Vakencorner
|
Anonym
|
Maggots forum på G
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
titta gärna in
www.tankefrihet.se |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Maggots forum på G
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ha gärna en länk från vaken till oss
vi kommer länka till vaken iaf ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det går inte att regga sig.
Posted on: 2007/3/29 16:13
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jaså?
Det går ju för alla andra? vad står det? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
varför kan ni ej regga er?
sidan har funnits i kanske 6timmar så det kommer komma upp länkar osv... men det är i första hand ett diskutionsforum |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Både Internet Explorer och Firefox ger felbesked, något om att info inte går att läsa, kommer inte ihåg... kan det vara något med htlm-version, tyckte det stod något om det.
Posted on: 2007/3/29 16:33
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
skumt en massa andra har reggat sig
ska kolla lite i inställningarna |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
registrering funkar utmärkt , jag blev inloggad direkt efter registrering , från mailnotifieringen är det är bara att trycka på logga in , och logga in med namn och lösen.
Kommer vilja ha ett annat användarnamn än det jag valde bara.
Posted on: 2007/3/29 17:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Not Acceptable (Error 406)
An appropriate representation of the requested resource /forum/index.php could not be found on this server.
Posted on: 2007/3/29 18:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Använd stora bokstäver när du skriver av bokstäverna från verifieringsrutan
Posted on: 2007/3/29 19:04
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Prova nu novax om du har lust
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jo, om det går en gång till - som jag skrev så blev jag reggad trots att det kom upp ett felmeddelande.
Posted on: 2007/3/29 21:14
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo det gick helt galant, inget felmeddelande. Nu som novax. Sist reggade jag mig med ett annat namn.
Posted on: 2007/3/29 21:18
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Så Maggots är tillbaka på VAKEN.se under namnet EVA!
Välkommen!
Posted on: 2007/3/29 22:29
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan inte logga in med något av mina två users.
Det kommer upp: Internet Explorer kan inte läsa formatet för den här webbsidan HTTP 406 Jag såg att Cee är där nu... och talar om "utveckling" - jag kommer inte att klara av att ensam stå upp och stoppa new age på två forum... ![]()
Posted on: 2007/3/29 22:47
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Mest här för att "sno" vakens users ne skoja bara |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det var då fan! en annan som har samma problem ja får be void eller micro om hjälp ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tror Maggot är kär i Eva, en Svensk tjej Kul att du har startat ett forum Maggot, hoppas det går bra och lycka till. Tittar säkert in emellanåt... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
tack tack EVA hade jag inte i tanke tog bara tre bokstäver faktistk |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Maggot tråkigt nog har du liite för många av min upplevelse
fel mäniskor på tankefrihet visst folk får säga vad dom vill men det kommer alldrig bli som Vaken när du har i tråden. Mångkultur & Invadring så kommer det alltid dyka up NSF sympatister men visst dom får ju ha sin åsikt, men den är ganska sne enligt mig och många andra kan jag tänka mig, när man tro sig vara nån sorts speciel ras me speciela egenskaper. Maggot gillar din beskrivning av hur vi är olika på tråden. Quote: Inte alls Vad ska man säga du måste ha trillat nånstans på din fram marsch. Bara man läser igenom den upplever man en sann nazist inställning måste jag säga på den enda tråden som finns där atm Hets mot folkgrupp ökar". Så löd en rubrik i Metro den 26/2 Bedöm själva ser bara ärligt tallat idiot människor med typiska Nazistiska inställningar när det gäller den tråden. Shit Vakna Respect
Posted on: 2007/3/31 18:03
Edited by Capsolito on 2007/3/31 18:32:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Capsolito: Det kanske var just detta som var tanken med "Tankefrihet"! Att ingen skall kunna säga vad som är rätt och fel människor! Att tankar och åsikter skall kunna flöda fritt utan att den "POLITISKT KORREKTA TANKEPOLISEN" stoppar vissa åsikter bara för att den "POLITISKT KORREKTA TANKEPOLISEN" har vissa mentala och känslomässiga spärrar som styrs av maktelitens gruppvåldtäkt på förnuftet. Att endast argumentation, logik och förnuft skall råda och att alla -ISMER kan dra åt helvete! Alltså inte ett forum för nazister eller kommunister eller andra former av politiska dogmer som förtrycker tankefriheten. Men givetvis ett öppet forum där alla åsikter är välkomna att grillas.
Posted on: 2007/4/1 0:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har under mina unga år tjafsat med många nazister och deras syn på saker och ting, men när man blev äldre insåg man att nazister om man ska prata med dom och förra någon sorts av vettig conversation med får dom ha en viss ålder annars blir det paj kastning. Jag anser att folk som anser sig vara specielare en den andre är helt ute och cyklar. När folk förstår att vi alla sitter i samma skit oavset du är, ja om man nu ska dömma folk efter färg så ta villken färg du vill. För i slut änden så styrs vi alla av samma politik oavset vad vi tjafsar om. Min fråga är varför tjafsa om nåt som inte har med det viktiga att görra som att vi har folk som styr världen med järn grep. Men nej då da man tycker att man ska ta och tjafsa vidare på sånt som är bullshit om hurvida vissa människor är över reasser. Visst snacka ni på om era NSF sympati på tankefrihet och låt dessa på vaken som har kommit längre och vett bättre en att bedöma en annan människa efter färg eller ursprung. Jag anser att alla nazister vaknar upp förr eller sennare beroende på om deras omgivning förändras. Ett bra exempel är ju Tokigee_tor med hans fina mailadress ariesk_ras88@hotmail.com. Du o han kan ju diskuterra och spinna på det hur länge ni vill på tankefrihet. Jag la in denna posten på tankefrihet, hadde en viss anning vad svaren skulle bli från vissa. ______________________________________________________ Måste säga att jag har dragit mig lite för att joina tankefrihet men jag är tvungen när jag ser sånt skräp som målas över invandrarsnacket. För det första blir jag nästan lite skrämd av era inlägg vad det gäller invandring och eran syn på den. Jag tänker mig att jag hade kanske sett likadant på det om jag hade bott kvar i mitt gamla hemland och inte behövt åka hit, därför vill jag inte klandra er för era syner och låta nedlåtande heller. Men där jag kommer ifrån och vad jag lärt mig i Sverige är stora skillnader. Det snackas sällan om zigenare ni säger invandrare och drar på det sättet alla över en kant, men när det kommer till zigenare så är världsbilden oftast i vilket land man än kommer det samma: TJUVAR. Istället för att berätta om zigenares bakgrund tas dom ofta upp som TJUVAR, men från grund och botten är zigenare entertainers.musikfolk,resande folk. Ibland kan jag hata mina föräldrar för dom inte lärt mig Romani (zigenar språket).Men samtidigt kan jag förstå dom att dom inte lärde mig det i alla fall när vi bodde i mitt gamla land. Det hade säkert påverkat hur lärarna hade kollat på mig. När jag stöter på zigenare hälsar jag dom på romani oftar blir dom glada och börjar prata romani men sen ursäktar jag mig och säger att jag tyvärr inte kan språket. Romani är ett språk alla zigenare kan vare sig det är zigenare från sverige eller andra länder. För zigenare finns det ju överallt. När man pratar om andra världskriget nämns oftast Judar men inte zigenare, precis som om dom inte fanns. Man nämner inget om hur Zigenare skickades till speciella läger där dom tärnades upp i små kroppsdelar för att sen skulle studeras till varför dom just är som dom är. Här en bra länk och bra förklaring hur Antiziganism pågår utan att folk tolkar det rasistiskt. http://www.sverigemotrasism.nu/templates/svNormal____3286.asp I mitt hemland pussar man ofta varandra på kinden när man träffas. Men en sak jag märkt sen jag flyttat till sverige är hur jag slutat göra detta. Det är klart folk förändras med tiden, visserligen var jag inte så gammal när jag kom hit. (undrar hur svenska ser på puss på kinden kanske låter bögigt?) En annan sak jag lärt mig under tiden jag bott här i Sverige är hur föräldrar är rädda att låta sina barn vara ute på leksaksplatsen själva i sina unga år. När jag var 6 år så kände jag till hela min hemstad den är motsvarande i storlek som göteborg ganska stor. Jag och min vän gick oftast omkring själva, tog spårvagnen till stranden, ibland tog vi taxi om vi hade pengar så det räckte till. Om man tar bostads områden och jämför med hur det ser ut i Sverige och mitt gamla hemland är det skrämmande hur tomt det är på lekplatserna i Sverige i områden där majoriteten av svenskar bor. Och om man tar ett område där massor med invandrare bor så brukar det vara fullt liv på gårdarna med ungar som leker. När min mormor och morfar kom till sverige ville dom plugga direkt dom ansåg sig handikapade av att inte kunna prata med andra svenskar. Men samtidigt får man tänka att då hade vi redan bott här ett bra tag innan dom kom hit så vi kunde hjälpa dom på vägen, men många invandrare som kommer hit kanske inte har nån som kan hjälpa dom i början. I mitt hemland så var man ofta hos mormor när föräldrarna va och jobbade. Mormor och andra av hennes vänner satt oftast ute och snackade med varandra medans barnen lekte på gården. Men i Sverige är det skrämmande tomt på gamla mäniskor som sitter på parkbänkar och för en konversation. När jag var ung och bodde fortfarande i mitt gamla hemland så kunde jag gå ner och köpa öl till min morfar och hans vänner när dom spelade kort. Det betydde väll inte att jag fick dricka öl för det fick jag ju inte och jag förstod det. Man märker dom stora skillnaderna i friheten man har som ung, där man kommer ifrån, och friheten som inte ungar får här i Sverige vid unga åldrar, att lära sig av sina misstag om man nu gör några i tidigt stadie. Jag menar vilken förälder lär inte sitt barn att om man går över gatan ska man först titta till höger och sen till vänster så det inte kommer nåt? Eller att inte prata med främlingar? Ett annat exempel är utelivet och dom stora skillnaderna här i sverige och där jag är född. Du ser sällan en pensionär ute på ett disco eller pub sittandes och ta en öl med ungdomarna och snacka med dom. Till skillnad vad man såg i mitt hemland var gamla ute och roade sig bland ungdomar därav större respekt för äldre kanske. Men här i Sverige känns det som gamlingarna redan har skrämts upp så pass mycket så dom sitter hellre hemma och låser in sig. Mina föräldrar lärde aldrig mig nåt om rasskillnader därför har jag alltid haft stor respekt för människor som tar sig tid att prata med varandra.Jag har vänner ja ibland känns det som från hela världen och det tycker jag är spännande. Man lär sig på detta sätt lite av allas kultur, och jag ser inget fel i det om man nu är interesserad av andras kulturer. Ni målar up Svensken som om det vore någon jättespeciel kultur som sticker ut från mängden, men jag ser på kultur som nåt man tar till sig om man vill eller inte. En sak dock som är bra med Sverige är att man kan/kunde ifrågasätta grejer politiskt men det är väl slut med det inom snar framtid. Och bland annat den stora öppenheten för invandring för krigsdrabbade människor. Jag sa ofta under min period i skolan att sverige är så Amerikaniserat och att folk tror mycket på all bullshit som sägs i TV och Media. Kom ofta att tänka på hur morfar ifrågasatte politiska debattprogram som gick på tv med sina vänner. Ja man kan se en tydlig skillnad i Sverige vad det gäller respekt till dom äldre. Men som sagt detta som har hänt i Sverige kommer också att hända i mitt gamla land sakta men säkert. Jag tror ni dömmer för snabbt, jag tror också att ni hade haft en annorlunda syn på invandrare om ni en gång bott i ett annat land och sen flyttat till ett annat. Men som sagt tanken är fri för alla, och folk får tycka som dom vill enligt min åsikt.Men det är skrämmande hur folk tycks alltid ha ett behov av att prata om invandring. Ordet invandring kan man nästan koppla till invadering känns det som, i alla fall jag tolkar vissa av era inslag som om ni upplever att ni är invaderade av invadrarna och att dom skulle ta över sverige. Jorden är till för oss alla jag skiter i alla gränser men tyvärr så har vissa dragit dom, men jag fick inte vara med och bestämma om jag ville ha dessa gränser. Det är så jag upplever detta. Undrar hur världen hade sett ut om vi hade fötts till en värld utan gränser? Hade vi då haft det som kallas för invandring? Hade det varit lika lätt att klassa folk? Och vad det gäller invandrare så styrs vi alla av politiken vare sig vi är invandrare eller svenskar. Med andra ord sitter vi alla i samma båt vart vi än kommer ifrån. Respect Sen kommer Tokigee_tor först me detta Quote: Tokigee_tor wrote: Kallar du dett konversation till svar? Jag svarar Tokigee_tor med detta Hadde inte haft emot nåt om du hade kommit hem till mig och tagit av det du behöver om du va i fara. Men du har väll alldrig fått uppleva nån riktig fara antar jag. Vadå kan jag inte ha respect för dig för du är svensk. Jag respekterar alla, jag vett inte hur många gånger jag har pratat med nazister utan och bråka och fört en vettig conversation istället för att dissa varandra pratade vi om olika ställningar dom tog och jag tog som sagt jag förstår dig som jag nämner i början av texten och allt ni säger och vem vett jag kanske hade tänkt som du om jag hadde bot kvar i mitt gammla hemland. Föresten så är jag bara halv zigenare :) Tackar för mig Respect Ännu ett briljant svar från Tokigee_tor som vill förra en vettig konversation. Quote: Tokigee_tor: Han verkar ju ha full koll på begrepet respekt eller? Svarar Tokigee_tor med detta Du hadde jag haft plats för alla dinna polare så längre det är på min mark hadde du kunnat hämta allihopa och görra vad ni vill det är inte min ensak så länge ni inte gör nåt idiotiskt ja och hella din släkt hadde kunnat komma med o alla dinna NSF polare. Ursäkt men fan vad du är låst med detta så avslutar jag min kortvarighet Respect Och sist men inte minst kommer den här killen med sitt inlägg. Quote: Kung Völund: Undrar om den här killen ens läst den länken jag la till angående zigenare och hur många länders syn på dom är. http://www.sverigemotrasism.nu/templates/svNormal____3286.asp Ja nu lägger jag ner och svara på nonsens mera. Har lagt ner tillräkligt med tid på konversation med nazi sympatisörer vill inte hamna där igen, blir oftast pankaka. Säger bara nazister vaknar för eller senare det bästa är att skitta i dom, ifråga sätter man då tror dom att dom kommer med bra motargument, men sällan nån gång har det kommit nåt vettigt från en nazist mun. och detta har jag lärt mig av mina egna erfarenheter, och inte av tidningar och politiker. Nazi propaganda är slöseri med tid varför bry sig om skiten när solen är frame. Respect
Posted on: 2007/4/1 1:17
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag förstog vad ni menar men jag tror inte det kommer bli en samlingsplats för nazister de har sina egna forum.
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login