vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 »

Re: Global warming ett falsario

See User information
Förstår om ni väljer att leva i förnekelse, blir lättare då slipper man ändra sina vanor.

Bara tänka efter lite

Vilket land har sin ekonomi uppbyggd av olja??

Vilket land startade kriget mot terrorn för att få mer olja??

vilka vinner på att vi i EU kämpar för att byta ut oljan?
USA eller miljön?

Vilken nation är den stora vinnaren om vi fortsätter som vi gjort tidigare??

Tänk vems agenda det är ni sprider.

Posted on: 2007/3/16 18:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

MMidian wrote:
Förstår om ni väljer att leva i förnekelse, blir lättare då slipper man ändra sina vanor.

Bara tänka efter lite

USA eller miljön?

Jag levde engång i förnekelse men någon väckte mig, och jag har ingen lusta att somna om efter det...
Uppvaknandet bidrog redan till ändrade vanor.

Det är stor skillnad på uppvärmning och förstörning. Alla borde vi värna om miljön så att vi inte förgiftar våran omgivning, men det har väl inget att göra med uppvärmning, den sköter solen. De vill bara att vi ska jobba och betala mer...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

MMidian wrote:

Bara tänka efter lite

USA eller miljön?

Nej jag har ingen lust att bränna olja, andas gifter, äta gifter, äta plågat kött eller skända naturen på något annat sätt.
Men, det har ingenting att göra med "global warming".
Solen kompis.

Posted on: 2007/3/16 19:40
Att se är inte att förstå

See User information
Det är väl ganska känt att det för 300 år edan var kallare i Sverige än nu och även att det på medeltiden var betydligt varmare. Att odla vin i Skåne idag är inte det lättaste. Det går inte att få fram några volymer och det är bara några få entusiaster som håller på med det.

Det är inte orimligt att tänka sig att vissa tycker det är praktiskt att folk oroar sig för klimatförändingen så att de inte ska bry sig om saker som har mycket högre prioritet. Som att intressera sig för alla konstruerade konfliker och folkmord som pågår i världen.

Posted on: 2007/3/16 20:04

See User information
Konflikter och folkmord är ju knappast något nytt, de klarade att genomföra det innan globaluppvärming var på tapetern.

Jag tror det ligger något i det de säger, och min förhoppning är att vi kanske kan lyckas ändra vårt mönster. Förhoppningsvis är det detta som behövs för att svennson skall förstå att vi måste vårda naturen bättre.

Posted on: 2007/3/16 21:51

See User information
Nej, Konflikter och folkmord har alltid förekommit. Men nu finns media som gör att folk kan få reda på det och då måste media manipuleras för att styra informationsflödet. Detta gäller ännu mer sedan Internet vuxit fram.

Vd säger du om att det varit varmare även förut i olika perioder.

Posted on: 2007/3/16 22:29

See User information
Tror snarare att miljönhysterin enbart är aftonbladet och andra kära tidningars verktyg för att sälja tidningar, är det inte miljön, är det sars eller atomkrig. Du måste tänka på de svaga stackars media folket som måste ha bröd på bordet..

Men fortfarande borde miljöfrågan få prio.1, då alla dessa intriger om nwo och livet som sådant bara existerar tackvare moderjord.

Posted on: 2007/3/17 1:18

Anonym
BAHABABJAJAJJAJAH, media var inte det första de köpte upp innan de HTGEIHTKETSOL fixade sig gratis pengar ifrån CO2 utsläpprättigheter men det var ju ONOSOMFG 80 år sedan. Men om du gillar att bli blåst och du gillar att tro på deras skit, då kan du gott sitta i deras läger också.

See User information
Fuckoff, du har lite små attitydsproblem, måste vara skönt för dig att tro att du har lyckats pussla ihop hela sanningen. Gratulerar.

Posted on: 2007/3/17 12:53

See User information
MMidian , du lever i bubblan och FuckOff har tagit sig ut och sitter nu och skrattar åt alla som sitter inne i bubblan och tror sig veta hur denna värld fungerar..
Quote:

MMidian wrote:
Tebe, ge mig gärna källhänvisningar så skall jag kommentera det du säger.

Här ska du få nåt att suga på, länkarna är bland annat från NASA så jag vet inte riktigt hur du ska kunna bortförklara dig men det är ditt problem, om du inte sett The Great Global Warming Swindle så rekommenderar jag den starkt!!

Mars may be going through a period of climate change, new findings from NASA's Mars Odyssey orbiter suggest.

Odyssey has been mapping the distribution of materials on and near Mars' surface since early 2002, nearly a full annual cycle on Mars. Besides tracking seasonal changes, such as the advance and retreat of polar dry ice, the orbiter is returning evidence useful for learning about longer-term dynamics.

http://mars.jpl.nasa.gov/odyssey/news ... ssreleases/20031208a.html

Martian Ice Shrinking Dramatically

New gullies that did not exist in mid-2002 have appeared on a Martian sand dune.

That's just one of the surprising discoveries that have resulted from the extended life of NASA's Mars Global Surveyor, which this month began its ninth year in orbit around Mars. Boulders tumbling down a Martian slope left tracks that weren't there two years ago. New impact craters formed since the 1970s suggest changes to age-estimating models. And for three Mars summers in a row, deposits of frozen carbon dioxide near Mars' south pole have shrunk from the previous year's size, suggesting a climate change in progress.

http://mars.jpl.nasa.gov/mgs/newsroom/20050920a.html

Prediction of a global climate change on Jupiter
Philip S. Marcus

Jupiter's atmosphere, as observed in the 1979 Voyager space craft images, is characterized by 12 zonal jet streams and about 80 vortices, the largest of which are the Great Red Spot and three White Ovals that had formed1 in the 1930s. The Great Red Spot has been observed2 continuously since 1665 and, given the dynamical similarities between the Great Red Spot and the White Ovals, the disappearance3, 4 of two White Ovals in 1997−2000 was unexpected. Their longevity and sudden demise has been explained5 however, by the trapping of anticyclonic vortices in the troughs of Rossby waves, forcing them to merge. Here I propose that the disappearance of the White Ovals was not an isolated event, but part of a recurring climate cycle which will cause most of Jupiter's vortices to disappear within the next decade. In my numerical simulations, the loss of the vortices results in a global temperature change of about 10 K, which destabilizes the atmosphere and thereby leads to the formation of new vortices. After formation, the large vortices are eroded by turbulence over a time of 60 years—consistent with observations of the White Ovals—until they disappear and the cycle begins again.

http://www.nature.com/nature/journal/ ... 6985/abs/nature02470.html

Pluto is undergoing global warming, researchers find
October 9, 2002

BIRMINGHAM, Ala.--Pluto is undergoing global warming, as evidenced by a three-fold increase in the planet's atmospheric pressure during the past 14 years, a team of astronomers from Massachusetts Institute of Technology (MIT), Williams College, the University of Hawaii, Lowell Observatory and Cornell University announced in a press conference today at the annual meeting of the American Astronomical Society's (AAS) Division for Planetary Sciences in Birmingham, AL.

The team, led by James Elliot, professor of planetary astronomy at MIT and director of MIT's Wallace Observatory, made this finding by watching the dimming of a star when Pluto passed in front of it Aug. 20. The team carried out observations using eight telescopes at Mauna Kea Observatory, Haleakala, Lick Observatory, Lowell Observatory and Palomar Observatory. Data were successfully recorded at all sites.

An earlier attempt to observe an occultation of Pluto on July 19 in Chile was not highly successful. Observations were made from only two sites with small telescopes because the giant telescopes and other small telescopes involved lost out to bad weather or from being in the wrong location that day. These two occultations were the first to be successfully observed for Pluto since 1988.

http://web.mit.edu/newsoffice/2002/pluto.html

That's a 300% increase in atmospheric pressure in Pluto, which is the highest increase in any planet in the Solar system, and it is increasing as Pluto orbits away from the Sun. If the Sun is the cause for global warming in the solar system, as some scientists say, why is it that Pluto, the planet that is the farthest away from the Sun, experiencing the most severe effects, and it is getting worse and worse as it orbits away from the sun?

Pluto thought to be warming up

Astronomers at the University of Tasmania have found that the solar system's smallest planet is not getting colder as first thought and it probably does not have rings.

Dr John Greenhill has collected observations from last month's event when Pluto passed in front of a bright star, making it easier to study.

French scientists have shared the measurements they took in Tasmania that night, which indicate that the planet is unlikely to have rings.

Dr Greenhill says the results are surprising because they show Pluto is warming up.

"It looks as though the atmosphere has not changed from 2002, which is pretty surprising because we expected the atmosphere would freeze out as the planet moved further away from the Sun," he said.

"But so far, if anything, the atmosphere has gotten even denser."

http://www.abc.net.au/news/newsitems/200607/s1697309.htm

The following is a site which was made by several scientists who have no links with any government, or corporation, their findings are very interresting and give a different picture as to what is causing global warming. I can't quote any excerpts as there is a copyright issue, but I will post the link. Anyone interested in that information should read that site.

http://biocab.org/Cosmic_Rays_Graph.html#anchor_77

http://biocab.org/Global_Warming.html#anchor_32

Observational arguments in favor of such a cloud are presented, and implications of the presence of a nearby cloud are discussed, including possible changes in terrestrial climate. It is suggested that the postulated interstellar cloud should encounter the solar system at some unspecified time in the 'near' future and might have a drastic influence on terrestrial climate in the next 10,000 years.

http://adsabs.harvard.edu/abs/1978ApJ...223..589V

ESA sees stardust storms heading for Solar System

PRESS RELEASE
Date Released: Monday, August 18, 2003
Source: Artemis Society

Until ten years ago, most astronomers did not believe stardust could enter our Solar System. Then ESA's Ulysses spaceprobe discovered minute stardust particles leaking through the Sun's magnetic shield, into the realm of Earth and the other planets. Now, the same spaceprobe has shown that a flood of dusty particles is heading our way.

What is surprising in this new Ulysses discovery is that the amount of stardust has continued to increase even after the solar activity calmed down and the magnetic field resumed its ordered shape in 2001.

Scientists believe that this is due to the way in which the polarity changed during solar maximum. Instead of reversing completely, flipping north to south, the Sun's magnetic poles have only rotated at halfway and are now more or less lying sideways along the Sun's equator. This weaker configuration of the magnetic shield is letting in two to three times more stardust than at the end of the 1990s. Moreover, this influx could increase by as much as ten times until the end of the current solar cycle in 2012.

http://www.spaceref.com/news/viewpr.html?pid=12353

Posted on: 2007/3/17 16:04
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Jag antar att du menar att det är du och fuckoff som lever i bubblan och tror sig veta hur världen fungerar.

SKall kolla över dina länkar imorgon, sen kanske vi kan komma överens om att ingen av oss vet hur sanningen ser ut. Kan vi försöka hålla en god ton mot varandra, fast vi har olika teorier.

Posted on: 2007/3/17 16:47

See User information
Klart vi ska hålla god ton.. Det är det optimala, men det blir ju lätt så fel!

Bubblan är Matrixen, har du inte lärt dig den ännu MMidian, ta och fundera på om det är du eller jag,FuckOff med flera som lever inom den? Tänka tanken att det är du som är fångad i den och tänker och resonerar exakt så som vi HAR gjort men som du har blivit manipulerad och tränad att göra av samhälle, skola, massmedia, politiker osv..

Eftersom "VI" ifrågasätter och inte litar på det mesta som kommer från etablissemanget så kan man ju undra om det finns en agenda och ny världsordning bakom etablissemangets förfaranden?

Vi har bildat oss den uppfattningen av att ha tagit in massor av information om många ämnen och och ifrågasatt allt, det man sen kommer fram till är att det inte kan vara en slump, olyckshändelse, "way of the world" att vi är där vi är med allt omkring (krig,fattigdom osv).. Det måste vara styrt, planlagt, iscensatt!

Tänk tanken att det faktiskt kan vara du som har totalt fel..

Posted on: 2007/3/17 17:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Hoppas MMidian har läst på om den universiella uppvärmningen och sett filmen "The Great Global Warming Swindle".. Mest postar jag för att jag vill höra din kommentar samt så du inte glömmer bort att läsa om uppvärmingen på dom andra planeterna i solsystemet..

Du ska få lite mer att läsa på om detta:

'The global-warmers were bound to attack, but why are they so feeble?'
http://www.telegraph.co.uk/news/main. ... /2007/03/18/ngreen218.xml

Scientists blame Hollywood for increased fears over global warming
http://www.dailymail.co.uk/pages/live ... id=443043&in_page_id=1965

Posted on: 2007/3/20 3:39

/Benjamin Franklin

See User information
TeBe, har inte glömt bort denna tråd
Jag skall återkomma med svar så fort jag har tid, är inne i en tentaperiod just nu men den varar inte för evigt då skall jag försöka motbevisa dig

Posted on: 2007/3/20 12:21

See User information
TeBe

Nu har jag kollat på filmen, kommer inte ens försöka motbevisa dig eftersom du har bestämt att den lilla fragmentationen av forskare som påstår att det är en bluff har rätt. Kan visa hur många vetenskapliga artiklar som helst men det kommer ju inte bita på dig. Eftersom du förkastar forskningsresultatet som t.ex. algore redovisar så kommer du knappast lyssna på det jag säger.

Tycker filmen är sorglig, tänker på Bush uttalande när han sa att vi inte kan tillåta terroisterna göra oss så rädda så vi inte shoppar mer. Miljörörelsen är så mycket mer än koldioxidfrågan, filmen säger att 10.000tals människor skulle bli arbetslösa om sanningen kom fram?? lol

De blir rädda för de vill fortsätta att leva och grisa vidare, ha feta bilar och vara toppkonsumenter lever de för.

Sen tror jag inte att koldioxidfrågan kommer leda till att vi får chipinplanterade för att ha ett koldioxidkonto på varje människa, det är ju ett mardrömsencario som inte disskuteras seriöst någonstans.

Posted on: 2007/3/26 15:11

See User information
Quote:

MMidian wrote:
TeBe

Nu har jag kollat på filmen, kommer inte ens försöka motbevisa dig eftersom du har bestämt att den lilla fragmentationen av forskare som påstår att det är en bluff har rätt. Kan visa hur många vetenskapliga artiklar som helst men det kommer ju inte bita på dig. Eftersom du förkastar forskningsresultatet som t.ex. algore redovisar så kommer du knappast lyssna på det jag säger.

Tycker filmen är sorglig, tänker på Bush uttalande när han sa att vi inte kan tillåta terroisterna göra oss så rädda så vi inte shoppar mer. Miljörörelsen är så mycket mer än koldioxidfrågan, filmen säger att 10.000tals människor skulle bli arbetslösa om sanningen kom fram?? lol

De blir rädda för de vill fortsätta att leva och grisa vidare, ha feta bilar och vara toppkonsumenter lever de för.

Sen tror jag inte att koldioxidfrågan kommer leda till att vi får chipinplanterade för att ha ett koldioxidkonto på varje människa, det är ju ett mardrömsencario som inte disskuteras seriöst någonstans.

Vaken - regel1: Allt som lanseras brett därute, som promotas stort osv - är alltid lögn, och är till för dåliga saker, lura för att dölja annat, få till sina mål etc. Självklart är det som lanseras som den stora globala grejen en del i det som hör till agendan som den ser ut i dessa steg, med allt annatsom kopplas till "global". Att hålla på att larva sig kring det med det eventuellt väldigt blygsamma kring koldioxidens effekt på uppvärmningen när det finns verkliga hot - och andra orsaker till uppvärmningen - som ju är i hela solsystemet!!! - är väldigt skumt...

Det är ett ohyggligt och mångfassetarat tvapen de har med denna grej - se igenom det MMidian .

Posted on: 2007/3/26 15:20
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Artikel på Epoch Times:

lDebatten om global uppvärmning hettar till
http://www.epochtimes.se/articles/2007/03/25/11807.htm

Sprid den gärna vidare... till foliehattssidor etc.

Posted on: 2007/3/26 21:45

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Heh, det är nog just det som är planen.

Posted on: 2007/3/26 21:49

See User information

Posted on: 2007/3/26 23:03

See User information
Quote:

novax wrote:
Artikel på Epoch Times:

Får bara en 404
Alltså ett felmeddelande

Posted on: 2007/3/26 23:11
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Quote:

muglert wrote:
Quote:

novax wrote:
Artikel på Epoch Times:

Får bara en 404
Alltså ett felmeddelande

ok... det fattades ett el (alltå l). Testa denna adress:
http://www.epochtimes.se/articles/2007/03/25/11807.html

Posted on: 2007/3/26 23:23

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Nu har jag kollat på filmen, kommer inte ens försöka motbevisa dig eftersom du har bestämt att den lilla fragmentationen av forskare som påstår att det är en bluff har rätt. Kan visa hur många vetenskapliga artiklar som helst men det kommer ju inte bita på dig. Eftersom du förkastar forskningsresultatet som t.ex. algore redovisar så kommer du knappast lyssna på det jag säge

Vad Al Gore inte säger i sin "film" är att koldioxid halten stiger 800 år EFTER man har haft en uppvärmning. Han kallar det för "ett samband" men utelämnar det förstämnda. Men å andra sidan, Al Gore, en professionell lögnare, även kallad politiker.

Och har du ens kollat på filmen och förstått innehållet?

Posted on: 2007/3/27 0:00

See User information
Ballt - "NOVAX" - Jag anser också att detta "Skrämselmakeri" bara är till för - att som vanligt "Föra Oss bakom Ljuset" - som man säger...
Att försöka larva sig och tro sig fixa det här är ju som att försöka stoppa den där sk, "Menstruationscykeln" som fertila kvinner råkar ut för en gång i månaden - Fat sden här jävel som nu är på gång har en "Cykel" motsvarande 14-16.000 år...

Naturligtvis, vet de som "Håller i det" vad som händer men de tjyvåker på händelseutvecklingen för att om mån - sättqa skräck i oss - så vi blir riktigt stridssugna då helvetet bryter ut snart...

Så "Ligger det Till" - anser i alla fall jag...
Vi synns väl i Göteborg snart - Hö, hö..
Så kan vi fortsätta diskussionen - ang. - Denne "Jhabuhlons" skitgöra...

Posted on: 2007/3/27 0:08
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Sleeplijn

Har kollat på filmen och förstår dess budskap. Den säger att vi itne skall köpa lögnen och fortsätta konsumera.

Posted on: 2007/3/27 9:23

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper