Vakencorner
|
Re: Jaxtone tackar för sig
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I en värld av härslarstruturer där vi lärt oss ett dualistiskt språk från början är det inte konstigt att detta finns kvar i oss alla.
Min förhoppning är att vi kan växa ifrån detta och att ge andra inspiration till att inte dömma utan bara dela med sig av vad vi känner och varför. Jag dömmer inte makteliten, utan hoppas att även de skall förändras. Men det är klart att det är dem som är mest programmerade och att det troligen tar längst tid.
Posted on: 2007/4/1 10:57
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kursen...
- ja låt oss alla ligga tillsammans i det rosa färgningskaret, och dela med oss om våra känslor, riktigt "känna". Vi kan ha lila toppluvor och röda lovikavantar. Det är en fin gemensamhetskänsla. Om inte du stör mig så stör inte jag dig... låt oss tillsammans bygga upp en trygghet där allt är mysigt tillåtet och lika bra - det ska "kännas bra".Amen. ![]()
Posted on: 2007/4/1 11:11
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Å det fina är att alla får välja om dom vill ha lovikavantar eller inte.
Och om novax vill sitta själv i en mörk källare och svära över hur fel alla andra har det så kommer förhoppningsvis övriga acceptera det och förstå hans frustration och djupa sorg.
Posted on: 2007/4/1 13:59
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Micro: Ja visst är det fint! ... och visst är det fint när små barn får bestämma över de vuxna som kommit lite längre i sin mentala mognad. - Nej lille Jesper, drick inte klorin! - Jo men jag vill bestämma själv pappa! - Ok då Jesper, det är klart att du får bestämma själv, det är ju mest jämlikt då. Under tiden som Jespers strupe och tarmsystem fräts sönder av klorinet så stickar Micro på ännu ett par rosa fina demokratiska lovikavantar. Eller?
Posted on: 2007/4/2 0:52
|
|||
|
||||
|
Partiet tackar micro - hittade ingen större bild
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Partiet tackar dig micro för de fina vantarna - de blev precis som vi kom överens om
http://www.hemslojden.org/galleri/pre ... n%20med%20Dalbyvantar.jpg Jag ändrade bilden till en länk istället. /Admin
Posted on: 2007/4/2 18:34
Edited by admin on 2007/4/2 19:43:40
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Re: Partiet tackar micro - hittade ingen större bild
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men vad Görhan? Tar han av silekesvantarna och sätter på sig ett par LOvikavantar.
![]()
Posted on: 2007/4/2 18:37
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
bumblebee och novax.
Era senaste inlägg är inte baserade på fakta eller observationer utan bara lustigheter och antaganden. Jag blir bara trött av att läsa dessa och tycker att det är trist. Denna diskussion fyller inte mitt behov av meningsfullhet. Jag skulle önska att ni förökte diskutera på allvar eller åtminstånde sluta skriva nedlåtande och skoja på andras bekostnad. ---------- Angående klorinhistorien så har det inget med saken att göra, och jag skulle inte låta folk dricka klorin.
Posted on: 2007/4/2 19:52
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Micro: Jag tror inte heller att du skulle låta "barn" dricka klorin. Det var inte det som var avsikten med denna metafor. Min grundläggande tanke var att försöka informera dig om att jag tycker det är helgalet när man låter en blind styra bilen. Det är lika sinnessjukt som om man låter en dålig kartläsare bestämma vägen. Det är brist påbra bedömningsförmåga när man låter människor utan bred och djup kunskap eller längre livserfarenhet bestämma regler och lagar för vad som får eller ej får sägas.
Posted on: 2007/4/2 21:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jepp.
V för Vilse i pannkakan ![]()
Posted on: 2007/4/2 22:53
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
PS
Micro, abdullah tackar för den specialgjorda toppluvan. Göran ![]()
Posted on: 2007/4/3 9:52
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Då förstår jag.
Vi har samma tankegångar om det. Av alla de erfarna människor jag lyssnat på har jag förstått att ödmjukhet och konsten att lyssna på andra är några av de viktigaste kvalitererna i att skapa förståelse och utveckla en kontakt. Att kasta pajer, håna andra och påstå att man har rätt och andra har fel, är enligt min erfaranhet en dålig strategi att påverka sin omgivning. Hoppas att ni kommer fram till samma slutsats också. ;)
Posted on: 2007/4/3 16:55
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bra... Hoppas förståelsen varar. Vi är alla Lovik(k)abarn. Synd att det gick i kk i år. Här om historien: http://www.lovikkavanten.se/Lovikka/historia.htm Mina passade perfekt, se bilden - jag vill även beställa ett par med hårda inlägg som man kan ha på Avdelningen. ![]()
Posted on: 2007/4/3 18:45
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nej fy fan! De sticks ju även om man har valkar på händerna. Tacka vet jag rosa velourvantar. Det är grejer för en riktig man det!
Eller vänta lite nu... plysch är ju också ett snällt material. Inte elakt alls och ingen behöver bli ledsen om man smeker dem över kinden med dessa på. Möjligtvis irriterade eftersom materialet vid friktion kan skapa statisk elektricitet och om den klappade skulle ha på sig nylon eller stå på en heltäckningsmatta av syntetmaterial så kan det leda till att man får sig en fet smäll eller blir anklagad för homosexuella trackasserier även om man är helt straight! Nej jag kör utan... handskar och vantar alltså! ![]()
Posted on: 2007/4/4 7:31
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login