vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Vi gör ett nytt försök utan hot och smutskastnin "Jag Är Vit Och Stolt"
Att där finns och har funnits vita erövrings tåg runt om i världen får stå för dom som gjorde det .Jag vägrar att bli kopplad pga min hudfärg till vad andra vita gör och har gjort.

Erövrings tåg är knappast något som enbart genomförts av Europeer. Utan även av Perser,Araber,Turkar,Asiater osv.

Där finns svinn i från alla folkgrupper men det är vita som en grupp som får utstå mest hat pga vad deras förfäder har gjort.Det som händer idag då tex vita är nere är i Irak ,Afghanistan (även Svenskar)har jag inget med att göra och är starkt i mot det men ändå skall jag som vit bli beskylld för att vara medskyldig pga vi lever i en s.k demokrati (demokratur)väljer våra ledare (misledare)själva ,men jag har inte röstat på ett parti i riksdagen som stöder att vi har soldater i krig. Jag röstade på ett parti utanför Riksdagen .

Jag tycker att alla folkgrupper har rätt att vara stolt över sin kultur ,historia och hudffärg.

Om inte alla har rätt till att vara stolta då borde man förbjuda alla som är stolta över sin hudfärg man kan inte bara förbjuda vita.

SAY IT LOUD IM WHITE AND I AM PROUD.

SAY IT LOUD IM BLACK AND I AM PROUD.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vi gör ett nytt försök utan hot och smutskastnin "Jag Är Vit Och Stolt"

See User information

det är väll inte du som valt din hudfärg.
men om vi generaliserar i hudfärg och betraktar kultur ,historia så är jag inte något vidare stolt över att vara vit, historiskt sätt känner jag mest skam.
Men jag bryr mig inte om färgen är vit , blå, brun, röd, grå, gul.... jag är stolt som individ för den jag är och mina värderingar.. men inte över mitt vita skinn, fast njaa på sommaren får jag rätt fin gyllenbrun färg.

Posted on: 2007/3/19 15:54

Edited by BiReal on 2007/3/19 16:18:02
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Men jag bryr mig inte om du är vit , blå, brun, röd, grå, gul.. jag är stolt som individ för den jag är och mina värderingar.. men inte över mitt vita skinn, fast njaa på sommaren får jag rätt fin gyllenbrun färg.

_En svart man sa till en vit man: När ni föddes var ni lilla!

-När ni fryser är ni blå!

-När ni är varma blir ni röda!

-När ni mår illa bilr ni gröna!

-När ni dör blir ni gula!

-OCH SÅ KALAR NI MIG FÖR FÄRGSTARK????

Posted on: 2007/3/19 16:27

See User information
Quote:

sale wrote:
Men jag bryr mig inte om du är vit , blå, brun, röd, grå, gul.. jag är stolt som individ för den jag är och mina värderingar.. men inte över mitt vita skinn, fast njaa på sommaren får jag rätt fin gyllenbrun färg.

_En svart man sa till en vit man: När ni föddes var ni lilla!

-När ni fryser är ni blå!

-När ni är varma blir ni röda!

-När ni mår illa bilr ni gröna!

-När ni dör blir ni gula!

-OCH SÅ KALAR NI MIG FÖR FÄRGSTARK????

Posted on: 2007/3/19 16:30
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

Erövrings tåg är knappast något som enbart genomförts av Europeer. Utan även av Perser,Araber,Turkar,Asiater osv.

Precis det har utförts en hel del krig genom historien av alla världens folk så varför ska vi som svenskar känna så mycket skamm för det. Vi toppar ju knappast listan av vilket folk som har krigat mest. Folk som går omkring och känner skamm för att de har en viss hudfärg är så j*vla patetiska. Desutom så tycker jag att kalla folk "vita" känns konstigt... För vad är man om man är mycket solbränd :)? Det finns många Europeer som är mycket mörkare än t.ex. araber eller östasiater pga sin solbränna.

Posted on: 2007/3/19 19:28

Anonym
Desutom så tycker jag att kalla folk "vita" känns konstigt... För vad är man om man är mycket solbränd :)? Det finns många Europeer som är mycket mörkare än t.ex. araber eller östasiater pga sin solbränna.

Ja det är ett dilemma vad man skall man kalla sig då.

Vi här från Sverige som s.k är vita och sen får lite färg på sommaren eller på ett besök på varmare bredgrader behåller ju inte denna solbränna för evigt man blir ljusare ganska snart igen.Alltså man är i grund och botten vit.

See User information
Man kan väl kalla sig för arier, nordeuropéer (även om det "utrymmet" håller på att försvinna, tack Mona Sahlin), kaukasier. Fast vita är kanske bra. Jag antar att inga andra som är ljusa inte har andra beteckningar, såsom gula, araber osv.

Snabba inlägg nu... tråden kan stängas... vi talar ju om människorna därute, det är så farligt, vojne, huva och usch.

Posted on: 2007/3/19 21:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax wrote:
Snabba inlägg nu... tråden kan stängas... vi talar ju om människorna därute.

Nej novax, inte riktigt så. Du har dig själv om bakfoten, igen.

Vad ni pratar om är hur ni generaliserar människorna där ute.

Sorgligt men sant.

Posted on: 2007/3/19 21:22

Anonym
Om du är vit och stolt så är det något som bara har med dig att göra, så varför berättar du det för oss, och framför allt, varför på vaken ?

See User information
Quote:

artMan wrote:
Om du är vit och stolt så är det något som bara har med dig att göra, så varför berättar du det för oss, och framför allt, varför på vaken ?

Varför frågar du sådant? Detta är ju vaken - vill du ha något annat såkan du prova alternativ.nu - där finns mycket om allt från fårraser till potatissorter. Du har kanske inte koll på vad det handlar om? Kanske inte alls inser att detta är vaken... inte läst trådar och inlägg inklusive de som försvann i hacket? Om du var oprogrammerad då skulle du som de som inte är pseudovakna inte ställa dumma frågor - utan se det i olika sammanhang om devolution, agendan därute som naturligtvis innefattar människor... och dess grupper och raser, du skulle se att det skrivs i många inlägg om vår historia, cover up, aliens inblandning och manipulation med vårt dna, dess skapande av det som dyker upp här som raser osv mm etc.

Du och camera har problem... och är precis agendadragarnas produkter.

Posted on: 2007/3/20 15:15

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Quote:

novax wrote:
Snabba inlägg nu... tråden kan stängas... vi talar ju om människorna därute.

Nej novax, inte riktigt så. Du har dig själv om bakfoten, igen.

Vad ni pratar om är hur ni generaliserar människorna där ute.

Sorgligt men sant.

Nu får du lägga av. Kolla upp saker och ting så slipper du generalisera som du gör.

Posted on: 2007/3/20 15:16

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

provoceramera wrote:

Du kan snacka hur mycket skit du vill, du lurar inte någon.
Sanningen är att du är en liten rädd tönt som lägger all din energi på fel plats. Om du har problem med "raser" så har du större problem med mig och många andra som inte gillar människor med dina destruktiva och fega synsätt.

Sanningen kommer snart träffa dig i ansiktet, med knytnävar om det behövs. Finns gott om människor där ute som mer än gärna kan plocka ner dig på jorden. Hoppas för din skull att det inte behöver bli jag som gör det. Efter all kränkande skit och nedvärderande propaganda som du och dina vänner sprider på forumet så har ni en hel del att betala för, retroaktivt.
Det här är ingen jävla lek.
Lämna sandlådan.

Du leker med riktiga synsätt.
Hoppas du inser det.

Ännu ett bevis på att vaken håller på att tas över av nyttiga idiottyper av AFA-snitt.

Ett arabiskt talessätt säger att:

-Släpper man kamelen in i tältet så åker man själv ut!

Micro!

Om du låter sådana okunniga typer likt Provoceramera hota med fysikt våld samtidigt som du låter dessa sätta dagordningen för vad som får skrivas, så kommer det snart inte finnas mycket som Vi får diskutera kvar.

Personer som innehar sådana västerliberala åsikter likt de i Syndikalisterna brukar vara de som ivrigast ropar på cencur och allt detta i Toleransens namn.

"Hyckleriet är lögnens gåva till sanningen"

Posted on: 2007/3/20 15:30

See User information
Men som sagt det går bra på att lyssna på Hiphop och soulartister som skriker "I´m black and I´m proud" och andra hånfulla texter emot vita i allmänhet.

Vad säger Ni "toleranta" om det?

Posted on: 2007/3/20 15:33

See User information
Väldigt moget att hota någon med våld och samtidigt kritisera deras destruktivitet.
Det kommer att finnas gott om tillfällen i framtiden för slagsmål, personligen skrattar jag åt sådant. Riktigt barnsligt.

Posted on: 2007/3/20 17:12
Att se är inte att förstå

See User information
Alla som är med och kastar pajer bör tänka på sitt sätt att skriva. Det är inte ok att håna, hota och dömma andra i forumet. Att gå till försvar mot andra är ingen ursäkt.

Ser jag mer pajkastning här så blir det åtgärder.

Posted on: 2007/3/20 18:29
Administrationsgruppen
www.vaken.se

See User information
<är provocamera och dubbelmoral samma person?

Posted on: 2007/3/20 19:00

See User information
Quote:

ingefar wrote:

Väldigt kluven isåfall

Posted on: 2007/3/20 19:30
Att se är inte att förstå

Anonym
Quote:

ingefar wrote:

Bara för att vi tyckaer att alla människor är unika, inga skillnader mm?

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

ingefar wrote:

Dagens avslöjande!

Så ni/du vet inte vad ni tycker, utan det som blev kontentan är att man är unik - och det är inga skillnader...

Hur kan man då vara unik?

Nu vet vi precis - ni snackar - men ni vet inte vad ni snackar om.

Det låter lite som taget från det vanliga programmerade samhällets begrepp, och att överhuvudtaget prata om unik och skillnader...

Man kommer därifrån man kommer och har sin innersta egenskap djupats därifrån, eller har egenskapen/kriteriet som detta kosmos har. Eller egenskapen/kriteriet som den gud som har skapat vårt kosmos har. Något måste vara vår innersta natur - annars skulle det aldrig ha sagts att "människa känn dig själv", "se inåt..." "som i det lilla så i det stora," "som ovan så nedan" etc - de är allt fingervisningar/hints om att det finns något att följa - kultivering är att följa högre kriterier och bryta fallet/devolutionen, för att återta det som man förlorat, det som stängts av - det är att upplysas, nå upplysning.
När man inte följer universums egenskap utan avviker, det som är fallet eller Devolution - så får man OLIKA saker/karma i ryggsäcken.

Kan någon säga hur ens innersta natur är på den nivån/platsen/tidsrummet där man först kom till som medvetande/själ?

Kan inte olika grupper av medvetanden ha olika ursprung i kosmos och därmed ha olika "egenskaper" - som en slags innersta signum, eller ha universums egenskap som den är eller visas på den nivån?

Det är det som här i samsara återspeglas i raser.

Raser/kulturer är "heliga", och länder är från början till för att trygga en grupps framtid genom att se till att dess integritet inte ödeläggs - precis som en cell i vår lever inte är likadan som en cell i vår njure - så det är inte alls så att alla människor är lika- det är fullständiga tokerier som bara kan dyka upp i den yttersta och bakvända tiden.

Vad en del vakna ofta inte fattar (bland mycket annat...) är att det självklart så här på sluttampen av en stor cykel, armageddon, den sista ödeläggelsen - det har många ord - se vad maya egentligen förmedlade... är så att allt som genomförs via makt såsom att set till att det blir kaos i det yttre är för att mixa upp grupper/raser, slå sönder länder osv - det är egentligen bara en återpegling av de avvikelser mot vår inre natur som vi gjort.

Från tråden Fortfarande kvicksilver i svenska barnvacciner

Detta har med människors integritet att göra. Utvecklingen hos barnen störs och bryts. Det är Integriteten vi ser är under attack och som skadas;
- Jorden: atmosfärens skydd (ozon mm)
- Länder: /"naturliga" grupper bryts upp (gränser) och det blandas mellan kulturer och raser
- Människan: mellan man/kvinna ("man kan vara lagd si eller så", giftermål inom samma kön... lesbianer får snart möjlighet till insemination, som korna, på sjukhus) och bögeri promotasmm
- Cellerna: våra cellmembran har svårt att hålla sin integritet (volt) och saker strömmar fritt in och ut, med brister och inre förgiftning mm som följd. (Med allt dithörande som kronisk trötthet mm)

Det är "samma sak" som visar sig på olika sätt, enligt principerna: som ovan så nedan - som i det lilla så i det stora.
[...]

Från tråden mångkultur:

"En kultur är något "heligt", inte bara "sedvänjor", utan är ihop med stort sammanhang med en plats/klimat osv. med djupa rötter, det är en tråd bakåt och uppåt, förbi jorden... tillbaka till ens ursprungliga natur, eller där man kommer ifrån som själ och hänger ihop med olika gudar på vägen. Det finns inget sådant som ett mångkulturellt samhälle.

Skär man av en kultur från denna tråd, så blir det att klippa av ett "naturligt" liv, ett förlopp, och klipper man av ett sammanhang, eller rötterna så är det bara andra ord för att klippa av vägen in i framtiden, det är ingen skillnad. Det är själva kruxet/syftet och det dödens allvarliga i det hela.

Antingen finns en kultur/samhälle eller så är det våld/upplösning/mångkulturellt.

Är det en ny myrstackskultur om myrsloken tar sig in i den?

De gamla krafterna vill lösa upp allt, all integritet. De skingrar integriteten mellan de båda polerna. Vi ser det överallt, mellan yin/yang, kvinna/man, cellens voltskydd är upplöst i oss och saker strömmar in som inte ska in, och det blir kaos i våra celler, får inget skydd i auran heller>>elöverkänslighet osv. De attackerar den stora cellen Jorden som tappar sitt skydd/integriteten då de attackerar ozonlagret osv. Vi ser det på olika sätt, hur det manifesteras.

Men det är klart... det ska väl så vara på något sätt... när allting till synes rasar och löses upp så blir det kvar som är sant, guldet.

Om man då bara är full av Icke och Tsarion så är det lite synd om en, för då är man inte sig själv/äkta utan en som snurrar i labyrinten."

+ inlägg i tråden De olika rasernas egenskaper

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37267#forumpost37267

Edit::

Jag hade ett avklippt stycke däruppe - har ändrat till:

Vad en del vakna ofta inte fattar (bland mycket annat...) är att det självklart så här på sluttampen av en stor cykel, armageddon, den sista ödeläggelsen - det har många ord - se vad maya egentligen förmedlade... är så att allt som genomförs via makt såsom att set till att det blir kaos i det yttre är för att mixa upp grupper/raser, slå sönder länder osv - det är egentligen bara en återpegling av de avvikelser mot vår inre natur som vi gjort.

Posted on: 2007/3/20 20:26

Edited by novax on 2007/3/20 20:45:17

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

ingefar wrote:

Dagens avslöjande!

Så ni/du vet inte vad ni tycker, utan det som blev kontentan är att man är unik - och det är inga skillnader...

Hur kan man då vara unik?

Nu vet vi precis - ni snackar - men ni vet inte vad ni snackar om.

Det låter lite som taget från det vanliga programmerade samhällets begrepp, och att överhuvudtaget prata om unik och skillnader...

Man kommer därifrån man kommer och har sin innersta egenskap djupats därifrån, eller har egenskapen/kriteriet som detta kosmos har. Eller egenskapen/kriteriet som den gud som har skapat vårt kosmos har. Något måste vara vår innersta natur - annars skulle det aldrig ha sagts att "människa känn dig själv", "se inåt..." "som i det lilla så i det stora," "som ovan så nedan" etc - de är allt fingervisningar/hints om att det finns något att följa - kultivering är att följa högre kriterier och bryta fallet/devolutionen, för att återta det som man förlorat, det som stängts av - det är att upplysas, nå upplysning.
När man inte följer universums egenskap utan avviker, det som är fallet eller Devolution - så får man OLIKA saker/karma i ryggsäcken.

Kan någon säga hur ens innersta natur är på den nivån/platsen/tidsrummet där man först kom till som medvetande/själ?

Kan inte olika grupper av medvetanden ha olika ursprung i kosmos och därmed ha olika "egenskaper" - som en slags innersta signum, eller ha universums egenskap som den är eller visas på den nivån?

Det är det som här i samsara återspeglas i raser.

Raser/kulturer är "heliga", och länder är från början till för att trygga en grupps framtid genom att se till att dess integritet inte ödeläggs - precis som en cell i vår lever inte är likadan som en cell i vår njure - så det är inte alls så att alla människor är lika- det är fullständiga tokerier som bara kan dyka upp i den yttersta och bakvända tiden.

Vad en del vakna ofta inte fattar (bland mycket annat...) är att det självklart så här på sluttampen av en stor cykel, armageddon, den sista ödeläggelsen - det har många ord - se vad maya egentligen förmedlade...

Från tråden Fortfarande kvicksilver i svenska barnvacciner

Detta har med människors integritet att göra. Utvecklingen hos barnen störs och bryts. Det är Integriteten vi ser är under attack och som skadas;
- Jorden: atmosfärens skydd (ozon mm)
- Länder: /"naturliga" grupper bryts upp (gränser) och det blandas mellan kulturer och raser
- Människan: mellan man/kvinna ("man kan vara lagd si eller så", giftermål inom samma kön... lesbianer får snart möjlighet till insemination, som korna, på sjukhus) och bögeri promotasmm
- Cellerna: våra cellmembran har svårt att hålla sin integritet (volt) och saker strömmar fritt in och ut, med brister och inre förgiftning mm som följd. (Med allt dithörande som kronisk trötthet mm)

Det är "samma sak" som visar sig på olika sätt, enligt principerna: som ovan så nedan - som i det lilla så i det stora.
[...]

Från tråden mångkultur:

"En kultur är något "heligt", inte bara "sedvänjor", utan är ihop med stort sammanhang med en plats/klimat osv. med djupa rötter, det är en tråd bakåt och uppåt, förbi jorden... tillbaka till ens ursprungliga natur, eller där man kommer ifrån som själ och hänger ihop med olika gudar på vägen. Det finns inget sådant som ett mångkulturellt samhälle.

Skär man av en kultur från denna tråd, så blir det att klippa av ett "naturligt" liv, ett förlopp, och klipper man av ett sammanhang, eller rötterna så är det bara andra ord för att klippa av vägen in i framtiden, det är ingen skillnad. Det är själva kruxet/syftet och det dödens allvarliga i det hela.

Antingen finns en kultur/samhälle eller så är det våld/upplösning/mångkulturellt.

Är det en ny myrstackskultur om myrsloken tar sig in i den?

De gamla krafterna vill lösa upp allt, all integritet. De skingrar integriteten mellan de båda polerna. Vi ser det överallt, mellan yin/yang, kvinna/man, cellens voltskydd är upplöst i oss och saker strömmar in som inte ska in, och det blir kaos i våra celler, får inget skydd i auran heller>>elöverkänslighet osv. De attackerar den stora cellen Jorden som tappar sitt skydd/integriteten då de attackerar ozonlagret osv. Vi ser det på olika sätt, hur det manifesteras.

Men det är klart... det ska väl så vara på något sätt... när allting till synes rasar och löses upp så blir det kvar som är sant, guldet.

Om man då bara är full av Icke och Tsarion så är det lite synd om en, för då är man inte sig själv/äkta utan en som snurrar i labyrinten."

+ inlägg i tråden De olika rasernas egenskaper

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37267#forumpost37267

Snacka om att göra en stor sak av ett litet ord, du gjorde samma sak här om dagen, av ordet ”värde”

Vad spelar det för roll om jag säger att alla är lika värdelösa, unika, andliga, kultiverade, idioter, snälla, dumma,……………………………… Osv.

Om jag sägger att: I mina ögon är vi alla lika, så kan du börja märka ord genom att säga:
Det är inte dina ögon som tolkar och registrerar, det är din hjärna...
Förstår du hur barnsligt det blir?????
Slappna av och lägg ner din, jag-vet-bättre-än-dig attityd.

Jag orkade inte ens läsa mer är 3 rader av ditt inlägg innan påhopp och "jag-vet-bättre-än-dig" började lysa med sin närvaro. Du får gärna fortsätta men förvänta dig inga vettiga svar, inte från mig iaf...

Sover du dåligt eller vad är det? DR Klot.. ditt andra jag. Han kanske kan hjälpa dig, ta en diskussion med dig själv och kasta gärna in lite förolämpningar när du ändå håller på... som du gör med oss andra...

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Återigen visar Ni med nänsterliberala åsikter att Ni inte är konsekventa.

Om det inte finns några skillnader mellan människor och raser etc.

Hur kan de då vara unika?

Att vara unik är motsatsen till lika.

Personer som du Dubbelmoral brukar allt som oftast snurra in er i era egna resonemang.

Vänsterliberala debatörrer brukar ofta uttrycka åsikten att ickeeuropéer/invandrare har såååå trevliga och intressanta traditioner och kulturer samt att människor därifrån dessutom har så livfulla karaktärer och temperament i motsats till "Svensken" som oftast utpekas som "grå" och "trist", SAMTIDIGT som man vill påstå att det inte finns något sådant som olika raser och folkgrupper- "att vi alla är lika".

"Hyckleriet är lögnens gåva till sanningen"

Posted on: 2007/3/21 15:56

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

ingefar wrote:

Du svarade inte jag eller nej, så jag få därmed tolka det som ett ja.

provocamera och dubbelmoral är samma person.

Posted on: 2007/3/21 18:36

Anonym
Quote:

ingefar wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

ingefar wrote:

Du svarade inte jag eller nej, så jag få därmed tolka det som ett ja.

provocamera och dubbelmoral är samma person.

kan admin bekräfta 2 skilda IP:s? eller ska det spåra ur?

See User information
fan.....det är väl bara att gå in till grannen,eller hur?

Posted on: 2007/3/21 20:12
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper