Vakencorner
|
Re: Vaken.se måste vakna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det låter inte som du förstår eller vill förstå vad jag pratar om. Jag har även respekt för de som kritiserar detta. Det jag inte raspekterar är när man gör snaskigheter av det och försöker smutskasta INDIVIDERNA i sammhället istället för att sikta på strukturella problem. Quote:
Bjornir skrev nedlåtande mot invandrare och propagerade får sin politiska ståndpukt. Det är inte ok. "Invandrare Stick Hem" är inte ett ok sätt att uttrycka sin analys av invandrarpolitiken.
Posted on: 2007/2/24 10:43
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag menar inte bara dig benny, och jag vill inte att du skall känna dig mer utpekad än nödvänding. Jag tror jag förstår hur du tänker en bit. Du observerar att dessa tabufrågot blir cencurerade och att ingen vågar ta i dessa. Du vill då själv försöka balansera. Men iom att det är så tabubelagr redan så kan man lika gärna ta i dubbelt så hårt på samma gång så att det uppfattas som dubbelt så tabulagt. Här fattar jag inte riktigt hur din strategi skall lyckas. Om det nu är tabulagt och folk har svårt att ta sig till denna info, hur kommer det bli lättare att lyssna på budskapet och inte bara bli arg på dig om du skriver "HOMOS VILL STYCKA DINA BARN" som rubrik till någonting som knapt ens har riktigt med rubriken att göra. Jag skulle säga att det var ett mycket dålig strategi. Försök vara så snäll som möjligt så kanske svenson lyssnar på dig istället för att bli arg och sedan säga till alla sina vänner att vaken är en grogrund för instabila nazister. Du gör inte dubbelt så mycket nytta genom att skriva dubbelt så argsinta och utmanande texter, snarare så får hela budskapet ett negativ effekt, folk tycker illa om dig, nationalism samt vaken på en gång. Quote:
Om du bara skulle sköta det lite snyggare så vore det ok. Men bara för att du tycket att ett ämnde är viktigt så gör det inte det ok att spy massa galla på alla individer som är drabbade av det, som homosexuella eller invandrare.
Posted on: 2007/2/24 10:53
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Förstår du aldrig. Jag har INGET emot invandrare och Homos. Dert jag är emot är den Homsexuella akten och invandringen och dess konsekvenser samt den agenda som ligger bakom. Capisch!
Posted on: 2007/2/24 11:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om man tystar ned nånting tillräckligt länge och dessutom med det miserabla resultat vi kan se i samhället idag, så är det ju knappast konstigt att rekylen och motreaaktionen på detta blir kraftig, som ibland kan observeras av bl.a dig.'
Det är ju snarare ett resultat av att de flesta människor har fallit så i masshypnotisk trans av våra mediers konstanta indoktrinering som är orsaken till att många läsare på vaken reagerar som de gör på bl.a mina inlägg. Som novax skrev nångång: Om man har varit med och fallit ned i samhällets depravering i sinnet så reagerar man ofta ut efter detta oxå. Ser man nån som skriver som t.ex jag om dessa ämnen så uppfattas det ofta som "högerextremt" och "reaktionärt" fast det med ett friskt sinne säkert bara skulle uppfattas som ett friskt rteaktion på något sjukt tillstånd.
Posted on: 2007/2/24 11:56
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
micro: Snälla fakta då eller??? ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Med andra ord, de som inte tycker om ditt sätt att uttrycka sig har ett sjukt sinne?
Posted on: 2007/2/24 13:37
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är då själva fan!!!!!!
(ja det var allt ja ville säga) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag postar det jag skrev i en annan tråd igen
"Mångkultur drogliberaler och chemtrails #1 From Göteborg Hej! Som alla vet är det en hel del andvändare på detta forum som diskuteras saker som mångkultur,patriotism,förintelsen,droglegalisering eller feminism. och jag skulle tro dessa ämnen diskuteras av 3 andledningar 1 Att det faktiskt är en del av Illuminatis agenda 2 Att dessa ämnen är tabu och något som alla kan se och väcker diskutioner tankar och känslor hos folk. 3 Att "vaken.se" faktiskt är ett bra forum där yttrande frihet råder. Och visst ska man kanske inte profilera sig för hårt i vissa ämnen som ex förintelsen om man vill nå ut till massan, men att inte få diskutera dessa ämnen på det ett forum som kallar sig "vaken" utan att bli kallad "nazist" av "andliga människor" tycker jag är skrattretande och larvigt. Många människor kommer få betala ett högt pris för att de vågar säga sanningen! Zundel fick nyligen fem års fängelse för att han hade en åsikt! och om Zagami är vad han utger sig för att vara och får hotellser av norska säkerhetspolisen, så förstår ni väl att detta "informationskrig" inte är en dans på rosor där den som som delar ut mest "kärlek" kommer segrande ur striden. Fler sanningsägare kommer fängslas och få sina liv förstörda det kan jag lova er. Tänk på att Sverigedemokraterna fick över 20% av rösterna i vissa kommuner och över 150000röster så jag tror inte man förlorar så mycket mer "aktivismmässigt" på att prata om mångkultur en andra ämnen. jag menar här har vi en kategori i forumet som heter "chemtrails" där folk på fullaste allvar menar att eliten ( som enligt vissa är ödlor) sprutar ut gifter på oss för att göra oss avtrubade? Om vi leker med tanken att vaken blev ett politisk parti som skulle ställa upp i valet 2010 och vi valde profilera oss i 10 frågor och en av dom var "mångkultur" och den andra var "chemtrails" vad tror ni man skulle bränna mest skepp med? "Att säga sanningen i en tid av förljugenhet är en revolutionär handling" G Orwll Masken " |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Lightsaber: Vid en viss punkt av ett uppvaknande så märker man ganska tydligt hur lögner etsat sig fast under huden, i hjärnbarken och på tungan hos de som sover. De är offer. De är ovetande talesmän för livslögner och propaganda. Om jag säger dig att i princip det mesta av våra nuvarande värderingar förändrats drastiskt under de senaste 60 åren och där det förut fanns empati och omtanke idag finns känslokyla och egoism så tror jag att du vet vad jag talar om. Jag ger dig ett konkret exempel på hur effektivt det friska sinnet tryckts ner under skosulorna på lögnens sjuka agenda och jag vet att du kommer känna igen det. Förhoppningsvis leder det också till en förklaring om varför man kan tala om friska och sjuka sinnelag fullt ut. 1. "För mindre än hundra år sedan såg vi det som en självklarhet att ta hand om våra gamla i hemmet då de av ålder eller sjukdom skulle gå till den sista vilan" 2. "Idag lämnar vi över döden, ensamheten, rädslan och smärtorna till samhällsinstutioner som är underbemannade, struntar i åldringarnas rop på hjälp och dödsångest". Tala med en modern västerländsk civiliserad människa som indoktrinerats med lagom dos vänsterideologi under de senaste sex decennierna och de kommer utan att tveka välja exempel (2) som det enda rätta. De kommer utan att tveka dessutom att håna förlöjliga och påstå att den som väljer alternativ (1) är mentalt störd eller kanske till och med ett samhällshot. Matrix är ett faktum på mer än ett sätt. Många härinne snackar om att NWO kommer att ta över och att 2012 är ett magiskt årtal. Men i sanningens syfte får jag faktiskt avslöja att "det redan har hänt" och pågått under lång tid utan att de flesta ens reflekterat över olika sanningsdimensioner i den verklighet de upplever som äkta. Varje sekund där sanning eller sann friskhet i universum eftersträvas är en sekund närmare frihet för livet. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Förvisso, även om jag gissar att de som röstar på alternativ 1 inte nödvändigtvis skulle klassas som psykiskt störda av flertalet utan snarare rätt exentriska. I övrigt var det flera goda poänger. Problemet är bara att vissa människor tror sig ha patent på vad som är "sann friskhet" och inte är sena att döma ut alla som inte är beredda att genast skriva under på deras doktrin som mer eller mindre stora idioter. Jag har en känsla av att om man gjort upp någorlunda med de "obalanserade" eller mörka sidorna hos sig själv så för man inte heller ut sitt budskap med en slägga vars effekt är en stämpel i pannan på föremålet för ens avsmak där det står: ”Jag vet att jag har rätt och du är ett ondskans instrument om du inte fattar det.”
Posted on: 2007/2/24 14:23
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ibland känns det som jag står mellan två eldhärdar som brinner av ett glödhett hat till nuet och en varm längtan till något bättre.
Emellanåt sprakar det till i endera brasan och några glödheta kolbitar kastas ut ur elden mitt framför mina fötter. Jag kan inte tala för andra men emellanåt har jag hört folk förklara att sanningen inte har nåt pris. Att hänsyn inte kan tas till om folk blir stötta i kanten om sanningen skall fram. Det är inte mitt sätt att argumentera på men jag störs inte nämnvärt av det heller därför att mitt inre jag harmoniserar med mitt yttre jag. Visst förstår jag att många som sitter inne i sitt Matrix och ägnar sig åt självonani blir fruktansvärt upprörda när någon stör deras akt. Men å andra sidan blir ju majoriteten av världsbefolkningen irriterad om man ifrågasätter deras religioner, traditioner eller politiska tankefängelser. Så var skall man dra gränsen för vad som kan sägas eller på vilket sätt det sägs? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du får uppfatta det som du vil LGSBR. Jag anser att dagens samhällsutveckling på de flesta plan drivs av en ond agenda vars syfte är att driva mänskligheten mot självdestruktion genom att vända på alla begrepp och traditionella värderingar och traditioner. Detta finns nedskrivet i bl.a Sions Vises Protokoll, Illuminaternas program, Satansbibeln etc. och titta man på mänsklighetens moderna historia så är det ganska uppenbart att denna agenda rullar på ganska obehindrat just därför att människorna har fåtts att tro att de traditionella värderingarna och levnadssätten är "föråldrade" och byggda på "Patriarkala härskarstrukturer" samt stt de som försvarar dessa gamla värderinngar är "moralister" och "intoleranta" och "fördomssfulla" Rasister ungefär. Att man då som sanningssökare har kommit fram till att denna s.k. utveckling är allt annan än sund och att den håller på att dra ned vårat samhälle i egoism, dekadens och destruktion anser jag mig ha inte bara rätten att uttrycka utan att jag även har skyldighet att på alla sätt försöka upplysa, tipsa och agera emot. Och om då vissa personer blir upprörda över dessa inlägg beror det kanske på som novax skrev tidigare att många människor av i dag som ett resultat av att de "Fallit ned" i elitens tankesätt och värderingar om hur den "moderna" och "toleranta" människan ska vara, just inte ser och uppfattar t.ex mina inlägg som sunda eftersom de själva medvetet eller omedvetet har anammet dessa idéer om hur den "moderna" människan ska vara och uppföra sig. Man ser inte den andres idéer som sunda om man mer eller mindre har anammat osunda idéer själv. I satansbibeln så är det tydligt hur Anton Lavey har arbetat på att vända på alla Gudomliga normer och lagar samt på alla sätt uppmana läsaren att bryta de och se detta som en "befielse" och ett "humanistiskt" handlande. Läs denna artikel som på ett ganska bra sätt förklarar hur man idag använder "toleransen" som ett verktyg för att tranformera samhället i Elitens egna önskade riktning: http://www.newswithviews.com/BeritKjos/kjos71.htm "Sanningsökande är människans ädlaste sysselsättning, Dess publicering en plikt." -- Anne-Louise de Stael
Posted on: 2007/2/24 17:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag menar inte att du gör det på något speciellt sätt eller att du har någonting emot någon grupp mnniskor. Vad jag säger är att jag tror att din strategi att sprida denna information är kontraproduktiv. Detta tror jag för att jag blir arg, ledsen och irriterad när jag läser vissa saker du skriver. Om jag inte är ensam att få dessa känslor så är det ett problem. Om de vill nå till de personer som tycker så så kan jag rekomendera dig att skriva på ett annat lite mjukare sätt.
Posted on: 2007/2/24 18:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Man kan skriva sanningar på olika sätt. Man blir inte snällare för att man ljuger, snarare tvärtom. Och man behöver inte vara otrevlig, stöddig och hård bara för att an säger svåra sanningar.
Posted on: 2007/2/24 18:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Ändamålet helgar medlen är nog den idé som skapat mest skit på denna jord. Det är den idén som gör att Illuminati kan styra massorna, genom att indoktrinera in olika mål som dess förljeslagare och få dom att göra helgalna saker för att uppnå dessa påhittade mål.
Posted on: 2007/2/24 18:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ledsen men det är jag som skrivit som admin, försökta fixa det men lyckas inte..
Posted on: 2007/2/24 19:08
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login