vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 10 »

Re: Bomber i WTC: Nu vill jag ha raka svar av skeptikerna!

See User information
tornen var byggda för att klara av att flygplan flög in i dom så ge upp.

Om det är som du säget att tornen kunde rasa som dom jorde vill jag se dig göra en film där du återskapar detta. Annars har du inte mer bevis än någon annan, som du ser det.

Det är emot fysikens lagar att dom föll dom som jorde, och det borde ju du vet. Eller gäller inte dom lagarna vissa dagar?

Posted on: 2007/3/5 16:32
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

zink wrote:

Om du tycker att Förintelsen inte har inträffat då är du Hitler sympatisör och vill återskapa det tredje riket med våld enligt samma logik.

Hitler finasierades av samma maktgrupperingar och finasfamiljer som är tätt sammanknutna till s.k. Neokonservativa som allt pekar på ligger bakom 911.attacken.

Skillnaden zink är att du ALLTID intar samma ståndpunkt som mainstreammedia och den etabletade Eliten i ALLA frågor ifrån:

Förintelsen, 911, månlandningen, Estonia, evolutionsteorin, banksystemet, Globaliseringen osv osv.

Enbart detta bevisar att du är deras lilla lydiga Piccolo och hjälpsamme springpojke.
Moget svarat Benny ..Zink detta kallar vi bevis i juridisk form , då var vi överens . Skall hjälpa dig på traven (obs utan boll). Allt finns i trådarna så Benny ljuger inte . men du gör inte bara för oss .Nä du ljuger även för dig själv

Posted on: 2007/3/5 16:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
De är zzzkeptiker.

See User information
Quote:

osm wrote:
Ni som försöker bevisa för alla skeptiker, har ni tänkt på att er verklighet inte förändras ett dugg, om dom blir överbevisade. Alla har vi vårt eget liv eller hur? Låt dom som inte kan se det för vad det är snurra runt runt på samma ställe, det är deras värld. Dom stjäl bara er energi, thats it!

Givetvis förstör dom på detta forum genom detta, och ni ser till att dom lyckas. Där jag bor så sparkar vi ut dom som ställer till det. Har funkat i flera tusen år.

Regeln att alla skall få tro vad man vill håller inte om man inte låter alla ha sin tro. Det är upp till var och en att behandla informationen.

När man uppfostrar och tränar hundar får man ta till en del knep, ett av dom är väldigt bra, när dom inte förstår vad man menar nochalerar man dom, då fattar dom efter ett tag, även fast man inte sagt nåt alls. (funkar bra när dom sprungit bort och kommer tillbaka, då kan man varken säga bu eller bä!)

Jag ser det så här, en bil med öppna sinnen och viktiga frågor försöker nå ett mål, men en liten grupp står hela tiden och säger att det är fel håll att börja åka, vem bryr sig? Åk bara, låt dom stå kvar där! Det är deras misstag, inte ditt!

/ Frid
När man uppfostrar och tränar hundar får man ta till en del knep, ett av dom är väldigt bra, när dom inte förstår vad man menar nochalerar man dom, då fattar dom efter ett tag, även fast man inte sagt nåt alls. (funkar bra när dom sprungit bort och kommer tillbaka, då kan man varken säga bu eller bä!)Vad jag läste så dog det 14 hundar i 911 .Säker på att flera här på vaken vet det oxo

Posted on: 2007/3/5 16:52

See User information
Quote:

sale wrote:
Quote:

osm wrote:
Ni som försöker bevisa för alla skeptiker, har ni tänkt på att er verklighet inte förändras ett dugg, om dom blir överbevisade. Alla har vi vårt eget liv eller hur? Låt dom som inte kan se det för vad det är snurra runt runt på samma ställe, det är deras värld. Dom stjäl bara er energi, thats it!

Givetvis förstör dom på detta forum genom detta, och ni ser till att dom lyckas. Där jag bor så sparkar vi ut dom som ställer till det. Har funkat i flera tusen år.

Regeln att alla skall få tro vad man vill håller inte om man inte låter alla ha sin tro. Det är upp till var och en att behandla informationen.

När man uppfostrar och tränar hundar får man ta till en del knep, ett av dom är väldigt bra, när dom inte förstår vad man menar nochalerar man dom, då fattar dom efter ett tag, även fast man inte sagt nåt alls. (funkar bra när dom sprungit bort och kommer tillbaka, då kan man varken säga bu eller bä!)

Jag ser det så här, en bil med öppna sinnen och viktiga frågor försöker nå ett mål, men en liten grupp står hela tiden och säger att det är fel håll att börja åka, vem bryr sig? Åk bara, låt dom stå kvar där! Det är deras misstag, inte ditt!

/ Frid
När man uppfostrar och tränar hundar får man ta till en del knep, ett av dom är väldigt bra, när dom inte förstår vad man menar nochalerar man dom, då fattar dom efter ett tag, även fast man inte sagt nåt alls. (funkar bra när dom sprungit bort och kommer tillbaka, då kan man varken säga bu eller bä!)Vad jag läste så dog det 14 hundar i 911 .Säker på att flera här på vaken vet det oxo

Då ska jag fortsätta med att nonchalera er, foliehattar!

Posted on: 2007/3/6 1:30

See User information
elsueco77 har du fått svar ifrån Svenska Akademin än ifall du är en konspirationsteoretiker?. Alla utom du vet att du är det, men du måste ju få saker på papper ifrån en institution för att veta vad du ska veta tyvärr

Om du ska komma och desinformera här igen så förklara varför inte WTC 3 rasade platt fall med alla hörn samtidigt!!?? Den byggnaden fick en hel del mera skador än WTC 7.

Resized Image

WTC COMPLEX IN-FOCUS
WTC 3 Was Structurally Destroyed by Falling Debris, Yet Did Not Uniformly Collapse at Free-Fall Speed Like WTC 7

http://www.jonesreport.com/articles/270207_bbc_lost_response.html

Posted on: 2007/3/6 1:46
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

Mini wrote:
tornen var byggda för att klara av att flygplan flög in i dom så ge upp.

Dimensionerat för dåtidens största flygplan, B-52:a, på en inflygning i låg hastighet med sparsamt med bränsle.
En fulltankad 727:a i bra hastighet är en helt annan sak.

Du borde nog kunna hitta på intetnet att en 727:a väger runt 6-7 ggr så mycket.

Quote:

Om det är som du säget att tornen kunde rasa som dom jorde vill jag se dig göra en film där du återskapar detta.

Det finns en hel del filmer på när WTC tornen rasar. Finns ingen anledningen att återskapa det.

Quote:

Det är emot fysikens lagar att dom föll dom som jorde, och det borde ju du vet. Eller gäller inte dom lagarna vissa dagar?

Exakt vilken fysisk lag är det mest emot ?!?

Posted on: 2007/3/6 9:25
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Exakt vilken fysisk lag är det mest emot ?!? Exakt denna .pulverhistoria.....länk.. http://home.debitel.net/user/andreas.bunkahle/plate12.htm

Posted on: 2007/3/6 9:43

See User information
Quote:

sale wrote:
Exakt vilken fysisk lag är det mest emot ?!? Exakt denna .pulverhistoria.....länk.. http://home.debitel.net/user/andreas.bunkahle/plate12.htm

Återigen, lysande svar, Sale. Hoppas 911-röreslen känner
att du gör ett hästjobb när du gång på gång visar var skåpet ska stå !

En länk till två bilder och en vilt spekulerande text helt utan relevans till ämnet.
Känner mig överbevisad...

Posted on: 2007/3/6 9:58
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Det här handlar på det hela inte om fysikens lagar, snarare bryter det mot logikens lagar, men kännedomen om dessa lagar verkar vara eftersatta i det perspektivet.

Att det sker explosioner och att dessa kan iakttagas har inget med fysiklagar att göra, frågan är vad man ska dra för slutsatser av att det sker på det sättet, här har logiken ett större ansvar till förklaringsmodell, inte fysiken.

Posted on: 2007/3/6 10:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
WTC 7, inga flygplan, rapporterades som att ha kollapsat 23 minuter innan det gjorde det av BBC.

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Det här handlar på det hela inte om fysikens lagar, snarare bryter det mot logikens lagar, men kännedomen om dessa lagar verkar vara eftersatta i det perspektivet.

Att det sker explosioner och att dessa kan iakttagas har inget med fysiklagar att göra, frågan är vad man ska dra för slutsatser av att det sker på det sättet, här har logiken ett större ansvar till förklaringsmodell, inte fysiken.

Menar du på fullaste allvar att logiken går före fysiken? Alltså om det är fysikt omöjligt då gäller logiken?

Om ett plan flyger i en byggnad och det rasar så är planet orsaken är det logiskt eller inte?

Hur stora skador orsakade planen i WTC 1 och 2 enligt dig?

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
WTC 7, inga flygplan, rapporterades som att ha kollapsat 23 minuter innan det gjorde det av BBC.

Vad har det med rasen att göra?

Enligt BBC World var de en missuppfattning de rapproterade vidare och att de själva hade dålig kläm på vilken byggnad det var visar ju videon.

Att tro att ett TV-bolag på andra sidan Atlanten från händelserna skulle på något sätt vara inblandade visar mer på konspirationsfantasi än sunt förnuft.

Det finns bekräftat att en skolelev veckan innan 911 från sitt klassrum pekade på WTC 1 och 2 och sa innan nästa veckas slut så skulle de tornen vara borta.

Enligt dig och andra så var denna skolelev då en av alla bakom 911.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

Menar du på fullaste allvar att logiken går före fysiken? Alltså om det är fysikt omöjligt då gäller logiken?

Om ett plan flyger i en byggnad och det rasar så är planet orsaken är det logiskt eller inte?

Självklart är "fysiken" begränsad, bedräglig, underordnad och infantil... den har ännu inte kunnat förklara hur David Copperfield kan få Frihetsgudinnan att försvinna, hur han kan levitera osv - haha -

Inte heller har fysiken förklarat miljoner andra saker, därför har de en stor matta att sopa allting under.

Resized Image

Resized Image

http://posthumanblues.blogspot.com/20 ... -mystery-spheres-and.html
http://www.talkorigins.org/faqs/mom/spheres.html

Posted on: 2007/3/6 15:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

Hur länge har du sprungit makt-elitens ärenden ,,Sunk ?

du säjer att du verkar kunna law of fysic ?? ,,FEL du kan bara snacka massa B-S

Posted on: 2007/3/6 15:52

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

Om jag noterar att det bryter mot logikens lagar, då menar jag det, och dessa lagar kan inte diskuteras med en människa som kan programeras, och saknar insikt om det absurda, eller viljan att inse det att dessa ras måste vara förbundna med ett annat händelseförlopp än det som låtits vara gällande, du kan hälsa din chef att du inte mäktar på att förvrida skallen på vissa människor och avsäger dig uppdraget för att på nytt sätta dig vid skolbänken...... eller beställ tid hos DR.Klot

Posted on: 2007/3/6 17:16

Edited by gaston on 2007/3/6 18:12:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Det finns en hel del filmer på när WTC tornen rasar. Finns ingen anledningen att återskapa det.

Om det är som du säger ska det gå att återskapa händelsen på samma sätt som du beskriver den. Om det inte går kan den inte ha hänt som du säger. Därför vill jag se någon återskapa när iaf ett torn som är en skalenlig modell av nått av tornen rasar på samma sätt pga brand och skador på nåra våningar en bit upp.

Klarar inte du eller någon annan detta har du inget som bevisar att du har mer rätt än någon annan.

Med fysik lagar menar jag att tar man bort ett hörn på ett torn välter det åt det håller och inte rakt ner.

Posted on: 2007/3/6 17:46

Anonym
Quote:

Att tro att ett TV-bolag på andra sidan Atlanten från händelserna skulle på något sätt vara inblandade visar mer på konspirationsfantasi än sunt förnuft.

Det är det enda du kan säga. De står och läser upp ifrån ett färdigt manuskript och gör det 23 minuter för tidigt. Du tycker säkerligen att det är inte alls konstigt att de presenterar exakt samma teori, trots att inga stålförstärka byggnader har rasat pga. flygfotogen eller att plan har krashat i dom. Störda människa.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

FuckOff wrote:

Vad har det med rasen att göra?

Enligt BBC World var de en missuppfattning de rapproterade vidare och att de själva hade dålig kläm på vilken byggnad det var visar ju videon.

Det finns bekräftat att en skolelev veckan innan 911 från sitt klassrum pekade på WTC 1 och 2 och sa innan nästa veckas slut så skulle de tornen vara borta.

Enligt dig och andra så var denna skolelev då en av alla bakom 911.

Inte säger han att dom har med rasen att göra men dom läser ur ett manus. Lite överraskad blir man iaf, tänk om någon i detalj berätta om mordet på JFK innan polisen ens gripit någon? Eller om någon rappoterade om Pearl Harbour innan det hände... lite mysko måste du erkänna att det skulle vara... men ooops... det har ju hänt:

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... /060307mediascripting.htm
http://88.191.22.53/Radio/Alex%20Jone ... 7/March/aj_2007-03-05.ogg
(dom diskuterar detta i avsnittet)

hmmm... ytterligare en slump eller? who knows.... oooUooooUiiiooo

Posted on: 2007/3/6 21:03
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Quote:

V4V wrote:

Hur länge har du sprungit makt-elitens ärenden ,,Sunk ?

du säjer att du verkar kunna law of fysic ?? ,,FEL du kan bara snacka massa B-S

Vad har du för fysikkunskaper om du VET att mina är dåliga?

Ta nu och svar ärligt på denna fråga för så fort vi kritiker frågar om kunskaper verkar något slå slint bland de som säger sig ha sanningen.

Anonym
Quote:

novax wrote:

Självklart är "fysiken" begränsad, bedräglig, underordnad och infantil... den har ännu inte kunnat förklara hur David Copperfield kan få Frihetsgudinnan att försvinna, hur han kan levitera osv - haha -

Inte heller har fysiken förklarat miljoner andra saker, därför har de en stor matta att sopa allting under.

http://posthumanblues.blogspot.com/20 ... -mystery-spheres-and.html
http://www.talkorigins.org/faqs/mom/spheres.html

Så det du vill säga är att det är ofysiska metoder som man ska förklara saker med?

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Quote:

Det är det enda du kan säga. De står och läser upp ifrån ett färdigt manuskript och gör det 23 minuter för tidigt. Du tycker säkerligen att det är inte alls konstigt att de presenterar exakt samma teori, trots att inga stålförstärka byggnader har rasat pga. flygfotogen eller att plan har krashat i dom. Störda människa.

Om två byggnader redan har rasat och de kommer in ett meddelande att en till byggnad håller på att rasa så är de inte ett dugg konstigt om de blir fel.

Återigen. Jag har kunskap att falla tillbaka på då jag jobbat med radio sedan 1983 och vet hur lätt det kan bli fel i direktsändningar.

Anonym
Quote:

muglert wrote:

Inte säger han att dom har med rasen att göra men dom läser ur ett manus. Lite överraskad blir man iaf, tänk om någon i detalj berätta om mordet på JFK innan polisen ens gripit någon? Eller om någon rappoterade om Pearl Harbour innan det hände... lite mysko måste du erkänna att det skulle vara... men ooops... det har ju hänt:

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... /060307mediascripting.htm
http://88.191.22.53/Radio/Alex%20Jone ... 7/March/aj_2007-03-05.ogg
(dom diskuterar detta i avsnittet)

hmmm... ytterligare en slump eller? who knows.... oooUooooUiiiooo

Bra då vet vi att Alex Jones var inblandad i 911 dåden för hur kunde han veta om något i förväg annars?

Om han inte trots den detaljerade videon inte var inblandad så kan inte heller andra som påståtts varit inblandade vara det om de har gett ett otydligare uttalande än vad Alex Jones har gjort.

Eller ska folk dömas efter olika regler?

Anonym
Quote:

Återigen. Jag har kunskap att falla tillbaka på då jag jobbat med radio sedan 1983 och vet hur lätt det kan bli fel i direktsändningar.

Vad har du inte jobbat med? Mytoman.

« 1 (2) 3 4 5 ... 10 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper