vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Ian Lungold - Secrets of the Mayan Calendar Unveiled
Till att börja med så klipper jag in profesiorna för dag fyra enligt Mayakalendern.

On January 5th, 1999, on the day called 1 Imix or 1 Crocodile, the Conscious Evolution of Creation started a new level of consciousness that will develop over 12.8 years. This time period is called the Galactic Consciousness Cycle. It is bringing forward the consciousness of ETHICS, right over the top of the current consciousness of POWER. There have been and are going to be, upsetting events as this process continues and as it accelerates. In general, this level of consciousness called Galactic is one of duality, that is, the recognition of separation and differences between things. This “noticing” is a necessary element in the evolution of consciousness and cannot be skipped over for convenience or comfort. You have been witness to this “separation consciousness” growing over the last few years and you have not seen anything yet. We will be exploring each of the stages of this development in future articles but for right now…

Beginning Dec 4th, 2004, on the day called 3 Imix or 3 Crocodile, the Mayan calendar started a new stage in the evolution of consciousness. This stage will last for 360 days, it is called the 4th Day of the Galactic Consciousness Cycle.

During this 4th "Day” New Foundations of Consciousnees are laid. In this case, the foundations laid will have to do with ethics and sustainability with new perspecitives on human relations and our position as stewards of our planet and solar system.

In service,
Ian Xel Lungold

/ källa, www.mayanmajix.com

Nå, detta sa kalendern även för 3000 år sedan. Även 7000 år sedan. Föredraget är ca: 6 timmar långt och det rinner förbi som ingenting har hänt. Jag var imponerad av David Icke första gången jag såg honom, eller läste en av hans böcker, men detta slår flertalet fantastiska filmer och föredrag jag sett.

Endast tanken att kalender stämmer så till punkt och pricka gör en lite brydd, samtidigt när man lyssnar på Ian så talar han om tidsperioder på flera miljarder år. Det tar en stund innan man ser tidsperspektivet, lite tungt alltså :)

Efter 6 timmar Ian Lungold och Mayakalender så får man samma känsla i kroppen som om man hade kollat in Gandhi, lugn o fin... Se till och få kolla in den här rullen så fort det går, lugnet får vi inte för mycket av i dag eller hur?

Hare.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ian Lungold - Secrets of the Mayan Calendar Unveiled

See User information
Hehe. Tur att dessa datum inte e samma :)
whois för er som inte känner till det är ett kommando för att kolla
när en internetdomän är registrerad, av vem, hur länge, etc.

> whois illuminati.org
Expiration Date:22-Apr-2012 04:00:00 UTC
Registrant Name:Ancient Order of Bavarian Seers

http://en.wikipedia.org/wiki/Mayan_calendar
This cycle is 1,872,000 days in length, terminates on the Winter Solstice of (December 21) AD 2012

/fresco

Posted on: 2005/3/22 23:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Dom har lite fel bara :) ... Alltid negativ :).... Enligt Mayafolket själva så var det någon som gav dom kalendern. Coolt.

See User information
Har sett den färdig nu idag..jävligt bra..ännu en pusel bit

Posted on: 2005/10/13 19:53

Anonym
En stor pusselbit vill jag påstå... När jag själv kom i kontakt med denna så lossnade massor av probs, och bitar föll på plats. Ju mer jag studerade detta och tänkte, ju mer föll på plats. I dag så förstår jag vilken vikt denna kalender och dess betydelse den egentligen har... Framtiden blir intressant, dom ca: 3 åren framöver.

För Er som inte har koll på Maya, räkna med politikens fall, så som den ser ut i dag, inte en dag för tidigt :)

Hare...

See User information
jag läste på hans hemsida att han håller på att dö av tumörer och cancer i halsen/nacke...han tysta dom snabbt..tycker det är hemskt att han inte får se/upleva det han berättade om..
http://www.mayanmajix.com/4dn_10_12_05.html

Jag ska konvatera avi filerna till dvd spelare format för en bekant vill se den...jag säger till när det är utdelat

Posted on: 2005/10/14 7:21

Anonym
David Icke släng dig i väggen..
helt allvarligt så blåste denna brillianta föreläsning bort mig helt, mitt medvetande är nu 100% medveten om min intuition..
och jag har fortfarande inte sett dom 2 sista timmarna av den..

alla som är någorlunda vakna måste se denna underbara föreläsning om vårt matrix..

Anonym
Visst är det så... Ians föredrag är en bra början för att förstå lite vad mayakalendern egentligen handlar om. Icke har mer bredd på sina föredrag och presenterar en större bild av vad vår värld handlar om, egentligen.

Jag har varit i kontakt med Ian ett par gånger och han är annorlunda, och skarp. Nu ligger han som sagt på dödsbädden vad jag kan förstå, frun hans har inte svarat på mitt sista mail på ett bra tag. Vi får hålla tummarna. Calle Calleman är den som sitter med samma kunskap, och han är Svensk, dessutom www.ion.net ... Skarpa killar.

Vissa ställer sig lite snett till utvecklingen på senare tid angående maya... Det man skall tänka på är att denna utveckling är något som sker på insidan, efteråt kan man se dess effekter.

Tjipp...

See User information
Nu har jag också sett detta föredrag. Jag gillade den lättsamma tonen hos föreläsaren!

Men vissa saker fattar inte jag. I vilken dag är vi nu? Han pratade ju om att 3dje dagens natt skulle bli alltigenom svår och att den skulle komma 2004(???). Den missade jag nog i så fall.

När kliver vi in i den översta nivån? 2011? Det är ju inte så långt dit, och han talade ju om vida spridd telepati o så?

Någon får gärna förklara för mig?

Posted on: 2005/10/20 17:25
Bring on the apocalypse...

See User information
Ni är på den 4:e dagen men den 4:e natten börjar nu den 28:e november.

Sen 5:e dagen börjar 23:e november 2006 och sedan natt igen den 18:e november 2007.

Ian gör i denna file en massa olika uttalanden om hur han tror att de olika dagarna kommer att förändra vårat samhälle och medvetande i frammtiden. Allt han säger som vi nu i effterskott kan kontrollera stämmer inte.

Dock så finns det lite saker man kan titta på utan att göra för stora tolkningar. Tydligen ska 5:e nattan alltid vara värst i alla perioder. Detta betyder att det är bra att vara berädd på det värsta hela 2008.

Alla hans tolingar kan lite gärna vara fel. Allt vi vet är att det finns en kalender där man kan få info om hur energier kommer att vara i framtiden. Denna kalander går snabbare och snabbare och tar slut i slutet av 2011 alla tolningar är just tolkningar.

Posted on: 2005/10/20 18:47

See User information
På slutet på video så kommer alla datumar och lite info
http://www.mayanmajix.com/art024.html

Posted on: 2005/10/21 7:34

See User information
På callemans hemsida, där finns lite allt möjligt.

http://www.calleman.com/

Posted on: 2005/10/21 11:02

See User information
Urgent Call From Carlos Barrios, Mayan Elder http://www.red-ice.net/specialreports ... ct/carlosmayawarning.html

“First there was water, then there was air, then there will be dirt (earth), then there will come fire”. (Carlos Barrios)

I can tell only this much…Carlos said the water was the Indian Ocean tsunami, the air was Katrina/Rita, the earth or dirt is not only the recent Pakistan quake killing over 30,000 people, but more and larger to come. The fire will be the coming volcanoes; not one but many. The time period is not 2012 or 2007, it is “now” and will continue and escalate over the next 18 months.

Here are the exact words used by Dr. Olson which tells me the cyclical magnetic pole reversal has already begun. “The focus of my research is to understand the dynamics of Earth’s interior, including both the mantle and the core. I am especially interested in how these two major parts of the Earth interact to produce plate tectonics, deep mantle plumes, and the geomagnetic field.” Dr. Olson also reported of ongoing surprising shifts off the coast of Brazil known as the South Atlantic Anomaly. A magnetic reversal is already occurring within the interior magnetic field between the core and mantle. Watch for Part II and III of my three part article on in the coming days

Summary: Dr. Olson’s study is of the Earth’s mantle and core as it relates to plate tectonics (earthquakes), deep mantle plumes (volcanoes), and geomagnetic field (Sun). Mayan Elder Carlos Barrios prophecy: “First there was water (tsunami), then there was air (hurricanes), then there will be dirt (earthquakes), then there will come fire (volcanoes)”. Mitch Battros - ECTV: “Never before have the two worlds of science and ancient text joined together with such unity and precision, outlining a pathway of discovery.”

Posted on: 2005/10/25 10:36

See User information
När jag läser sådanna saker står mellan att vara paranoid och vilja bunkra konserver och att sätta mig i meditation och se att allt är en stor illusion..

Posted on: 2005/10/25 11:15

Anonym
Det jag kom och tänka på var följande, om man är lite kritisk också.

Förr hade man inte så bra kontakt med andra, man rörde sig heller inte över så stora områden. När då historian säger att en polvändning går hand i hand med en massiv jordbävning, eller massiva,... globalt. Om man tänker till lite, om man rör sig lokalt, och inte har kontakt med allt och alla, ja då kan lokala jordbävningar klassas som globala.. Är vi med? Jag försöker dra en lång historia kort :) ...

Om man backar ett par steg och tittar på vad som egentligen hände så kanske dessa jordbävningar endast ägde rum mellan alla plattor, och inte överallt... Vir får väl hoppas att det ligger till på detta 'vise'! Så vi slipper förbereda oss till vansinne,... men återigen, varför ta några risker :) ...

Hare gott...

See User information
en web sida om samma ämne http://www.2012.com.au/unlimited.html

Welcome to 2012 UNLIMITED. We present information and tools to help you through the major changes taking place on Planet Earth now. This site and our catalogue cover: the Mayan calendar and prophecies, time acceleration, the frequency rise on Earth to a 12 hour day, the Quickening, Philadelphia and Montauk experiments in time, free energy, DNA upgrades, UFOs, extraterrestrials, the shift to 4th and 5th dimension, the Ascension, the synchronisation of earth with the universe.

Posted on: 2005/10/28 9:33

See User information
Någon som kan lägga ut en torrent på denna på piratebay? Den som finns där är död och jag använder inte DC.

Posted on: 2005/11/18 2:07
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information

Posted on: 2005/11/18 7:16

See User information
Var får man tag i seminariet?

Posted on: 2005/11/18 15:34

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper