Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Maggot tackar för sig
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Som sagt, jag delar inte in människor i raser. I mina ögon är vi alla lika där vi utvecklas gemensamt vid utbyte av erfarenheter. Jag röstade en gång på 90 talet, första och sista gången. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"En Schäfer är likadan som en Pudel och en Bulldog. Jag bryr mig inte om alla Bulldogar dör ut eftersom ett gäng Bulldogar tidigare har skadat och bitit i hjäl ett gäng Schäfrar, så färtjänar ALLA bulldogar att dö ut. Men eftersom jag inte delar in hundar i raser så bryr jag mig inte över huvud taget." -- Så resonerar du Dubbelmoral. Du gör verkligen dig förtjänt av ditt namn. En bättre namn på dig vore inkonsekvent. Men kom ihåg att inkonsekvens grundar sig i bristen på kunskap.
Posted on: 2007/3/9 19:52
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om det är din syn på mänsklig intelligens och djurisk intelligens så är det helt ok Benny. du får ha sådana åsikter, men du blir ofta förbluffad över föölk som inte delar den med dig. Ja ja.. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om jag inte missminner mig så var det du , Dubbelmoral som ansåg att alla människor på planeten är "unika".
Om nu alla människor är unika så borde väl även grupper av människor vara det, samt ännu större folkgrupper. Att då vissa växer upp i djungeln i Kongo och kallas Pygméer och andra i Australien och där kallas Aboriginer och att dessa har väldiga kroppsliga skillnader och olika ansiktsdrag gentemot varandra. Är det då fel att även kalla dessa skilda folkgrupper "unika" eller är det ordet ras som du är så rädd att nämna?
Posted on: 2007/3/9 20:29
Edited by bennybear on 2007/3/9 21:02:22
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta blir mitt sista inlägg i denna tråd, då den tar lika mycket energi som Zink & co gör. Jag är inte rädd att använda ordet, ras. Var får du det ifrån? Jag finner det bara olämpligt, men å andra sidan har jag inte förbjudit dig för att använda uttrycket? Feel free to express what ever you want. Men var beredd på att inte alla tycker som du = Naturligt, unikt och vidare utvecklande. Jo visst, det var nog jag. Vi är alla unika på det sätt att vi som människor inte skiljer oss från varandra, vi har alla ett lika stort hjärta och tankesätt i grunden. När jag sa unika så menade jag inte att den ena har mer talang än den andra. Vi har alla grundegenskaper som bygger på ett otroligt komplext system, ett system som vi människor inte ens förstår själva. Med allt vad det innebär. Bara en sådan sak att vi har ett hjärta som är självgående och en hjärna som registrerar och förstår tal, syn, hörsel, smak och andra känslor. Det tycker jag är unikt och förbluffande. För mig är det en spännande erfarenhet att umgås med, lika unika människor fast från olika kulturer. Det bästa är när man besöker andra nationaliteter på deras hemma plan, då får man ett annat helhets intryck av oss människor. Jag vill komma och gå hur jag vill, det bör då vara ömsesidigt tycker jag. Om vi studerar vissa länder där klimaten är mer gynnsamma för oss nordbor, så ser man att dessa länder invaderas av turister och bosättare från väst. Vi kan se på Thailand där alla deras öar är invaderade av vita bosättare som lockar till sig turism genom Public relations = propaganda reklam. Även ställen som Kanarieöarna, Maldiverna, Söderhavet, Bali, Sulawesi, Borneo, Karibien, Central Amerika och Afrika är bara några exempel på en spegelbild av invandrare här hemma, men deras kultur består. Så visst tycker jag att förflyttningen av människor ska vara ömsesidig, ge och ta du vet? Vi är alla lycksökare i ett gemensamt hem där jag tycker man ska få komma och gå hur man vill. För mig har det mindre mänsklig betydelse, vad en människa äter för något, hur de dansar eller kommunicerar, förutom att det är intressant. Sen finns det in/utvandring som jag inte tycker handlar om ge och ta. Ex: indianer och USA. Svensson hade även en fot med i spelet där. Tusentals Svenskar tog chansen till stulen mark. Jag förstår att du tycker annorlunda så jag lämnar det som det är. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Dubbelmoral: Du kan inte lämna tråden utan att förklara detta! Jag fattar faktiskt ingenting av det du skrivit ovanför? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men WTF alla Irakiska blattar som har fått smaka splitter bomber förtjänar det och vad har de här att göra. Rspubliva Sirbsja, säg vad man vill om dem men studera deras WWI historia och de sparkade de rakt upp i arslet med 180+ nedskjutningar eftersom de är inte kukrunkarkamel idioter som Irakier utan är riktiga män och riktiga nationalister.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Micro: Du önskar dig saker hela tiden så att man skulle kunna tro att du söker anden i lampan eller andra magiska krafter. Men lyssna på det här och försök fatta nu! Tusen frågor senare... tusen tecken senare... tusen inviter till förståelse och överpedagogiskt förklarande om sakernas tillstånd och bla bla bla bla... lik förbannat sitter nån nisse och säger i rena hypnosen: Du är en ond person. Du gillar inte folk med annan hudfärg. Du är nazist. Du är rasist. Och sedan kommer Micro för hundrafemtioelfte gången. Jag önskar att du kan besinna dig... och vara snäll... fråga om varför och hur... bla bla bla bla... Jag tror att du hoppas på Perpeteum Mobile men det enda som skapas är en evig energikrävande rundgång eftersom hypnotiskt sovande människor har en benägenhet sova i evighet om ingen väcker dem. Knäpper med fingarna högt som fan! VAKNA |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Serber, precis som Kroater har inte emot om du är vit och kristen och annars kan man dra åt helvete.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jaxton<--
Du skriver massa dömmanden igen, men du svarar inte på någon av de frågor jag har ställt. Jag är övertygad att diskusionen skulle ta slut om om du gjorde ett försök att förstå. Jag blir frustrerad över att du inte vill göra det. Skulle det kännas som om du gav dig vika om du svarade? Detskanske skulle krävas 5 starköl och lite mat för att komma till kontakt. Om du har tid så kan vi göra det någon gång.
Posted on: 2007/3/10 8:12
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Micro: Jag förstår ärligt talat inte vad det är du vill att jag skall göra eller vad du är ute efter! Förklara tydligare för det där är för flummigt för mig! Gränser är skitbra. Det behövs gränser! Jag har aldrig påstått något annat! Varje människa du kommer för nära med ditt ansikte reagerar instinktivt genom att rygga tillbaka. Det är en form av gränsdragning som kallas personligt säkerhetsavstånd eller integritet. Du drar en gräns varje gång du låser din dörr! Det är för att skydda din sömn mot ovälkomna besökare och ganska normalt. En tjej drar en gräns när hon skriker nej till den tokstolle och fega varelse som vill tvinga henne till underkastelse. Föredömligt. Men när du vill sätta gränser för att tysta delar av sanningen köper jag givetvis inte! Det vore att köpslå med djävulen! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Okej. Jag tar frågan om gränser/cencur på vaken.se ur en lite annan vinkel nu. Vi har diskuterat detta tidigare, men jag vill släpa fram det igen.
1. Ponera att vaken.se skulle gå så bra att den växer till en nivå där det börjar pratas om den i lite lite större sammanhang och kanske någon mindre omnämning i massmedia så kommer de hårdaste tabuämnena användas mot vaken.se för att misskreditera oss! Agree? 2. De tabuämnen som är känsligast, (ofta de som vår käre vän Masken drivit hårt) är de som initialt kan skrämma bort nya som vill undersöka vaken.se djupare. Att en person vaknar till att 9/11 inte är som den officiella historien säger är viktigare och har större genomslagskraft än att diskutera kulturförstörelsen/nationalism ämnen osv. Det kanske är så att vissa tabu:er och dolda sanningar är bättre att upptäcka efter en tids konspirationsforskande istället för att man väljer bort att kolla djupare pga att det är svårare att ta till sig information om de tyngsta tabu:erna. Jag vill inte ha cencur övht, jag vill bara veta vad som är mest taktiskt att driva för att få maximal genomslagskraft. Är jag helt ute och cyklar? Ge mig lite twistar och spinn loss på dessa tankar är ni snälla. ![]()
Edited by void on 2007/3/10 12:40:45
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ligger mycket i det du hävdar Void, även om det betyder att vissa ämnen får stå tillbaka, det är inte läge att diskutera färgen på nagellacket när man har en pistolpipa riktad mot huvudet...så att säga.
Posted on: 2007/3/10 12:45
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
-Svar : Nej det tycker jag inte.. -Till Jax, om du nu är så vaken ,Jax så varför hackar du på vaken grabbarna som vill VÄL för oss alla, det måste du ju se? -Vill du ha valuta för dina skattepengar,så var snäll å hjälp till att hacka på, Myndigheterna,Politikerna, osv du e vaken så du vet vilka dom är.. -Vi är inte på samma NIVÅ.. inte äns taktiskt,psykiskt eller ideologiskt inte någon av oss. Men vissa har CIVILKURAGE... men vissa har det ej, tyvärr. Så frågan är vad skall man prioritera??Egot eller någon annan Agenda??
Posted on: 2007/3/10 12:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Där sätter du fingret på något väldigt viktigt void, för jag är övertygad om att det är så det fungerar.
Ponera att jag skulle sitta en hel kväll i TV med ett gäng människor som inte känner mig och vi skulle diskutera livet, småprata och ha allmänt trevligt. Jag tror jag skulle kunna prata livsfrågor, psykologi, religion och även politik med dem utan att det skulle vara några större problem. Tror jag skulle kunna trigga igång en rätt intressant diskussion utan att göra någon allt för förbannad, tror också att jag skulle kunna få dem att skratta en hel del. Anta sedan att vi skulle börja diskutera invandringen och att jag började ifrågasätta invandringspolitiken och sade att vi borde dra ner på invandringen. Eller om jag skulle börja ifrågasätta huruvida förintelsen ägde rum på det sätt som den vanligen beskrivs. Det är ingen vild gissning att det enda som skulle fastna och diskuteras dagen efter av tittarna och i tidningarna är just de två senare sakerna och jag skulle garanterat demoniseras och hängas ut som en idiot. Detta hänger naturligtvis mycket ihop med den programmering som de flesta av oss varit utsatta för redan på ett mycket tidigt stadium: Vissa saker skall tas som självklara och får inte ifrågasättas för då riskerar du att stämplas, frysas ut och förlöjligas. Då ställs man inför valet att antingen rätta in sig i ledet eller hamna i skottgluggen och hamna utanför de flesta grupper, vilka vanligtvis styrs av konsensustänkande. Jag tror att det enda effektiva och möjliga sättet att få till stånd en sund och konstruktiv diskussion kring dessa brännheta ämnen är att man först bygger upp något slags förtroendekapital, d.v.s att man får en möjlighet att visa vem man är och att man kan föra ut sitt budskap med både elegans och intelligens. Utöver detta krävs naturligtvis att man är fett påläst och har en god självkännedom ganska stabil självkänsla. Om så inte är fallet kommer man garanterat att översköljas av en hagelsvärm med förakt, ilska och harm oavsett hur mycket man anser sig kunna backa upp sina påståenden i form av bevis, indicier eller motsägelser och då står vi där igen med ytterligare en konflikt på jorden där människor envetet projicerar ut sin frustration på alla de ”idioter” där ute som inte fattar någonting eller har vett att tycka ”rätt.”
Posted on: 2007/3/10 13:08
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
lyckats att lösa denna "tabu" fram till dagens datum? Jag förstår inte varför MIC skulle dra fram ett ess ur ärmen i det ämnet just nu,vippps så trollar vi ungefär.... Men att vissa video bevis försvinner på internet,bara så e det" borta" vipps så kan man inte se det längre(jag har flera ex:911 så klart. Varför inte jaga dom när detta är hetast just nu?Det ligger i tiden... Det gamla talesättet:Att man kan inte lära en gamal hund att sitta. -Tycker jag att det ligger något i det iaf
Posted on: 2007/3/10 13:21
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Grabbar! Ni har så rätt så, Ber om ursäkt över mitt klantiga beteende här på forumet. Ska göra vad jag kan för att bli mer öppen och höja acceptansen hos mig själv gentemot andra. Som jag och vissa andra beter sig sins emellan, skulle bli helt omöjligt att acceptera i det verkliga livet, alltså face to face. Smockan skulle garanterat hänga i luften om man kallade någon för korkad eller trög om och om igen, som både jag och motdebattören har gjort. Tack för att ni tar upp det grabbar. Ska förbättra mig....
Vi behöver alla stå enade trots olika åsikter. Det blir bara värre om den ene hävdar att man vet bättre än den andre. Det löser förmodligen ingenting. Vi har alla olika erfarenheter och intryck av vad som är rätt och fel, förmodligen beror det på uppväxt och bakgrund. Travlig helg. Nu ska jag till havet och ta mig en promenad. Våren är här. ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Void!
Det som du skrev alldeles nyss är samma fejk som jag sett upprepa sig vid ett flertal tidigare händelser när den intellektuella eliten vill styra de mindre vetande med överförmynderi. Men säg till om det är så att du och ni andra vill att jag drar från forumet för den stunden kommer inte att inträffa när jag sätter mig i baksätet bakom en blind och döv chaufför. Den stunden kommer inte att komma när jag ställer upp att tiga om sjuka planer som satts i verket och som raserar samhällen mitt framför ögonen på miljoner medborgare. För jävligt att ens tänka tanken att de som har minst kunskap eller ingen koppling till de värst utsatta områden där kulturkrockarna är hårdast skall ha veto i frågan. Patetiskt och korkat! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sale: Hackar? Det är väl för fan en dialog om yttrandefrihet på forumet! Mycket viktig punkt om jag skall vara helt ärlig! Vaken är ett forum som utan sina besökare endast skulle bestå av fem moderatorer! Micro är upphovsman men forumet byggs upp av dess besökare och deras åsikter. Inte att förglömma är Maggots och andras enträgna arbete under att flera år marknadsföra Vaken.se på alla tänkbara sätt. Hackar? Snarare argumenterar! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag förstår vad ni menar Lightsaber och Void, MEN problemet är:
-Kompromissar man med sanningen så är risken stor att när du är färdig så har du inte mycket att diskutera längre, EFTER att "Robotradikalerna" har skällt och gormat efter cencur så kommer det knappt finnas nåt av värde kvar längre. Ett tydligt exempel på detta är Sverige demokraterna. Lyssnar man t.ex på deras radioprogram så är det precis som att lyssna på vilken sosse som helst. De har gjort allt för att kunna bli "accepterade" av mediaeliten men priset har vart oerhört högt. "Man kan inte gå med arschlet in i framtiden"
Posted on: 2007/3/10 18:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Void!
Det ligger absolut nåt i det du säger men saken är ju den att ALLT hänger ihop. Politik, ekonomi, samhälle, folkgruppernas ursprung osv osv.' Ska man få en förståelse för den situation världen befinner sig i och anskaffa sig en glimt av kunskapen om verkligheten så måste folk också få en möjlighet att förstå sambanden och på vilket sätt som "All is connected to All." Därför anser jag att all informatipn måste få en chans att se ljuset och då framför allt på en sida som kallar sig: Vaken. Vilka ska skriva och berätta om sakernas tillstånd OM inte de som har kunskaperna?
Posted on: 2007/3/10 19:06
Edited by bennybear on 2007/3/10 19:22:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
-Jag tycker det är en monolog om just detta ,Har du en lösning??? - Nu eller sen??
Posted on: 2007/3/10 19:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
hej då maggot, vi ses på andra sidan!
Posted on: 2007/3/10 20:28
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login