Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Den okända filmen på WTC
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tackar, det enda problemet dessa har är detta http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=35963#forumpost35963
Eller också så står det Bilderberg eller Säpo på lönelappen! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Snarare visar det vilken desperation som finns i att hitta något som bara måste stämma så att den egna konspirationsteorin kan leva vidare. "Usama bin Ladens Pannkakor finns, alla mina 911 källor säger det...."
Argumentum ad nauseam, om vi nu ska leka den leken ! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Rullgardinet uppe ,,sedan 11 sept -01 ,,frågan är bara vad du skulle har gjort om du inte hade haft den där ( dumma fyrkantiga burken ) den 11 sept påslagen . För du menar väl inte att du läser de andra konspiratoriska dagstidningar . De vill inte närma sig det alternativa ämnet . Som svar på Pentagon dravlet ,,ja de var då inte ett plan,,var är bilden tycker du på planet . Om de inte va så rädda för bli avslöjade varför konfiskerade de videon banden och släppte ( numera omredigerade ) band 3 i ordingen för att göra oss ännu mer förvirrade ...är du tillräckligt snabb med dina ögon så kan du se skymten av Kalle Anka o Långben sittandes på missil spetsen ,,( Patetiskt ynkligt) ....... rullgardinen fortfarande nere ?
Posted on: 2007/2/27 16:12
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Zink: Jag har lovat mig själv att aldrig gå in i ändlösa trådar om smälta metaller eller käbbla med folk som har det periodiska systemet som huvudkudde. Därtill är mina kemiska kunskaper alldeles för låga. Men din kommentar om amatörfilmare låter ju nästan som du talar om en ny etnicitet eller folkgrupp. Grov diskriminering av dessa amatörfilmare? ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Får jag fråga om du sett den senaste trootherfilmen om Pentagon, Pentacon? Är inte vittnena som intervjuas där ganska eniga om att det rörde sig om ett passagerarplan? Quote: Om de inte va så rädda för bli avslöjade varför konfiskerade de videon banden och släppte ( numera omredigerade ) band 3 i ordingen för att göra oss ännu mer förvirrade ...är du tillräckligt snabb med dina ögon så kan du se skymten av Kalle Anka o Långben sittandes på missil spetsen ,,( Patetiskt ynkligt) ....... rullgardinen fortfarande nere ? De tog såklart banden för att undersöka om de kunde vara till hjälp i utredningen. De kan sen inte släppa beslagtagna övervakningsband till allmänheten hur som helst, det finns juridiska regleringar kring detta. Bland annat av integritetsskäl. Det krävs såvitt jag förstår också godkännande från de som har kamerorna uppsatta för att de ska kunna publicera banden. Pga den juridiska byråkratin tog det därför lite tid innan banden kunde offentliggöras.
Posted on: 2007/2/27 22:46
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
De har släppt EN video sekvens med FYRA frames, det finns minst ett TIOTAL filmer som de inte har släppt och nej, DoJ har inga juridiska hinder att släppa dom, det är helt enkelt så att de inte vill göra det. HAR DU UNDRAT VARFÖR eller har du käkat kvicksilvertermometrar nu igen.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
När blev integritetsskäl viktigare massmord?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
För det första, OSM, så bör du inte berätta vad du jobbar med och vilken kunskap du besitter då du riskerar att bli klassad som mytoman av forumdeltagarna. Jag tror mycket väl du har koll vid vilka grader det är lämpligt för dig att jobba. Vad jag undrar är om du har koll på stålets hållfasthet ? Förmodligen har du det och då vet du också att stål förlorar hälften av sin hållfasthet vid 500 grader. Så vad är det som du hävdar är så fel ?
Posted on: 2007/2/28 9:28
|
|||
|
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Typisk halvsanning "debunkers" kommer med. Ovanstående är förvisso korrekt men man utelämnar det faktumet att stål har en väldigt god värmeledningsförmåga, mao. om du värmer en stålbalk på ett ställe så sprider sig värmen väldigt effektivt till hela stålbalken. Sitter de dessutom ihop med en hel stålkonstruktion så sprider sig värmen till den också. Slutsats, det krävs miljontals liter flygfotogen för att nämnvärt värma upp tiotusentals ton stål. "Debunkers" kan naturligtvis inte visa någon större stålförstärkt byggnad som har rasat ihop på grund av eldsvådor av den enkla anledningen att de finns inte några. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Men jag vill .......fortfarande se en bild (frame) ett flyplan ,, inte ett skit typ tippen av något. Och sen en explosion !!!!!! . För du ser bilar stoppas vid passerings grinden . Men du ser inte ett JOTA vad som träffar Pentagram !!!! ,, boysen på FBI har lärt sig hur man klipper o klistrar i övervakningsbanden !!! ------------------------------------------------------------------------------------- Those who would trade freedom for security will lose both and deserve neither
Posted on: 2007/2/28 16:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
![]() ![]() Piper Alpha, brittisk olje och gas plattform som rasade i hop efter en brand på Nordsjön. Kan kinesiska muren vara en byggnad så kan också en oljeplattform vara det. Sen vet jag ingen som påstått att något av World Trade Center byggnaderna rasat pga brand ENDAST. Jag trodde det var bevisat att det flög in 2 st Boeing 767 i Word Trade Center 1 och 2. Men jag kanske har fel.
Posted on: 2007/2/28 16:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Viss skillnad...
On 6 July 1988, a leakage of natural gas condensate, which had built up beneath the platform, ignited, causing a massive explosion. The explosion ignited secondary oil fires, melting the riser of an upstream gas pipeline. The released gas caused a second, larger explosion which engulfed the entire platform. Only 62 crewmembers survived out of 229 on board that day, 167 perished. http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_Alpha
Posted on: 2007/2/28 16:37
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zpz2 skrev;De tog såklart banden för att undersöka om de kunde vara till hjälp i utredningen. De kan sen inte släppa beslagtagna övervakningsband till allmänheten hur som helst, det finns juridiska regleringar kring detta. Bland annat av integritetsskäl.Får jag bara fråga ?Tycker du att dom gör så på GIT oxo. Alla dom som är kränkta utan mänskligarättigheter.Jag menar att du tror väl att dom finns eller?Du verkar oxo vara EMPATI lös .Är du ett djur?
Posted on: 2007/2/28 17:00
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men så har vi WTC 7 som påstås brinna och vips rasar ihop som ett korthus. BBC tom. förklarar "hur" det går till 23 minuter innan det händer!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2007/2/28 17:10
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om du nu vet att det var en insiderjobb så skulle jag av dig vilja veta namn på alla de inblandade och även en lista på när de inblandade gjorde vad så vi verkligen ser att även du vet. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Negativ entalpi = reaktionen ger värme. Positiv entalpi = rektionen måste tillföras värde. Alla termitreaktioner har denna mall: Al + M-O = Al-O + M Som 2Al + Fe2O3 => Al2O3 + 2Fe Entalpi -853.5 kJ/mol 2Al + 2Fe(OH)3 => Al2O3 + 2Fe + 3H2O Entalpi -756.6 kJ/mol Smält aluminium reagerar med syre under kraftig värmeutveckling: 4Al + 3O2 => 2Al2O3 Entalpi -1674 kJ/mol Smält aluminium reagera med vatten och då produceras vätgas enligt denna reaktion: Basisk miljö: Al2O3 + 2OH- + 3H2O => Al(OH)4- ,följd av 2Al + 2OH- +6H2O => 2Al(OH) +3H2 Sur miljö: Al2O3 + 6H+ => 2Al + 3H2O, följd av 2Al + 6H+ => 2Al + 3H2 Denna förmodade reaktion i betong: 2Al + 3CaO = 3Ca + Al2O3 Jag hittade ingen bra information om då flera som skrev om den var ställen där man måste var registrerad. Eventuellt ingår den i patent också. Thermat-TH3 som är pantenterat finns det ingen information på webben over dess kemiska reaktioner. Reaktionen med CaSO4 (gips) CaSO4 + 2Al = Al2O3 + CaO + S Eller den som inträffar vid över 550 grader 3CaSO4 + 2Al -> 3CaO + Al2O3 + 3SO2 är också dåligt dokumenterat på webben vilket har klagats på i några forum. Däremot har man fått det att fungera som termit: http://www.thenakedscientists.com/for ... x.php?topic=2791.msg22809 De som gett explosiva kombinationer är egentligen en blandning av flera ämnen från WTC 1 och 2 Om man mixar rost (Fe2O3), gips (CaSO4) och betong (CaO) och tillsätter smält aluminium får man en kraftig explosion enligt P.D. Hess och K.J. Brondyke Som ni ser blir de snabbt mycket olika reaktioner som aluminium kan var inblandad i. Webben är dessutom mycket dålig när de gäller hitta kemisk information. Troligen är allt för mycket patentskyddat. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Debunkers" brukar kräva omöjliga bevis när inget annat hjälper. Då kan de inbilla sig själva att den officiella versionen är sann eftersom ingen har presenterat de omöjliga bevisen.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Har du utelämnat entalpin för de endoterma reaktionerna? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja!?, om du och dina gelike lade ned eran energi och vetenskapliga kunskap på att kritisera den officiella konspirationsteorin så är risken MYCKET större att vi ALLA får fram sådana listor eller uppgifter!! Det är ju enbart det vi alla vill eller vill du bara tjafsa skit istället?
Posted on: 2007/2/28 21:17
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om jag av någon som helst anledning "torskar" för något, så vill jag ha dig som försvarare zink, finns inte en åklagare i världen som som skulle hitta något att sätta mej för oavsett vad jag gjort........
kanske skulle vi kunna sälja en dammsugare till dommaren medan vi höll på..... ![]()
Posted on: 2007/2/28 21:37
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tjafsar inte utan om något utrycker någon ”vet” så ska någon veta. Då ska detta insiderjobb som något vet om gå snabbt att visa på att det fanns, vilka som var inblandade med namn på dessa och hur och när de gjorde olika saker. Vad du åter verkar antyda är att detta ”vet ” egentligt är ”vet inte” och ber att vi kritiker ska ägna oss ta fram ett ”vet”. Om du/ni som haft på er att i över 5 år ta reda på detta insiderjobb kommer det sig att de inte är ett klart ”vet” ännu? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Verkligen, det blir mer poäng till mig nu då. Om man säger sig veta något på detta forum, så smattrar det till och en del säger, va fan vet du om det, du har ingen utbildning på det, osv. Nu bidrog jag med min kunskap inom mitt arbete och utbildning, ja då är det inte bra då heller! På vilken fot vill du stå? Eller letar du efter ett tredje ben? Angående hållfasthet på stål, jag tror du dividerar med fel gubbe nu, jag började min karriär inom verktygstillverkning (utbildning 4år). Nu får du kasta dubbelt så mycket skit på mig, för nu gjorde jag bort mig ingen
![]() Fråga: Hur kan det bli fel, om man talar om vad man har för utbildning och kunskap? Vi utbildar ju oss som bara den i detta land, men tala inte om det??????? Slutsats, säg endast vad du tror, om du påstår dig veta något och har kunsklap att backa upp med kan det vara stötande, (hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm) Låter som ett annat land och en annan tid! Lämnar nog diskussionen, den verkar inte leda någonstans! Som att snacka med Bill O’Reilly. /Shanté |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login