vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Maggots forum på G
Ni kan la regga er så vi får lite balans
jag kung och tokige tor har nog tjötat om samma saker på olika forum i över ett år

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Capsolito:
Visst snacka ni på om era NSF sympati på tankefrihet och låt
dessa på vaken som har kommit längre och vett bättre en att
bedöma en annan människa efter färg eller ursprung.

NSF sympatier? Ursäkta att jag frågar men vad har detta med mig att göra? Du klassar per automatik in alla som inte tycker som dig själv under kategorin nazisympatisörer? Jag ifrågasätter din brist på logik när du anklagar de som öppnar ögonen och genomskådar det mångkulturella experimentet, där du minimerar åsikter från de som upplevt baksidorna av en sinnessjuk invandringspolitik

Du leder i nästa andetag över till en jämförelse som saknar motstycke och påstår att de vänstermänniskor som rapar upp Mona Sahlins lögnaktiga propaganda skulle kommit längre i kunskapen om samhällets konkreta problematik bara för att de till det yttre och med ord och teoretiska resonemang låter som de är frisinnade. Gosse, de har ingen aning om verkligheten. Om du själv har den minsta reella anknytning till utsatta områden eller befinner dig i den delen av verkligheten som de strör socker över så vet du likväl som jag att det inte är en värld i rosenrött lyckoskimmer.

Jag tycker att du skall fråga dessa frisinnade teoretiker hur många invandrarvänner de egentligen har innan du går på deras verbala svada.

Och sluta för fan att förutsätt att den som inte köper den invandringspolitik som under 80- och 90-talet eskalerade i ännu mer utanförskap skulle vara rasister. Ang. din romska historia vill jag bara låta dig veta att jag under åren lärt känna fler sinti och romer än jag har fingrar och tår. Jag skulle trots detta aldrig tveka att säga att det finns både bra och dåliga människor även inom denna folkgrupp. Jag håller mig till de bra människorna men tycker att det borde vara eftersträvansvärt att vara ärlig om dessa saker istället för att vara politiskt korrekt och smygrasist.

Du menar att bara för att man inte vill tiga eller ljuga om fakta så påstår man att alla invandrargrupper skulle vara dåliga. Till skillnad från dig så säger jag utan att tveka att det alltid är vänsterflummare och andra samhällsromantiker som förskönar eller tiger om verkligheten som istället väljer att generalisera därför dessa flummare och romantiker inte kan inse att det är skillnad på gott och ont. Detta är en skymf mot alla de individer inom invandrargrupperna som inte har ett dugg att göra med brottslighet eller förakt för vårt land. De vill inte bli förväxlade med våldsamma eller brottsbenägna människor. Därför är det fruktansvärt viktigt att inte tiga om vem som är dålig och heller inte att glömma påpeka vem som är bra.

Så nästa gång du väljer att generalisera och stoppa in mig i ett fack för extrema organisationer eller NSF så tänk dig för. Det blir så uppenbart att du i ett sådant resonemang avslöjar din okunnighet om vem som är vem.

Posted on: 2007/4/2 0:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kan ni inte länka till tankefrihet där på första sidan?
Där ni har länkar till uuaablogg och red-ice?
ska snart få upp länkar till jag med och info bla till vaken.se

Posted on: 2007/4/3 17:42

See User information
Här är en länk, www.tankefrihet.se!

Det blir ingen på hvudsidan just nu.

Posted on: 2007/4/3 17:49
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Varför?

Posted on: 2007/4/4 7:40

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Varför?

mm varför

Posted on: 2007/4/4 13:22

Anonym
LOL!!

det blir mkt skit för maggot att svälja nu alltså..

snacka om att måla in sig själv..

See User information
Quote:

Proxy-efekto wrote:
LOL!!

det blir mkt skit för maggot att svälja nu alltså..

snacka om att måla in sig själv..

Vad menar du?
maggot?
svälja?
måla?

Posted on: 2007/4/4 16:20

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper