Vakencorner
|
Anonym
|
Re: praktisk tillämpning av esoterisk filosofi i Stockholm
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om jag ändå hade bott i Stockholm :)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det står /fourthway - vad menas... är det Ananda Marga eller? Plats för ytterligare personer - kan det vara för att några har ledsnat på stenförsäljning... jag skojar lite- jag vet inte vilka ni är... och inte hur (Ouspenskys/Gurdijeff?) följeslagare har det idag .
Posted on: 2007/4/7 18:51
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hej Novax!
Jag jag vet inte vem eller vad Ananda Marga är. Vi säljer varken stenar eller har något med Adelskogh, Linbu-samfundet eller andra sekter att göra. Vi är en helt oberoende liten grupp individer som har märkt hur man kan åstadkomma mycket mer på alla plan om man samarbetar. Jag har inte mycket till övers för följeslagare heller. Det är dags att vakna upp och börja tänka själv! Jag diggar det här forumet, keep it up! ;) /fw |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Okey. Fjärde vägen låter annars som jnana marga, visdomens väg, eller vad det nu är... Linbu finns väl inte kvar som namn sedan bra länge, men personerna. Det där med att "tänka själv" - vem eller vad finns bakom - jag menar finns det inte något som "säljer" en idé, en väg eller metod, böcker eller något - där det kan ingå "tänk själv". Jag bara undrar var ni hämtar ert "själv". ![]()
Posted on: 2007/4/8 8:19
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hej!
Vi arbetar eklektiskt och använder oss odogmatiskt av flera metoder. Det viktiga är att kunna verifiera att någonting fungerade eller inte i praktiken och sedan lära av det. Detta kräver att man har ett eget mål som referenspunkt. Så för att svara på din fråga så hämtar vi vårt "tänk själv" i whatever som visar sig fungera. För att själv se om något fungerar måste man våga prova - och våga misslyckas. Om man hämtar sig "tänk" från en bok eller en person, är det inte den boken eller personen som tänker åt en då? Att hitta en balans mellan detta och att man samtidigt inte behöver uppfinna hjulet på nytt, är den riktiningen jag jobbar i. Ha det! /fw |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login