vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Den definitiva WCT7-videon

See User information
Jag tillhör kanske inte direkt den gruppen som varit mest kritisk till teorin att WTC 7 sprängdes.
Men om jag hade 2 % självkritiskt tvivel innan, så gjordeden här alldeles nya videon mig helt säker på mig sak.
http://video.google.com/videoplay?docid=2073592843640256739
Allt snack om naturliga orsaker kan härmed avfärdas utan vidare spisning.

Mikael Wälivaara

Posted on: 2007/3/18 22:11
------
UUAA RADIO -- http://uuaaradio.blogspot.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Den definitiva WCT7-videon

See User information
Ja det där är en bra video.

Posted on: 2007/3/18 22:47

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
När man väl öppnat ögonen är det uppenbart att det är en konspiration

Posted on: 2007/3/18 23:52
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com

See User information
Ja den borde visas på tv med debatt efteråt.

Posted on: 2007/3/19 8:07

Anonym
Jag är numera inte ett dugg övertygad att sprängämnen har använts när byggnader kollapsar för att folk säger att de har hört explosioner då jag sett två dokumentärer dels om varuhusraset i Soul och Hotel New World raset i Singapore. I båda fallen hörde folk explosioner så de fick utredas i båda fallen.

Inget av huset rasade p.g.a sprängämnen.

De 6 våningar höga hotellet i Singapore rasade på mindre än 1 minut och röken från raset syntes flera kilometer bort.

Därför kräver jag numera att de ska finnas obestridliga analytiska bevis att sprängämnen har använts för att jag ska anse byggnaderna rasade av den anledningen.

See User information
zinkan du råkar inte veta om dokumentären du talar om finns på tube eller goggle? Eller namnet på den annars? Skulle vara intressant att se...

Posted on: 2007/3/19 10:30
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
De utreddes åtminstone...

Vad gäller WTC7 - spridda bränder och skador men perfekt kollaps. Vi talar dessutom om en byggnad som var byggd för att kunna förändra våningarna efter behov. Kräver ju en rätt stabil konstruktion för sådant.

En sådan massiv byggnad som denna borde ju ge ordentligt med ljud och andra indikationer ifrån sig om den är på väg att kollapsa - in my humble opinion.

Posted on: 2007/3/19 11:56

Anonym
Quote:

muglert wrote:
zinkan du råkar inte veta om dokumentären du talar om finns på tube eller goggle? Eller namnet på den annars? Skulle vara intressant att se...

Ingen video för Singapore Hotel New World annat än detta och några liknande länkar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hotel_New_World_disaster

Och varuhuset i Soul:

http://www.answers.com/topic/sampoong-department-store-collapse

Anonym
Quote:

Jag är numera inte ett dugg övertygad att sprängämnen har använts när byggnader kollapsar för att folk säger att de har hört explosioner då jag sett två dokumentärer dels om varuhusraset i Soul och Hotel New World raset i Singapore. I båda fallen hörde folk explosioner så de fick utredas i båda fallen.

Har du någon källa på att någon hörde explosioner eller menar du att vi ska ditt ord för det?

See User information
Quote:

zink wrote:
De 6 våningar höga hotellet i Singapore rasade på mindre än 1 minut

Eh...skulle det där vara en parallell till 47 våningar på sex och en halv sekund?

Posted on: 2007/3/19 17:39

See User information
Håler med TTime, är det en jämförelse till WTC?

Quote:

zink wrote:
Inget av huset rasade p.g.a sprängämnen.

De 6 våningar höga hotellet i Singapore rasade på mindre än 1 minut och röken från raset syntes flera kilometer bort.

Om nu 6 våningar ramlar omkull på ca 1minut utan att vara en kontrollerad demolering, hur lång tid borde WTC1/2 har ramlat omkull på?

Enligt Galileos "falling bodies" teorin så kommer varje våning att bromsa upp fallhastigheten, men denna grundläggande lag verkar inte ha gällt den 11:e September? Orsak? Motståndet från våningarna undanröjdes..

"It is now well known that in the absence of air resistance all objects dropped near the surface of a planet fall with the same constant acceleration. Such motion is referred to as free fall."

"Freely falling objects always have the same downward acceleration"

http://www.hrw.com/science/onlinese/p ... /pdfs/HPC2S3/hf2ne060.pdf

Posted on: 2007/3/19 18:29
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:
Därför kräver jag numera

Då kräver jag att du erkänner att du hade fel angående ditt påstående om att vid alla demoleringar rasar byggnaderna inåt och inte rakt ner.

Och stålbyggnad, eld och skador, total kollaps på några sekunder, annat exempel än WTC 7, tack.

Quote:
Vi talar dessutom om en byggnad som var byggd för att kunna förändra våningarna efter behov

Ja det var väl så att hela våningar kunde tas bort utan att den strukturella integriteten påverkades, eller?

Posted on: 2007/3/19 20:06

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

Anonym wrote:
Quote:

Har du någon källa på att någon hörde explosioner eller menar du att vi ska ditt ord för det?

I dokumentärerna till båda rasen fick utredarna av rasen kolla om sprängämnen hade använts.

Anonym
Quote:

zink wrote:
Quote:

Anonym wrote:
Quote:

I dokumentärerna till båda rasen fick utredarna av rasen kolla om sprängämnen hade använts.

Ofan, snackas det om Invandrare och raser i denna tråden också? Dåden påstås iofs vara utfört av invandrare, med namn, foto och allting...

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Därför kräver jag numera

Då kräver jag att du erkänner att du hade fel angående ditt påstående om att vid alla demoleringar rasar byggnaderna inåt och inte rakt ner.

Och stålbyggnad, eld och skador, total kollaps på några sekunder, annat exempel än WTC 7, tack.

Jag har aldrig påstått att de byggnader jag refererade till vad lika som WTC 7 utan att de var att folk i båda rasen hörde explosioner trots att sprängämnen inte var i farten.

När folk hör explosioner så är de endast bevis på att ett explosivt ljud och inget annat.

Bevis på sprängämnen kan man endast få genom analyser av materialet efter raset och vanliga sprängämnen går att analysera långt efter att de har använts.

See User information
Quote:
Jag har aldrig påstått att de byggnader jag refererade till vad lika som WTC 7

Ska du aldrig svara på om du står fast vid ditt påstående att alla byggnader som demoleras rasar inåt och inte rakt ner?

Ja eller nej. Ni som förespråkar den officiella teorin tjatar jämt om att andra aldrig erkänner när de har fel, men tydligen gör ni inte det själv.

Posted on: 2007/3/19 22:09

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Ja eller nej. Ni som förespråkar den officiella teorin tjatar jämt om att andra aldrig erkänner när de har fel, men tydligen gör ni inte det själv.

Nu drar du alla över en kam lite obefogat, tycker du inte det?

See User information
I dokumentären om varuhuset i Korea så påpekades det att man tagit bort pelare för att ge plats åt en ny rulltrappa.
Trots protester så gjorde varuhusägaren detta ingrepp, det var liksom han som bestämde, de första indikationerna på att allt inte stod rätt till var att golvet i köket till resturangen som var belägen högt upp i huset, började spricka, likaså märktes sprickor i taket som också bar en stor klimatanläggning.
Dagar innan raset hade man börjat reparera golvet i köket som hade stora sprickor och började bukta sig, men trots kökspersonalens påstötningar så utrymdes aldrig varuhuset, så blev det som det blev pga att en varuhusägare fick sin vilja igenom och kapade bärande pelare för att få plats med en ny rulltrappa.
Och de explosioner som hördes där var gasoltankarna till gasspisarna i köket som small.

Posted on: 2007/3/19 22:42
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Jo det gjorde jag nog, var aningen irriterad bara, har hört det så jävla många gånger, att "foliehattarna" och "konspirationsteoretikerna" aldrig erkänner när de har fel osv.

Sorry.

Posted on: 2007/3/20 0:11

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Quote:

Jo det gjorde jag nog, var aningen irriterad bara, har hört det så jävla många gånger, att "foliehattarna" och "konspirationsteoretikerna" aldrig erkänner när de har fel osv.

Sorry.

Inget stort problem. Hellungt.

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Jag har aldrig påstått att de byggnader jag refererade till vad lika som WTC 7

Ska du aldrig svara på om du står fast vid ditt påstående att alla byggnader som demoleras rasar inåt och inte rakt ner?

Jag har redan i en annan tråd skrivit vad jag ansett men jag tar det igen.

De byggnader som raset inåt i mitten har haft sprängladdning inne i byggnaden.

Den byggnad som rasar som WTC 7 hade sprängladdningar i väggarna och dessa sprängladdningar ser man tydligt i videon.

See User information
Quote:

MikaW wrote:
Jag tillhör kanske inte direkt den gruppen som varit mest kritisk till teorin att WTC 7 sprängdes.
Men om jag hade 2 % självkritiskt tvivel innan, så gjordeden här alldeles nya videon mig helt säker på mig sak.

Mikael Wälivaara

Så var det dags att lyssna till ögonvittnena igen då, så vi lyfter fram dom, skruva upp hörapparaten zink.....eller ska vi kategoriskt avfärda vittnen som sanningsfövanskare och sätta vår tilltro till någon som inte ens var på plats....dom stod i alla fall i rök & damm, medan belackarna sitter hemma & och samlar damm....

Posted on: 2007/3/20 8:45
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Quote:

MikaW wrote:

Mikael Wälivaara

Så var det dags att lyssna till ögonvittnena igen då, så vi lyfter fram dom, skruva upp hörapparaten zink.....eller ska vi kategoriskt avfärda vittnen som sanningsfövanskare och sätta vår tilltro till någon som inte ens var på plats....dom stod i alla fall i rök & damm, medan belackarna sitter hemma & och samlar damm....

Återigen. Visa på en analys där man hittat sprängämnen. Jag kommer inte att godkänna något annat och hittas det aldrig så kommer WTC 7 raset orsaker att vara okända för mig.

See User information
Hahahah

Så skönt för dig zink!. Men modigt av dig att så öppet visa vilken struts en vetenskapsman och skeptiker kan vara!

Glöm inte att skrika *LAALALALLALALALAALA* och fingrarna i öronen medans du har huvudet i sanden, för några kanske har megafoner ovanför ytan

Edit: New Photos: Smoke Did NOT Come (Entirely) from WTC 7 http://georgewashington.blogspot.com/ ... t-come-from-wtc-7_19.html

vila ögonen på det där när du tittar upp(inte för du kommer göra det men ändå).

Posted on: 2007/3/20 11:31
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper