vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 11 »

Re: zink och WTC-byggnaderns kollapsordning

See User information
Och WC7 som inte ens fick sin blinddate?????(kom ju lite på avvägar antagligen för mycket flygbränsle för en sådan kort tripp) Be dom testa cocs nästa gång Hehehe.....

Posted on: 2007/3/16 0:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
A linear shaped charge. Ok, det var inte bara thermit utan en sådan. Varför misstänker jag att ni redan visste det, precis som ni vet resten av 9/11 "mysteriet", fast bara spelar dumma i sopproten.

Alla borde se på filmen, den är väldigt informerande.
http://www.youtube.com/watch?v=-cwO8loSeaA&mode=related&search=

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja! va fan det är ju gratis, direkt importerat från Afghanistan.Blanda det med Colombiatjack sen ryker det bara efter helvete HEhehe

Posted on: 2007/3/16 0:36

Anonym
Quote:

buran wrote:
Hittade den här videon som var ganska intressant:

Som vanlig.

Var är termiten i den videon?

De kolumner som har skurits av har gjorts i efterhand av räddningsmanskapet och är inte en del i någon explosion.

Ska vi tro till fullo på videon så fanns det ingen smält stål någonstans för då ska det med de redovisade sprängämna i videon finnas fler byggnader än WTC 1 och 2 med smält stål. Var är de?

Anonym
Quote:

zink wrote:
Quote:

buran wrote:
Hittade den här videon som var ganska intressant:

Som vanlig.

Var är termiten i den videon?

De kolumner som har skurits av har gjorts i efterhand av räddningsmanskapet och är inte en del i någon explosion.

Ska vi tro till fullo på videon så fanns det ingen smält stål någonstans för då ska det med de redovisade sprängämna i videon finnas fler byggnader än WTC 1 och 2 med smält stål. Var är de?

Du har rätt, man tar inte upp termite i klippet, varför gör du det?

Quote:

zink wrote:

Det är närkligt att du drar dem slutsatserna när klippet tydligt visar på att, det är med hjälp av sprägning som man kapar balkar på det sättet. Kan du bevisa att kapningen av balken är gjord i efterhand?

OJ, glömde nästan.. Klippet tar inte upp smält stål heller... i denna tråd diskuterar vi balken...

See User information
Va fan vad du yrar zink .Citat:

zink wrote:

Men det finns slagg runt kanten ju ...Jag klappa seften dig klapp klapp ..stålverkstad ..Du hade en golf banna ,,, nu är det ett bordtennisbord . Snart röstar jag ut er för in försvarar en REN LÖNGN

Posted on: 2007/3/16 18:44

Anonym
Man kanske la lite zink på balken men eftersom 9/11 omission report inte nämde det så kan vi kanske avskriva det som "störd zink".

See User information
Zink, jag lägger märke till att du konstant försöker byta ämne i den här tråden. Vad är anledningen till det?

Det är DU själv som tjatat, ältat och återupptagit rasordningen som något som skulle motsäga bombteorin, så låt oss hålla oss till rasordningen då!

Du erkänner numera att det var möjligt att rasera byggnaderna i de ordning som de föll:

Quote:

zink wrote:
Visst var det möjligt att riva det i den ordning som det gjordes och visst gjordes de i den ordning som det nu hände.

Jag tycker faktisk din fråga är konstig för den säger egentligen. Visst var dem möjligt att det hände som det hände.

Anser du fortfarande att rasordningen är ett problem för bombteorierna?

Om du fortfarande gör det - i vilken ordning borde byggnaderna ha fallit om de revs med sprängmedel??

Posted on: 2007/3/17 8:12

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Det är nog mest att du vägrar lyssna

Det är nog mest du som vägrar förstå. Inga andra stålbyggnader före eller efter 11/9 har rasat ihop totalt rakt ner helt perfekt på några sekunder pga eld och skador som WTC 7.

Och jag vill fortfarande ha svar på frågan Zink, står du kvar vid ditt påstående att byggnader aldrig rasar rakt ner vid kontrollerade demoleringar?

http://www.youtube.com/watch?v=SL3zIv7LdZQ

Du måste vara medveten om denna fråga vid det här laget, det är väl inte så att du undviker den för att du inte vill erkänna att du hade fel?

Are you kidding me with that film link?
A 757 hit that building 40 minutes before! I saw a film of it "somewhere"

Zink wont go there, and zink always takes the Govt line.
Just a tip.

But for those wishing to debate with hard-sh core truth deniers... Varsagod zink is the one!

Posted on: 2007/3/18 19:04

Anonym
Quote:

TTime wrote:
Zink, jag lägger märke till att du konstant försöker byta ämne i den här tråden. Vad är anledningen till det?

Det är DU själv som tjatat, ältat och återupptagit rasordningen som något som skulle motsäga bombteorin, så låt oss hålla oss till rasordningen då!

Du erkänner numera att det var möjligt att rasera byggnaderna i de ordning som de föll:

Quote:

zink wrote:
Visst var det möjligt att riva det i den ordning som det gjordes och visst gjordes de i den ordning som det nu hände.

Jag tycker faktisk din fråga är konstig för den säger egentligen. Visst var dem möjligt att det hände som det hände.

Anser du fortfarande att rasordningen är ett problem för bombteorierna?

Om du fortfarande gör det - i vilken ordning borde byggnaderna ha fallit om de revs med sprängmedel??

Om det är människor som står bakom sprängningarna så kunde de ha sprängt dem i vilken ordning som helst eller hur?

Om nu de hade kunnat spränga den i vilken ordning som helst varför sprängde dessa människor dem i ordningen 2, 1 och 7?

Anonym
Och varför inte?

See User information
Quote:

zink wrote:
Om det är människor som står bakom sprängningarna så kunde de ha sprängt dem i vilken ordning som helst eller hur?

Om nu de hade kunnat spränga den i vilken ordning som helst varför sprängde dessa människor dem i ordningen 2, 1 och 7?

Vadå är 7, 2, 1 en bättre och troligare ordning eller?

Posted on: 2007/3/18 20:56
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Finns det några fördelar med en annan rasordning ? hade det sett bättre ut om det varit 7.2.1 eller 1-2-7? jag kan då inte finna någon anledning till att det inte skulle få vara 2-1-7 eller sitter du på hemlig information Zink.......buse där...

Posted on: 2007/3/18 20:58
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:
Zink.......buse där...

Jag börjar undra var busen har tagit vägen? Rymde han för att han hade fel angeånde sitt påstående om demoleringar?

Posted on: 2007/3/18 22:07

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Zink.......buse där...

Jag börjar undra var busen har tagit vägen? Rymde han för att han hade fel angeånde sitt påstående om demoleringar?

Till dig och andra. Jag bor inte på detta forum utan som Fuckoff har konstaterat till trons bristningsgräns d.v.s att han tror att jag fabulerar så håller jag på med en massa andra saker.

Därför är aktiviteten ibland låg vilket de som kollar mina inlägg kan intyga.

Alltså tro inte att om jag är borta en vecka att jag därmed har gett upp.

Själv anser jag att det är dem som säger tack och adjö från ett forum som aningen har gett upp eller fått andra intressen.

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Och varför inte?

Quote:

muglert wrote:
Quote:

zink wrote:

Vadå är 7, 2, 1 en bättre och troligare ordning eller?

Quote:

gaston wrote:
Finns det några fördelar med en annan rasordning ? hade det sett bättre ut om det varit 7.2.1 eller 1-2-7? jag kan då inte finna någon anledning till att det inte skulle få vara 2-1-7 eller sitter du på hemlig information Zink.......buse där...

Till er alla.

Kan inte sprängteorin = den alternativa teorin som är den enda som påstår att WTC 1, 2 och 7 sprängdes inte förklara på ett trovärdigt sätt var för sprängningarna skedde i den ordning som byggnaderna kollapsade så anser jag detta vara ett hål i teorin d.v.s. den lever med en oförklarad del.

Eller vem anser ni ska förklara ordningen 2,1 och 7.

Ingen hade ju reagerat på 1, 2 och 7 så varför 2, 1 och 7?

Och åter alla sprängordningar är möjliga med folk som spränger men jag vill veta motivet till den ordning som blev.

See User information
Men herre GUD vad du drygar! Hur fan ska vi veta exakt varför dom sprängdes i den ordning dom gjorde? Då måste det till ett erkännande som vi inte har eftersom vi inte kan läsa tankar...

Och vad spelar det för roll om dom sprängdes i den ordning dom gjorde? Din poäng är helt utan syfte... vad fan spelar det för roll? Dom hade säkert någon anledning men det viktiga är att dom sprängdes inte ordningen dom sprängdes i...

dagnabit vilket slöseri med ord detta blev...

Posted on: 2007/3/19 10:34
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Tack och lov att vi inte behöver övertyga folk som dig, Zink. Kravet på en ny och denna gång oberoende utredning kommer ju att trappas upp på andra fronter. Mina inlägg i debatten med dig är mer av en studie av rabiata skeptiker - ren nyfikenhet. Jag tar dig dock inte på mer allvar än så. Du tror väl ändå inte att ordkrig, millimeterskepsism och dina krav på bevis som bara en utredning kan ta fram kommer att stoppa 11-septemberrörelsen.

Fattar inte varför du verkar ta det så personligt att folk vill se en ny utredning. Gärna med en budget som den här gången matchar utredningen om Clintons sexliv. Eller vill du hellre se ett nytt 11 september ? Ett nytt terrordåd följt av ännu fler sanktioner och krig mot oskyldiga länder medan ännu fler begränsningar av medborgarnas friheter/rättigheter gör det ännu svårare att få fram sanningen.

Nej du Zink. Du stoppar inte rörelsen genom att plocka billiga poäng på våra forum. Lev vidare som en god medborgare. Ställ inte några frågor, låt dom vara så kanske de låter dig vara. Rätta in dig i ledet och följ fårskocken mot den ljusnande nya framtid med kameror, id-chip, genomskinliga påsar, angivare, gränslös avlyssning och allt annat som skapar ett tryggt demokratiskt samhälle där oljan flödar, där folket är statens tjänare och där tortyr är legalt och kallas för påtryckningar.

Här, ta mina skygglappar. Jag slutade använda dom för ett bra tag sedan och drog på mig en foliehatt. Du måste skaffa dig en foliehatt..bara därför att..locka fram ett skratt

On topic: Ställ frågan om sprängordningen igen när vi har de skyldiga inför rätta. Tills dess..gör folk uppmärksamma på vad eliten vill i slutändan. Låt oss släppa detaljerna för en stund.

Posted on: 2007/3/19 11:17

Anonym
Eftersom den alternativa teorin är den enda teori som påstår att WTC 1, 2 och 7 sprängdes och de är konstruktörerna av den teorin som anklagar andra för att ha gjort sprängningen så är det att då påstå att andra ska bevisa hur denna sprängning gick till ett haveri av den teorin.

Detta kommer tydligen de som konstruerat den aldrig att förstå.

Jag kan då göra ett exempel.

Jag påstår att alla som är anhängare av den alternativa teorin är med och hjälper bin Laden med nästa attentat.

Bevisen jag påstår att jag har är att många sympatiserar med bin Laden och då ni är inblandade så är de upp till er att bevisa hur samarbetet är utformat och hur ni är inblandade i förberedelserna av attentaten.

Jag som konstruktör av teorin har alltså frånsvurit mig att förklara den utan överlämnat detta till motparten

Är detta ett bra sätt att göra hållbara teorier?

Edited by zink on 2007/3/19 14:18:34

Anonym
Quote:

Jag påstår att alla som är anhängare av den alternativa teorin är med och hjälper bin Laden med nästa attentat.

Ojdå, vi är visst svensk Al-CIAda. Men så trevligt att du implicit kallar oss för terrorister (som inte ens existerar utanför Langley), vet du vad du är? Medhjälpare till folkmord i Irak, vilka typer av människor tror du vaktade Hitlers koncentrationsläger? (Avskum som Zink)

See User information
Quote:

zink wrote:

Själv anser jag att det är dem som säger tack och adjö från ett forum som aningen har gett upp eller fått andra intressen.

Som Icehorn skrev, att plocka billiga poäng på Vakens forum kommer inte stoppa något.
Jag har väldigt svårt att tycka att folk här 'vakna', snarare totalt insnöade på sin egna teorier.
Att i samma ögonblick acceptera all dynga utan källkritik som finns runt konspirationen 911, så förkastar man kategoriskt allt som kommer från officiellt håll.

Rasteorier, fysiska förklaringar, kemiska bevis, ALLT förkastas. Gärna av forumedlemmar som har ett språk som påminner om någon i årskurs fem.

När inte fakta går att förneka, ger man sig gärna på att hyckla personen istället.

Så grattis, en mindre att ni behöver övertyga om att Thermite använts, vilket enligt Vaken.se ändå varit bevisat i ett halvår...

Håller mig i fortsättningen till att vara anonym betraktare, många är vi fortfarande som tycker Vaken.se är god underhållning.

/Loggar ut - för gott

Posted on: 2007/3/19 13:53
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
Quote:

Rasteorier, fysiska förklaringar, kemiska bevis, ALLT förkastas. Gärna av forumedlemmar som har ett språk som påminner om någon i årskurs fem.

Heh, vilka teorier, menar du den teori som NIST har ändrat 5 gånger? Eller alla "bevis" som inte ens nämns i 9/11 Ommisions Report?

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Quote:

Ojdå, vi är visst svensk Al-CIAda. Men så trevligt att du implicit kallar oss för terrorister (som inte ens existerar utanför Langley), vet du vad du är? Medhjälpare till folkmord i Irak, vilka typer av människor tror du vaktade Hitlers koncentrationsläger? (Avskum som Zink)

Det var ett exempel och inte jag direkt påstod men jag tackar att du inte kommenterade att de alternativa teorierna gör på samma sätt som i exemplet och därmed har du indirekt kritiserat de alternativa teorierna.

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Quote:

Heh, vilka teorier, menar du den teori som NIST har ändrat 5 gånger? Eller alla "bevis" som inte ens nämns i 9/11 Ommisions Report?

Och de alternativa teorierna har varianterna: enbart sprängämnen, termit och sprängämnen, Thermate-TH3, laserstrålar och missiler

5 samtidiga är det bättre?

« 1 (2) 3 4 5 ... 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper