt.

Om syftet är att göra en förlängning av forumet via en radiosändning så kan ju alla delta, även de som enligt vissa admins anses står för åsikter som inte är i enlighet med vakens grundtanke, dock med förbehållet att hålla sig inom vad som anses förenligt med lagen. Om tanken istället är att göra ett program som är helt i linje med vad som står som vakens grundprinciper så kommer väl antalet radiovärdar att bli färre men de behöver i gengäld heller inte bekymra sig om att ursprungsidén går förfelad i så måtto att det först och främst handlar om att exponera maktelitens göranden och inte skapa en megafon för allehanda åsikter varav vissa inte anses vara i linje med vakens grundprinciper.

Posted on: 2007/2/24 18:30
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#8


See User information
Radioprogramet skulle ha riktlinjer så det skulle inte komma upp oväntade saker på den kanalen.

Posted on: 2007/2/24 20:16
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#9
Lite tankar om att överföra information till andra medier än web!

Grundtanke och grundprincip var ordet för dagen Lightsaber! Om man läser de grundläggande regler som micro stakat ut så blir det lite som att använda hängslen och livrem på samma gång. Det är kanske så det måste vara om man skall driva ett forum?

Men när man läser dem en gång till så tyder jag dem som att det är ok att prata om saker som är på betryggande avstånd och kasta all skit på eliten för de bryr ju sig ändå knappast om ett forum med så lite besökare. Men effekten som drabbar många utsatta i Sverige av den undergångspolitik som förs är absolut ointressant att diskutera. Då riskerar man avstängning. Vad tyder detta på?

Det påminner inte så lite om överklassvänstern som härjade i Europa och västvärlden på 60- och 70-talet. Om nån ur arbetarklassen påpekade att det fanns problem på hemmaplan med fattigdom och utsatthet så tystades den kritiken snabbt med skramlet från insamlingsbössor till länder som fortsatte med diktatur och mord.

Men denna rad får faktiskt blodet att koka och håret att resa sig!

Det som du bör tänka på som läsare är att ingenting är absolut sant eller absolut falskt.

Det låter som jävligt flummigt i mina öron och jag förstår nu varför konkreta faktabaserade exempel ur verkliga livet kritiseras så hårt från admin. Med den inställningen så måste det ju vara fruktansvärt svårt att använda ryggraden till annat än att vända alla konflikter ryggen. Men jag är av motsatt uppfattning. Konflikter är bra och ett sätt att leda utvecklingen framåt.

Quote:
Lightsaber:
Om syftet är att göra en förlängning av forumet via en radiosändning så kan ju alla delta, även de som enligt vissa admins anses står för åsikter som inte är i enlighet med vakens grundtanke, dock med förbehållet att hålla sig inom vad som anses förenligt med lagen. Om tanken istället är att göra ett program som är helt i linje med vad som står som vakens grundprinciper så kommer väl antalet radiovärdar att bli färre men de behöver i gengäld heller inte bekymra sig om att ursprungsidén går förfelad i så måtto att det först och främst handlar om att exponera maktelitens göranden och inte skapa en megafon för allehanda åsikter varav vissa inte anses vara i linje med vakens grundprinciper.


Quote:
Vaken.se är helt oberoende av någon organisation, grupp, politisk åsikt eller liknande. Materialet bidras från alla som är villiga att hjälpa till. Vaken.se fungerar som en samlingsplats för alternativ information. Vi som samlas på Vaken.se är en grupp nyfikna människor i Skandinavien.

Vaken.se belyser saker som annars inte kommer fram. Huvudsakligen inriktas detta på djup samhällskritik där vi diskuterar och sprider kunskap om den styrade samhällsklassens hemligheter, propaganda, korruption mm.

Vaken.se har i syfte att informera allmänheten och genom detta höja medvetandet och vidga perspektivet för så många som möjligt. Detta hoppas vi i sin tur ska leda till en bättre värld.

Här på vaken.se varken tror eller påstår vi att materialet är 100% korrekt och utan fel. Tvärtom är vi ganska säkra på att det finns större och mindre brister i delar av materialet. Det som vi vill åstadkomma är att sprida en uppfattning som annars blir utesluten ur media på grund av dess obekväma art. Det som du bör tänka på som läsare är att ingenting är absolut sant eller absolut falskt. Det enda sättet att öka din förståelse för andra och bredda dina perspektiv är att läsa utan att på förhand döma innehållet. Att hålla fast på sina idéer och inte ge utrymme för nya synsätt är ett säkert tecken på stagnation och intellektuellt förfall. Så ge dig in i djungeln av annorlunda synsätt och öka din förståelse.

Jag tar personligen avstånd av all elitistisk, rasistisk och antisemitisk propaganda som ibland brukar dyka upp i dessa sammanhang.

Det finns vissa ämnen som ofta skapar mycket konflikter och innehåller mycket ilska. Vaken.se inriktar sig på att finna fredliga lösningar och agera med ickevåldsprincipen. För att lyckas med detta så fokuserar vi inte på att ge skuld till någon specifik grupp utan ser problemen som en global företeelse med allas ansvar. Vi försöker även uppmuntra till utökad empati, förståelse och inre utveckling. Detta betyder att vi bland annat inte försöker bevisa att konspirationen är styrd av judar/muslimer eller någon annan specifik grupp. Vi utpekar inte heller invandrare/homosexuella eller annan grupp som ett negativt element. Det betyder inte att man inte får diskutera dessa ämnen, men det betyder att det inte ligger i fokus för vaken.ses arbete.

Det finns de som anser att detta är en form av censur och att det inte gynnar avskaffandet av världsordningen. Till de som tycker så har jag största förståelse och ber dom skapa ett eget forum för att uttrycka detta./micro

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#10


See User information
Ligger en hel del i det du säger Jaxtone och jag tror att vi alla har indoktrinerade sidor samt något att lära av varandra på ett eller annat sätt, det inkluderar naturligtvis Micro och de andra som är admins.

Jag misstänker dock att kampen (mot matrixen) är omöjlig att vinna om den förs på det klassiska sättet, d.v.s att man med vildsinta argument försöker hamra in sitt budskap genom att bl.a måla saker i svart och vitt titt som tätt. Jag förstår frustrationen hos dem som gör det men historien visar, inte minst när det gäller just de hetaste potatisarna, att allmänhetens programmering i kombination med elitens moteld gör att de som försöker föra fram budskap av den här kalibern snabbt blir demoniserade, förlöjligade och tystade.

Ska man lyckas krävs främst 4 saker tror jag:

Att man har en jävligt bra kännedom och är på det klara med varför man gör det man gör.

Att man verkligen har fett på fötterna och kan presentera bevis direkt från hästens mun.

Att man kan föra ut sitt budskap på ett så intelligent och elegant sätt att folk faktiskt stannar upp och lyssnar.

Att man är tillräckligt smart för att känna ”fiendens” strategier och kan förutse dess motdrag.

Att man inom gruppen vågar släppa den prestige som så ofta sliter sönder ”välmenande” organisationer p.g.a att det uppstått maktkamper som ett resultat av ens egna inre medvetna eller omedvetna sår.

Posted on: 2007/2/25 11:37
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#11
5 saker menar du?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#12


See User information
Quote:

jaxtone wrote:
5 saker menar du?


Jepp! 5 ska det vara!

Posted on: 2007/2/25 13:12
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#13


See User information
Tanken med radioprogrammet är ju att det skall vara en kanal för mig och andra som jag delar värdegrund med att få ut den information som vi tror skulle hjälpa vanliga människor att se helheten i samhället.

Det skulle alltså gå i vakens grundidé och inte inehålla samma mångfaldiga debatt som forumet. Det är ju ett sätt för mig att få skapa någonting som inte är beroende på andras förståelse som jag inte delar.

Dock så skulle det kunna inehålla interjuver med tex maggot och jaxton där jag frågar om deras syn på tex invandring. Då skulle jag ha möjlighetet att lägga det på en nivå som jag tycker är lagom.

Samma sak med eventuell ledare.

Posted on: 2007/2/25 13:21
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#14
Lagom är bäst

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#15


See User information
lagom.se



???

Posted on: 2007/2/26 14:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-Radio, Vaken-Ledare
#16


See User information
jag kan absolut tänka mig att göra vakenradio.

Posted on: 2007/3/19 16:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
77 user(s) are online (77 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 77

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS