vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ypperlig avprogrammeringsvideo!

See User information
En mycket bra video vad beträffar avprogrammering från myten om Jesus och kristendomen med bl.a Jim Marrs och Jordan Maxwell.

Video

Posted on: 2007/3/4 22:51

Edited by void on 2007/3/4 23:13:29
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ypperlig avprogrammeringsvideo!

See User information
Jag förstår mycket väl din inte så väld dolda passning till mig Lightsaber!

Jag har läst och lyssnat en hel del på Marrs och Maxwell och många av dina intressanta länkttips Lightsaber.

Om du vore lika sanningstörstande som jag så skulle du sätta tänderna direkt i de Phoenixarchives tips jag gett dig tidigare.

Posted on: 2007/3/4 22:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Jag förstår mycket väl din inte så väld dolda passning till mig Lightsaber!

Jag har läst och lyssnat en hel del på Marrs och Maxwell och många av dina intressanta länkttips Lightsaber.

Om du vore lika sanningstörstande som jag så skulle du sätta tänderna direkt i de Phoenixarchives tips jag gett dig tidigare.

Nix, det var ingen passning till dig, utan snarare ett bra tips till alla som vill informera sig om ämnet.

Vad beträffar Phoenixarkiven så finns det kloka ord där, men ingen kan inbilla mig att den gudomliga intelligensen definierar sig själv som en han eller att Guds kärlek är villkorlig.

Om du tror på det så betyder det att du är gudfruktig vilket innebär att du har köpt bibelns koncept om den syndfulla människan som straffas av Gud om hon inte gör som Gud vill.

"I AM Sananda. I am also known as Esu, Jesus, Immanuel, Pale Prophet and many “other” labels. I come in service to Holy God of Light, Our Creator, and unto you, my brethren upon earth Shan.

Remember, belief in God, for example, is not the same as KNOWLEDGE of His Omnipotent and guiding presence within you

Know that there are NO women, who contain God conscience, who do not know the sin against God and life they have committed after they have chosen abortion."

Dessa rader allena avslöjar bluffen. Utge dig för att vara Jesus, släng in ett gäng esoteriska sanningar, mixa det med lite dissande och skuldbeläggande och vips har du ett recept för hur du kan lura även de som tror sig ha genomskådat elitens bluffar.

Jag har inga patentlösningar men det är min övertygelse att verklig insikt och verklig frid infinner sig först när vi vågar betrakta oss själva från alla vinklar och slutar upp att känna skuld p.g.a yttre programmeringar som pågått i årtuseenden.

Då infinner sig också en befriande självdistans som gör att vi likt barnen blir bättre på att leva i nuet och inte tar allting så allvarligt jämt. Och när tillräckligt många inser detta så kanske vi inser att livet är en fest och att vi inte hade tappat bort inbjudningskortet. Det var bara det att vi var så upptagna med att leta överallt att vi hade glömt bort att det låg i vår egen innerficka hela tiden.

Posted on: 2007/3/4 23:51

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:

Vad beträffar Phoenixarkiven så finns det kloka ord där, men ingen kan inbilla mig att den gudomliga intelligensen definierar sig själv som en han eller att Guds kärlek är villkorlig.

Om du tror på det så betyder det att du är gudfruktig vilket innebär att du har köpt bibelns koncept om den syndfulla människan som straffas av Gud om hon inte gör som Gud vill.

"I AM Sananda. I am also known as Esu, Jesus, Immanuel, Pale Prophet and many “other” labels. I come in service to Holy God of Light, Our Creator, and unto you, my brethren upon earth Shan.

Remember, belief in God, for example, is not the same as KNOWLEDGE of His Omnipotent and guiding presence within you

Know that there are NO women, who contain God conscience, who do not know the sin against God and life they have committed after they have chosen abortion."

Dessa rader allena avslöjar bluffen. Utge dig för att vara Jesus, släng in ett gäng esoteriska sanningar, mixa det med lite dissande och skuldbeläggande och vips har du ett recept för hur du kan lura även de som tror sig ha genomskådat elitens bluffar.

Jag har inga patentlösningar men det är min övertygelse att verklig insikt och verklig frid infinner sig först när vi vågar betrakta oss själva från alla vinklar och slutar upp att känna skuld p.g.a yttre programmeringar som pågått i årtuseenden.

Så du anser >INTE att den som gör abort utför en synd emot skapelsen?

Är det så jag ska tolka dig?

Som jag sagt flera ggr. tidigare LÄS böckerna jag tipsat om INNAN du dömmer vad författaren skriver om.

Du dömer själv UTAN att ha satt dig in i INNEHÅLLET i vad dessa författare vill säga.

Du hänger upp dig precis som zink på detaljer ( Usch han är manschuvinist för han nämner Gud som Fadern )

Lyssna på budskapet istället.

Och vem är du att döma att Skaparen och hans härskara INTE kan meddela sig genom t.ex Phoenixarkiven.

Vill du begränsa Gud till att han inte kan göra detta?

"By their fruits ye shall know them."

Posted on: 2007/3/5 14:54

See User information
Quote:

bennybear wrote:

Så du anser >INTE att den som gör abort utför en synd emot skapelsen?

Är det så jag ska tolka dig?

Som jag sagt flera ggr. tidigare LÄS böckerna jag tipsat om INNAN du dömmer vad författaren skriver om.

Du dömer själv UTAN att ha satt dig in i INNEHÅLLET i vad dessa författare vill säga.

Du hänger upp dig precis som zink på detaljer ( Usch han är manschuvinist för han nämner Gud som Fadern )

Lyssna på budskapet istället.

Och vem är du att döma att Skaparen och hans härskara INTE kan meddela sig genom t.ex Phoenixarkiven.

Vill du begränsa Gud till att han inte kan göra detta?

"By their fruits ye shall know them."

De som gör abort lider nog tillräckligt ändå utan att jag ska behöva peka ut dem som syndare.
Det räcker väl med att en jävla massa religiösa fundamentalister och sådana som du gör det.

Om man inser att någonting är programmering som syftar till att skapa mer splittring, mer förvirring och mer skuldkänslor då ödslar man inte sin tid på det, annat än i forskningssyfte vad beträffar elitens tekniker möjligtvis. Jag läste dessa s.k heliga budskap i flera år, det gav mig ingenting annat än insikten om att tänka själv istället för att leta frälsare och gurus.

Men fortsätt för all del att tillbe din Messias och att slå i folk att Guds, (Inte hans som du skrev) kärlek är villkorlig om du känner att det gör dig salig och sprider ljus över världen.

Personligen får ditt resonemang mig att tänka på vad Jordan Maxwell brukar säga:

”Man, one day you gonna wake up and realize, you´ve been had!”

Posted on: 2007/3/5 15:33

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:

De som gör abort lider nog tillräckligt ändå utan att jag ska behöva peka ut dem som syndare.
Det räcker väl med att en jävla massa religiösa fundamentalister och sådana som du gör det.

Läs om texten igen. Texten skriver ju bara att samvetet hos kvinnan talar till henne att hon syndat emot skapelsen.

"Know that there are NO women, who contain God conscience, who do not know the sin against God and life they have committed after they have chosen abortion."

Quote:
Om man inser att någonting är programmering som syftar till att skapa mer splittring, mer förvirring och mer skuldkänslor då ödslar man inte sin tid på det, annat än i forskningssyfte vad beträffar elitens tekniker möjligtvis. Jag läste dessa s.k heliga budskap i flera år, det gav mig ingenting annat än insikten om att tänka själv istället för att leta frälsare och gurus.

Jag kan slå vad att du inte har läst några böcker eller tidningar av Phoenixarchives skribenter.

Blanda inte ihop saker och ting.

Jag själv har läst en hel del "andliga budskap" i början av 90-talet som ansågs skrivna av bl.a Sananda. Jag insåg snabbt att detta var "Newg Age-nonsens" iom att det aldrig kom fram någonting att "ta på"- Det var bara en massa flum om "kärlek och ljus" och "Ljusarbetare" hit och dit.

Men det är en väldig skillnad på de och det som kommer fram i Phoenixarchives. Här avhandlas allt emellan Himmel och Jord i alla upptänkliga ämnen.

Quote:

Men fortsätt för all del att tillbe din Messias och att slå i folk att Guds, (Inte hans som du skrev) kärlek är villkorlig om du känner att det gör dig salig och sprider ljus över världen.

Bara ovan citat av dig Lightsaber visar att du inte har en aning om vad Phoenix Jounalens författare anser om Gud och skapelsen.

Så, gå hem och gör din hemläxa Lightsaber INNAN du uttalar dig igen.

Posted on: 2007/3/5 16:41

See User information
Käre herr Bennybear, allt du behöver göra är att gå till första Moseboken i King James Bible. Där kan du själv läsa att Gud skickade mig för att upplysa dig:

"God created the heaven and the earth. The earth was without form and void, and darkness was upon the face of the deep; and the Spirit of God was moving over the face of the waters. And God said,
"Let there be.......lightsaber"

Posted on: 2007/3/5 16:55

Edited by Lightsaber on 2007/3/5 17:10:59

See User information
Jordan Maxwell tycker jag verkar vara en Gatekeeper som avslöjar en del, men även sprider rökridåer.

Att avslöja myten om kristus är väl helt rätt ur NWO-syn såhär nära 2012

Att som Maxwell säga att det är brit-ish drottningen som skulle vara högsta hönset däremot är ju rent skitsnack

Posted on: 2007/3/5 17:13

See User information
Quote:

cfr2 wrote:
Jordan Maxwell tycker jag verkar vara en Gatekeeper som avslöjar en del, men även sprider rökridåer.

Att avslöja myten om kristus är väl helt rätt ur NWO-syn såhär nära 2012

Att som Maxwell säga att det är brit-ish drottningen som skulle vara högsta hönset däremot är ju rent skitsnack

Av de ca 50 intervjuer jag hört med honom har han varit ganska tydlig i mitt tycke.

Vad beträffar Jesusmyten så började han väl att plocka isär den för ca 30 år sedan.

Sen vad gäller drottningen så har jag aldrig hört honom säga att hon är högsta hönset. Däremot att kungahuset i England och Vatikanstaten hör till dem som har mest makt i världen och i allra högsta grad hör till de fulaste fiskarna.

Det här är inte så svårt att förstå:

http://video.google.com/videoplay?doc ... an+maxwell++about+america

Posted on: 2007/3/5 17:33

See User information
Det var precis den jag lyssnade på i bilen i morse.
Du postade mp3-länken i ett annat inlägg.

Visst är det där han säger att dom vill ha jerusalem för att all olja, alla droger, alla pengar går igenom jerusalem.

Jag återkommer i frågan

Posted on: 2007/3/5 17:42

See User information
vem är sanadana? var kommer den texten ifrån?

mvh

dum i huvudet

Posted on: 2007/3/7 13:39

See User information
Quote:

Theapollonorake wrote:
vem är sanadana? var kommer den texten ifrån?

mvh

dum i huvudet

www.fourwinds10.com

Posted on: 2007/3/9 20:14

Anonym
Quote:
Visst är det där han säger att dom vill ha jerusalem för att all olja, alla droger, alla pengar går igenom jerusalem.

GOD

GOLD OIL DRUGS

och Diamanter .....

Anonym
Så enkelt är det inte, det är ett medel för det sanna syftet som de själva har sagt, jag rekomenderar Jordan Maxwell men även mer "fri släppt" frimurerisk littratur ifrån Kessinger Publishing" Även om inte de specifika detaljerna inte är inte klara så är det en rekomendation att titta åt rätt håll.

Anonym
Ni kan knappast förneka att det finns folk som vill dela in boskap och herrar, jag tänker på min familj och uppmanar er att presentera omöljigheten av folkmord, kvicksilver vaccinationer (som syftar att göra ER till idioter). Säg nej till Novus Ordo Seclorum medast ni kan. Misslyckas ni så kommer jag joina dom och garva när ni sitter i läger. Upto you!

Anonym
Jag gillar Amerikaner eftersom de 2nd Amendment medast ni tycker det är "fel", men va fan dö då.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper