vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Omega 3
Omega-3 fatty acids found to restructure brain matter tied to positive mood and emotions

Intake of omega-3 fatty acids is correlated with a better mood and more positive outlook, and may contribute to improving the structure of the areas of the brain associated with emotions, according to a study presented at the annual meeting of the American Psychosomatic Society.

http://lib.store.yahoo.net/lib/realityzone/UNFNomega3brain.htm

Vad är Omega 3 mer bra för ?

Är Omega 3 bra mot MS ( Multipel Skleros ) ?

Har för mig att det skall finnas en Norsk studie när det gäller MS.

Någon som vet om denna ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Omega 3

See User information
Jag fick bara sura uppstötningar som stank rutten fisk!

Uack! Då går jag hellre till Feskekörrka och köper ett par kilo lax!

Det är liksom godare på grillen om man jämför med kapslar som kan innehålla vad fan som helst!

J

Posted on: 2007/4/7 21:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Jag fick bara sura uppstötningar som stank rutten fisk!

Uack! Då går jag hellre till Feskekörrka och köper ett par kilo lax!

Det är liksom godare på grillen om man jämför med kapslar som kan innehålla vad fan som helst!

J

Du äter väl vildfångad lax, det är riktig fisk- ovaccinerad mm.

Jag brukar köpa hem laddningar när tex Willys säler billigt. Nyss hade de fösrt fyrpack 0,5 kg för 29 kronor - sedan 2 pack... för 15-15 spänn - det är billigt. Jag köpte över 15 stora paket och ett antal små, frysen är halvfull av bara riktig lax. Den är som att äta kycklig nästan, muskulös... ingen stackars felgödd sjuk vaccinerad lax som inte ens kunnat simma utan hålls i bur.

Plus:

I feta fiskar finns omega-3 lagrat i fiskens kött. De mindre feta fiskarna, som torsk, lagrar däremot omega-3 i sin lever. Den innehåller dessutom höga koncentrationer av vitamin A vilket kan vara giftigt i höga doser. Därför avråder vissa experter från konsumtion av fiskleverolja.

Fisk kan också innehålla miljögifter och ju högre upp man kommer i matkedjan desto större är risken att fisken är förorenad. Detta eftersom att större fiskar lever längre och hinner därför samla på sig mer miljögifter. Sardiner och anchovis bra just för att de befinner sig långt ner i matkedjan, och i synnerhet den fisk som kommer från de kalla vattnen runt Antarktis som är ett av de renaste vattnen i världen.

Man kan tycka att odlad fisk ska vara renare än fisk ute i haven eftersom att odlingen sker under kontollerade former. En amerikansk studie (Hites et al.) som undersökte odlad och vildfångad fisk från Nord- och Sydamerika och Norra Europa visade däremot något helt annat. Odlad lax innehöll upp till tio gånger så mycket miljögifter jämfört med vildfångad lax. Dessutom hade odlad lax från Europa mycket högre halter av miljögifter än den amerikanska. I en kommentar till den amerikanska rapporten skriver Per Ola Darnerud - toxikolog på Livsmedelsverket - att halterna ändå ligger under de gränsvärden som finns för PCB i Sverige och dioxiner i EU. Därför avråder inte Livsmedelsverket från konsumtion av odlad fisk eftersom att de positiva hälsoeffekterna överväger.

Posted on: 2007/4/7 22:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Här är en artikel som kom idag på Epoch Times.
http://www.epochtimes.se/articles/2007/04/07/11956.html

Jag vill mest skicka en passning till zzz-arna - vad var det du skrev till mig zpz - att jag såg ned på Science osv, och att den söker tar reda på hur det ligger till...

Science är evil... tar kål på mänskligheten.

I artikeln så ser vi vad de gör med oss i namn av religionen Science.

Mammonismen med guden Krösus tackar den.

Jag vill även passa på att tacka Mona Sahlin

Posted on: 2007/4/8 8:59

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

A73 wrote:
Omega-3 fatty acids found to restructure brain matter tied to positive mood and emotions

Intake of omega-3 fatty acids is correlated with a better mood and more positive outlook, and may contribute to improving the structure of the areas of the brain associated with emotions, according to a study presented at the annual meeting of the American Psychosomatic Society.

http://lib.store.yahoo.net/lib/realityzone/UNFNomega3brain.htm

Vad är Omega 3 mer bra för ?

Är Omega 3 bra mot MS ( Multipel Skleros ) ?

Har för mig att det skall finnas en Norsk studie när det gäller MS.

Någon som vet om denna ?

Hampa olja, has the most omega acids...

Mmmmmm

Posted on: 2007/4/8 9:23

See User information
Det finns olika omegafettsyror...

Posted on: 2007/4/8 9:40

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
det här kombinerat med rätt näring kan kanske vara nått...

Kan horisontalt sovande vara skadligt för din hälsa ?

Andrew K Fletcher en upptäckare som jobbar med speciellt gravidation la fram en teori om att man ska ligga lite lutande i sin säng, det är väldigt enkelt att utföra och det har get goda resultat i olika försök.

Tanken är att man ska ligga lutande i sin säng ca 15cm upplyft vid huvet förslagsvis lägger man kataloger under bena på sängen. Man börja sakta och ökar tills man kommer till 15cm.

Att börja med 15cm om man lider av någon allvarlig sjukdom kan inte ses tillrådligt, risk finns för snabb utrensning och att man blir sämre för en tid, Man börjar på max 5cm och går vidare varje 7 el 14dgr period med en ökning på 2-4cm åt gången.

Vad händer ? När du ligger horisontalt så utnyttjas inte gravitationen på det sättet som är en fördel för din kropp ligger man lite lutande så drar gravitationen ner blodet i fötterna samtidigt som blodet ökar hastigheten och åker upp lite snabbare blodet letar sig längre in i kroppen kroppstemperaturen åker upp lite grann man börjar avsöndra genom huden och munnen med mindre kissande som följd det är som att motionera liggande !

Titta gärna på länken till youtube där det finns en tv inslag om en som börjat gå efter 10år rullstolsbunden MS genom att ligga i en lutande säng.

Problem med ryggar nackar astma mm mm kan förbättras genom att ligga lutande har själv sätt hur astma har symptomlindras helt. Man sover bra det finns ingen som har återgått till sin gamla sovställning när dom har provat på att sova lutande, faktisk så är det bland det bästa tips som jag stött på det är riktigt kul att gå och lägga sig. Benen blir varmare även hela kroppen känns varmare. Och självklart så vill inte den medicinska maffian ha nått med det här att göra ”det är ju för enkelt” Reningeffekter förekommer typ ont i ryggen ont i ben kroppen mm mm det går över efter någon dag.

Det är viktigt att hela kroppen lutar inte bara överkroppen då fungerar det inte.
Vår uppfattning Att ligga lätt lutande ca 5-15cm är absolut rätt det får ses som ett skydd mot framtida ålderskrämpor. Många blir piggare, varmare, kissar mindre, börjar gå mm mm.

OBS! Alla kanske inte klarar av att sova med full lutning gå då ner tills det känns bra!

Varning! Att ligga lätt lutande kommer medföra att man aldrig vill ligga platt mera !

inclined bed blir det om man översätter sök information !
länk till tv-inslag

http://www.youtube.com/watch?v=6ZUQxETU5zo

Att tänka på ! när man lyfter sängen så kan ibland vissa sängar ha ett stöd mot golvet under i mitten på sängen. En längre planka eller en katalog kan behövas så inte sängen braka ihop,. Är man osäker snälla be om hjälp så att det inte sker olyckor.

1. Man kan inte sova platt nån mera om man börjat sova lutande !!

2. Astma har symptomlindrats helt på en bekant.

3 Man blir varmare i kroppen när man sover.

4. En del kan kissa mindre på . toxiner åker ut genom huden istället ...

5. Varning ! om man har sjukdom prata med läkare

6. Det är det bäst jag har gjort "sova_lutande"

7. Jag sover på en lutning på ca 7cm .

8 Min son älskar oxå att sova lutande han ligger på ca 15cm

See User information
Silverboy, sover du på säckväv eller? Jag gled ur sängen! Jävla sidenlakan!

Posted on: 2007/4/8 15:06

Anonym
Quote:

bumblebee wrote:
Silverboy, sover du på säckväv eller? Jag gled ur sängen! Jävla sidenlakan!

he he

du börja för hårt...börja lägre då vänjer man sig automatiskt .. öka succesívt

Jag har såna Tempur madrasser dom formar sig efter kroppen he he

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper