vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: Zinken och alla andra rabiata skeptiker

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Sale, exakt vad kacklar du om?
Jag menar att zink som jobbat överallt uppträder som om han är en mini påve nu oxo

-Det var inte till dig,han vet vad jag menar

Posted on: 2007/3/10 21:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:

Så rasordningen WTC 2 och 1 stämmer med hur planen skadade byggnaderna.

När det gäller sprängteorierna så har ännu ingen kunnat förklara rasordning utan hittills har man bara irriterat sig på att jag tagit upp det. Men om du nu tycker det är en enkel match så kör.

Varför blev rasordningen WTC 2, 1 och 7?

Zink, du och jag hade en kort disskusion om rasordningen för ett par månader sedan. Jag ställde en tuff fråga och du vägrade svara. Istället har du varit tyst om det här med rasordningen, men nu tagit upp det IGEN ! Det här visar bara hur stökigt du har det i ditt huvud.

Kollapsordningen är ett problem enbart i ditt huvud, och tydligen ett åtekommande problem.

Varför skulle man inte ha kunnat demolera byggnaderna i den ordning som de föll?

Posted on: 2007/3/10 22:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

Icehorn wrote:
Sorry, tog lite tid innan jag kunde svara här

Zink,

Jag ser att du forfarande inte kan ta till dig det jag försöker säga. Du bevisar ju min poäng för varje inlägg du gör. Även om det skulle bevisas bortom allt tvivel att Osama satte 19 kapare att utföra dåden så förklarar det inte vår militära våldtäkt på mellanöstern, ökad skrämselpropaganda i våra medier, mörkning, förräderi och lögner. Det förklarar inte varför Bush plötsligt tappar intresset för Osama och numera verkar ha tappat intresset för Al-Qaeda som helhet. Iran har nu tagit över efter både Saddam och Osama som det stora hotet mot världen medan länder som Nordkorea arrogant kan provocera USA med både hot och provskjutningar.

Det som hänt efter 11 september 2001 anser jag med flera andra bedömare är USA: s hämnd för 11 september attentaten.

Hur vet du att Bush har tappar intresset för Osama bin Laden? De är inte säkra på att han lever. Och när det gäller al-Qaida hör du och andra aldrig på nyheter? Jag här nästan dagligen att de jagar al-Qaida medlemmar i Irak.

Isåfall bedömer jag att hämnden tas ut på hela världen idag. Det som började som ett angrepp på Afganistan vidareutvecklade sig till ett angrepp på Irak och nu står de på dörrtröskeln till Iran. Och efter det ? Har du någon aning om vad denna hämnd kostat i människoliv ?

Dessutom var väl den officella förklaringen till angreppet på Afganistan att talibanerna hyste Osama som gäst där. Erbjudandet om utlämning förkastades av Vita Huset.

Jag syftar inte på mainstream medias tröttsamma malande om Al-Qaeda i irak och hur de efter Saddams fall verkade blomma upp överallt i landet. Om Bush personligen uttalar sitt ointresse för Osama så måste jag ju få ställa frågan varför.

Quote:

Quote:

Du maler på om "de alternativa teorierna" eftersom du så gärna vill hålla diskussionen på en nivå där vi kan diskutera om Bush visste eller inte visste när han satt i skolan den morgonen. Jag kan din taktik, du VILL ha alternativa teorier serverade som du kan sätta tänderna i. Vad jag inte förstår är vad du vill ha ut av det ? Vad är ditt mål ?

Se om de alternativa teorierna är sanningen som de som gjort dem påstår då de flesta med lite kunskap går att de se att de inte stämmer.

Då har vi alltså klargjort att det rör sig om de alternativa teorierna. Är du lika hängiven vad gäller granskning och analys av bekräftade konspirationer, uttalanden, artiklar och sådant som händer framför ögonen på dig själv ?

Quote:

Det finns en debatt på andra forum om vi överhuvudtaget ska bry oss om dem på detta forum eller inte en del tycker att ”tokarna” (deras ord) kan vara för sig själva med andra anser att vi ska kritisera detta för att det finns.

En mycket arrogant hållning.

Vad är det för andra forum du talar om ? Vill du ge mig adressen ? Om de kallar oss för tokar så säger det mer om dom själva än om oss. Vi kan ju inte rå för att tidigare hemligstämplat material numera visar myndigheternas tidigare bedrifter. Inte kan ni väl heller belasta oss för att Rockefeller öppet skriver om vad han vill med världen. Tyranner har under hela vår historia försökt att ta över så mycket av världen som möjligt men ständigt besegrats. Jag är dock övertygad om att vi med rätt medel kan se vår tids stora tyrann gå samma öde till mötes. Denna gång måste vi se till att han lyckas dra sina sponsorer och herrar med sig ned till helvetet så att världen kan börja läkas igen.

Låter detta bekant ? Kan bero på att vi redan haft en Hitler i världen och flera före honom.

Låt dina vänner ge sig till känna och låt dom berätta på vilket sätt vi hotar deras verklighet. Om vi nu är sådana foliehattar, vad är problemet ?

Quote:

Quote:

Fakta:
- Det är inte våra teorier som klubbas igenom i form av antiterrorlagar utan folkligt stöd.
- Det är inte vårt folk som vill lyssna på dina konversationer med vänner, kolleger och din läkare.
- Det är inte vi som vill kartlägga din internetanvändning.
- Det är inte vi som förespråkar att injicera ett RFID-chips i dig och dina barn för rikets säkerhet.
- Det är inte vi som ljuger och förhalar för att driva vår nation i krig med andra.
- Det är inte vi som förlöjligar och hotar vittnen vars information ifrågasätter delar av officiella förklaringar.
- Det är inte vi som sade: "Jag vet inte var Bin Laden finns och jag bryr mig inte. Han är inte vår prioritet."
- Det är inte vi som 6 månader innan sade: "Vår viktigaste uppgift är att hitta Bin Laden. Han är vår första prioritet."
- Det är inte vi som förråder och förstör livet för CIA-agenter vars anhöriga kritiserar Irakkriget.

Håller helt med då inte heller jag är ansvarig för något i den listan. Däremot finns inte allt i den.

Ändå vill man från skeptikers håll, med nästan religös fanati bestrida vår rätt att ifrågasätta punkterna. Samtidigt undviker ni konsekvensen av varje punkt som om vår reaktion är viktigare att kritisera. Hur har ni resonerat när ni kritiserar en orolig medborgare som inte vill behandlas som märkt boskap av staten ?

Quote:

Vem injicerar ett RFID-chips i dig och dina barn för rikets säkerhet?

Ingen, just nu. Jag skulle inte heller rekommendera att någon försöker. Jag skrev dessutom "förespråkar".

Quote:

Jag kollar alla dess myter runt RFID med en kollega som sysslar mycket med dessa tekniker och det mesta är oriktigt eller grov överdrivet om denna teknik av dem som är misstänksamma mot den.

Och vapenindustrin säger säkert detsamma om sin teknik. Men oavsett vilket så har du alltså från en, för mig okänd kollega på ett företag som för mig är okänt fått bekräftat att min oro är obefogad. Du och din kollega kan alltså bedöma om mitt privatliv berörs negativt av att bära en digital signatur i kroppen som vi gör med hundarna idag. Ge dig, alltså. Snart säger du väl att försöken som gjorts är en myt. Har några diskussioner förts på parlamentarisk nivå angående behovet och konsekvenserna av den injicerbara delen av RFID-tekniken ? Om inte, håller du med om att en sådan är på tiden nu ?

Quote:

Quote:

Jag begränsar mig för enkelhetens skull till några av mina frågor om 9/11.

Då du frågar andra och inte mig så har jag bara gjort några kommentarer till dina frågor där jag har avvikande uppfattning och känner till ämnet.

Helt ok.

Quote:

Quote:

Frågor till Vita Huset:
- Varför uppmärksammade inte Secret Service hotet mot presidenten ?
- Varför följdes inte standardproceduren att snabbt få honom i säkerhet ?
- Hur förklarar ni för de anhöriga att ni inte bryr er om att hitta den ansvarige för massmorden 9/11 ?
- Varför stoppade ni FBIs kartläggning av Bin Laden-familjen ?
- Varför fick FBI inte förhöra familjen innan de flögs ut ur landet ?
- Varför förhalades inrättandet av en oberoende utredning i över ett år ?
- Varför fick utredningen minimalt med ekonomiskt stöd jämfört med andra utredningar ?
- Varför regeringen inte frivilligt igång en utredning direkt ?
- Varför avslog man talibanernas erbjudande om ett utlämnande av Osama mot bevis för hans inblandning ?

Att FBI stoppade kartläggningen av bin Laden visar t.o.m. Alex Jones att de inte var så. Bush påstods ge en W199I order men i hans bok stå det ” Case ID-199-Eye”. Det var alltså en FBI fall som hade det numret.

OK, så någon fick beteckningen om bakfoten. Men vart vill du komma med det här ? Jag talar det som jag åtminstone känner till som Case ID-199-Eye WF213589, FBIs utredning om organisationen World Association of Muslim Youth, Abdullah Bin Laden och eventuella kopplingar till terrorverksamhet. WAMY låg heller inte långt från en byggnad där fyra av kaparna ska ha bott kort innan dåden. Denna utredning höll tydligen på att föra in FBI på ett spår som pekade på eventuell finansiering från Saudiarabiskt håll.

Att undersöka amerikanska kopplingar till Saudiarabien verkar aldrig sitta väl med familjen Bush. Har jag fel ? Om FBI inte stoppades från att undersöka fallet, var kan jag då hitta information om resultatet. Sökning på www.fbi.gov har inte gett mig särskilt goda resultat men du har kanske något matnyttigt.
Quote:

FBI förhörde 22 av de 26 personer som flög tillsammans med bin Laden familjen ut ur USA den 20:e september 2001.

Nej, nej..jag undrade varför de inte fick -förhöra- familjen innan de flögs ut ? Du förstår, en kort intervju av var och en samma dag de lämnar landet kan inte ha gett FBI en bra grund att stå på. Isåfall borde varenda förhör vara klart nu och Gitmo skulle vara tomt på folk.

http://www.nationalreview.com/york/york091102.asp

Quote:

När det gäller bin Laden så har en i vår bekantskapskrets bott hos bin Laden familjen när han var ung och redan i sin ungdom var Osama en egensinnig person.

Du råkar inte heta Bush i efternamn ? Skojar bara. Om din bekant har någon information om Osama som kan binda honom till 9/11 så kan vi återkomma till den här punkten. Glöm inte att då vill jag också se något som styrker ditt påstående om din bekant. På vilket sätt var han egensinnig, och hur var resten av familjen ?
Quote:

Stämmer verkligen de där om talibanerna då de verkar fira Osamas 50-årsdag:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=626967

Enligt BBC News den 30 september 2001, lades erbjudandet om utlämning fram av talibanernas ambassadör i Pakistan.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/1571689.stm

Vissa andra medier verkade dock ha tonat ner talibanernas samarbetsvilja men då borde de ju konfrontera artikeln ovan. Det är tydligen inte heller första gången de erbjudit att lämna ut honom.

Jag tar väl tillfället i akt att gratulera herr Bin Laden på sin 50-årsdag. Inte klokt vad tiden flyger iväg.
Quote:

Quote:

Frågor till Pentagon & NORAD
- Varför följdes inte standardproceduren att snabbt hitta och hantera de saknade planen med hjälp av jaktplan ?
- Varför är merparten av kameramaterialet från och runt Pentagon hemligstämplat ?
- Vad hände med pengarna Rumsfeld rapporterade som saknade den 10:e september ?
- Av vem och på vilka grunder togs beslutet att låta en vicepresident och icke-militär leda NORAD ?
- I vilket syfte omplacerades trupper runt Afganistan innan den 11:e ?

Att inte någon standardproceduren att snabbt hitta och hantera de saknade planen med hjälp av jaktplan är en myt. Varifrån har du hämtat den uppgiften?

Min källa:
http://web.archive.org/web/2002101720 ... News/homefront020813.html

Menar du att standardproceduren är en myt eller är det en myt att standardproceduren inte tillämpades ? Sedan vet jag inte om skillnaden i antal kontroller före och efter 9/11 endast beror på förbättrat samarbete mellan FAA och NORAD eller om andra faktorer spelar in. Det förklarar ialla fall inte den märkliga hanteringen just den dagen.

Quote:

Att de mesta runt Pentagon är hemligstämplat är väl inte ett dugg konstigt eller vad tycker du?

Som militär kontorsbyggnad utgår jag från att säkerheten är hög innanför grindarna (eller bommarna). Utanför Pentagon passerar dock tusentals människor varje dag och jag kan inte se vad som skulle vara hemligt på utsidan. Frågan kvarstår. Varför släpper man t.ex inte filmen från Sheraton hotel ? En intressant fråga är också varför minst 84 filmer beslagstogs i första hand. I vilket syfte har dom använts ? Vad skulle de berätta ?
Quote:

Vem som leder NORAD har bara någon betydelse om man tror att Bush & Co låg bakom 911 vilket det saknas några solida bevis för.

Detta har stor betydelse om man ser till hur försvaret sköttes den dagen. Om Cheney vid något tillfälle tog över rodret måste man fråga sig vilken kapacitet och erfarenhet han hade för uppgiften. Detta borde knytas till frågan om vilken order Cheney hade gett och som fortfarande gällde när flight 77 närmade sig Pentagon.

Quote:

Quote:

Frågor till CIA
- Varför förhindrades FBI att fullfölja sin utredning om Mohammed Atta och Brooklyncellen ?
- Hur ställer ni er till BBCs rapportering om kapare som påstås vara vid liv ?

FBI hindrades inte att undersöka Mohammed Atta. Han och de andra gjorde inte något olagligt så FBI kunde inte göra så mycket.

FBI hindrades i det att de inte fick någon information för att kunna ingripa. Från Curt Weldons exponering av "Able Danger" får vi veta att man minst ett år innan angreppen, identifierade Mohammed Atta och tre andra som medlemmar av Al-Qaeda. När Pentagons egna advokater går emellan och gula lappar klistras på bilderna av Atta & co verkar det ha varit av största vikt att dessa personer inte skulle röras. Inte ens övervakas av FBI.

Quote:

BBC har erkänt att de hade fel om kaparen men den felaktiga uppgiften från BBC har bitit sig fast i konspirationsteorierna.

Ser mer ut som att de slätar över med en liten justering i originalartikeln. Annars ser jag ingen bekräftelse på att identiteterna har bevisats bortom allt tvivel. Som sagt..det finns ju säkert många med de namnen. Det rörde sig förresten om fler än en.

Quote:

Quote:

Frågor till 9/11 Commission (flera av de övriga frågorna borde ha ställts av dessa personer)
- Vem varnade San Fransiscos borgmästare att inte flyga den 11:e ?
- Vem kontaktade Odigo och förutspådde angreppen bara timmar innan de skedde ? Vad kom FBI fram till ?
- Vem investerade onormalt mycket i säljoptioner hos AA, UA och Boeing dagarna innan ?
- Varför ignorerades William Rodriguez vittnesmål om explosioner på källarplan ?
- Varför utfrågades Cheney och Bush i varandras sällskap, bakom stängda dörrar och utan att vara under ed ?

San Fransiscos borgmästare varnades inte alls. Detta är en myt.

Var har du läst att det är en myt ? Debunkersidor ? Som jag ser det går meningarna isär men det borde gå att få svart på vitt hur det låg till. Till dess låter jag väl frågan bero.

Quote:

Odigo förutspådde inte angreppen utan gav bara en allmän varning utan att specificera WTC.
Källa i detta svar då jag inte är så insatt i denna fråga:
http://www.atnewyork.com/news/article.php/8471_893851

Men fallet rör meddelandet till de två medarbetarna på Odigo. När FBI kopplats in på fallet ville företaget inte uttala sig om meddelandets innehåll av utredningskäl. Nu har det gått några år så hur löd meddelandet och vem skickade det ? Eller pågår utredningen fortfarande ?

Quote:

Det var inget onormalt i aktiehandeln hos AA, UA och Boeing dagarna innan då dessa flygbolag gick dåligt.

Och investeringen i just American Airlines uppgick till hur många ggr genomsnittet ? Vem tog ut den här vinsten ? Vad kom egentligen SEC och justitiedepartementet fram till ?

Quote:

Varför William Rodriguez vittnesmål ignorerades vet jag inte men jag undrar varför han var ensam att höra och påverkas denna kraftiga explosion då de fanns flera andra personer i byggnaden som borde ha hört den och även påverkas av en så kraftig explosion.

Vem har påstått att han var ensam om att höra och känna explosioner ?

En kollega till honom vid namn Felipe David missade definitivt inte dessa. Men Rodriguez berättelse talar bäst på egen hand.
http://www.theconservativevoice.com/articles/article.html?id=7762

Det fanns dessutom fler personer som bevittnade explosioner på nära håll.

Quote:

Alla vittnesmål om explosioner där inte någon har sett något sprängämne måste tas med en nypa salt då inga analytiska bevis på sprängämnen har hittats.

Allt som sagts av endera sidan kan tas med en nypa salt. Men Rodriguez var nationell hjälte fram tills han berättade om explosionerna. Hans vittnesmål blev inte ens en fotnot i rapporten, men de var inte i källaren..och inte vi. Men Rodriguez och hans kollegor var där.

Quote:

Quote:

Dessa är alla RELEVANTA frågor som KAN besvaras av de berörda parterna. Inget kan ursäkta att dessa frågor inte får sina svar och då har jag ändå inte frågat FBI, FAA och FEMA ännu. Likaså berör jag bara 9/11 för stunden men har minst lika många frågor om övriga ämnen som afganistankriget, irakkriget, patriot act, oklahomabomben, wtc 1993 etc etc etc.

Skicka då alla de frågor du anser var relevanta till dem du frågar. Jag har skicka frågor till Steve E Jones (fått svar men inte om det jag frågade om) och Leo Zagami (väntar fortfarande på svar. Frågan skickad 2007-02-04). .

Jag skickar ständigt frågor och information till allt från medier, myndigheter och företag. Svaren blir oftast förutsägbara...om och när man väl får dom.

Quote:

Quote:

Nu frågar jag alla skeptiker, bestrider ni faktan längst upp och relevansen hos de frågor som följer ? Om svaret är ja, vill jag jättegärna se en förklaring som övertygar mig.

Jag konstaterar så här i slutet att när man kontrollerar dina frågor så ser man att flera av argumenten till dem inte visar sig se ut som frågan anger utan bakgrunden till frågorna är hopsatt för de likar den teori man framför och inte för att de är direkta bevis bakom.

T.ex. att Odigo varning kom och övertolkades till att gälla WTC. (varning som varning likhet)[/quote]

[/quote]

Jag har mig veterligen inte satt några argument bakom frågorna. Några bevis presenteras heller inte genom mina frågor, men jag kanske missförstår hur du menar. De är ganska rakt på sak och bygger inte på att jag först ger min alternativa teori.

Spelar ingen roll hur varningen tolkas av andra. Vi borde få veta hur meddelandet löd och gärna vem som skickade det. Det borde ju t.ex ha varit av stort intresse för kommissionen att alla spår av förhandskännedom har kontrollerats.

Posted on: 2007/3/11 8:47

See User information
Quote:

zink wrote:

Jag förstår definitivt varför du inte vet varför WTC 2 föll före WTC 1 då man måste känna till konstruktionen av WTC 1 och 2. Planet som kraschade i WTC 2 slog sönder mer av de yttre bärande väggarna och kraschade dessutom längre ned så den övre delen tryckte på mer än i WTC 1. När väl WTC 2 raset startar så tippar den övre delen av mot den del av WTC 2 där planet slog sönder mest.

När det gäller sprängteorierna så har ännu ingen kunnat förklara rasordning utan hittills har man bara irriterat sig på att jag tagit upp det. Men om du nu tycker det är en enkel match så kör.

Du förstår förmodligen inte så mycket som du tror.
I min kommentar så syftade jag på tidsintervallet emellan kollision och ras. Din grundtanke framgick ej. Jag ansåg att den officiella "weakened by fire"-tesen kräver tid då det även i optimala förhållanden i smältungar behövs tid för metall att smälta, dessutom är rutnätet av yttre balkar/inre kärna ett problem för sk "hotspots".

Du kanske menar att tidsintervall i förhållande till karaktär av skada är oviktigt eller var beviset i sig mina bristande teoretiska kunskaper? (Vilket du ärligt inte heller kan veta säkert) Dessa kunskaper och kompatibel skolning har flera andra förespråkare av den teori jag delar. Jag är kanske ingen expert som dig gällande konstruktionen hos WTC 1 och 2, men jag är tillräckligt insatt för att förstå några enkla saker med konstruktionsplanen. De yttre väggarna är ett nät av grova balkar, själva stabiliteten i ett sådant påverkas minimalt av enstaka hål. Så om det är bärande väggar som du säger så fanns det kvar tillräckligt med byggnad i bärande syfte då vikt omfördelas i den typen av byggnadsdesign. Dessutom innebär detta nät att värme fördelas, och att värma upp mindre områden kraftigt blir svårt. Jetbränslet satte visserligen eld på husen, men det brann inte länge nog.
Även om huset designats för att klara en/flera kollisioner med en mindre flygplanstyp så lär marginalerna till kollaps vara betydligt större än skillnaden är i de inblandade flygplanstyperna.

Gällande det du sa att övre delen tippar mot ingångshål så innebär det att gravitationen fortf. fungerar. Denna tippning innebär likaså då att byggnaden lutar fr o med något våningsplan, vilket då ej bör resultera i en lodrät kollaps. All massa som återstår under våningarna i rörelse utgör ett motstånd, rastider och husfragmentering går inte ihop. Förloppet kan enbart förklaras med mekanisk påverkan som neutraliserar den uppåtriktade kraften från underliggande våningar. Explosion(er) förklarar dessutom mekaniskt varför stålbalkar/bråte tagit sig såpass långt bort ifrån huset. Det stackars WTC7 är det hus längst ifrån tvillingtornen i WTC-komplexet och blev tydligen skadat nog för kollaps. Förklaras själva rasmekaniken av WTC 1 och 2 mer detaljerat än "global collapse ensued" av någon officiell källa?

Jag noterade att sprängteorierna redan bemötts åt mig, men för att inte undfly ett eget svar, vad jag menar med en enkel match är;

*kolla på klockan, trycka på röd knapp, kolla på klockan, trycka på vit knapp, kolla på klockan, trycka på blå knapp.*

Jag betvivlar att det går att förklara så att du förstår vad vi sk konspiratörer egentligen menar om du tagit del utav de mängder av hårda fakta som finns och ännu tycker att allt verkar i sin ordning.

Quote:

zink wrote:

Du anser alltså att kritik det är inget som du vill befatta dig med utan vill i fred forma en sanning som sedan höjs upp till en religiös sådan då den inte får kritiseras.

Jag anser att kritik är PRECIS det jag befattar mig med, kritik mot DIG, kritik mot död och lidande och därmed kritik mot vissa världsledares planer. Jag kritiserar för att förbättra. Denna förbättring haltas grovt utav att behöva sitta som nu och älta pinsamma faktafel från vardera sida eller reda ut missförstånd via "brevväxling". Jag tror inte de flesta är här för att vinna debatter, utan främst för att knyta ihop röda små trådar och bilda sig en världsuppfattning genom de nätverk som internet möjligör. Försök även inse att det finns människor som oroar sig för djupare och större frågor än vem som blev utröstad eller om rätt låt vann.

En gång var jag var så --><-- nära att skicka ett privat "tack-pm" till dig för att du är här och argumenterar med alla, men jag är glad att jag ångrade mig gällande det då jag sedan en tid följt ditt beteende här på forumet... Så, istället för att försöka övertyga totalt bombsäkra och misstänkt aggressiva skeptiker, tycker jag att de som inte längre tvivlar på vilken sida de står, ska prioritera intern sammanställning för att stärka grunden vi alla står på.

Man kan inte "forma" en sanning, en sanning ÄR och sedan påverkas den ej, bara används för att påverka. Tur att du inte heller glömde det obligatoriska påhoppet då jag tillskrivs vara en religös fanatiker.

Quote:

zink wrote:

Teorier, fakta och sanningar som formas utan kritik blir till slut religioner. Jag ser egentligen inte större fel i det om man erkänner att man bildar en religion och inte håller på med fakta och sanningar som man anser är vetenskapligt bevisbara.

Så då anammar man NIST-rapportens verklighetsvision utan att uppmärksamma vad den beskriver och innehåller, som kanske inte du, men stora delar av världen gör. Sedan så "vet" man med stark (som du) övertygelse att "Usama Bin Laden" genom 19 ondskans hantlangare attackerade USA pga en ideologisk övertygelse, och detta resulterade i att 2 stålförstärkta hus kollapsade, pga flygplanskrasher. Dessa terrorister sades vara mestadels Saudiaraber, och då är det fullt vetenskapligt att börja rensa ut Afghanistan och Irak med våld i förebyggande syfte. Här kan jag fortsätta argumentera i minst en timme, men som jag sade innan så är min tid för dig begränsad tyvärr.

När samtliga "icke-intresserade" av detta ämne tillfrågas gällande sin kännedom om WTC 7 och att det huset också föll samma dag så vet inget det, vem verkar vara lurad? Jag har verkligen inget egenintresse utav att vara ovetande, och tack vare detta känner jag till att 3 hus föll, dessa föll ovanligt snabbt, husen skulle klara flygplanskollisioner, det var första gången någonsin sådant hände, allting övades liksom i england i realtid av olika instanser, etc etc... Vad jag inte vet är t ex, vad som brann i flera veckor, varför filmer beslagtas och döljs, varför ska krig och förödelse samt indragna rättigheter förhindra att några personer med vassa föremål kapar ett par flygplan igen?.. Jag vill väcka gnistan hos folk att tänka till med fakta på bordet och DU zink, är ett störande moment med okänd agenda då vi alla redan vet att den officiella versionen inte stöder vår. Den tid/energi som du kräver behövs mycket bättre på andra ställen. Tack och hej, förvänta mig inte att jag argumenterar vidare mot dig zink, men jag kommer följa debatten med andra oavsett, så jag håller ett öga på dig.

*edit* .. etc.. heheh.. *edit*

Posted on: 2007/3/12 4:46

Edited by sWiFt on 2007/3/12 5:10:05

Anonym
Till Icehorn

Då de blir så långa inlägg att svara på alla frågor fram och tillbaka så tar jag en sak och visar på hur olika vi tolkar exakt samma uppgifter.

Du säger att ”Enligt BBC News den 30 september 2001, lades erbjudandet om utlämning fram av talibanernas ambassadör i Pakistan”

När jag läser denna artikel kommer jag fram till följande.

USA kräver att talibanerna ska lämna ut bin Laden.

Ambassadören i Pakistan vill att USA ska komma med några bevis på att bin Ladens skuld och då ska de ta upp förhandlingarna och det kan eventuellt ändra på saker och ting.

Citatat ”Mullah Zaeef said the Taleban want to see proof of Bin Laden's guilt”, “If they present evidence, we will respect their negotiations and that might change things”.

Att talibanerna erbjudit att lämna ut bin Laden finner jag inte att de har gjort enligt BBC artikeln.

Det är sådana här situationer som hela tiden dyker upp där de som stödjer värderingar som finns på detta forum och vi kritiker kommer fram till helt olika slutsatser trots vi använder exakt samma information.

Vad har du för förklaring till detta?

Anonym
Quote:

Det är sådana här situationer som hela tiden dyker upp där de som stödjer värderingar som finns på detta forum och vi kritiker kommer fram till helt olika slutsatser trots vi använder exakt samma information.

Att du är sjuk i sopproten?

See User information
Ja du, Zink. Det handlar ju helt och hållet om hur man vill tolka något. Om problemet var att de inte sade ordagrant "vi erbjuder en utlämning" så låt gå för det. Jag tolkar fortfarande hans ord som ett erbjudande, så vi säger väl att de erbjöd en chans för USA att få Osama utlämnad utan blodspillan.

Men istället för att gå ner dig i ett träsk av millimeterexakta tolkningar ord-för-ord (en taktik som knappast slår undan benen på mig) så borde du se på frågan en gång till.

Varför avslog man talibanernas erbjudande om ett utlämnande av Osama mot bevis för hans inblandning ?

"erbjudande om ett utlämnande" är min egen kategorisering av frågan men om du verkligen intresserar dig för problemet i sin helhet så fundera lite på frågan istället. Det är inte en gång som USA försatt sin chans att kunna ta fast Osama utan en av många. Så fort man kommer i närheten verkar denne världens mest jagade man komma undan på de mest absurda sätt. Sudan 1996, Talibanernas erbjudande och Tora Bora är bara några exempel.

Försök förstå att jag skrapar på ytan för att hålla en lagom storlek på inlägget. Ska jag behöva ta fram det tunga artilleriet, så att säga ?

Frågan kvarstår - Varför välja krig framför en chans till utlämning genom enkla bevis ? Hade talibanerna inte samarbetat kunde man angripa ändå.

Gillar förresten idén med att köra en enstaka fråga. Då kan vi kanske få lite klarhet i det hela.

Till admin: Hur lyckades jag bugga ut sidbredden här ?

Posted on: 2007/3/12 19:12

See User information
Zink, jag tar för givet att du själv inte ser dig som en fanatiker, men inser du att andra ser dig som en fanatiker?

Eller är den tanken lika jobbig som att svara på frågan:

Quote:

TTime wrote:
Quote:

zink wrote:

Zink, du och jag hade en kort disskusion om rasordningen för ett par månader sedan. Jag ställde en tuff fråga och du vägrade svara. Istället har du varit tyst om det här med rasordningen, men nu tagit upp det IGEN ! Det här visar bara hur stökigt du har det i ditt huvud.

Kollapsordningen är ett problem enbart i ditt huvud, och tydligen ett åtekommande problem.

Varför skulle man inte ha kunnat demolera byggnaderna i den ordning som de föll?

Nåå, Varför skulle man inte ha kunnat demolera byggnaderna i den ordning som de föll?

Posted on: 2007/3/13 4:39

Anonym
Det är för att man måste bestämma sig för att ha röda knappar på den ena dosan och gröna på den andra dosan och alla vet att i Hollywood så måste man trycka på de röda knapparna först och så är det.

Anonym
Quote:

zink wrote:
Till Icehorn

Då de blir så långa inlägg att svara på alla frågor fram och tillbaka så tar jag en sak och visar på hur olika vi tolkar exakt samma uppgifter.

Du säger att ”Enligt BBC News den 30 september 2001, lades erbjudandet om utlämning fram av talibanernas ambassadör i Pakistan”

När jag läser denna artikel kommer jag fram till följande.

USA kräver att talibanerna ska lämna ut bin Laden.

Ambassadören i Pakistan vill att USA ska komma med några bevis på att bin Ladens skuld och då ska de ta upp förhandlingarna och det kan eventuellt ändra på saker och ting.

Citatat ”Mullah Zaeef said the Taleban want to see proof of Bin Laden's guilt”, “If they present evidence, we will respect their negotiations and that might change things”.

Att talibanerna erbjudit att lämna ut bin Laden finner jag inte att de har gjort enligt BBC artikeln.

Vad har du för förklaring till detta?

När det gäller talibanerna så har jag kommit fram till att de erbjöd sig att lämna ut bin Laden till tredje länder som inte USA kunde godkänna och att de ville ha bevis på bin Ladens skuld för att lämna ut bin Laden till Pakistan.

Flera har bedömt deras agerande som förhalningstaktik för att blidka USA så att USA inte skulle anfalla Afghanistan.

Har använt fler källor som går att hitta på svenska genom att söka på nyckelorden.

Anonym
Quote:

TTime wrote:
Zink, jag tar för givet att du själv inte ser dig som en fanatiker, men inser du att andra ser dig som en fanatiker?

Eller är den tanken lika jobbig som att svara på frågan:

Quote:

TTime wrote:
Quote:

zink wrote:

Nåå, Varför skulle man inte ha kunnat demolera byggnaderna i den ordning som de föll?

Därför att folk hörde explosioner nästan hela tiden så de höll då enligt sprängteorin på och sprängde nästan hela tiden och hur kunde de då styra sprängningen enligt sprängteorin?

Anonym
Enligt teorin så körde Nisse ifrån Södertälje till Stockholm hela tiden i 110km/timmen, hur kunde Nisse styra bilen?

See User information
Quote:

TTime wrote:

Quote:

zink wrote:
Därför att folk hörde explosioner nästan hela tiden så de höll då enligt sprängteorin på och sprängde nästan hela tiden och hur kunde de då styra sprängningen enligt sprängteorin?

Eh...kallar du det där för ett svar?

BWAHAHAHA

HUR förvirrad är du egentligen? Jag tycker det är fint att folk låter det här forumet fungera som social inrättning för dig.

Jag gillar inte din formulering "explosioner nästan hela tiden", men låter det passera. Varför skulle de som sprängde inte kunna ha kontroll på demoleringarna?

Om en jonglör kastar upp bollar i luften hela tiden, betyder det att han inte har kontroll på bollarna?

Posted on: 2007/3/13 16:53

Anonym
Quote:

TTime wrote:
Quote:

TTime wrote:

Quote:

zink wrote:

Eh...kallar du det där för ett svar?

BWAHAHAHA

HUR förvirrad är du egentligen? Jag tycker det är fint att folk låter det här forumet fungera som social inrättning för dig.

Jag gillar inte din formulering "explosioner nästan hela tiden", men låter det passera. Varför skulle de som sprängde inte kunna ha kontroll på demoleringarna?

Om en jonglör kastar upp bollar i luften hela tiden, betyder det att han inte har kontroll på bollarna?

Kan du förklara hur man fick termit som behöver en bra stund på sig att brinna färdigt och vanliga sprängämnen som smäller av på en gång att samarbete och att de startar vid de tider ni säger att folk hör explosioner och vid de tider de videor som finns påstår att det finns explosioner.

Enligt dessa tidscheman höll de tvärt emot vad en kontrollerad sprängning innehåller på att sprängde lite här och där innan tornen föll.

Och efter att de sprängt lite här och där innan tornen rasade så plötsligt börjar de spränga för glatta livet.

Är det ett exempel på en kontrollerad sprängning?

Anonym
Hur lång tid var det emellan planen i byggnaden till att de bara pannkakade ihop? (Heh, inte ens varken NIST eller Zink vill stå för den teorin längre)

Försöker du påstå att det inte fanns tid till att låta thermit och spängladdningar verka på väl valda delar av stålkärnan eller är det bara du som tycks ha käkat kvicksilver igen?

Finns det någon här som ens följer zinks tankegång, inklusive andra "debunkers"?

See User information
Quote:

zink wrote:
Kan du förklara hur man fick termit som behöver en bra stund på sig att brinna färdigt och vanliga sprängämnen som smäller av på en gång att samarbete och att de startar vid de tider ni säger att folk hör explosioner och vid de tider de videor som finns påstår att det finns explosioner.

Enligt dessa tidscheman höll de tvärt emot vad en kontrollerad sprängning innehåller på att sprängde lite här och där innan tornen föll.

Och efter att de sprängt lite här och där innan tornen rasade så plötsligt börjar de spränga för glatta livet.

Är det ett exempel på en kontrollerad sprängning?

Det som du uppfattar som "lite här och där" kan vara mycket välorganiserat!

Om du kikar in i ett kök på en finare resturang där det är full aktivitet, så kan det se ut som ett mindre kaos, men slutprodukten blir ändå en måltid till varje person i ett givet sällskap som serveras samtidigt!

Lightsaber lade upp ett bra klipp från ett radioprogram här tidigare. http://www.911podcasts.com/files/audi ... on%20Fetzer%208-24-06.mp3
Om du inte har lust att lyssna på hela klippet så lyssna åtminstone 17:50-19:20, där en erfaren Structural Engineer ger sin syn på vad som hade krävts för att demolera Tornen. Det är en trestegsplan där det minsan inte räckt med EN välplacerad kinapuff.

För att du inte skall glida ifrån ämnet så tar jag huvudfrågan igen: Varför skulle man inte ha kunnat demolera byggnaderna i den ordning som de föll?

Observera att det är ordningen som du av någon anledning hakat upp dig på

Posted on: 2007/3/14 9:21

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Hur lång tid var det emellan planen i byggnaden till att de bara pannkakade ihop? (Heh, inte ens varken NIST eller Zink vill stå för den teorin längre)

Försöker du påstå att det inte fanns tid till att låta thermit och spängladdningar verka på väl valda delar av stålkärnan eller är det bara du som tycks ha käkat kvicksilver igen?

Finns det någon här som ens följer zinks tankegång, inklusive andra "debunkers"?

Läser du inte vad jag skriver. Rasordningen mellan WTC 2 och 1 stämmer med de skador flygplanen orsakade och inga sprängämnen behövs för att förklara varför WTC 2 rasade före WTC 1 utan det räcker med de skador flygplanen orsakade.

Pannkaksteorin tror varken jag eller NIST på så sluta saluföra en övergiven teori och jag vill påpeka att jag själv kom fram till hur WTC 2 rasade och det utan någon pannkaksteori utan genom att se hur WTC 1 och 2 var konstruerade och vad planet orsakade för skador på en sådan konstruktion.

Efter jag listat ut hur WTC 2 rasade gick jag ut på webben för att se om andra hade kommit fram till samma slutsats och det hade de på denna sida:

http://www.tms.org/pubs/journals/JOM/0112/Eagar/Eagar-0112.html

Anonym
Jim Hoffman på 911research.org har gett sig på den texten på hemsidan du länkar till.

"Why Did the World Trade Center Collapse? Science, Engineering, and Speculation" (Mostly Speculation, and Disingenuous Speculation at That)

http://911research.wtc7.net/disinfo/e ... eagar_jom/eagar_0112.html

Anonym
Quote:

void wrote:
Jim Hoffman på 911research.org har gett sig på den texten på hemsidan du länkar till.

"Why Did the World Trade Center Collapse? Science, Engineering, and Speculation" (Mostly Speculation, and Disingenuous Speculation at That)

http://911research.wtc7.net/disinfo/e ... eagar_jom/eagar_0112.html

Det förvånar mig inte ett dugg.

Den kritiseras att den inte har rätt på alla punkter vilket inte är så förvånande då den skrevs kort efter attentaten och att den inte stödjer sprängämnesteorin vilket inte heller är särskilt förvånande.

Kritik mot NIST rapporten följer samma mönster. Man struntar i vad NIST hade för direktiv till sin utredning och man kritiserar den för den inte stödjer sprängämnesteorin.

Anonym
Quote:

Kritik mot NIST rapporten följer samma mönster. Man struntar i vad NIST hade för direktiv till sin utredning och man kritiserar den för den inte stödjer sprängämnesteorin.

Och NIST säger själva att de inte tror längre på pannkaksteorin och att de överväger att titta på sprängämnen men allra helst vill de att det ska blåsa över.

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Quote:

Och NIST säger själva att de inte tror längre på pannkaksteorin och att de överväger att titta på sprängämnen men allra helst vill de att det ska blåsa över.

Du glömde att nämna att de bara tittar på sprängämen för WTC 7 då WTC 1 och 2 redan är avklarade.

See User information
Quote:

zink wrote:
Du glömde att nämna att de bara tittar på sprängämen för WTC 7 då WTC 1 och 2 redan är avklarade.

Skulle nog säga att dom blev tvingade eftersom dom inte kan skylla på planen längre

Posted on: 2007/3/15 3:24
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Quote:

muglert wrote:
Quote:

zink wrote:

Skulle nog säga att dom blev tvingade eftersom dom inte kan skylla på planen längre

Detta är inte en slutsats man kan dra innan de är klara.

Det kan lika gärna komma fram till att de inte var termit eller sprängämnen som var i farten.

De ansatser som gjorts till förklaring hittills har inte haft med termit och sprängämnen så man bör nog vänta tills NIST är klara med sin analys.

See User information
Quote:

zink wrote:
Detta är inte en slutsats man kan dra innan de är klara.

Det kan lika gärna komma fram till att de inte var termit eller sprängämnen som var i farten.

De ansatser som gjorts till förklaring hittills har inte haft med termit och sprängämnen så man bör nog vänta tills NIST är klara med sin analys.

Hade inte folk kritiserat dom så hårt hade dom kört vidare med sin ofärdiga utredning, men jag väntar med spänning

Posted on: 2007/3/15 10:32
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper