vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 10 »

Re: Bomber i WTC: Nu vill jag ha raka svar av skeptikerna!

See User information
Quote:

Ta och kolla lite mer på webben. Uppgiften att de tog bort kaparna från passagerarlistan finns kommenterat på flera ställen.

Skulle du själv om dina nära hade omkommit vid en flygplanskapning vilja ha med kaparna i passagerarlistan?

Då skulle jag av rena utredningsskäl inte vilja att bevismaterialet modifieras för att jag ska må bättre. Vad ska listan tjäna till för mig utan kaparnas namn ? Jag vill ju veta sanningen.

Posted on: 2007/3/18 12:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:
Till alla som håller på med WTC sprängningar.

VEM placerade sprängämnen WTC 1, 2 och 7och när?

Den fråga har INGEN av de som tror på sprängämnen svarat på.

Så länge den frågan inte har ett svar är sprängämnen obevisade.

www.scroogle.org
sök lite själv också , det finns massor att läsa om 9/11
fast det är klart det är lättare att låta någon annan göra jobbet åt en

Posted on: 2007/3/20 13:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:
Till alla som håller på med WTC sprängningar.

VEM placerade sprängämnen WTC 1, 2 och 7och när?

Den fråga har INGEN av de som tror på sprängämnen svarat på.

Så länge den frågan inte har ett svar är sprängämnen obevisade.

För första gången i historien stängde man av elen i WTC veckan före 911. En av de som arbetade i det södra tornet vid tidpunkten var Scott Forbes, Teknologie expert och dataansvarig anställd av Fiduciary Trust. Han har en del avslöjande saker att berätta.

"Well there were several guys in overalls, carrying building gear,
toolboxes, etc inside the building. Remember there were no security locks on doors or security cameras, so access was free unless a door was locked by a manual key. Seeing so many 'strangers' who didn't work at the WTC was unusual."

http://killtown.blogspot.com/2005/12/scott-forbes-interview.html

"Forbes says there were other peculiarities revolving around this unreported event, including:

1) Fiduciary employees trapped between the 90-97th floors of the South Tower told family members (via cell-phone calls) that they were hearing “bomb-like explosions” throughout the towers.

2) Video cameras positioned atop the World Trade Center which were used to feed daily images to local television stations were inexplicably inoperative that morning.

3) A Fiduciary employee who was on one of the lower floors and escaped immediately after the first (North) tower was struck, reported that he was amazed by the large number of FBI agents that were already on the streets surrounding the WTC complex only minutes after the initial strike.

4) Last but not least, Ann Tatlock, CEO of Fiduciary Trust and now a board member of Franklin Templeton, had just arrived at a conference hosted by Warren Buffet at the Offutt Air Force Base (home of the U.S. Strategic Command Headquarters in Omaha, Nebraska) when the 9-11 attacks took place. Coincidentally, later that day President George W. Bush flew into this very same base on Air Force One for “security reasons.” Even more chilling are the Offutt AFB ties to the CIA’s MK ULTRA experiments, Project Monarch, the Franklin Cover-Up, and the diabolical practices of Michael Aquino. (Type any of these words into a search engine for more information.)

In the end, Forbes says that even though these disclosures could jeopardize his current employment, he has stepped forward because, “I have mailed this information to many people, including the 9/11 Commission, but no one seems to be registering these facts.”

http://69.28.73.17/thornarticles/powerdown.html

http://www.youtube.com/watch?v=0QlpSKXVX7c

Lite mer:

http://www.youtube.com/watch?v=T9YjOQ076F4&mode=related&search=

Posted on: 2007/3/20 14:23

Edited by Lightsaber on 2007/3/20 15:06:30
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
För första gången i historien stängde man av elen i WTC veckan före 911. En av de som arbetade i det södra tornet vid tidpunkten var Scott Forbes, Teknologie expert och dataansvarig anställd av Fiduciary Trust. Han har en del avslöjande saker att berätta.

Problemet med det snacket är att de bara var WTC2 och bara från våning 50 och över.
Det gav bara tillfälle till "bombplantering" i en del av WTC2 men inte i WTC1 eller WTC7.
Det var också bara en person som kännde till det, borde inte fler ha fått veta eftersom det t.ex. innebar att man var tvugna att stänga av alla datorer på ett normalt sätt för att inte förlora viktiga databaser (t.ex. banker som fanns i tornet)?

Bankerna är ett problem även när det gäller snacket om att strömmen höll igång alla säkerhetssystem som till exempel övervakningskameror och kodlås på dörrar. Varför skulle en bank acceptera sådant?

Kort sagt känns det som att det är ett väldigt svagt bevis. Det finns inga liknande nedstängningar rapporterade i något annat av de WTC-tornen som kollapsade, när skulle man ha planterat dom bomberna? Om man inte behövde stänga av strömmen för att plantera bomberna i dom andra tornen plus halva WTC2, varför stängde man överhuvudtaget ner strömmen i våning 50+ i WTC2?

See User information
Bankerna är ett problem även när det gäller snacket om att strömmen höll igång alla säkerhetssystem som till exempel övervakningskameror och kodlås på dörrar. Varför skulle en bank acceptera sådant?

Den skulle ju ändå "PULVERISERAS". Därför att det var BIG Buisness

på gggggg det var ju försäkrat .

Posted on: 2007/3/21 22:59

Anonym
Quote:

sale wrote:

Den skulle ju ändå "PULVERISERAS". Därför att det var BIG Buisness

på gggggg det var ju försäkrat .

Ta och visa på en sprängning som pulveriserar betongen.

Att man måste ha sprängämnen för att pulverisera är obevisat enligt vad jag har kommit fram till.

WTC2 raset låter som metall mot metall eller ett tåg vilket visar att metall stötte emot varandra och mellan stålet fanns betongen så ljudet som du och andra anser vara bevis på allt möjligt skulle då bevisa att stålet malde betongen till pulver.

I WTC1 raset låter det också som metall mot metal men svagare då det hände högre upp och även här har vi då ljud som visar att stålet malde sönder betongen till pulver.

De bom, bom, bom ljud som brandmän säger sig ha hört i en video var alltså metall mot metall ljud och inte explosionsljud.

See User information
Så du som inte var på plats skall vara trovärdig! Och du sågar dom som var där. Jag kan säga till dig att det var 800 detonationer i wtc 1,2.......titta på pulveriseringen

http://home.debitel.net/user/andreas.bunkahle/plate12.htm

Posted on: 2007/3/22 11:14

Anonym
Quote:

sale wrote:
Så du som inte var på plats skall vara trovärdig! Och du sågar dom som var där. Jag kan säga till dig att det var 800 detonationer i wtc 1,2.......titta på pulveriseringen

http://home.debitel.net/user/andreas.bunkahle/plate12.htm

Det dammar alltid oerhört mycket från alla byggnader som rasar oberoende av sprängning eller att de rasar själv så allt damm som dessa bilder visar kommer inte från pulveriserande betong för då skulle WTC 1 och 2 varit dammfria och några sådana byggnader finns inte.

De som pyser ut under rasmassorna är luften som ska ut när byggnaden rasar och all luftmängd (95% av WTC 1 och 2:s volym) ska ut så dessa är inget som helst bevis på sprängningar.

Sedan har jag sett videorna som finns på webben i TV kvalité och då upplevs de helt annorlunda än samma video på webben med sämre bild och ljudkvalité.

Det är dessa jag hänvisar till och som ett tåg lät de definitivt precis som en brandman på plats också tyckte de lät som om som jag länkat till så många gånger att nu får ni leta efter den länken.

See User information
Quote:
De bom, bom, bom ljud som brandmän säger sig ha hört i en video var alltså metall mot metall ljud och inte explosionsljud

Du påstod ju att vid alla demoleringar rasar byggnaderna inåt, det var fel, och du har nog fel om detta också eftersom folk hörde explosioner i sekvenser innan kollapsen började.

"It sounded like gunfire, you know bang bang bang bang bang, then all of a sudden three big explosions."

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5555&forum=4

Posted on: 2007/3/22 14:02

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
De bom, bom, bom ljud som brandmän säger sig ha hört i en video var alltså metall mot metall ljud och inte explosionsljud

Du påstod ju att vid alla demoleringar rasar byggnaderna inåt, det var fel, och du har nog fel om detta också eftersom folk hörde explosioner i sekvenser innan kollapsen började.

"It sounded like gunfire, you know bang bang bang bang bang, then all of a sudden three big explosions."

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5555&forum=4

Det är bara det att jag inte längre tror på dessa vittnesmål då ljudet faktiskt låter som ett tåg i videon när WTC 2 rasar och att en brandman med tydligen bra sinnesnärvaro hörde samma sak som videon alltså bekräftar.

Det var inga explosioner och tills någon av er som påstår motsatsen inte har sett videon i TV kvalité kan jag inte köpa era argument.

Flera av videorna visades på Discovery den 11 september 2006 och då man nu visste vad man skulle titta och höra efter så framstod flera av händelserna i en helt annan dager.

Det var inga explosionsljud som följde på WTC 1 och 2 rasen.

See User information
Det är bara det att jag inte längre tror på dessa vittnesmål då ljudet faktiskt låter som ett tåg .sa zink

Ok det var ett tåg.... tuff tuf ftuff .. The Ziontrain,,

Jag håller med dig ett ånglok som förångade WTZ så att betongen blev något som kallas PLASTMA

PLASTMA = heta gaser lika heta som (Dont sy 911 was a inside job

No SAY 911 Was a Zionist job

Du menar nog detta tåg så håller jag med jag med dig fullständigt.

Jag vet du håller med pung... slut.. pung slut

Posted on: 2007/3/22 16:01

Edited by sale on 2007/3/22 16:34:46

Anonym
Quote:

sale wrote:
Det är bara det att jag inte längre tror på dessa vittnesmål då ljudet faktiskt låter som ett tåg .sa zink

Ok det var ett tåg.... tuff tuf ftuff ..

...eller så menade han att det lät precis som ett tåg, stål mot stål. Ska du bemöta hans teori eller ska du förlöjliga den?

See User information
ska du förlöjliga den?

Behövs det stål mot luft skrapar inte...

Posted on: 2007/3/22 16:37

Anonym
Quote:

sale wrote:
ska du förlöjliga den?

Behövs det stål mot luft skrapar inte...

Nej, men stål mot stål gör.

I kollapsen trycktes flera våningar ihop till små plattor. Bild från BBC-dokumentären:
Resized Image

Det hörs inte menar du?

See User information
Quote:
Det är bara det att jag inte längre tror på dessa vittnesmål då ljudet faktiskt låter som ett tåg i videon

Du redigerar bort det som inte passar in i din saga, så enkelt är det. Folk var där och beskrev stora explosioner under marken och annat kul, din paranoida al-qaida berättelse kan inte förklara det, alltå säger du helt enkelt att du inte tror på vittnesmålen.

Jag tror mer på folk som var där, som beskrev explosioner i sekvenser, smält stål osv, än på dig, vars enda intresse består i att ha rätt, vilket är tydligt eftersom du ännu inte har erkänt att du hade fel angeånde ditt påstående om demoleringar.

Och du har fortfarande inte bevisat att kaparna var på planen, och om du påstår att det var kapare på planen, så var det bomber i tornen. Och jag väntar fortfarande på att du eller någon annan ska trolla fram ett annat exempel på en byggnad som har brunnit och varit skadad som har rasat ihop totalt toksnyggt rakt ner på några sekunder.

Sen pratar ni al-Qaida konspirationsteoretiker aldrig om det faktum att tester har utförts på modeller av tornen där balkarna utsattes för hetare eld än vad balkarna i tornen utsattes för den 11/9 under mycket längre tid, och det enda som hände var att stålet böjdes några få cm.

Det pratas om det i början av detta klipp:

http://www.dailymotion.com/visited/se ... ruth-nist-report-debunked

Posted on: 2007/3/22 17:34

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Det är bara det att jag inte längre tror på dessa vittnesmål då ljudet faktiskt låter som ett tåg i videon

Du redigerar bort det som inte passar in i din saga, så enkelt är det. Folk var där och beskrev stora explosioner under marken och annat kul, din paranoida al-qaida berättelse kan inte förklara det, alltå säger du helt enkelt att du inte tror på vittnesmålen.

Jag tror mer på folk som var där, som beskrev explosioner i sekvenser, smält stål osv, än på dig, vars enda intresse består i att ha rätt, vilket är tydligt eftersom du ännu inte har erkänt att du hade fel angeånde ditt påstående om demoleringar.

Detta kommer jag aldrig att längre köpa. Det låter INTE som explosioner när WTC 2 och 1 rasar.

Om folk hör explosioner så är de bara bevis på explosiva ljud och inget annat.

Dessutom så förekommer de explosioner i bränder utan att de är sprängämnen inblandade.

Och tills de alternativa teorierna inte kan visa på EN teori om sprängämnen anser jag att de inte alls har bevisat några sprängämnen utan fortfarande håller på med teoriskapande och inget annat.

Quote:

Och du har fortfarande inte bevisat att kaparna var på planen, och om du påstår att det var kapare på planen, så var det bomber i tornen. Och jag väntar fortfarande på att du eller någon annan ska trolla fram ett annat exempel på en byggnad som har brunnit och varit skadad som har rasat ihop totalt toksnyggt rakt ner på några sekunder.

Sen pratar ni al-Qaida konspirationsteoretiker aldrig om det faktum att tester har utförts på modeller av tornen där balkarna utsattes för hetare eld än vad balkarna i tornen utsattes för den 11/9 under mycket längre tid, och det enda som hände var att stålet böjdes några få cm.

Det pratas om det i början av detta klipp:

http://www.dailymotion.com/visited/se ... ruth-nist-report-debunked

Denna pajas Steve E Jones har inte mitt förtroende alls och jag håller på att skriva en kritik av hans påståenden men det kommer att ta lite tid.

Steve E Jones har inte bevisat något överhuvudtaget med sina analyser och man måste tydligen var kemist för att förstå det även om vanlig logik faktiskt går att använda.

Kan man räkna går det att se vad som är fel i hans analyser.

En ledtråd. Räkna antalet element t.ex mangan (Mn) som förkommer i flygaluminium och att han sedan påstår att detta mangan förekommer i ett termit innehåll KMnO4 (KaliumManganOxid) så kan var och en undra varför Mn från flygaluminium plötsligt blivit något helt annat.

Mer om detta kommer alltså senare.

Kaparnas existens i planen finns visst bevisade.

Flight 77: Alla passagerare samt omkomna som befann sig i Pentagon utom fem person är identifierade = 5 kapare.

Flight 93: Alla 40 passagerare och flygbesättning är identifierade. 4 stycken är inte identifierade = 4 kapare.

Flight 11: 2 passagerare och en från flygbesättningen.

Flight 173: Inga än så länge.

Sedan har jag genom att söka på 19 hijacker upptäckt att det är en oenighet om hur många av dem som skulle vara i livet. De pendlar mellan 5 – 19. Denna oenighet visar att de är frågan om rena spekulationer och att informationen dessutom är mycket osäker om att de är i livet.

See User information
Quote:
Denna pajas Steve E Jones har inte mitt förtroende alls och jag håller på att skriva en kritik av hans påståenden men det kommer att ta lite tid

Jag tänkte mer att du skulle lyssna på vad Jim Nesch säger. Och NIST och 9/11 Kommissionen har blivit ohyggligt kritiserade, med all rätt, men det struntar du i, så att du ska kritisera Jones är ju ren komedi, men tack för ett gott skratt.

Quote:

Flight 77: Alla passagerare samt omkomna som befann sig i Pentagon utom fem person är identifierade = 5 kapare.

Flight 93: Alla 40 passagerare och flygbesättning är identifierade. 4 stycken är inte identifierade = 4 kapare.

Flight 173: Inga än så länge

Nej det är långt ifrån bevisat. Och visst, vi säger att det fanns araber i planen, det finns inget som säger att de kapade planen ändå, och du har inga bilder eller videoklipp som visar att de påstådda kaparna klev på planen, därmed har du fortfarande inga kapare i planen, bra försök dock.

Posted on: 2007/3/23 14:12

Anonym
Quote:

zink wrote:
Sedan har jag genom att söka på 19 hijacker upptäckt att det är en oenighet om hur många av dem som skulle vara i livet. De pendlar mellan 5 – 19. Denna oenighet visar att de är frågan om rena spekulationer och att informationen dessutom är mycket osäker om att de är i livet.

Det var väl redan följts upp och förklarats med att det var stulna identiteter och/eller personer med samma namn?

Anonym
Quote:

johanfannsredan wrote:
Quote:

zink wrote:

Det var väl redan följts upp och förklarats med att det var stulna identiteter och/eller personer med samma namn?

Ja det har det men de med alternativa teorierna håller på och spekulera om detta fortfarande så jag ville bara med detta visa på den oenighet som finns om detta.

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Denna pajas Steve E Jones har inte mitt förtroende alls och jag håller på att skriva en kritik av hans påståenden men det kommer att ta lite tid

Jag tänkte mer att du skulle lyssna på vad Jim Nesch säger. Och NIST och 9/11 Kommissionen har blivit ohyggligt kritiserade, med all rätt, men det struntar du i, så att du ska kritisera Jones är ju ren komedi, men tack för ett gott skratt.

Quote:

Flight 173: Inga än så länge

Nej det är långt ifrån bevisat. Och visst, vi säger att det fanns araber i planen, det finns inget som säger att de kapade planen ändå, och du har inga bilder eller videoklipp som visar att de påstådda kaparna klev på planen, därmed har du fortfarande inga kapare i planen, bra försök dock.

Detta är ju en konstig begäran. Kan du visa på att alla som steg ombord på de fyra planen blev fotograferade eller filmande när de gjorde det?

Man har ju passagerarlistorna att jämföra med de man har kunnat identifiera. Så om passagerarlistan visar på t.ex. 20 passagerare och 6 i besättningen och man sedan märker att planet är kapat och efter kraschen kan identifiera 6 i besättningen och 16 av passagerarna så då är 4 av de som finns på passagerarlistan oidentifierade och troligen kaparna.

Om ingen saknar de oidentifierade 4 så styrker ju detta är de var kaparna särskilt om de gått flera år efter kraschen.

See User information
Fan Zink, du kommer tro att 19 sandniggers gjorde det efter att CIA har erkänt att de förgasade byggnaden så de rasade i fri falls hastighet eller kommer du ändra uppfattning för SJÄTTE gången eftersom du har själv ändrat uppfattning 5 gånger som NIST eftersom du är sjuk i huvudet eller jobbar aktivt åt SÄPO och om det sistnämda vore sant, så skulle landet vara fett sårbart för Achmed Abdullla och Sadek Sader och Badran; vilket var shits jag körde över med en M1:a 2001 och deras schläkt flüttadesch till Svärge.

Posted on: 2007/3/24 3:17

Anonym
Quote:

Sleeplijn wrote:
Fan Zink, du kommer tro att 19 sandniggers gjorde det efter att CIA har erkänt att de förgasade byggnaden så de rasade i fri falls hastighet eller kommer du ändra uppfattning för SJÄTTE gången eftersom du har själv ändrat uppfattning 5 gånger som NIST eftersom du är sjuk i huvudet eller jobbar aktivt åt SÄPO och om det sistnämda vore sant, så skulle landet vara fett sårbart för Achmed Abdullla och Sadek Sader och Badran; vilket var shits jag körde över med en M1:a 2001 och deras schläkt flüttadesch till Svärge.

...så var grottgubbe-argumentet på tapeten igen. Har du inget nytt att komma med?

See User information
Quote:

Sleeplijn wrote:

Är du rasist sleeplijn?

Posted on: 2007/3/25 4:03

See User information
Jag har startat två trådar som blev flyttade till Skepticism av nån anledning (hmmmm....är det inte foliehattarna som är skeptiska till 9/11?????), iallafall så finns där två trådar, Tråden om WTC 1&2 samt AA Flight 11 och AA Flight 175 och Tråden om WTC 7 där jag ställer frågor till er foliehattar, grejen är den att jag inte har fått många svar.

Nu är det dags för er att stå för era teorier och svara på frågorna, de har nu legat där i över en vecka, eller är ni fega ryggradslösa kräk som alla andra foliehattar, se Mankan, Powerboy, A-Band-And, Sten-b bland andra på 9/11-forumet på Flashback?

Posted on: 2007/3/25 4:13

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 10 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper