vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
praktisk tillämpning av esoterisk filosofi i Stockholm
Hej!

Vi är ett litet gäng män och kvinnor i åldrarna 25-30 i stockholmsområdet som under en längre tid träffats och arbetat fokuserat med att i praktiken tillämpa och utvidga vår förståelse av esoterisk filosofi. Målet är att realisera mer av våra inre och yttre möjligheter till utveckling.

Det har givit spännande, verifierbara resultat långt bortom vad vi alla vågat hoppas på.

Vi arbetar holistiskt på många plan samtidigt för att förverkliga våra individuella mål och för att skapa en tillvaro fylld av mening. Vi är helt obundna från någon större organisation, religion, sekt eller liknande. I vårt arbete använder oss odogmatiskt av vissa särskilda tekniker som visat sig fungera bra i praktiken, under mycket professionell handledning, helt öppet, men med integriteten i behåll ;)

Nu har vi kommit till en punkt, då det finns möjlighet för ytterligare ett par personer att vara en del av den här processen. Känner du att detta skulle kunna vara något för dig? Skicka ett meddelande till mig och skriv lite om dig själv och vad du vill uppnå i livet, så kan vi höras vidare. Din ålder har ingen betydelse.

Varma hälsningar och Glad Påsk!
/fourthway

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: praktisk tillämpning av esoterisk filosofi i Stockholm
Om jag ändå hade bott i Stockholm :)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

fourthway wrote:
Hej!

Vi är ett litet gäng män och kvinnor i åldrarna 25-30 i stockholmsområdet som under en längre tid träffats och arbetat fokuserat med att i praktiken tillämpa och utvidga vår förståelse av esoterisk filosofi. Målet är att realisera mer av våra inre och yttre möjligheter till utveckling.

Det har givit spännande, verifierbara resultat långt bortom vad vi alla vågat hoppas på.

Vi arbetar holistiskt på många plan samtidigt för att förverkliga våra individuella mål och för att skapa en tillvaro fylld av mening. Vi är helt obundna från någon större organisation, religion, sekt eller liknande. I vårt arbete använder oss odogmatiskt av vissa särskilda tekniker som visat sig fungera bra i praktiken, under mycket professionell handledning, helt öppet, men med integriteten i behåll ;)

Nu har vi kommit till en punkt, då det finns möjlighet för ytterligare ett par personer att vara en del av den här processen. Känner du att detta skulle kunna vara något för dig? Skicka ett meddelande till mig och skriv lite om dig själv och vad du vill uppnå i livet, så kan vi höras vidare. Din ålder har ingen betydelse.

Varma hälsningar och Glad Påsk!
/fourthway

Det står /fourthway - vad menas... är det Ananda Marga eller?
Plats för ytterligare personer - kan det vara för att några har ledsnat på stenförsäljning... jag skojar lite- jag vet inte vilka ni är... och inte hur (Ouspenskys/Gurdijeff?) följeslagare har det idag .

Posted on: 2007/4/7 18:51
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Hej Novax!

Jag jag vet inte vem eller vad Ananda Marga är. Vi säljer varken stenar eller har något med Adelskogh, Linbu-samfundet eller andra sekter att göra. Vi är en helt oberoende liten grupp individer som har märkt hur man kan åstadkomma mycket mer på alla plan om man samarbetar.

Jag har inte mycket till övers för följeslagare heller. Det är dags att vakna upp och börja tänka själv!

Jag diggar det här forumet, keep it up! ;)
/fw

See User information
Quote:

fourthway wrote:
Hej Novax!

Jag jag vet inte vem eller vad Ananda Marga är. Vi säljer varken stenar eller har något med Adelskogh, Linbu-samfundet eller andra sekter att göra. Vi är en helt oberoende liten grupp individer som har märkt hur man kan åstadkomma mycket mer på alla plan om man samarbetar.

Jag har inte mycket till övers för följeslagare heller. Det är dags att vakna upp och börja tänka själv!

Jag diggar det här forumet, keep it up! ;)
/fw

Okey.
Fjärde vägen låter annars som jnana marga, visdomens väg, eller vad det nu är...

Linbu finns väl inte kvar som namn sedan bra länge, men personerna.

Det där med att "tänka själv" - vem eller vad finns bakom - jag menar finns det inte något som "säljer" en idé, en väg eller metod, böcker eller något - där det kan ingå "tänk själv". Jag bara undrar var ni hämtar ert "själv".

Posted on: 2007/4/8 8:19
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Hej!

Vi arbetar eklektiskt och använder oss odogmatiskt av flera metoder. Det viktiga är att kunna verifiera att någonting fungerade eller inte i praktiken och sedan lära av det. Detta kräver att man har ett eget mål som referenspunkt.

Så för att svara på din fråga så hämtar vi vårt "tänk själv" i whatever som visar sig fungera. För att själv se om något fungerar måste man våga prova - och våga misslyckas.

Om man hämtar sig "tänk" från en bok eller en person, är det inte den boken eller personen som tänker åt en då? Att hitta en balans mellan detta och att man samtidigt inte behöver uppfinna hjulet på nytt, är den riktiningen jag jobbar i.

Ha det!
/fw

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper