vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Kristna inom rörelsen
#1


See User information
Hur kommer det sig att det finns så många kristna inom anti-nwo och allmänt i "konspirationsrörelsen". Man tycker ju att information som motsäger religionen borde poppat upp både en och två gånger för dessa människor, väljer dom helt enkelt det dom tycker om och struntar i information som inte funkar för deras trossystem?

Till exempel så ser jag många populära sajter som drivs av kristna krafter, vill inte nämna namn.

Posted on: 2007/2/27 16:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kristna inom rörelsen
#2
Människan editerar större delen av informationen den får höra, därför händer detta. DÄr ligger också problemet i allt tjafs på detta forum, man hör det man vill höra!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kristna inom rörelsen
#3
Quote:

kandah wrote:
Hur kommer det sig att det finns så många kristna inom anti-nwo och allmänt i "konspirationsrörelsen". Man tycker ju att information som motsäger religionen borde poppat upp både en och två gånger för dessa människor, väljer dom helt enkelt det dom tycker om och struntar i information som inte funkar för deras trossystem?

Till exempel så ser jag många populära sajter som drivs av kristna krafter, vill inte nämna namn.


Det är väl mycket för det är en kamp mellan det onda och det goda
gud mot satan

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kristna inom rörelsen
#4
Skulle man kunna uttrycka det på annat sätt utan gudar eller demoner så skulle det kanske heta:

Medvetenhet om den goda kraftens fördelar!

Det kanske inte har med gudar eller djävlar att göra eftersom jag upplever att det är en kraftig förenkling för att vi människor skall lära oss att det finns olika sätt att sprida sina energier och tankemönster till omvärlden. Det är ganska enkelt egentligen.

Testa att le av kärlek och tänk positiva tankar. Det gör att dina medmänniskor i världen blir mycket gladare. Och vet du vad? Det man ger brukar man ju tillbaka.

Testa att hata och sprid rädsla och illasinnade tankar omkring dig. Det gör att dina medmänniskor i världen blir mycket ledsnare och argare. Och vet du vad? Det man ger till andra brukar man få tillbaka!

Vad väljer du?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristna inom rörelsen
#5


See User information
Jag som kristen ser nwo som en del av den historia om världen som bibeln proteterar om. Det är helt enkelt sådant som är lovat skall hända.

Kristna är ofta människor som söker och vill veta sanningen, som vi alla här. Bibeln lovar att den som söker skall finna.

Bibeln talar mkt om bedragelse på sista tiden. Bibeln varnar många gånger om att vi ska vara vakna och inte låta oss bli vilseledda.

Mat 24:4 Jesus svarade dem: "Se till att ingen bedrar er.


Bibeln talar i uppenbarelseboken om en makt, som får sin kraft från satan, ska vilseleda världen. Denna identifierar bibeln som vatikanen som politisk representant och katolska kyrkan som den religiösa delen. Det finns alltid två aspekter. Religiös och världslig.

Denna makt ska vilseleda världen och använda USA som hjälpmedel för att få sin falska lära igenom. Har sett otaliga filmer av diverse människor i ämnet, men aldrig någon som så tydligt har lagt upp helheten som följande serie. Har postat en länk här förut men det kan va värt igen (: Den förändrade iaf min syn på världen totalt.

http://thepiratebay.org/tor/3494598/T ... 6_DVD_Set.DVDRip.XviD-zXc

Mvh

Posted on: 2007/2/27 20:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristna inom rörelsen
#6


See User information
Jag tror personligen att det är en nackdel att titta på konspirationen från någon speciell vinkel. Det är bra ju öppnare man är för olika möjligheter.

I Total Onslaught så känns det uppenbart att talaren är mycket färgad av sin tro. Han gör hela tiden orealistiska paralleller till att allt är försök för att minimera jusus som gudomlig.

Annars var det en mycket bra rulle. (De delar som handlade om NWO)

Posted on: 2007/2/27 23:06
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kristna inom rörelsen
#7
Och det finns de som arbetar för Satan som i hemlighet arbetar för det goda. Och det finns de som gör tvärtom!

Inget är svart eller vitt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristna inom rörelsen
#8


See User information
Och hur hanterar ni som är kristna det faktum att många forskare inom ämnet påstår att kristendom (och annan religion) är en skapelse av NWO?

Posted on: 2007/2/28 21:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kristna inom rörelsen
#9
kandah.

Vad är det för rörelse Du menar ?

" Truth Movement " ??

Om det är " The Truth Movement " världen över . eller vad man nu skall kalla det , så finns det ju Alla sorter inom den.

Kristna, Judar , Muslimer, Buddister m m .


Vi har t e x Alex Jones som är Kristen.

Vi har te x Henry Makow och Aarron Russo, Bägge Judar.

Vi har t e x Leo Zagami som är Muslim.

Och så har vi Micro som är Buddist.

Och så har vi mig själv som hoppas att alla ovanför är " Dom Goda ".


Själv väljer jag att inte sätta någon etikett på dessa Personer även om dom själva gör det.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kristna inom rörelsen
#10
Och vi har maggot som patriot

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kristna inom rörelsen
#11
Sen har vi VOID som IDIOT
hehe bara skojar kul att du är tillbaka till sverige

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristna inom rörelsen
#12


See User information
Kan man räkna in skeptiker och förnekare på vaken i Truth Movement?

Om vi kan det så har vi nog färre inom religionen Kristendomen här än inom religionen Science.

Posted on: 2007/2/28 22:01
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristna inom rörelsen
#13


See User information
Quote:

maggot wrote:
Och vi har maggot som patriot


...och Psilo (som ju tillfälligtvis är på rehab på Bas 43 på månen) som Übergud.

Posted on: 2007/2/28 22:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristna inom rörelsen
#14


See User information
Så har vi dom som har maten som gud... "du är vad du äter..." inom äteriankyrkan.

Så har vi David Choprakaner och andra förgreningar på det trädet.

Så har vi de Troende inom New Age - allt från Niondemedvetandehöjningsadventisterna till David Icke-Love-is-all-there-is-evertyhing-else-is-illusion-illusionsvalsvittnena.

Så har vi novax, som har funnit Vägen...

Posted on: 2007/2/28 22:42
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristna inom rörelsen
#15


See User information
Jag skulle vilja påstå att Vatikanen och kyrkorna har kapat Kristendomen.
De har satt ihop Bibeln efter sitt eget syfte. Jag tror inte att Gamla Testamentet har så mycket med Kristendomen att göra. I DN i torsdag fanns en artikel om Judas Evangelium som hittats på senare år. Där framgår bla att Jesus ska ha sagt att han inte talar om samma Gud som judarna gjorde.
Det är snarare Kyrkan som har fått oss att tro detta genom välja bort vissa evangelier och ta med andra. Läs tex De gnostiska evangelierna av Eliane Pagels!
Sedan är det ju intressant att det står en obelisk på Peterplatsen mitt i en oval pelarformation. Gamla symboler från den egyptiska mytologin vilka har innebörden Osiris penis och en vagina. Vilken makt dyrkar egentligen påven? Knappast Kristus...

Posted on: 2007/3/3 1:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kristna inom rörelsen
#16
Jesus har förekommit 11 gånger innan Jesus med exakt samma mythos och panteon, varför skulle du vilja tro på Jesus i någon annan mening att det är mind control, dessutom den äldsta av dem alla.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristna inom rörelsen
#17


See User information
Förstår inte riktigt vad du menar med att Jesus har förekommit 11 gånger innan.
En anledning till att jag tror att han funnits är att man i modern tid har hittat texter som bekräftar det som står i Bibeln och till och med ger ytterligare information som förmodligen har gömts undan av Vatikanen.

Posted on: 2007/3/4 12:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristna inom rörelsen
#18


See User information
Dessutom så stämmer mycket av det Jesus sa med vad som diskuteras på Vaken tex. Han var en föregångare.

Sedan måste man skilja på Jesus och Kristus. Jesus var personen. Kristus är ett väsen som omtalats i tusentals år innan och som ska ha inkarnerat i Jesus från Nasaret.

Posted on: 2007/3/4 12:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristna inom rörelsen
#19


See User information
Det är lite roligt att det är så många kristna som motarbetar NWO, och sen har vi hela bunten som sitter i vita huset, som säger sig var kristna de också?

Tydligen finns det en del kristna i USA med som samarbetar med Bush och co endast p.g.a att de tror att dessa kan gör aså att Domedagen kommer snabbare, och de goda kristna då får fara upp till himlen.
Hur dum får man bli?

Tyvärr har jag inget till övers för kristna eller andra religiösa heller för den deln, då de flesta jag träffat eller kommit i kontakt med har varit väldigt enkelspåriga och alldeles för godtroende när det gäller vissa saker.
En del har varit trevliga dock.

Posted on: 2007/3/5 3:50
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kristna inom rörelsen
#20


See User information
Quote:

Parsifal wrote:
Jag skulle vilja påstå att Vatikanen och kyrkorna har kapat Kristendomen.
De har satt ihop Bibeln efter sitt eget syfte. Jag tror inte att Gamla Testamentet har så mycket med Kristendomen att göra. I DN i torsdag fanns en artikel om Judas Evangelium som hittats på senare år. Där framgår bla att Jesus ska ha sagt att han inte talar om samma Gud som judarna gjorde.
Det är snarare Kyrkan som har fått oss att tro detta genom välja bort vissa evangelier och ta med andra. Läs tex De gnostiska evangelierna av Eliane Pagels!
Sedan är det ju intressant att det står en obelisk på Peterplatsen mitt i en oval pelarformation. Gamla symboler från den egyptiska mytologin vilka har innebörden Osiris penis och en vagina. Vilken makt dyrkar egentligen påven? Knappast Kristus...


Håller med dig i mkt av det du säger. Det är nog inte överdrift att säga att säkert 90% av kristendomen är korrupt. Tror det finns flera ärligt sökande människor i dessa 90%, men de saknar helt enkelt sanningen..
Angående obelisken på petersplatsen så håller jag med dig om att det är mkt mkt intressant och har absolut ingenting med kristendomen att göra. Svaret på din fråga om vilken makt påven dyrkar finns i bibeln, och det är precis som du säger knappas Kristus...

Rekommenderar åter igen följande för den som inte sett:

http://thepiratebay.org/tor/3494598/T ... 6_DVD_Set.DVDRip.XviD-zXc

Man kan välja att tro eller inte, men man får iaf en mkt bra insikt i vad bibeln lär och vilka fel kyrkan lär samt svar på parsifals fråga om vilken makt påven dyrkar (:

Posted on: 2007/3/7 22:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
55 user(s) are online (55 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 55

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS