vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 10 »

Anonym
Re: Bomber i WTC: Nu vill jag ha raka svar av skeptikerna!
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Förstår att det gnager tungt om nätterna när era "konspirationsteorier" slaktas gång på gång med vedertagen vetenskap av någon som råkar vara kunnig inom området.

Haha ja precis, så är det!

Måste kännas tungt att fler och fler människor vänder ryggen åt din "konspirationsteori" dagligen. Jag fattar inte varför du låtsas att den officiella historien är ett bevisat faktum.

Och du har fortfarande inte slängt fram ett enda exempel på en annan skadad brinnande stålbyggnad som har kollapsat totalt. Istället för att komma med ursäkter hela tiden, fram med exemplen, om det finns några vill säga.

Eftersom jag inte fick något svar av någon förra gången.

Hur stora skador tror du att planen orsakade i WTC 1 och 2?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja Alex Jones har ju aldrig fel i sina "profetior"....

"There is a 90% chance we are gonna see bone-shattering mega-attacks in the United States, Canada, or England—or Israel...It could be both. In the next couple months...by mid-October....We're talking about the total end of America, total martial law...I am predicting you will have huge terrorist attacks in the Western world by, at the latest, late October.."
--Alex Jones, InfoWars, August 10, 2006

"There is going to be more.
This is only the kick-off."
--Alex Jones, Infowars, Sept. 13, 2001

"Within 2 years I'm predicting...that you're going to see a suitcase nuke in this country. You're probably going to see a release in a few years of something communicable. And I am predicting that you will see a lot of conventional bombings...in the next year or so."
--Alex Jones, Infowars (10/18/01)

"Suitcase nukes are a virtual certainty."
--Alex Jones, Infowars (5/16/02)

They're preparing for new terrorist attacks that are much larger.
Andthey're planning to bring in foreign armies."
--Alex Jones, Infowars, 7/11/02

"They're really setting us up for a smallpox attack...
It's not a question of if and when it's gonna happen."
--Alex Jones, Infowars, 9/26/02

Posted on: 2007/3/7 22:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:
Svar till dig och Fuckoff.

Håll i er men jag förstår varför Alex Jones var först med detta då de dels ligger i hans intresse att gräva fram så mycket som möjligt mot Bush regering i detta dels att han ser hot i hela samhället.

Att ett terrordåd hände gjorde att Alex Jones fick rätt men hade inget sådan hänt hade allt varit bortglömt idag.

Ales Jones har även haft fel t.ex. med det lilla planet som kraschade i oktober 2006 i New York som han hävdad gjorde det för att man skulle minnas 11 september och rösta på republikanerna.

Bushs regering är bara en del av problemet, det är inte bara riktat mot dom men ja han liksom många andra ogillar dagens politik som helhet för den är helt ohållbar... men det har inte något med varningen att göra... om det varit en regering han gillade som hade försökt genomföra liknande grejer hade han (hoppas jag iaf :p) också försökt varna folk...

Och nej Alex är ingen gud och han är överdriven ibland... jag tror inte att south park avsnittet är ett hot mot "thruth seekers" som han kallar sig och hela rörelsen. Dude, vi tar inte allt han säger som den absoluta sanningen vilket du antar konstant... jag gör det iaf inte...

Posted on: 2007/3/7 22:45
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Ja Alex Jones har ju aldrig fel i sina "profetior"....

"There is a 90% chance we are gonna see bone-shattering mega-attacks in the United States, Canada, or England—or Israel...It could be both. In the next couple months...by mid-October....We're talking about the total end of America, total martial law...I am predicting you will have huge terrorist attacks in the Western world by, at the latest, late October.."

"Within 2 years I'm predicting...that you're going to see a suitcase nuke in this country. You're probably going to see a release in a few years of something communicable. And I am predicting that you will see a lot of conventional bombings...in the next year or so."

Som jag sade nyss, han överdriver ibland och när han tror det ska ske något varnar han. Nog för han kör samma skräck terror som regeringar gör på det viset. Tror inte han tänker så iof...

Men till och med Zbigniew Brzezinski varnar för false flag attacker... glöm inte det... han är säkert din gud :p (ja jag överdriver och ber om ursäkt för det)

Posted on: 2007/3/7 22:49
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
I zinks och zpz2 trevliga värld så finns inte false flag terrorism, punkt slut, det existerar inte. Globalisterna skiter i hurvida de lämnar ett berg med bevis efter sig, deras press och media tar helt och bara zoomar in på folk som inte ens kan knyta skorna och påskinar att det är den etablerade uppfattningen. Grattis zink, du har trots allt ett "riktigt" jobb.

Edited by FuckOff on 2007/3/8 0:26:24

See User information
This is what the BBC describes as a "raging inferno," another example of how they concocted fallacies to smear 9/11 truth in their atrocious Conspiracy Files hit piece.

Resized Image

The Windsor Building in Madrid by comparison was a raging inferno and burned for over 24 hours yet did not collapse.

Resized Image

WTC7 The Smoking Gun of 9/11

http://video.google.com/videoplay?docid=-2179339594842383954&hl=en

Short film about the destruction of Building 7 of the World Trade Center complex on 9/11. Contains a clip from VARA's 'Zembla' with controlled demolition expert Danny Jowenko.

BBC's 9/11 Yellow Journalism Backfires

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 50307yellowjournalism.htm

Posted on: 2007/3/8 2:05
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information

Du glömde att skriva att han påstod att detta kunde inträffa såvida inte lyssnarna varnade sina kongressledamöter och alla andra, denna varning gick t.o.m på Foxnews.

Och vad hände senare under hösten? Anthrax attacker mot ledamöter som ifrågasatte Bush/regering.

Detta kommer nog antagligen att hända då det finns ett gäng såna väskbomber på vift i västvärlden, som knappast ägs av Al-CIAda.

Även detta är ett faktum, FN-trupper kommer att kallas in eller eventuellt alla sydamerikanska medborgarna som nu är inkallade i den amerikanska armen.

Posted on: 2007/3/8 2:21
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe wrote:
Konspiration

konspiration [-So´n] subst. ~en ~er
ORDLED: kon-spir-at-ion-en
• hemligt samarbete(AL-CIADA) Avanl. i illasinnat el. dunkelt syfte {SYN. komplott}: dömd att mista livet för ~ mot kungen ( Amerikanska befolkningen)
KONSTR.: (i) ~ (med ngn) (mot ngn), ~ (mellan ngra) (mot ngn)
HIST.: sedan ca 1585; till konspirera

Källa Nationalencyklopedin

Konspirera

konspire´ra verb ~de ~t
ORDLED: kon-spir-er-ar
SUBST.: konspirerande, konspirering; konspiration
• medverka i konspiration (Mossad/Al-CIADA): ~ mot samhället(Amerikanska befolkningen); ~ med nazisterna
KONSTR.: ~ (mot ngn el. ngt) (med ngn)
HIST.: sedan 1567; av lat. conspirare 'stämma överens; samverka; sammansvärja sig'; jfr inspirera, spirant

Komplott

komplott [-åt´] subst. ~en ~er
ORDLED: kom-plott-en
• hemligt samarbete i illasinnat syfte(Införa fascism) {SYN. konspiration, sammansvärjning}: mordkomplott; en ~ mot regeringen(Amerikanska befolkningen) avslöjades
KONSTR.: en ~ (mot ngn el. ngt)
HIST.: sedan 1655; av fra. complot med samma bet.; av ovisst urspr.

Sammansvärjning

samm`ansvärjning subst. ~en ~ar
ORDLED: samm-an--svärj-ning-en
• (hemlig) överenskommelse om att utföra viss (aggressiv) handling såsom attentat, statskupp (Införa fascism) e.d. {SYN. komplott, konspiration}: en ~ mot presidenten;(Amerikanska befolkningen) offer för en internationell ~
KONSTR.: en ~ (mellan ngra) (mot ngn el. ngt), en ~ (med ngn el. ngt) (mot ngn el. ngt)
HIST.: sedan yngre fornsvensk tid; fornsv. samansvärning

Eluesco <<- som du ser så beror det på vad man stoppar in för organisationer/grupperingar/hemliga sällskap under benämningarna.. Jag tog mig friheten att markera och klistra in några passande ord/benämningar..

Ser inte att "false-flag-operations" finns med under dessa konspirationer, det är ju lika mkt en sammansvärjning som allt annat, eller hur!?

"False flag operations are covert operations conducted by governments, corporations, or other organizations, which are designed to appear as if they are being carried out by other entities. The name is derived from the military concept of flying false colors; that is, flying the flag of a country other than one's own. False flag operations are not limited to war and counter-insurgency operations, and have been used in peace-time; for example, during Italy's strategy of tension."

http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

Ta denna klassiker :

Operation Gladio
"Gladio (Italian, from Latin gladius, the sword of the gladiators) is a code name denoting the clandestine NATO "stay-behind" operation in Italy after World War II, intended to counter a Warsaw Pact invasion of Western Europe. Although Gladio specifically refers to the Italian branch of the NATO stay-behind organisations, Operation Gladio is the code name for all stay-behind organisations"

"CIA founder Allen Dulles was one of the key people in instituting Operation Gladio, and most of Gladio’s operations were financed by the CIA."

"Coordinated by the North Atlantic Treaty Organization (NATO), {the secret armies} were run by the European military secret services in close cooperation with the US Central Intelligence Agency (CIA) and the British foreign secret service Secret Intelligence Service (SIS, also MI6)

"Trained together with US Green Berets and British Special Air Service (SAS), these clandestine NATO soldiers, armed with underground arms-caches, prepared against a potential Soviet invasion and occupation of Western Europe, as well as the coming to power of communist parties."

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio

Jo jag vet hur ni försöker trolla med ord och att ni brukar stoppa in lite egna ord i olika sammanhang, se kontrollerad rivning, thermit, laservapen, kärnvapen och allt ni hittar på, för att skapa er en egen historia. Idag så funkar inte det eftersom man måste komma med bevis eller iallafall vetenskapliga teorier som kan stämma överrens med en händelse.

Det var nån som sa här inne att man ska nonchalera hundar för att de skulle lära sig, så jag får väl göra samma sak mer er foliehattar.....fast jag tror det skulle gå mycket snabbare med en pudel

Posted on: 2007/3/8 3:41

See User information
Bäste Elsueco, du riktar din kritik mot uttalanden om "eventet" lite åt fel håll tycker jag, det är faktiskt så att inget eller mycket lita av vad som sägs eller skrivs i frågan kommer från den här delen av världen, det mesta är rapportering och vad som sägs här kommer från andra sidan pölen, så när du uttalar dig nedlåtande om vad som sagts i frågan så underkänner du egentligen de amerikanska källorna till den information som vi tillhandahåller här på vaken, inte oss som debatterar de uppgifter som når fram till oss.
Det betyder i stora drag att du riktar din kritik mot dom som hört rapportern, inte de som står för rapporteringen, hur ska man tolka det? jag ska bespara dig vad jag tycker om detta, du tycks ju ha andra problem att brottas med..........

Posted on: 2007/3/8 9:24
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Våra såkallade skeptiker/kritiker vi har haft här senaste halvåret är inget annat än desinformatörer!!!. Iaf 90% av dom. Jag har kollat runt på massor av olika ställen nu senaste tiden och där är exakt samma argument ord till ord ifrån så kallade "skeptiket"!!. "Dom" har inget att komma med förutom att försöka reta upp oss med ologik för att sedan skratta och säga (haha jaja när man inte kan argumentera så så blir okunniga arga). Vilket bara är en vidare provikation!. Alla som kan tänka själva kan inte komma fram till något annat än att den officiella konspirationsteorin stinker gammal get pung, och vi MÅSTE få fram en ny 911 utredning, eller bara skita i allt vad regeringar säger och börja en ny värld utan dom och "skeptikerna".

Skapa ett nytt samhälle där vi tillsammans kan leva och göra mer rätt än omöjligheterna som bjuds i det förkastade gammla!.

Regeringen behöver oss MER än dom försöker få oss att tro vi behöver dom!!!, och "skeptikerna är livrädda att deras struktur kommer rasa, vilket den kommer att göra!. Varför bor ingen av "skeptikerna" i Sverige, och det ser nästan ut som dom kör texten jag ser på flera ställen igenom ett översättningsprogram beroende på vilket land det skall postas i??, hmm

Regeringar lindar in oss i byrokrati och saker vi måste göra för att få våra "bidrag" till diverse!.

På ett sätt kan jag inte hålla mig att posta imot deras idiot inlägg för även om det är rena idiot inlägg så kan det för en första gångs utredare som vill kolla upp saker lätt användas som en anledning att rationalisera bort hela grejen och välja att tro på just ett av "deras" skitsnack, och på det sättet släppa hela ämnet och somna om i sin trygga illution!!. Det är dom så kallade "skeptikernas" ända syfte!. Jag personligen är 90% övertygad om det, och alla oäkta "skeptiker" gör sig delaktiga till folkmord och kommer att kommas ihåg som det i historien!!, för historien skriver vinnarna och det är VI!!!

Peace folks

Posted on: 2007/3/8 11:08
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

gaston wrote:
Att det slaktas konspirationsteorier det kan vi alla vara ense om, frågan är vilkas?

Suck... Vad vill du börja !?
Bläddra lite i forumet här så hittar du en del, ska hjälpa dig lite;

Vad hände med Thermite beviset som basunerades ut på första sidan ?

Bilder på stålbalkar som sprängts med Thermite ?

Gäller Judy Woods förklaring fortfarande ?

Är fjärrstyrning av planen med lasersikte forfarande en teori ?

m.m

Posted on: 2007/3/8 13:12
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
I zinks och zpz2 trevliga värld så finns inte false flag terrorism, punkt slut, det existerar inte. Globalisterna skiter i hurvida de lämnar ett berg med bevis efter sig, deras press och media tar helt och bara zoomar in på folk som inte ens kan knyta skorna och påskinar att det är den etablerade uppfattningen. Grattis zink, du har trots allt ett "riktigt" jobb.

I min värld så undersöker jag först allt som påstås från två håll. De som argumenterar för en sak och de som argumenterar emot en sak och sedan tar jag till mig det jag anser vara mest trovärdigt.

Inga av de alternativa teorierna har lyckat övertyga mig med tanke på den kunskap och de erfarenheter jag har.

Att man ens kommer på idén att ifrågasätta vad personer har jobbat med visar det är ett klart hot mot de alternativa teorierna att man har erfarenhet från olika jobb.

Var arbetslös och outbildad utan erfarenheter så underlättar det att ta till sig de alternativa teorierna måste slutsatsen bli.

Anonym
Quote:

Var arbetslös och outbildad utan erfarenheter så underlättar det att ta till sig de alternativa teorierna måste slutsatsen bli.

Där hör ni alla "vakna". Det är gruppen vi måste nå ut till för att få genomslagskraft. "arbetslösa", "outbildade", "folk utan erfarenheter".

Raymond McGovern born 1939, is a retired CIA officer turned political activist. McGovern was a Federal employee under seven U.S. presidents over 27 years and presented the morning intelligence briefings at the White House for many years.
Som säger att den 11 september 2001 var ett inside-job.

General Anatoly Kornukov
Commander in Chief of the Russian Air Force
"Generally it is impossible to carry out an act of terror on the scenario which was used in the USA yesterday… As soon as something like that happens here, I am reported about that right away and in a minute we are all up."

Utbildade och kunniga personer likt de ovan har bara gått och blivit galna...

THE TOP 40 REASONS TO DOUBT THE OFFICIAL STORY OF SEPTEMBER 11th, 2001
http://www.911truth.org/article.php?story=20041221155307646

Jag väntar fortfarande på att NIST ska palla att ta en public debate. Eller att någon ska ta på sig att debattaera för NIST:s räkning. Men där är det väldigt tyst.

See User information
Eluesco <--- Det är synd att du inte tar åt dig av den informationen jag skrev om Operation Gladio, men det är ju så här det fungerar för er när ni inte har några motsägande faktan om historiska händelser som Operation Gladio, då börjar ni linda in er i små spydiga attacker, ordtvister odyl.. Patetiskt!

Kommentera Operation Gladio ist, vad tror du att dom kallades som påstod att Operation Gladio på den tiden stöddes av NATO/Mossad/CIA?

Konspirationsteoretiker kanske? Vad säger historian om detta nu? Att det var NATO/Mossad/CIA som låg bakom denna terrorism, vad händer då med dom som var konspirationsteoretiker på den tiden, ska vi kalla dom för historiker/konspirationssynare?

Ser du hur logiken stämmer i dagens samhälle oxo, samma krafter bakom samma typ av terrorism och dom som synar bluffen blir stämplade som konspirationsteoretiker av samma krafter som genomfört terrorn.. ÄR detta såååå svårt att se? För att förstå framtiden så måste man se tillbaka i historian, för den riktiga sanningen om den har kommit fram nu.. USS Liberty, Oklahoma, Gleiwitz, Reichstag osv.....

Posted on: 2007/3/8 14:11
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Bara det faktum att Secret Service inte tog Jorge Boosch ut ur skolan han satt och läste barnbokshistorier om getter för små ungar när ett okänt antal flygplan har kapats och krashar i byggnader visar att Secret Service måste ha vetat att presidenten inte var ett mål.

De som skrev manuskriptet för 9/11 ville antagligen att den amerikanska boskapen skulle kunna titta på deras "ledare" när Al-CIAda gjorde lite "Pearl Harbour".

Hela 9/11 är en orgie av fällande bevis och gissa vad, globalisterna skiter fullständigt i det. De finns ändå alltid pajaser de kan övertyga om vad som helst.

De flesta 9/11 skeptiker sitter och klipper och klistar skit ifrån hemsidor som NORTHCOM har betalat för, och pissar ut dålig desinformation.

See User information
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

gaston wrote:
Att det slaktas konspirationsteorier det kan vi alla vara ense om, frågan är vilkas?

m.m

Vad hände gaston, blev det inte roligt att svara på ovanstående ?
Eller är du en av alla som förvsinner så fort argumenten tryter ?

Posted on: 2007/3/12 12:26
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

gaston wrote:

m.m

Vad hände gaston, blev det inte roligt att svara på ovanstående ?
Eller är du en av alla som förvsinner så fort argumenten tryter ?
Jag skulle kunna svara på ett sätt som inte sidan i sig skulle uppskatta men nöjer mig att svara att det återstår att se...anledningen är att jag är mindre säker på all sk fakta som sluppit ur hästen mun än vad du är, antar jag, så vi får se vart det tar vägen..eller hur? bättre att söka sanning än sägas besitta den.....

Posted on: 2007/3/12 12:38

See User information
Quote:

gaston wrote:
Jag skulle kunna svara på ett sätt som inte sidan i sig skulle uppskatta men nöjer mig att svara att det återstår att se...anledningen är att jag är mindre säker på all sk fakta som sluppit ur hästen mun än vad du är, antar jag, så vi får se vart det tar vägen..eller hur? bättre att söka sanning än sägas besitta den.....

Nej, det återstår inte att se !!!
"Thermite är bevisat", "Judy Woods förklarar"
Teorierna är slaktade så långt ner man kan komma.

Posted on: 2007/3/12 12:52

See User information
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

gaston wrote:

Nej, det återstår inte att se !!!
"Thermite är bevisat", "Judy Woods förklarar"
Teorierna är slaktade så långt ner man kan komma.
Då tycker jag att du ska förklara detta för hela 911 rörelsen på andra sidan atlanten så att dom inte lägger ner onödigt arbete, det skulle vara en fröjd att följa dig på detta uppdrag......

Posted on: 2007/3/12 13:00

See User information
Nej, jag diskuterar här och nu med dig och förklarar för dig hur "era" teorier blir slaktade en efter en och gav dig flera exempel.
Kan du inte själv argumentera så slutar vi här !

Posted on: 2007/3/12 13:26

See User information
Quote:

verkligen wrote:
Nej, jag diskuterar här och nu med dig och förklarar för dig hur "era" teorier blir slaktade en efter en och gav dig flera exempel.
Kan du inte själv argumentera så slutar vi här !
Det du betraktar som "era" teorier har ju egentligen sitt ursprung på andra sidan atlanten och så vitt jag vet så kommer ingen sammanhållen teori här ifrån, av begripliga skäl.
Personligen ställer jag mer tilltro till vad som kommer fram i landet där det hände, än lyss till någon här hemma som plockar en massa ur egen ficka......också avbegripliga skäl.

Posted on: 2007/3/12 13:42

See User information
Quote:

gaston wrote:
Det du betraktar som "era" teorier har ju egentligen sitt ursprung på andra sidan atlanten och så vitt jag vet så kommer ingen sammanhållen teori här ifrån, av begripliga skäl..

Det är slaktade teorier vi pratar om. Generellt sett är det så att ryggdunkarna haglar så fort någon här hittar något nytt "bevis", Thermite är ett lysande exempel, Judy Wood ett annat.

Att ni inte har en sammanhållen teori säger vädligt mycket, att ni aldrig kritiserar en konspirationsteori säger allt !

Quote:

Personligen ställer jag mer tilltro till vad som kommer fram i landet där det hände, än lyss till någon här hemma som plockar en massa ur egen ficka......också avbegripliga skäl.

Ja, egna analyser kan vara jobbigt...
För din information så kan jag berätta ett det mesta som kommer fram i landet som det hände inte stöder din eventuella teori.

"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep-seated need to believe." - Carl Sagan

Posted on: 2007/3/12 15:07

Anonym
Jaså, det är helt plötsligt vi som inte kritiserar den offentliga konspirationsteorin och det är vi som religiöst tror på en fabel?

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Jaså, det är helt plötsligt vi som inte kritiserar den offentliga konspirationsteorin och det är vi som religiöst tror på en fabel?

När kritiserade du någon av alla konspirationeteorier som finns här på Vaken.se ?
När kritiserade NÅGON någon av alla konspirationeteorier som finns här på Vaken.se ?

Jag tolkar det som ni är ganska överens över era teorier då ni inte sparar på kritiken mot ALLT som kommer från officiellt håll.

Posted on: 2007/3/12 15:50

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 10 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper