vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Emilush - insider

See User information
Var det nån mer som såg insider i torsdags? Det var några snutar som gnällde på en låttext av Emilush, och anmälde dom. Det var bland det löjligaste jag sett, de hade varit på en spelning, och någon i publiken hade bett att få höra snuthatarlåten haha, då hade poliserna blivit griniga, sen körde de med att det var förargelseväckande beteende mot publiken fast de ville höra låten!! Logik på hög nivå måste jag säga. Och det gick faktiskt så långt som till åtal!

Anyway, jag var bara tvungen att knåpa ihop en liten video med en av deras låtar, ingen chans mot oss:

http://www.youtube.com/watch?v=OHnN5k44xEA

www.emilush.com

Posted on: 2007/3/10 14:33

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Emilush - insider
seraphim skrev
Var det nån mer som såg insider i torsdags? Det var några snutar som gnällde på en låttext av Emilush, och anmälde dom. Det var bland det löjligaste jag sett, de hade varit på en spelning, och någon i publiken hade bett att få höra snuthatarlåten haha, då hade poliserna blivit griniga, sen körde de med att det var förargelseväckande beteende mot publiken fast de ville höra låten!! Logik på hög nivå måste jag säga. Och det gick faktiskt så långt som till åtal!

SVAR:Först av allt du tycker väl inte dom är bra på att rappa? Jag personligen tycker jag att 90% av all Svensk hip hop inkl nollan Emil som han heter på svenska suger .

Yttrandefriheten monterades ner sedan införandet av "hets mot folkgrupp" vilket är skrämmande.Det är tydligen något nytt att snutar räknas som en folkgrupp.
Jag såg inte insider men såg när" hobby blatten" Emilush medverkade i rapport för att tag sedan . Att det blev en sådan reaktion just mot hans låt kan man fråga sig då det länge funnits låtar mot polisen. det är patetiskt att se s.k wannabe gangsta rappare speciellt här i Sverige vräka sig i sina låtar då 9/10 inte äns är riktiga
gangsters . Jag kollade på hans hemsida och fick se nollan &hans hårda crew posera med bla baseball trä ,skjutvapen och spliffar kanske inte så konstigt att snuten har fåt upp ögonen för dessa hobby ganstaz.

.Jag hörde några låtar på hans sida där han med någon annan nolla rappar om att SD är rassar och "gör som KEN sa lägg en bomb i riksdagen osv"spränga riksdagen snacka om att spela eliten rakt i händerna.Jag hatar själv våra riksdags män&kvinnor men att spränga den gammla fina riksdags byggnaden i luften skulle så klart leda till Martial Law +polis stat direkt men det fattar väl inte dessa hjändöda vänster vridna nyttiga idioter. Låten ingen chans mot oss där dom rapar om hur dom hatar alla svenska lagar och inte rättar sig efter dom och att polisen skyller alla problem på invandringen osv .Den låten var så fruktansvärt kass så det är skrämmande Att folk som tycker om hip hop kan lyssna på sådana kassa rappare är för mig ett mysterium .Varför hade du bara bilder på sadist snutar från från Italien,Usa&Asien m.m inte från Sverige då låten handlade om snuten i Sverige framför allt Landskrona?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
SVAR:Först av allt du tycker väl inte dom är bra på att rappa? Jag personligen tycker jag att 90% av all Svensk hip hop inkl nollan Emil som han heter på svenska suger

Tycker att låtarna är rätt så sköna, och inget man ska ta på allvar överhuvudtaget, mer roliga än allvarliga.
Och visst, svensk hip hop överlag suger råttapa.

Quote:
Varför hade du bara bilder på sadist snutar från från Italien,Usa&Asien m.m inte från Sverige då låten handlade om snuten i Sverige framför allt Landskrona?

Snutvåld är snutvåld vart det än förekommer, och jag var väl medveten om att låten inte passade så jäkla bra till videoklippen.

Men som sagt, poliser som hoppar folk i huvudet och sparkar på liggande, poliser som i gäng spöar människor, som bara går fram till folk och drar till dem i huvudet med batongen etc är snutjävlar oavsett om det händer i Sverige eller USA osv.

Posted on: 2007/3/10 19:24

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Konstigt att ingen säger nåt om den här?:

Det är sjukt att va snut
det är sjukt att bli en sån
som försvarar dom övergöddas jävla lagar

I en cell och jag var full
och snutten har inget att göra
Dom hoppar på mej när jag gick där
och hoppades på en rolig kväll

Ockupation - 60 snutar slår på allt
vi var bara 10 när dom stormade in
5 man bar ambulansmännen ut
Fy fan för att bli snut

Det är sjukt att va snut...

Jag hatar snuta precis som jag hatar
dom övergöddas lagar
Dom är inte människor
dom är vapen mot oss
Skjut en snut!

Det är sjukt att va snut...

Med ett riktigt bra band som tyvärr inte finns längre.

Posted on: 2007/3/10 19:52
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
Det finns ett prejudikat ifrån HD som säger att man får kalla dem för "jävla horor" utan att man åker på skadeståndsansvar för smädelse, HD kom kanske fram till sitt enda vettiga beslut mest för att de kan inte se något fel i att kalla horor för horor eller spadar för spadar.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper