vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Junilistan.Vad maggot tror om det
#1
Junilistan ställer upp i valet!
www.junilistan.se

Jag tror att detta parti är tillsatt av världbebygarna.
(på vilken grad vet ja ej)
Jag tror att tack vare detta parti kommer socceregeringen få fyra åt till .
detta parti är skapat av dom som vill ha kvar "vänstern" i sverige med detta som stödparti (tror ja iaf åt S) kommer få fyra år till.
makteliten verkar ju gilla den svensak socialdemokratin med Persson i spetsen ,han e ju verkligen för eu och dess förenade stater.
men o andra sidan är ju alla de borgliga oxå eu älskare...

men ja tror att makteliten har något extra band med socaldemokratin

(mycket tro i detta inlägg hehe)


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#2


See User information
Jag tror också att Persson är handplockad av makteliten/EUbyggarna.
För att kunna driva igenom EUs ensidiga försämringar
för folket måste man ha en socialdemokratisk regering,
den som har folkets förtroende, den som stått för tryggheten, den som värnat vanligt folks rättigheter.
Det hade inte funkat ifall borgarna har försämrat samhället så som skett efter EU inträdet, det hade blivit revolt. Nu har man inget att revoltera emot. För vem skall man rösta på som bättre tillvaratar folkets intressen än sossarna?
Detta är ett medvetet spel.

Nu piskar man upp stämningar som får också småfolket att skälla
på sossarna. Tänk städerskor, industriarbetare, chaffisar, handelsanställda, ja tom. arbetslösa som gnäller på skatter och tror att moderaterna skall arbeta för deras sak!!
Detta är ett väl utarbetat spel för att fånga in alla fåren i
hagen. EU har dem mest geniala hjärnorna att tillgå när man
planerar hur man skall lyckas få folket att rösta rätt.
Det är skickligt gjort.
När man sedan fått folket att rösta fram högerblocket i regeringsställning, då går det snabbt att nedrusta hela
välfärden, och småningom har folket ingen talan alls, precis som i USA.
Snart tas strejkrätten bort, fackföreningsrörelsen tystas och därmed har inte arbetstagarna något att säga till om.
Detsamma gäller rätten att demonstrera, det markerades tydligt vid Göteborgskravallerna får något år sedan.

maggot, vem tror du att bäst företräder den fattigare halvan
av befolkningen?

Jag tycker att junilistan är ett bra initsiativ.
Jag kan inte se något socialdemokratiskt i det partiet, men det är det enda parti man kan rösta på ifall man vill markera sin åsikt om EU, och det är viktigt.
Jag tror inte man kan vara emot EU ifall man är en av NWOs hantlangare. EU ingår väl klart i dera plan.

Posted on: 2005/10/5 23:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#3


See User information
Så uppfattr jg också det hela men kan man verkligen lita på dessa sk EU-motståndare - jag minns att jag kontaktade - NEJ TILL EU - gänget för en massa år sedan då de mande sig ställa upp för att väljas in i EU - vVad f-n, skall de göra deför menade jag - och då sa de att det var för att förändra innefrån - vad löjligt!

Så tror jag många snubbar menar - men i verkligheten så är dessa snubbar ute efter något annat - vad det är kan man ju fatta - Tänk själv att vara med i EU få en massa stålar och kanhända småbråka lite som t.ex. min gamla idol Garthon... och så får man reda på att även han fastnat i "Jahubulons garn" - "Stämplat" in på jobbet på fredagarna - för att senare skynda på planet hem - med en hel dags pröjs - Jävla förädare!! - Men han har väl skulder, och vill överleva(!), han som alla andra - eller om det nu kan vara så, att det kanhända är något kul han önskar köpa sig - eller åt hans anhöriga - Så fungerar det när man inte har klart för sig - Hur man skall leva och dö, "värdigt"...
Hälsar Shygets/FASCO da LAMA/ABRAC af St patrick - "Bäraren" av den gula Skölden, - samt hans evigt trogna Löss:
plus:

Posted on: 2005/10/6 1:15
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#4
zysse skrev
Jag tycker att junilistan är ett bra initsiativ.

Svar . det handlar inte om vad man säger utan om vad man gör
vem som helst kan ropa folkmakt och lova guld och gröna skogar men det är vad man gär som räknas.


maggot, vem tror du att bäst företräder den fattigare halvan
av befolkningen?SVAR ja int har ja förtronede för Nils iaf
Den gamle bankmanen

från deras hemsida


Ordförande för Junilistan och nationalekonom. Nils är uppvuxen i en bruksarbetarfamilj i Bofors, men bor i dag i Saltsjö-Duvnäs. Han har tillhört det socialdemokratiska partiet i många årtionden.

Presentation på EU-parlamentets hemsida »

Nils är filosofie doktor i nationalekonomi vid Stockholms Universitet. Han har arbetat på EFTA:s sekretariat i Genève, forskat vid Institutet för internationell ekonomi i Stockholm och var chefsekonom på PKbanken-Nordbanken 1980-1999. Han har också varit ledamot av Ingenjörsvetenskapsakademin. Han var en av grundarna och förste redaktör för Ekonomisk Debatt.

Inom nationalekonomi har han forskat på bland annat europeisk integration, konjunkturpolitik och finansiell ekonomi. Som ordförande i SNS Konjunkturråd pläderade han redan i i mitten av 1990-talet för en europeisk integrationsprocess präglad av institutionell konkurrens mellan länderna i stället för harmonisering uppifrån.

Nils har vidare deltagit i ett flertal statliga utredningar, bland annat om EMU. Under folkomröstningskampanjen om EMU var Nils ordförande i Europa ja – euro nej. Han har således arbetat både praktiskt och vetenskapligt med Europafrågorna under flera årtionden. För närvarande har han uppdrag för Förtroendekommissionen.

Nils Lundgren är gift med Eva Nisser och har fyra barn varav två är minderåriga hemmavarande. Lediga stunder ägnas åt skönlitteratur och historia. Han springer maraton och Lidingölopp, åker Vasalopp och spelar tennis.




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#5


See User information
Bar för att jag faktiskt "premmar" på "PROLLETÄREN" - btyder detta inte att jag är en "röd" kommunist utan bara att jag är så fräck att jag tycker om vissa grejer i den tidningen - som till ex. denna artikel ang. "Junilistan"... även prolletären anser att denne man är en farlig bluffmakare... helt klart! men samtidigt kommer väl detta parti att fåren jäkla massa röster precis som när Ny demokrati startade - men bara hade en uppgift och det var att säkra politiken - åt än det ena hållet och än åt det andra...

Själv är jag helsäker på att detta som går under benämningen högern (alliansen) - kommer få jobbet som samhällets givna nedmontrare - detta nya "varv" - som tar sin början nästa år -
Det brukar sägas "Social-moderater" om vårt lands synarkister...
Och i landet i väster - USA kallas dessa desamma för: "REPUBLIKRATER"...
Jag kan minnas fel - men något åt det hållet, var dte i vilket fall som helst...

Detta, betyder faktum att vissa amerikaner - även dom har genomskådat detta spel - att det egentligen inte finns dessa två motsatser inom politiken , utan att det egentligen faktum bara finns ett gäng och det är synarkisterna (de stygga och dumma), som styr vår värld...

"Opposame" - kallar David Icke dessa "chimärer" för... De är alltså icke i opposition gentemot varandra utan tvärtom...

Hälsar; Shygets/FASCO da LAMA /ABRAC af St patrick - "bäraren" av den Gula Skölden - samt hans evigt trogna Löss:
plus;

Posted on: 2005/10/7 3:40
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#6


See User information
Jag förstår vad Ni menar, och håller egentligen med i
det mesta.
Jag känner till Nils Lundgrens bakgrund, ungefär
liknande var "andremannen", junilistan, kommer inte ihåg
namnet.

Är man motståndare till EU, då är junilistan enda alternativet att
berätta att man är NEJ-sägare. Det är enda gruppen bland
nej-sägarna som fått uppmärksamhet.
Några nej-sägare röstade blankt, dessa röster tolkades inte
som proteströster, utan ungefär som soffliggarröster.
Att någon enstaka nej-sägare var uppställd i dem ordinarie
partiernas listor fick inte någon uppmärksamhet.

Jag tror inte att junilistans företrädare är några korgossar,
inte sämre eller bättre än andra höjdare, som i flesta fall
helt tappar verklighetsuppfattningen.
Jag tror inte att jag kan påverka något i samhället genom att
avge min röst i val, den tiden är förbi.
Över 80% av svenskarna vill ha bibehållen sjukvård, ändå
sker nedrustningen inom vården systematiskt.
Detta är redan spikat i EUs plan, sedan låtsas man spela
lite demokratiskt spel för att lura folket.

Enda sättet jag kan protestera är att rösta på junilistan...
och jag tror inte att det leder till något annat än att det rör
om i grytan lite...de etablerade partierna får panik.

Posted on: 2005/10/8 0:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#7


See User information
Det som behövs är ju inte ännu ett nytt parti som aftonbladet o co kommer att förlöjliga till döds. Ett systemskifte där skilda politiker har skilda råd för mänskligheten respektive vinstdrivande företag.
Så att samma politiker som ska besluta om tex känsliga naturområden samtidigt måste ha företagen´s, som lortar ner, penis i munnen. Annars flyttar de sina fabriker till billigare slavar i asien etc...

Posted on: 2005/11/24 0:34
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#8


See User information
Visst är det så att Persson är tillsatt av eliten,...faktum är ju att hela politiken som ideologi är en uppfinning av eliten,...precis som kapitalism och religion också är.
Allt för att förslava och hjärntvätta folket...


Posted on: 2005/11/24 11:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#9


See User information
Tror du att folket har någon makt inom EU?
Det är från EU alla beslut kommer, bara för Person
att verkställa.
EU bestämmer via maktens nätverk vem som skall
regera.
Att sossarna blev det parti som med högerpolitik
genomför nedrustningen i Sverige det är bara ett
skicligt spel.
Hade borgarna regerat och försämrat för folket, då har
det blivit högljudda protester.
Svenskarna är aningslösa och tror på det som sägs,
även när man tydligt ser att man säger en sak och
gör det motsatta.

Posted on: 2005/11/24 13:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#10


See User information
Om ni vill att Sverige ska gå ur EU skall ni rösta på Sverigedemokraterna, inte Junilistan. Junilistan är bara ett parti skapat för att sno röster från småpartierna utanför riksdagen.

För er som tror att Sverigedemokraterna är rasister förstår jag att ni tror det, det är medias svartmålning av SD. Jag trodde även detta väldigt länge innan jag läste om vad SD verkligen står för och talade med medlemmar i partiet.
Jag anser att SD är det enda seriösa alternativ i svensk politik idag, men det kommer vara en extremt tuff utmaning för SD att ta sig in i riksdagen med tanke på att de aldrig får nåt utrymme i media överhuvudtaget, förutom när media berättar om hur fruktansvärda SD-nazisterna är.

Jag arbetar aktivt för SD/SDU och jag hoppas att det svenska folket kan vakna upp i både 9/11 avseendet och i t.ex SD.

Posted on: 2006/1/8 1:02
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#11


See User information
Men ta och döp om partiet då. Skulle alldrig rösta på något som heter sverigedemokraterna och där flaggan viftar och man vill att alla ska vara homogent normaliserade.

Posted on: 2006/1/8 13:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#12


See User information
Det man vill är att Sverige skall vara så kulturellt homogent som möjligt, och man vill föra en sund nationalistisk politik. Man är emot det mångkulturella samhället där bara massor av grupper ställer sig emot varandra. Invandrare skall ta till sig majoritetskulturen (dvs. den svenska) och rätta sig efter våra regler och normer. Finland bedriver ungefär den invandringspolitik SD vill ha men Finland anklagas aldrig vara rasister för den politik dom för.

Posted on: 2006/1/8 13:59
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Junilistan.Vad maggot tror om det
#13
Fråga, vad har Sverige för kultur som är värdefull?... Hur man dricker sprit eller hur man programerar varandra, eller vad?...

Jag är relativt berest och hittar inget värdefullt i detta land längre jämfört med vad jag sett och upplevt i andra länder... Allt spirituellt är borttaget från detta land och det är meningen också... Vi lever i vänster hjärnhalva och det som inte kan bevisas fysiskt finns inte.

Flertalet söker en räddning genom en förändring av politiken, som är ett system utan känslor, och som inte bryr sig om historia eller det spirituella.

Slutligen, Niclas, Du skrev... Invandrare skall ta till sig majoritetskulturen (dvs. den svenska) och rätta sig efter våra regler och normer.

Tycker Du allvarligt att folk skall dra ur sin personlighet som de växt upp med och rätta sig till något annat, och bli samt tro på nåt annat... För det är ofta "the beliefe system" som krockar...??? Varför kan inte folk få vara det dom vill och är?... Många har en värdefull kultur bakom sig som berikar månniskors personlighet, och inte vad dom äger, jag tycker vi och Sverige har mycket att lära oss av andra länder, kulturer och religioner.

o så vidare...

Hare så länge, lite kort o så, men jag har osså lite brottom :)






 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS