vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Waldorff

See User information
Quote:

Men målet är fortfarande en värld enad under en enda rättsuppfattning, den rättsuppfattning som genom alla tider har rått mellan de högst upplysta och sipprat som solens ljus ned genom pyramiden.

Jag känner mig illamående. Men du har rätt, de flesta följer masskultur och masskultur serveras alltid av "upplyst elit", nu så väl som då. Nu kan ju "masskultur" bestå av vad som helst, det finns alltid tillräckligt med idioter som tror på vad fan som helst.

Det är dock viktigt att tillägga att ekvation 2 i det hela är att denna "upplysta elit" har alltid degenererat och kollapsat på sitt eget skit.

Posted on: 2007/3/28 22:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hade eliten hållit sig till att propagera för drog användning och endast det; så skulle jag gladeligen skita i dem helt och hållet.

Posted on: 2007/3/28 23:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Quote:

Sleeplijn wrote: Det är dock viktigt att tillägga att ekvation 2 i det hela är att denna "upplysta elit" har alltid degenererat och kollapsat på sitt eget skit.

Har den? Om du tänker på sex, droger och rock n´roll, så kan jag upplysa dig om att allt slags liv leder till döden; vad är det för fel att roa sig på vägen - så länge det inte skadar någon annan?

Det går att njuta av livet utan att sabba sina relationer och sluta som ett socialt haveri. För övrigt är det oftast skammen från det puritanska oket som äter mer på livsglöden än själva festandet.

Frigör dig från det oket och bli rationell, så kan du festa förnuftigt utan meningslös ångest, som ändå bara kommer från ett samvete infekterat av religiösa lögner.

TS

Håller inte alls med... man dör efter några år här ja - det visar på att det är inte här vi ska leva, i samsara - och att vi lever fel.

Det du tror är "rationellt" kan vara helt fel och oförnuftigt.

Du bör studera bättre material och få en andlig förståelse ... - allt andligt har varit KULTIVERING - fundera över det.

Posted on: 2007/3/28 23:20
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Bennybear. De upplysta, de invigda har genom alla tider nått sin självkännedom genom prövningar med syftet att göra dem medvetna om jaget som en fri ande utan någon gud.

Sicket frimurarsvammel!

Äntligen har Illuminatiagentarna börjat visa sina ansikten öppet!

Utan gud--Ja just det. En ateist. Jag såg tidigare att du hyllade Weishapt och Illuminati i en annan tråd.

Du åskådliggör ganska tydligt Lucifers uppror emot sin skapare och vilja att styra allt utan inblandning och inflytande ifrån sin egen skapare genom sitt "upplysta""intellekt".

Precis som den äkta och första "rebellen" och revolutionären han var.

Quote:
Ansvaret som dessa invigda har tagit för civilisationens utvekling, har tagit olika former beroende på den tid, som de har verkat under. Vi står bakom alla religioner, utan att någonsin ha trott på dem.

Ja du. Det verkar vara mycket som du säger "Vi" står bakom.

Quote:
Allt fler folk har långsamt kunnat tas ut ur irrationella, sexualfientliga och kollektivistiska livsmönster - men dessa livsmönster har alltså indoktrinerats av samma slags människor (avlade och uppfostrade inom templens högsta nivåer) som sedan har liberaliserat staten och skapat ett samhälle där kapitalet kan göra vem som helst fri, som fångar dagen.

Endast enkla människor behöver änglar och demoner i sin världsbild, för att deras drifter inte skall få samhället att spåra ur.

Den "kultivering" som du hänger dig åt - är bönders amsagor, skuggor av vår antika suggerering av massan.

Så, indoktrinerade människor skulle vara mer bildade menar du. Bara för att du fått en beteckning på ett univeritet betyder inte att du har förstått NÅGONTING snarare tvärtom.

"Enkla människor" är oftast de med störst förnuft och klarsyn.

Så du menar att dagens massmediavärld skulle ha MINDRE inverkan på folks tankar, medvetande och handlingar än äldre tiders katekes och bondförnuft.

Tillåt mig hånle.

Hela ditt resonemang stinker Illuminatipropaganda.

Quote:
Dock råder det vissa missförstånd bland dagens invigda. De behöver nytt blod, det behövs nya loger med liberal nationalism som ledstjärna. Världens förenade stater kommer inte att bestå av mångkulturella nationer, utan av nationer med en långsam takt på kulturell utveckling, utan den splittring mellan rättighetsuppfattningar, som idag råder i Europa på grund av anhöriginvandringen från Nordfrika och Västasien, som återskapar patriarkala klaner här, inom vilka indviden hämmas och isoleras från sina liberala rättigheter.

Men målet är fortfarande en värld enad under en enda rättsuppfattning, den rättsuppfattning som genom alla tider har rått mellan de högst upplysta och sipprat som solens ljus ned genom pyramiden.

Din och novax:s lära skulle idag leda till ett orättfärdigt klassamhälle om den blev hegemonisk, ett samhälle där individen tvingas att acceptera den kast som den har fötts inom. Det är slöseri med intelligens. Idag kan det födas "ljushuvuden" inom alla raser och klasser.

Det liberala, individualistiska samhället baserat på lika rätt för alla medborgare till frid från fysiskt våld, stölder, bedrägerier och intellektuella begränsningar, bäddar för ett rättfärdigt klassamhälle. Det är äkta upplysning. Äkta illumination.

TS

"Den sköna nya värld" Here we come!

En "enad värld" under "en enda rättsuppfattning" ifrån de "högst upplysta" och som "... sipprat som solens ljus ned genom pyramiden."

Jo ja tackar jag.

Du är väldigt tydlig i ditt Frimurar-New Age svammel.

Posted on: 2007/3/29 21:32

See User information
Du bennybear gjorde vad jag sköt på framför mig, men du säger det bättre...

Sorgligt vad så många år av waldorferi kan ställa till det.

"If the kingdom of heaven is within you then so is the kingdom of hell and you can look around and you can always see which man and woman prefer to externalize."

Alan Watt

Jag har ingen lust att bemöta dig mer "frihets..." - jag har i denna tråd i ett inlägg gett min syn på det hela, med massa länkar vidare.

Du verkar för tillfället vara rejält bortkollrad i värdsliga saker som kring politiska begrepp etc. Du har tagit andras ord - andra som har fallit till denna lägsta nivån - och höjer upp dom som om om dom vore skinande pokaler - när det är djävulens horn som återspeglar ljuset.

I det inlägget med massa nya länkar till mina inlägg så var det en länk till vad Konfucius och Lao Tze sagt - läs på och se att livet inte handlar om "learning" - studare det med Devolution - annars kommer du att vara bortlurad och är inte med på spelplanen efter det som vårt tidsrum ska gå igenom - att vända skapare/kosmos lagar ryggen... det är den sista förolämpningen och slutsteget man tar - det är ens ego/lägre jag/demoniska jag/KARMAN som talar - och då... vart kan man höra hemma i det som blir som ett nytt kosmos då...

Något från mina tidigare inlägg:

"Jag har ofta sagt att om vi inte förmår leva efter de kriterier som är på en nivå, eller med andra ord, enligt de principer/lagar som är där - då får vi leva på en lägre nivå, och när vi inte förmår leva "rätt" på den nivån, då sjunker vi än lägre ned. Jag har då också sagt att när man sjunker djupt ned så hamnar man i denna karantän/fängelse, som har olika namn, den trefaldiga världen, eller samsara mm - och att det är en speciell plats (kallas även för illusionen, för här kan vi inte se det verkliga universum, medans det utanför samsara ser "allt", alla (och gudar) ser oss, vi kan inte smyga undan.)

Jag har ofta fått upprepa det, det har triggat vissa - och man kan ha sagt att det "är bara du som pratar om sådant...", om "samsara" osv.
Men det är inget konstigt... men om man blivit programmerad av new age, tänker i banor som de förmedlar som haft genomslag om tex Maya, David Icke m fl - personer som Lungold med sin Mayatolkning, Icke med sin "love" - de som så många andra därute har inget intresse av att förmedla, eller förstår verkligen inte - att vi har ett ansvar att se inåt, i oss själva, göra oss av med smutsen - de är då inte andliga personer, utan kan vara "avslöjare" och försäljare... Utan de, som hela huvudfåran därute inom new age och pseudoandlighet, är charmade av tankar om "personlig utveckling", "andlig utveckling", och de vill ha något eget att "sälja", som preparat för rening... en meditation osv osv - och det blir så mycket förvirring, med ord som "enhet", "medvetandehöjning", att det är bara att hänga med...för att jorden går in i... blaha blaha.
Det är ju då även trevligare, kanske, att vilja hålla fast vid tankar om att det är därute som är problemet, och det blir aktivismslagsida.

Kan vi förstå det nu då..., utifrån Cremos ord - att det finns inget sådant som "Utveckling", utan som han säger - det är Devolution. Vi har hamnat här genom egna val i våra tidigare liv, då måste man göra sig av med det som vi har i ryggsäcken - det som man säger är att kultivera (förbättra sig som människa=göra sig av med fasthållanden) - för att kunna återvända. Det är de ursprungliga religionernas syfte! Därför kom kloster- och tempelmiljöer - och det var/är därför man begettt sig till skogarna, bergen eller grottorna - för att kultivera (sig), med en mästare (kanske på ett inre plan), kanske inom buddistiska eller taositiska vägar, vissa yoga-vägar, och annat. Vi har mängder med hints som lämnats till oss om detta, det finns i alla kulturer genom alla tider - att det är inte meningen vi ska vara här, utan att vi ska återvända.

Tex finns det berättelsen om den gyllene gartråden som man ska följa - den finns i många varianter, jag har sett en i Ryssland. I grekisk mytologi så gav gudinnan Ariadne Theseus en nystan när han han kom till labyrinten (=illusionen/samsara) som han skulle hålla sig till för att hitta tillbaka ut/hem.

Gudinnan Ariadne gav Theseus en tråd så han kunde hitta ut ur labyrinten, efter att han var tvungen att döda odjuret Minotauren - det var "uppdraget". Den vill säga oss: Gudinnan är vår skapare, eller från den nivån, tråden symboliserar att vi hör ihop – människan (Theseus) och denna nivå/ursprung, och att människan när man "ramlat" ned på denna nivån verkligen är som vilsen i en labyrint (illusionen som det även benämns på många håll), att vi ska följa tråden, att det inte är vårt sanna hem att vara i labyrinten – men för att kunna följa tråden och komma till vår ursprungliga natur så måste vi döda odjuret - som är det som vi tillägnat oss i fallet ned till denna nivå som inte är mänskligt, inte hör till den nivån vi kommer ifrån, vi kan inte ha med oss saker från lägre nivåer till en högre. Minotauren är vårt ego, våra dåliga sidor, känslor och begär – den naturen, som då inte är sant mänsklig – även om dagens människor inte längre vet någonting (så vilsna i labyrinten) utan tror att detta vi håller på med och i snabbt takt promotar som normalt, är normalt, gott (Sahlins/medianätverkets "könsneutrala äktenskap"... burrrrr) och mänskligt. Vi ska "döda"/ta bort/rena – och vi kan följa bättre och högre principer och förståelse, det som tråden då innebär - då kommer vi ut/upp.

Cremo säger att vi tilhör/hör inte hemma i denna världen - då får vi ge upp det som är i labyrinten, vårt fängelse, eller ego. Bland våra fasthållande här kan vara att vi (även jag) fastnar i att studera det därute, och "kämpa" mot det - vi ska vända oss åt andra hållet. Det som inte vill dö i oss (Minotauren) är karman, den är också levande, och den får oss att gå vilse, och att vi projicerar "problemen" utåt - då har den lyckats. Det är samma sak som att säga att det är Bush, Illuminati, eller vad som helst, det är bara sättet på som karman manifesteras på/genom.

Han gör åtskillnad på ande och materia...
Han säger att man ska "extrahera guldet" i sig eller det "rena elementet av medvetande eller ande", och lutar lite åt tekniktänkande här - han inser inte att det tvärtom handlar om att göra sig av med det som inte är guldet, ens sanna natur (utan är ego, själviskhet, känslor, begär osv) - det är då man blir renare, lättare/"högre ädlare metall", är man det - då har man även sitt liv på en annan nivå. För det är det tyngre/oädlare som gör att man sjunker ned... precis som en flaska som fylls med smuts sjunker ned i vattnet, ju mer vi tömmer ut av (vår) smutsen, ju högre kan flaskan/vi stiga upp, återvända till ytan, eller vårt ursprung.
Han säger också att vi är alla från samma källa... varför skulle vi vara det, lite synd att han säger en sådan standardsak.

Han tar upp en sak som också "slått mig" då jag såg liknelsen på de bilder som Hoagland har på sin sajt på Iaepetus (kan vara felstavning), den "sömmen" där var så väldigt lik hur dessa metallstenklot från Sydafrika såg ut på de bilder jag såg i nån artikel, jag tänkte att det har säkert ett samband.

"If the kingdom of heaven is within you then so is the kingdom of hell and you can look around and you can always see which man and woman prefer to externalize."

Alan Watt

Det finns länkar till dessa texter/artiklar och en hel del andra i en fil som jag lagt upp här
http://esnips.com/doc/c2437d77-4392-4 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

"...Men människan har allt det "bästa" - hon har/hade fri vilja - och får hela tiden det hon vill ha - det är ju så det är. Det du skriver är att människan på något sätt är "ett offer för tiden". Men vart tog då kosmos lagar vägen - är det tiden som är problemet och lösningen... nej det är ju vi som är problemet - vi följer inte kosmos lagar. Det finns inget sådant att människor faller ned enligt en plan... eller höjs igen, att det är tider som vi är "offer för" - då skulle det ju inte spela någon roll att det finns principer/lagar i kosmos, då skulle ju människor kunna göra som de vill, mot sig själv, kosmos och andra, att bara det blir "rätt tid" då nollifieras allt och "guds hand" för upp en till ens ursprungliga nivå, eller paradis, eller vad man vill kalla det...

Men det är absolut inte så det är - det är därför jag så ofta varit kritisk, och hackat på Lungold/Calleman - för de har en new ageappoach till "det hela" och konsekvenserna blir så allvarliga för alla de som de vilseleder - man hittar inte de synsätten som de för ut - att man bara kan hänga med - ropa frid och kärlek för det kommer bättre tider... håll ut... - det är deras egna påhitt - det är även starkt inom hela new age. Istället så har jag sagt att det tex Maya egentligen säger, och som det hela går ut på inom genuina andliga traditioner, vägledning genom tiderna mm - är att det blir skärskådning... olika bräder i olka högar... nu är tiden slut, och vi hamnar i detta nya kosmos utifrån dom vi gjort oss till, om vi alls kan höra hemma (räddas - varför talas det alltid om att rädda människor/själar... tänk på det... ) där.

De lagar som gäller i det gamla kosmos, innan det nya "kommer", gäller självfallet - och vilka kan höra till ett nytt rent kosmos, om man inte ens - som det nu är om man tittar på hur människor är - kan leva upp till att på denna lägsta och smutsigaste nivå vara människa - utan mer som så mycket blivit till: nonhuman, pervo och demoniskt/alien?

Hoppas och tro inget om att smita in i andra dimensioner eller något... detta som kosmos genomgår gäller kosmos alla nivåer, det gäller kosmos... och har inget att göra med mycket sena saker som livet på Mars, Mayas uppdykande osv, det är saker som också är inom sluttampen i vår tideräkning, från detta kosmos skapelse eller tidigare rening/regenerering/ompositionering. Det är inte så att det kommer någon upplysning utifrån till oss - det är new age-tankar - från vilka krafter...?
Att upplysas till något är ju att återfå det vi har förlorat i fallet nedåt. Budda betyder om man ser till den yttersta meningen från början "en genom kultivering upplyst person". Så man måste kultivera (sig), förbättra/höja (sin nivå) - genom att ge upp det som vi gjort "till vårt", under fallet = alla fasthållanden, egot, alla känslor osv - då återfår vi det som vi förlorat och kommer att upptäcka att vi har andra livsomständigheter. Det var kultivering som alla genom tiderna gjorde när de drog till bergen, skogarna eller grottorna, för att ge upp världsliga fasthållanden - med en mästare i det yttre eller på en inre plan/högre nivå. Det var även ursprungliga religioner enda syfte, därför kom kloster- och tempelmiljöer.
---

Jag postade något om det med Cremo/Devolution, för några dagar sedan, som Klot:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25434#forumpost25434

Några exempel på inlägg jag gjort - som inte har försvunnit:

Flera inlägg jag gjort som Novax om detta kring karma mm i tråden:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15747#forumpost15747

Flera inlägg om detta i tråden:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=16086#forumpost16086
"All förändring därute kommer från det vi förändrat inom oss själva - det därute är ju bara där det visas, hur vi är, vilka vi blivit till, slagfältet för vår karma, där vi ska leva får att förbättra oss - då blir det ånyo en bättre värld, kanske den åter kan bli human, för det är den inte längre, den är demonisk och pervo...." etc mm

Från 2005 som Kronblom:

"...Sjukdomar anfaller oss inte utifrån. Det finns inget farligt därute, inte heller virus och bakterier mm är farligt. Det är vårt inre som inte är "rent", då blir det farligt... Det faktum att sukdomar inte uppstår i en frisk individ, påvisades på ett bisarrt sätt i början av seklet, när en rad framstående forskare och patolger svalde miljontals sjukdomsframkallande kolerabakterier, i ett förtvivlat försök att få etablissemanget att tänka om..." etc mm
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=6476#forumpost6476
(Ta inte hem de dokument: vaccination.htm och Maya-Hopi-prophecy-2.doc jag tar upp om där, de är inte aktuella - här ligger de "rätta" http://www.esnips.com/web/dokum)

"...Som jag sagt förut, så tycker jag att huvudproblemet är inte alls problemen "därute". Det är oss själva vi ser därute, vad vi har blivit till. Det mått av manipulation, andras makt över oss osv, är det mått, eller den diff. vi själva har avvikit från vår egen natur. Att slåss mot det som vi uppfattar som krafterna därute, blir att slåss mot väderkvarnar. Inget "ont" når oss om vi inte har det i oss själva, den nivån. Annars lurar vi oss själva, vi smiter, och faktiskt gör precis vad de där krafterna vill, slåss mot dem. För så länge vi gör det så uppnår de sitt mål, att vi inte går in i framtiden. De där krafterna som visas genom världsföretagarlag, ordnar +++ är vår egen dåliga natur manifesterad. Det är karma, karman vill inte att vi ska sticka, gå in i det nya, höja vår nivå, överleva, de är fordringsägare. De är väldigt glada för att vi pekar på syndabockar därute. De vill absolut inte att någon tittar inom sig själv, rannsakar sig. Hur har vi själva betett oss i olika liv, missbrukat makt mm?? Man kan vara arg på sådant när det visas därute för att man har det djupt inom sig själv. (Det är väl så det är.) etc mm
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=6491#forumpost6491

"All förändring därute kommer från det vi förändrat inom oss själva - det därute är ju bara där det visas, hur vi är, vilka vi blivit till, slagfältet för vår karma, där vi ska leva får att förbättra oss - då blir det ånyo en bättre värld, kanske den åter kan bli human, för det är den inte längre, den är demonisk och pervo." etc mm
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... st_id=16234#forumpost1623

Posted on: 2007/3/29 22:02
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag har nu haft nöjet (!?) att besöka Frihetsguidens webb och blogg. Vill därmed rikta ett stort tack för att du för all framtid har fundamentalt murat fast mig i antroposofins värderingar och idémönster en gång för alla. Min tilltro till detta går nu inte att rubba.

På Lördag är det öppet hus på vår Waldorfskola. Jag ska ta med mig fler personer dit än någonsin.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper