Vakencorner
|
Re: zink och WTC-byggnaderns kollapsordning
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej Zink, men bla. BBC har.
Levande flygplanskapare: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/1559151.stm http://www.whatreallyhappened.com/hijackers.html http://guardian.150m.com/september-eleven/hijackers-alive.htm http://www.rense.com/general29/obls.htm Enda "förklaringen" debunkers har är "identitetsstöld". Så hur är det nu med 19 araber? Vips så blev de 12?
Posted on: 2007/3/27 18:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Den här länken hittar man längst nere i din BBC-länk:
http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors ... _conspiracy_theory_1.html Och sen har vi ju också den här: http://en.wikipedia.org/wiki/Waleed_Al-Shehri Hur hänger det ihop ?
Posted on: 2007/3/27 19:09
|
|||
|
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ta och klicka på din BBC länk. Gå sedan längst ned och klick på den länken. Läs vad som står där och hör sedan av dig. Och som sagt. Om man inte kommer överens om hur många som är i livet och spridningen är så stor som 5-19 så är det inget man överhuvudtaget behöver bry sig . Den finns inga fakta bakom påstående att 5-19 av kaparna finns livet. Det är inte fakta att 5-19 personer rånat banken utan en vild uppskattning. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo, det är samma nyhetsbolag som rapporterar att WTC 7 rasar 23 minuter innan det gör det eftersom de inte kan hålla reda på sina manuskript.
http://www.youtube.com/watch?v=sEtqN04Hl7w
Posted on: 2007/3/27 19:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker BBC är en utmärkt källa.
De bevisar att de i förväg visste vad som skulle hända, antingen genom att de läser upp ifrån ett förskrivet manuskript ifrån de som genomförde attackerna mot WTC 1, 2 och 7 eller så kan de se 23 minuter in i framtiden. Hur ska "debunkers" ha det?
Posted on: 2007/3/27 19:39
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du har inte tänkt på dessa logiska förklaringar? 1. Man misstänkte att WTC7 skulle kollapsa (t.ex. antagligen därför som Silverstein sa "pull it" - att man utrymde och avbröt räddningsoperationen). Man misstolkade antagligen de uppgifterna och sände det. 2. Samma som ovan men man spelade in ett eventuellt kollapsinslag (vanligt i nyhetsbranschen) men råkade sända det för tidigt. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Heh, om man lyssnar på de första meningarna av de han säger så säger han:
"Now more on the latest building collapse in New York... is talking about the Salomon building (wtc7)... and it indeed has... och emot slutet så presenterar han "..because the building has been weakend" Mycket imponerande, inte ens NIST har ens försökt att vilja förklara hur det gick till och sen visar man repotaget med WTC 7 i bakgrunden. http://www.youtube.com/watch?v=6mxFRigYD3s&eurl=
Posted on: 2007/3/27 20:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Så dessa konspiratörer har just placerat ut laddningar i WTC7 och om 20 minuter kommer man att spränga huset.
Då ringer man BBC och säger att man redan har demolerat WTC7 för ... ? Ja varför då ? Jag förstår inte riktigt logiken här ?
Posted on: 2007/3/27 20:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är mest för att få personer som lider av kognitiv dissonans och schizofreni att tro på 19 araber. Dessa tre personligheter heter:
Zunk, kemist, radio pratare, DNA expert, amatörfotograf, byggnads ingenjör, cement expert. Zzz2, kemist, radio pratare, DNA expert, amatörfotograf, byggnads ingenjör, cement expert. Zepe, kemist, radio pratare, DNA expert, amatörfotograf, byggnads ingenjör, cement expert.
Posted on: 2007/3/27 20:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det var alltså för svårt att komma på någon logisk förklaring ?
Det är lugnt, jag kunde inte heller komma på nått.
Posted on: 2007/3/27 20:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej, helt riktigt att du inte kan komma på någon logisk förklaring till hur BBC ser in i framtiden, det är heller inte förvånande Zunk,Zzz2,Zepe.
Posted on: 2007/3/27 20:50
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Se miniserien "Into The West", där finns en förklaring.
http://www.mininova.org/tor/531762
Edited by osm on 2007/3/27 21:48:09
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ta nu och berätta för en gång skull var du själv håller på med. Jag har aldrig påstått att jag är DNA expert så stryk det. Att du håller på och ljuger om folk börjar gå mig på nerverna. Du är INGEN "truth" för ingen vet vad du kan eller håller på med. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Är det någon som orkar gräva rätt på vad zink har påstått att han är en expert inom eller har jobbat med i typ 10 år??
Posted on: 2007/3/27 21:51
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Här är vad jag har jobbat men och sysslat och efter det kommer jag om du aldrig presenter vad du jobbat med och sysslat med att anse att du har baskunskaper inom skrivning och räkning men ingenting utöver det. I jobbet: 4 år på smältverk. 12 år på kemiskt laboratorie 5 år på betongindustri. 15 år som egen förtagare inom IT På fritiden: 24 år med radio. 25 år med film och video Att så många på detta forum löjliggör dem som har visat vad de har för kunskaper visar på ett stort förakt för kunskap vilket gör att de alternativa teorierna då med fördel kan accepteras med så lite kunskap som möjligt och att det är gjorda av personer med så lite kunskap som möjligt. De alternativa teoriernas ”sanning” och ”bevis” ska då ses i det ljuset. Sleeplijn du får gärna fortsätta och löjliggöra de med kunskap för att bekräfta min åsikt om de alternativa teoriernas låga eller obefintliga kunskapsnivå. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Personligen så har jag inte något behov att svänga mig med titlar alls men jag skulle kunna, och jag vet att det finns folk som byter tonfall och ändrar på ordval när någon i ens omgivning säger att han är Herr.Doktor t.ex.
Sådant är rent bullshit och att svänga sig med titlar för att göra sig mera trovärdig. Att stå med näsan i vädret ändrar inte ett skit på det faktum att du zink trots alla dina yrken och ÅR av eftarenhet saknar förmågan att insupa helt logiska saker!. Så, spelar det någon roll vad man "är"?, eller är det frukten av ens handlande man skall bli bedömnd efter?? Jag väntar mig inte att du svarar rätt på den frågan zink men om du överaskar mig så lovar jag att dömma dig efter vad du säger och inte vad du har för titel i just den frågan! ![]()
Posted on: 2007/3/28 9:34
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Genom att redovisa vad man sysslat med så anger man vad man har för erfarenheter och vad man i sina inlägg kan ha bra kunskap om. Jag har genom min utbildning som kemist och de yrken och erfarenheter jag har försökt att koncentrera min kritik inom dessa områden och då främst Steve E Jones som jag också har haft mailkontakt med. Jag anser att ni själva går på dessa titlar då en av de mesta aktiva personerna inom Scholars for Truth är David Ray Griffin som är professor i filosofi och religion. Han nämns bara som professor i flera inlägg vilket ska då göra att man får förtroende för honom. De böcker han har skrivit är faktiskt bedömningar av 911 från just ett filosofiskt, religiöst och politiskt perspektiv vilken inte kommer fram i många debatter på detta forum där han är med. Hans kunskaper om WTC 1, 2 och 7 och eventuella sprängningar är inte bättre än mannen på gatan. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Zink slingrar vidare:
Quote:
Din första mening är för dig typiskt självförhärligande. Din andra är ologisk och du försöker dig på lite ordmärkeri bara för att undvika att besvara min fråga. Om jag trodde att jag skulle få ett ärligt svar skulle jag fråga vilka mediciner du går på. Om du överhuvudtaget kan peka på en enda person som håller med dig om att rasordningen skulle vara svår att förklara med sprängteorin, så kommer jag att ändra min frågerformulering från...: Vad tror du är anledningen till att INGEN ANNAN backar upp din rasordningsteori? ...till exempelvis: Vad tror du är anledningen till att INGEN ANNAN, förutom [infoga namn som zink lyckats vaska fram], backar upp din rasordningsteori? Hittills har uppbackare till ditt löjliga argument totalt lyst med sin frånvaro. Jag anser fortfarande att rasordningen bara är ett problem i ditt huvud, och jag är tacksam för att du hjälper till att klargöra att det ligger till så. Om du nu inte kan hitta någon uppbackare skulle du då kunna delge oss ett spekulerande svar kring frågan: Vad tror du är anledningen till att INGEN ANNAN backar upp din rasordningsteori? (Kan detta vara en träffande beskrivning av zink: Om zink skulle ändra åsikt kring "rasordnigsproblemet" så skulle det för honom vara en prestigeförlust som hans ego aldrig skulle klara av att överleva?)
Posted on: 2007/3/28 10:16
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om du med MIN teori menar att flygplanen orsakade att rasordningen blev WTC 2 och 1 och att 7 sedan rasade troligen men inte helt färdigutrett av branden och skador från WTC 1 raset. NIST backar upp MIN rasordningsteori. Flera byggnadsexperter gör det också. Är det ingen? Om du med MIN teori menar att jag påstår att sprängteorin inte kan förklara rasordningen så är de ingen som gör det för de inte har funderat på frågeställningen. Om de visste om frågeställningen så inser man att om människor kan bestämma rasordningen och inte flygplan så måste det finnas ett motiv till rasordningen. Detta motiv finns inte beskrivet i de alternativa teorierna. Om du nu inte fattar vad jag menar så ger jag upp att svara på dina frågor om detta för jag tycker du borde själv ha kunnat dra några slutsatser av allt jag har svarat. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Shit pommes fritt, det här är ju helt otroligt. Inte för att märka ord men varför skulle man inte säga: 12 år i ett kemiskt laboratorium 5 år inom betongindustrin (om man nu har sysslat med det förstås)
Posted on: 2007/3/28 12:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Nej, det gör de inte! De har aldrig påstått att de i fallet WTC 1 & 2 INTE tittat på möjligheten att tornen sprängdes p g a rasordningen Quote:
Jasså?? Vilka byggnadsexperter har påstått att rasordningen skulle indikera att sprängmedel inte använts? Zink, vad det gäller hela 9/11-frågan så fyller du det här forumet med halvsanningar som fogats samman för att stödja en teori som redan grundar sig på halvsanningar. Du försöker ständigt byta ämne i trådarna för att få diskutera just det som DU vill diskutera. Hur många gånger har du i denna tråd undrat vilka sprängmedel som använts, men inte lyckats svara på frågan vad typen av sprängmedel har med rasordningen att göra? Här på forumet finns ett antal personer som tror att den officiella storyn kring 9/11 är sann, och de försöker hitta relevanta bevis för den storyn, samt relevanta motbevis mot alternativa förklaringar. Johanfannsredan slog huvudet på spiken när han skrev till zink: Quote:
Zink, tror du att ALLA andra på det här forumet är dummare än vad du är eller... Vad tror du är anledningen till att INGEN ANNAN backar upp din rasordningsteori? Quote:
Tänker du göra som du gjort tidigare? Hålla låg profil i just den här frågan bara för att om ett par månader ta upp den igen?! De slutsatser jag dragit av dina svar har inget med 9/11 att göra, utan bara om hur zink fungerar. Du är bortom all tvivel en fanatiker. Är du själv medveten om det?
Posted on: 2007/3/28 13:07
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Å andra sidan så finns det många udda alternativa teorier också. Visserligen är det extremfall, men det finns några (om än väldigt få) som tror på hologramteorierna. Gör det lilla antalet människor som tror på sådana att dom teorierna automatiskt är felaktiga eller är det faktiskt bevisningen som avgör sådant? Jag kan hålla med om att zinks teori inte riktigt är relevant men att han är nästan ensam om den gör inte att den automatiskt inte stämmer. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Naturligtvis, av just den anledningen tror jag på varken hologram eller 19 araber.
Posted on: 2007/3/28 20:52
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login