vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 »


Re: Fakta och bevis om NWO.
#97


See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

fruitcake wrote:
Nu till dom tunga bevisen.

Det första beviset är du själv zink. Du och dom flesta andra har en vana att rationalisera allt omkring er som normalt, naturligt, slump, inget att oroa sig för osv. Det är alltså fullt möjligt att ondskan vi hävdar existera faktiskt kan göra det utan att folket är medvetna om den.

Det andra beviset är faktumet att makt korrumperar. Det innebär att det inte bara är möjligt att konspirationen existerar, utan högst troligt.

Övertygad zink? ;)


Att makt korrumperar är omvittnat men detta är vanligare inom diktaturer än demokratier där vi genom val kan byta ut dem vi inte gillar.

Att ondskan existerar för dig och andra med samma värderingar tvivlar jag inte ett ögonblick på då den har religiös karaktär.

Att NWO och Illuminati inte finns enligt de idéer du och andra har beror på att de inte går att definiera. Hade NWO och Illluminati varit verkliga begrep skulle du kunna definiera dem utan att blinka.

Att du och andra hittar på overkliga maktstrukturer som inte finns gör att du och andra koncentrerar er på fel saker.

Det finns maktkorruption som i Zimbabwe. President Bush regering har också begått misstag. Men att tro att detta bara händer genom Frimurarorden, Illlumnati och NWO visar att man inte inser att dessa överhuvudtaget inte behövs för att orsaka maktkorruption.

Frimurarorden, Illluminati och NWO är inte ens orsaken till den maktkorruption som finns i världen utan orsaken finns inbyggt i varje människa. Alla människor kan bli maktkorrumperade.
Att makt korrumperar är omvittnat men detta är vanligare inom diktaturer än demokratier där vi genom val kan byta ut dem vi inte gillar.Vad är en demokrati för dig??Bara en illution eller sluta sova din faggot

Posted on: 2007/3/5 17:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fakta och bevis om NWO.
#98


See User information
zink wrote:
Quote:

Denna historieskrivning är inte hållbar då det blir svårt att förklara hur en utvecklig överhuvudtaget kunde ske under sådana förhållanden.


Jag förstår inte vad du menar nu, framför allt inte "utveckling" - vilken utveckling?

Det är genom Devolution, aliens inblandning osv. som kulturer får teknikexplosion parallellt med övergivande av sin mänsklighet/normer osv - ge upp sanning och det inre, andlighet och sådant - då kan det gå snabbt i det yttre - för det yttre vi har här är inte human. Bara på sluttampens sluttamp kommer det besynnerliga egobefrämjande och dödsvägar såsom abort - tänka sig att vi har en KD-ledare som ställer sig bakom babisdödande som affärsmöjligheter för privtat företagare - huva - nu kan han ställa sig intill Sahlin och kompani - det är detsamma som morsning och godbye för landet - vilken karma - hur kunde han?

Posted on: 2007/3/5 17:16
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
#99
Quote:

FuckOff wrote:
Du tar fan priset, det allseende ögat skulle inte vara en frimurar symbol?

Resized Image

Dessutom så behöver man inte vara frimurare för att läsa deras littratur som kan beställas ifrån Kessinger publishing men jag misstänker att det spelar ingen roll vad du än läser eftersom du utgår ifrån att "det kan ju inte vara sant", även om de själva säger det.


Och var finns tringeln med det allseende ögat på den bilden?

Jag anser du och andra kombinerar ihop saker som inte finns i originalen.

Detta är att göra uppdiktat historier.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

bennybear wrote:
Som jag tipsade dig förut i länken:

A Masonic Explanation of the Markings on the U.S. One Dollar Bill, Great Seal, and Flag via Occultic Kabbalistic Gematria Numerology

http://freemasonrywatch.org/onedollarbill.html

Många frimurarloger använder Pyramiden med det "allseende ögat" bl.a i Göteborg.

Som i alla sällskap så finns det personer som har forskat i detta och ett antal som har gett ut deras matriklar och beskrivningar av deras cermonier bl.a

Ingenting går att hemlighålla hur länge som helst, min käre zink.

Du skulle väl inte ens tro att det var din egen skit i toan om inte en ERKÄND vetenskapsman kunde bekräfta det för dig att det var du som hade lagt klubban i första taget.


Så symboler i Göteborg står för symboler på dollarsedeln?
Det rituella ordensarbetet bedrivs i dag enligt två huvudsystem, det svenska och det anglosaxiska 33-gradssystemet.
Vad svenska har för symboler har inget med dollarsedelns symboler att göra.

Frågan är om den symbolen finns på dollarsedeln är en frimurarsymbol eller inte.
Enligt MIT och Frimurarna i USA är det inte så.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

sale wrote:
Men inte du du går på vattnet..Skall du säga till oss hur vi skall tänka.Du kritisera din Mamma för att din far inta använde komdom. Han skulle runkat ut dig på en skitig toatett.. din rövslickare


Din ilska bara bekräftar vad jag anser om dig och flera andra på detta forum. Det är en religion du andra håller på med för om det var så att vi diskuterade Frimuraroden, Illuminati och NWO och dessa saker var bar en sak av många andra i ditt liv skulle du inte regera som du gör.

Istället är Frimuraroden, Illuminati och NWO så viktiga i ditt liv att man inte får ifrågasätta dem överhuvudtaget och så är det med att ha en religiös uppfattning.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

novax wrote:
zink wrote:
Quote:

Denna historieskrivning är inte hållbar då det blir svårt att förklara hur en utvecklig överhuvudtaget kunde ske under sådana förhållanden.


Jag förstår inte vad du menar nu, framför allt inte "utveckling" - vilken utveckling?

Det är genom Devolution, aliens inblandning osv. som kulturer får teknikexplosion parallellt med övergivande av sin mänsklighet/normer osv - ge upp sanning och det inre, andlighet och sådant - då kan det gå snabbt i det yttre - för det yttre vi har här är inte human. Bara på sluttampens sluttamp kommer det besynnerliga egobefrämjande och dödsvägar såsom abort - tänka sig att vi har en KD-ledare som ställer sig bakom babisdödande som affärsmöjligheter för privtat företagare - huva - nu kan han ställa sig intill Sahlin och kompani - det är detsamma som morsning och godbye för landet - vilken karma - hur kunde han?


Vad jag menade var att om så många människor var så korrumperade som du beskriver under lång tid av människans historia vem stod då för utvecklingen? Jag anser att utvecklingen skulle stannat upp så vi idag skulle ha levt på samma sätt som i gamla Grekland.

Man kan inte ha för många i ett samhälle som bara arbetar för sig själva innan all utveckling stannar upp.

Att KD ledaren måste driva detta lagförslag beror enligt det jag hört på att regeringen måste slutföra lagar från den förra regeringen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fakta och bevis om NWO.


See User information
Sov gott, zink!

Hoppas dina skyddslappar för ögonen sitter som de ska.

Din religion vetenskapen som TROR på evolutionsteorin är den mest bisarra religionen på denna planeten.

Eran Gud är en amöba, eftersom du tror att du härstammar ifrån den.

Läs den höge Frimuraren, Manley P Hall´s skriver i sitt mästerverk "Secret teaching of all eges" därhan går igenom vad symbolerna som du kan finna på dollarsedeln betyder plus en hel del av deras andra viktiga symboler som Pyramiden, Allseende ögat osv osv.

Posted on: 2007/3/5 19:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

Det rituella ordensarbetet bedrivs i dag enligt två huvudsystem, det svenska och det anglosaxiska 33-gradssystemet.


Men zink, kan inte du beskriva ritualerna och vad de syftar till? (ledtråd, de är hemliga) fast i en värld med bara zinkar, vem skulle behöva bevara några hemligheter.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fakta och bevis om NWO.


See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

novax wrote:
zink wrote:
Quote:

Denna historieskrivning är inte hållbar då det blir svårt att förklara hur en utvecklig överhuvudtaget kunde ske under sådana förhållanden.


Jag förstår inte vad du menar nu, framför allt inte "utveckling" - vilken utveckling?

Det är genom Devolution, aliens inblandning osv. som kulturer får teknikexplosion parallellt med övergivande av sin mänsklighet/normer osv - ge upp sanning och det inre, andlighet och sådant - då kan det gå snabbt i det yttre - för det yttre vi har här är inte human. Bara på sluttampens sluttamp kommer det besynnerliga egobefrämjande och dödsvägar såsom abort - tänka sig att vi har en KD-ledare som ställer sig bakom babisdödande som affärsmöjligheter för privtat företagare - huva - nu kan han ställa sig intill Sahlin och kompani - det är detsamma som morsning och godbye för landet - vilken karma - hur kunde han?


Vad jag menade var att om så många människor var så korrumperade som du beskriver under lång tid av människans historia vem stod då för utvecklingen? Jag anser att utvecklingen skulle stannat upp så vi idag skulle ha levt på samma sätt som i gamla Grekland.

Man kan inte ha för många i ett samhälle som bara arbetar för sig själva innan all utveckling stannar upp.

Att KD ledaren måste driva detta lagförslag beror enligt det jag hört på att regeringen måste slutföra lagar från den förra regeringen.


Vem avgör vad som ska arbetas med i samhället. Är det folkets val att ha det som en busy myrstack, jobba jobba jobba, kvinnorna ut, barnet till programmeringsenheter. Dett är ingen Utveckling - det jag frågar omkring är vad du menar med utveckling - vi har ingen utveckling - utan det ärförfall och avveckling.

Man sa redan på sextio-sjutiotalet att vi skulle kunna jobba fyra timmar per dag om vi bara hade makt att ställa om samhället på det sättet - men agendadragarna vill ha alla ute för att bli dumma produktionsfår, som sedan bara orkar att slå på burken med alla stjärnor i - vem vill inte ha den på - den ska stå på ständigt - vi vill vara i det hela, inte utanför - utan känna oss som en del i det som utmålas som så viktigt - fjantpesoner som håller på med schlagers osv - hela tidningarna är dessutom fulla med denan pervotjosan.

Agendadragarna ville dock inte ha ett samhälle med mer back to basic - inte med resurstänk - utan det ska vara med allt sämre grejer - teknik och prylar som håller några veckor - våra spisar går sönder lätt nu har vi kommit på - förr var en spis av hög kvalisort - nu är det mest yta och med delar som är beräknade att ha en viss kort livslängd - så är det med allt. Det är inga problem att tillverka hållbara saker - vilka saker vi vill - man skulle kunna gå ned till 1-2 timmars arbete per dag - och få ett vanligt mänskligt liv - med familj - hålla påmed hobbys- och "utvecklande" saker - men nejdå. Detta... är det Utveckling...

Posted on: 2007/3/5 19:10
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fakta och bevis om NWO.


See User information
Quote:
Frågan är om den symbolen finns på dollarsedeln är en frimurarsymbol eller inte.
Enligt MIT och Frimurarna i USA är det inte så.


Konstigt att frimurarorganisationerna själva hävdar motsatsen.

Man kan läsa det här på moderaternas websida:

"Vi vill utveckla och förbättra människors frihet, rättssäkerhet och rättstrygghet."

Då måste det vara sant eller hur?

Bara för att människor blir korrumperade betyder inte det att dom korrumperar för sig själva. Man uppnår bättre resultat när man jobbar med andra och det är just korruptionen som har drivit på utvecklingen dit vi är idag.

Vi sitter i ett högteknologiskt samhälle med övervakningskamerar i snart varje hör och varenda hushåll är snart uppkopplat på internet som försvarsmakten sitter och avlyssnar. Varför var vi tvungna att utvecklas åt detta håll?

Hittade en lista med kända frimurare och denna tyckte jag passar in här:

"Bush, Vannevar - Pioneer in development of atomic and nuclear energy; he is considered by many to be the 'godfather of the internet'. A Vice President and Dean of Engineering at Massachusetts Institute of Technology (MIT); frequent speaker at Massachusetts Masonic Lodges of Instruction. "

Det är såhär det fungerar. Den riktiga maktstrukturen finns i frimurarna och det är så man kan kontrollera vart utvecklingen går.

Posted on: 2007/3/5 19:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fakta och bevis om NWO.


See User information
De höga levnadskostnaderna och de låga timlönerna gör att den inte är möjligt att gå ned till 1-2 timmars arbetsdag. Om folk började förkasta konsumtionsvaror, och inte köpa ny, tv, bil, dator hela tiden. Nu går dessa saker i och för sig sönder. Folk lär sig bara strunt i skolan, jag vet t ex inte ens hur man reparerar en bil och med dessa moderna bilar kostar det ju en förmögenhet att reparera och ett datafel kan paja hela bilen.

Att hjälpas mer åt släkt och vänner, grannar. Sluta använda de saker som kostar och vägra göra den nya världsordnings arbetsuppgifter.

Baaah, själv gör jag inte som jag önskar jag skulle våga göra, men bara man haft en sund ekonomi och kunnat lita på att sina pengar är värda något nästa vecka.

Posted on: 2007/3/5 22:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

bennybear wrote:
Sov gott, zink!

Hoppas dina skyddslappar för ögonen sitter som de ska.

Din religion vetenskapen som TROR på evolutionsteorin är den mest bisarra religionen på denna planeten.

Eran Gud är en amöba, eftersom du tror att du härstammar ifrån den.

Läs den höge Frimuraren, Manley P Hall´s skriver i sitt mästerverk "Secret teaching of all eges" därhan går igenom vad symbolerna som du kan finna på dollarsedeln betyder plus en hel del av deras andra viktiga symboler som Pyramiden, Allseende ögat osv osv.


Varför kollar du och andra inte upp era källor?

Boken "Secret teaching of all eges" skrevs 1928 och enligt flera källor gick Manley P Hall med i Frimurarorden 22 november 1954.

Så hur kunde han veta något i förväg?

Ta och lär dig källkontroll.

Detta är ännu ett exempel på varför jag inte tror ett dugg på de alternativa teorierna om Frimurarorden, Illuminati och NWO.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

FuckOff wrote:
Quote:

Det rituella ordensarbetet bedrivs i dag enligt två huvudsystem, det svenska och det anglosaxiska 33-gradssystemet.


Men zink, kan inte du beskriva ritualerna och vad de syftar till? (ledtråd, de är hemliga) fast i en värld med bara zinkar, vem skulle behöva bevara några hemligheter.


Att jag vet lite mer än du gör inte att jag vet hur Frimurarnas hemliga ritualer är och jag bryr mig faktiskt inte om hur de är.
Skulle jag bli erbjuden att gå med i Frimurarorden skulle jag avböja det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

novax wrote:

Vem avgör vad som ska arbetas med i samhället. Är det folkets val att ha det som en busy myrstack, jobba jobba jobba, kvinnorna ut, barnet till programmeringsenheter. Dett är ingen Utveckling - det jag frågar omkring är vad du menar med utveckling - vi har ingen utveckling - utan det ärförfall och avveckling.

Man sa redan på sextio-sjutiotalet att vi skulle kunna jobba fyra timmar per dag om vi bara hade makt att ställa om samhället på det sättet - men agendadragarna vill ha alla ute för att bli dumma produktionsfår, som sedan bara orkar att slå på burken med alla stjärnor i - vem vill inte ha den på - den ska stå på ständigt - vi vill vara i det hela, inte utanför - utan känna oss som en del i det som utmålas som så viktigt - fjantpesoner som håller på med schlagers osv - hela tidningarna är dessutom fulla med denan pervotjosan.

Agendadragarna ville dock inte ha ett samhälle med mer back to basic - inte med resurstänk - utan det ska vara med allt sämre grejer - teknik och prylar som håller några veckor - våra spisar går sönder lätt nu har vi kommit på - förr var en spis av hög kvalisort - nu är det mest yta och med delar som är beräknade att ha en viss kort livslängd - så är det med allt. Det är inga problem att tillverka hållbara saker - vilka saker vi vill - man skulle kunna gå ned till 1-2 timmars arbete per dag - och få ett vanligt mänskligt liv - med familj - hålla påmed hobbys- och "utvecklande" saker - men nejdå. Detta... är det Utveckling...


Men vi har ju mycket högre levnadstandad idag än på medeltiden så utveckling har skett och sker. Jag hörde t.ex. att barnadödligheten i Egypten hade gått ned kraftigt under de senaste decennierna. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka siffror barnläkaren som arbetat i Egypten nämde i radion men de var om jag minns rätt en tiondel av vad de var på 1970-talet.

Att vi inte har 4 timmars arbetsdag beror främst på att vi lever längre utan att vi arbetar längre. För att betala alla pensionärer skulle vi måsta arbeta till vi är ca 70. Istället gjordes pensionssystemet om så att var och en av oss betalar vår egen pension.

Att kvalitén sjunker på våra prylar beror på att konsumenterna alltid vill ha de billigaste sakerna. För att göra nätdelarna i alla PC bättre skulle man måsta höja priset på samtligt med ca 200 kronor.

Enligt en tvättmaskinsreparatör håller de billigaste tvättmaskinerna några år så om man aldrig väljer de billigaste utan köper de dyrare ökar livslängden avsevärt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

fruitcake wrote:
Quote:
Frågan är om den symbolen finns på dollarsedeln är en frimurarsymbol eller inte.
Enligt MIT och Frimurarna i USA är det inte så.


Konstigt att frimurarorganisationerna själva hävdar motsatsen.

Man kan läsa det här på moderaternas websida:

"Vi vill utveckla och förbättra människors frihet, rättssäkerhet och rättstrygghet."

Då måste det vara sant eller hur?

Bara för att människor blir korrumperade betyder inte det att dom korrumperar för sig själva. Man uppnår bättre resultat när man jobbar med andra och det är just korruptionen som har drivit på utvecklingen dit vi är idag.

Vi sitter i ett högteknologiskt samhälle med övervakningskamerar i snart varje hör och varenda hushåll är snart uppkopplat på internet som försvarsmakten sitter och avlyssnar. Varför var vi tvungna att utvecklas åt detta håll?

Hittade en lista med kända frimurare och denna tyckte jag passar in här:

"Bush, Vannevar - Pioneer in development of atomic and nuclear energy; he is considered by many to be the 'godfather of the internet'. A Vice President and Dean of Engineering at Massachusetts Institute of Technology (MIT); frequent speaker at Massachusetts Masonic Lodges of Instruction. "

Det är såhär det fungerar. Den riktiga maktstrukturen finns i frimurarna och det är så man kan kontrollera vart utvecklingen går.


Varför kopplar du ihop Frimurarorden med Moderaterna?

Varför kopplar du ihop frimurare med vad som står på MIT?

Att gör sådana generella hopkopplingar innebär dels att man med så generösa regler kan göra vilka teorier som helst och få dem att stämma med något i verkligheten dels att man kan råka ut för att på ett företag, skola eller något annat så skriver en frimurare på webbsidan och två som har samma värderingar som på detta forum och man dömer ut alla dessa p.g.a. av en frimurare.

Det finns ca 6 miljoner frimurare och 6,5 miljarder innevånare på jorden vilket innebär att varje frimurare skulle ha kontroll i medeltal över ca 1083 personer var vilket jag anser vara orimligt då de på en av alla dessa videor om Frimurarna finns en scen där de tågar in i salen och man slås av hur många äldre de är i det tåget.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fakta och bevis om NWO.


See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

bennybear wrote:
Sov gott, zink!

Hoppas dina skyddslappar för ögonen sitter som de ska.

Din religion vetenskapen som TROR på evolutionsteorin är den mest bisarra religionen på denna planeten.

Eran Gud är en amöba, eftersom du tror att du härstammar ifrån den.

Läs den höge Frimuraren, Manley P Hall´s skriver i sitt mästerverk "Secret teaching of all eges" därhan går igenom vad symbolerna som du kan finna på dollarsedeln betyder plus en hel del av deras andra viktiga symboler som Pyramiden, Allseende ögat osv osv.


Varför kollar du och andra inte upp era källor?

Boken "Secret teaching of all eges" skrevs 1928 och enligt flera källor gick Manley P Hall med i Frimurarorden 22 november 1954.

Så hur kunde han veta något i förväg?

Ta och lär dig källkontroll.

Detta är ännu ett exempel på varför jag inte tror ett dugg på de alternativa teorierna om Frimurarorden, Illuminati och NWO.


zink, nu tänker du inte alls efter innan du skriver. Varför be andra göra källkontroll... vad har det för betydelse när och om Hall gick med däri, eller inte. Frimurare är bara en del av konceptet, och det handlar inte bara om vad som syns på ytan i det yttre, vad som kommer fram. Vissa personer är speciella och har anknytningar till olika grupper.

/Novax

Posted on: 2007/3/6 15:59

Edited by DrKlot on 2007/3/6 16:18:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fakta och bevis om NWO.


See User information
Quote:

jin83 wrote:
De höga levnadskostnaderna och de låga timlönerna gör att den inte är möjligt att gå ned till 1-2 timmars arbetsdag. Om folk började förkasta konsumtionsvaror, och inte köpa ny, tv, bil, dator hela tiden. Nu går dessa saker i och för sig sönder. Folk lär sig bara strunt i skolan, jag vet t ex inte ens hur man reparerar en bil och med dessa moderna bilar kostar det ju en förmögenhet att reparera och ett datafel kan paja hela bilen.

Att hjälpas mer åt släkt och vänner, grannar. Sluta använda de saker som kostar och vägra göra den nya världsordnings arbetsuppgifter.

Baaah, själv gör jag inte som jag önskar jag skulle våga göra, men bara man haft en sund ekonomi och kunnat lita på att sina pengar är värda något nästa vecka.


"Höga levnadskostnaderna..." - programmet ser ju ut så... hålla folket lite i bristtillstånd - det är bara siffror - krafterna har bestämt reglerna. Men det kan göras på andra sätt. Det är inte av naturen givet att det ska vara vinst, ränta, avkastning och sådant - om vi själva hade velat ge lika mycket som vi vill ha... då är det verkligen inte mycket av arbetstid som behövs.

Man måste väl se att det är sjukt med detta system med jobberi - och vilka som vill ha alla i hyperrusch för att dra in resurser/pengar/energi allt högre upp i pyramidens topp.

/Novax

Posted on: 2007/3/6 16:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

DrKlot wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

bennybear wrote:
Sov gott, zink!

Hoppas dina skyddslappar för ögonen sitter som de ska.

Din religion vetenskapen som TROR på evolutionsteorin är den mest bisarra religionen på denna planeten.

Eran Gud är en amöba, eftersom du tror att du härstammar ifrån den.

Läs den höge Frimuraren, Manley P Hall´s skriver i sitt mästerverk "Secret teaching of all eges" därhan går igenom vad symbolerna som du kan finna på dollarsedeln betyder plus en hel del av deras andra viktiga symboler som Pyramiden, Allseende ögat osv osv.


Varför kollar du och andra inte upp era källor?

Boken "Secret teaching of all eges" skrevs 1928 och enligt flera källor gick Manley P Hall med i Frimurarorden 22 november 1954.

Så hur kunde han veta något i förväg?

Ta och lär dig källkontroll.

Detta är ännu ett exempel på varför jag inte tror ett dugg på de alternativa teorierna om Frimurarorden, Illuminati och NWO.


zink, nu tänker du inte alls efter innan du skriver. Varför be andra göra källkontroll... vad har det för betydelse när och om Hall gick med däri, eller inte. Frimurare är bara en del av konceptet, och det handlar inte bara om vad som syns på ytan i det yttre, vad som kommer fram. Vissa personer är speciella och har anknytningar till olika grupper.


Manley P Hall själv säger att hans tidigare böcker är baserad på offentlig information om Frimurarorden alltså den som andra har skrivit tidigare.

Om nu Frimurarordens symboler och riter är hemliga så vet ingen annat än dem som är med i Frimurarna vilket information som är korrekt och som inte är det.

Manley P Halls bok Secret teaching of all eges" är alltså inte baserad på direkt erfarenhet från Frimurarorden så ingen kan säga hur korrekt den är annat än Frimurarna själva.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fakta och bevis om NWO.


See User information
zink wrote:
Quote:

Men vi har ju mycket högre levnadstandad idag än på medeltiden så utveckling har skett och sker. Jag hörde t.ex. att barnadödligheten i Egypten hade gått ned kraftigt under de senaste decennierna. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka siffror barnläkaren som arbetat i Egypten nämde i radion men de var om jag minns rätt en tiondel av vad de var på 1970-talet.

Att vi inte har 4 timmars arbetsdag beror främst på att vi lever längre utan att vi arbetar längre. För att betala alla pensionärer skulle vi måsta arbeta till vi är ca 70. Istället gjordes pensionssystemet om så att var och en av oss betalar vår egen pension.

Att kvalitén sjunker på våra prylar beror på att konsumenterna alltid vill ha de billigaste sakerna. För att göra nätdelarna i alla PC bättre skulle man måsta höja priset på samtligt med ca 200 kronor.

Enligt en tvättmaskinsreparatör håller de billigaste tvättmaskinerna några år så om man aldrig väljer de billigaste utan köper de dyrare ökar livslängden avsevärt.


Det är ingen utveckling, utan "något annat" tillstånd.

Om vi tex inte vet hur att äta rätt... var tog då utvecklingen vägen...?

Här fortsätter jag med inlägget på länken http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=35787#forumpost35787

Annars tycker jag att ditt inlägg väldigt naivt

Du köper ett ssyetm och försöker rationalisera kring det, du är så lurad, programmerad av ett slags tänk.

Man måste tänka bredare och även utifrån långa tidspersektiv för att se klart på varför under en sekund i mänsklighetens långa historia livslängden i Egypten ökar...

Du skriver att konsumenterna vill ha billiga prylar, att det är därför de tillverkas - nej nej

Det är mycket bedrägligare och djupare än så.Jag vill inte spåna kring detta, du står påen annan slags spelppal och följder en logik som är framrationaliserad i backspegel - den är falsk.

/Novax

Posted on: 2007/3/6 16:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

DrKlot wrote:
zink wrote:
Quote:

Men vi har ju mycket högre levnadstandad idag än på medeltiden så utveckling har skett och sker. Jag hörde t.ex. att barnadödligheten i Egypten hade gått ned kraftigt under de senaste decennierna. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka siffror barnläkaren som arbetat i Egypten nämde i radion men de var om jag minns rätt en tiondel av vad de var på 1970-talet.

Att vi inte har 4 timmars arbetsdag beror främst på att vi lever längre utan att vi arbetar längre. För att betala alla pensionärer skulle vi måsta arbeta till vi är ca 70. Istället gjordes pensionssystemet om så att var och en av oss betalar vår egen pension.

Att kvalitén sjunker på våra prylar beror på att konsumenterna alltid vill ha de billigaste sakerna. För att göra nätdelarna i alla PC bättre skulle man måsta höja priset på samtligt med ca 200 kronor.

Enligt en tvättmaskinsreparatör håller de billigaste tvättmaskinerna några år så om man aldrig väljer de billigaste utan köper de dyrare ökar livslängden avsevärt.


Det är ingen utveckling, utan "något annat" tillstånd.

Om vi tex inte vet hur att äta rätt... var tog då utvecklingen vägen...?

Här fortsätter jag med inlägget på länken http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=35787#forumpost35787

Annars tycker jag att ditt inlägg väldigt naivt

Du köper ett ssyetm och försöker rationalisera kring det, du är så lurad, programmerad av ett slags tänk.

Man måste tänka bredare och även utifrån långa tidspersektiv för att se klart på varför under en sekund i mänsklighetens långa historia livslängden i Egypten ökar...

Du skriver att konsumenterna vill ha billiga prylar, att det är därför de tillverkas - nej nej

Det är mycket bedrägligare och djupare än så.Jag vill inte spåna kring detta, du står påen annan slags spelppal och följder en logik som är framrationaliserad i backspegel - den är falsk.

/Novax


Är det NOVAX igen? Har du flera inloggningar?

Dessutom hoppas jag att du skojar för det du skriver går det inte att få något vettigt ur.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fakta och bevis om NWO.


See User information
Quote:

zink wrote:
Är det NOVAX igen? Har du flera inloggningar?

Dessutom hoppas jag att du skojar för det du skriver går det inte att få något vettigt ur.


Jepp... Jag har ett jobb att sköta på Avdelningen också. Hade du varit behandlingsbar så hade du tagits dit för länge sedan

Jag såg inte upp ordentligt...

Jag förstår om du har motstånd, jag kan för vänlighetens skull säga att det du inte får något "vettigt ur" tills vidare får anstå som överkurs du kan ta itu med senare.

Posted on: 2007/3/6 18:25
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fakta och bevis om NWO.


See User information
zink wrote:
Quote:
Men vi har ju mycket högre levnadstandad idag än på medeltiden så utveckling har skett och sker. Jag hörde t.ex. att barnadödligheten i Egypten hade gått ned kraftigt under de senaste decennierna. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka siffror barnläkaren som arbetat i Egypten nämde i radion men de var om jag minns rätt en tiondel av vad de var på 1970-talet.



Det är inte tack vare läkare och science som vi har lång livslängd... utan på grund dem som vi har kort - ju mindre de greppar om människorna och ju mindre vi förlitar oss på de vita rockarnas sekteristiska idéer, desto mindre lidande. Det är bara att lidandet flyttas ut på gatorna... det synliggörs.

Men allt det investerande i sjukindustrin så borde vi idag haft en mänsklighet med järnhälsa - detta är fakta:

Enligt WHO:s Världshälsorapport 2000, så spenderar amerikanen mer pengar på att få detta "godis" från läkarna... än några andra människor. Tre andra länder har direkt tagit till sig USA:s "hälso-system" Australien, Kanada och New Zealand. Då skulle USA, och kanske dessa andra länder toppa listan som visar på den hälsa som dess befolkningar har.

Rankingen är emellertid så här: 37, 30, 32 och 41... de har alltså hamnat i ett segment, och ett par av länderna är efter länder som Marocko, Costa Rica och Chile! och de åker vidare kana ned i takt med att science (ovetenskap) breder ut sig, och att de använder industrins kemikalier/"läkemedel" till att maskera, omforma och förvärra det som är karma i botten - självklart vet alla vakna att gå till läkare inte i grunden ger hälsa.

Om denna rapport sa några:

An editorial, Stevens and Glastein have emphasized that our failures to cure the major diseases will not yield to more extravagant expenditures if we do not understand the biology (6): “Beware the Medical-Industrial Complex. ‘We must guard against the acquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military industrial complex.’ Farewell Address of Dwight D. Eisenhower, 34th President of the US, January 1961. If Ike were with us today, he might well expand his views on power and influence to include modern American medicine…Our true challenge…is to understand the biology…We must not be…another special interest come to drink at the well of public spending, but as advocates for the public good. If we fail…we will be unable to make any important long-term contribution to those who matter most – our patients.”

"Alan S. Levin, MD, JD* (5). His medical symposium presentation analyzed problems due to industrial control of medicine. He pointed out that a sample issue of possibly the world’s largest and most prestigious medical journal had 51 pages of scientific matter and 99 pages of industry ads. He said: industry is setting the standard of medical practice and has invaded the academic institutions; as much as two-thirds of the research funding in most major institutions comes directly or indirectly from industry interests; therefore, chemotherapy is dominant, and, unfortunately, immunotherapy is secondary. He added that: the market for (sorely needed) immunotherapy in the US is only $50 million while the market for (heavily advertised) antihistamines is about $2 billion; medicinals are more profitable than any other industrial product; the practice of medicine and our medical science are dictated by industry that is promoting its own financial welfare. His talk ended with the following excerpt:

'…this is no laughing matter…We are being taken over by…industry. It is using the academic institutions to do this. If you don’t think so, read any of the so-called peer-review journals, and you will realize that they are dominated by…industry.'”

Marcia Angell, MD, (long-time editor and recent editor-in-chief of NEJM) entitled “Is Academic Medicine for Sale?” She discusses (4) numerous involved facets of industry influence that actually affect the fundamental views of physicians and the way they practice medicine (i.e., “As the critics of medicine so often charge, young physicians learn that for every problem, there is a pill …”). In support of the Angell editorial’s thesis, as epitomized by this quote, we show below examples of the countless tragedies dominating medicine because of the simplistic “pill” mindset that is unmindful of homeostasis, the literature, and the essential nutrients."

"Arnold S. Relman, MD, long-time editor-in-chief of NEJM: “In short, our health-care system, formerly a social service that was the responsibility of dedicated professionals and not-for-profit facilities, ahs become a vast, profit-oriented industry. The revenue of this industry constitutes the country’s health-care costs. As in any other industry, providers constantly strive to increase their profitable sales, but unlike other industries, consumers exercise little control over their consumption of products and services. It should not be surprising that such a system is afflicted not only with relentless inflation but also with neglect of the needs of the uninsured and with failure to promote the use of valuable but unprofitable health services.”

Slut.

zink, då följer i ditt tänkande att mer pengar från Bill Gates till vaccinationforskning, och mer sprutkampanjer i världen minskar ytterligare mänsklighetens lidande - det är alltså en fråga om att bara science får tid och pengar så kan vi till sist få en befolkning med järnhälsa - det är inte fel med att lite göra sin hemläxa.

Posted on: 2007/3/6 19:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

Det finns ca 6 miljoner frimurare och 6,5 miljarder innevånare på jorden vilket innebär att varje frimurare skulle ha kontroll i medeltal över ca 1083 personer var vilket jag anser vara orimligt då de på en av alla dessa videor om Frimurarna finns en scen där de tågar in i salen och man slås av hur många äldre de är i det tåget.


De allra flesta frimurare har ingen aning om att det skulle finnas hemliga sällskap i frimureriet så det blir ännu fler de behöver kontrollera.

Men handen på hjärtat, hur "upplyst" måste 1 person vara för att kontrollera 10 miljoner zinkar? Man skulle tom. kunna sätta andra rangens satanister på det som tex. George Bush.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fakta och bevis om NWO.
Quote:

novax wrote:

Det är inte tack vare läkare och science som vi har lång livslängd... utan på grund dem som vi har kort - ju mindre de greppar om människorna och ju mindre vi förlitar oss på de vita rockarnas sekteristiska idéer, desto mindre lidande. Det är bara att lidandet flyttas ut på gatorna... det synliggörs.

Men allt det investerande i sjukindustrin så borde vi idag haft en mänsklighet med järnhälsa - detta är fakta:

Enligt WHO:s Världshälsorapport 2000...
....of valuable but unprofitable health services.”

Slut.

zink, då följer i ditt tänkande att mer pengar från Bill Gates till vaccinationforskning, och mer sprutkampanjer i världen minskar ytterligare mänsklighetens lidande - det är alltså en fråga om att bara science får tid och pengar så kan vi till sist få en befolkning med järnhälsa - det är inte fel med att lite göra sin hemläxa.


Kortat ned citatet då jag läst det.

För de först är det nästan ingen fakta i citaten utan analyser från olika personer så skilj på fakta och analyser de är inte samma sak.

Om den internationella läkemedelsindustrin har försett läkarna med piller som förkortar livet för oss så måste man för att det resonemanget ska hålla antingen förklara varför livslängden ökar hela tiden i de flesta länder eller antingen ange en max livslängd för människor och visa att vi inte närmar oss den.

Ingen av de citerade personerna lyckas med det utan bara en klagan över läkemedelsindustrins vinstbegär och läkarnas dåliga kompetens.

Så därför har du kommit med en idé med många luckor och diffusa resonemang som inte ger något klar bild om något.

Det är framförallt alternativet till det som klagas över som är så diffust. Vad är de för biologi som man ska lära känna?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 4 (5) 6 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS