vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »

Nyvaken!

See User information
Jag är i chock!

igår satt jag hemma med älsklingen och råkade zappa fram tv4fakta och det var en dokumentär om wtc 911.. jag har sett sääkert sett hundra olika snyft versioner av den tragska dagen och jag tvivlade starkt på att denna skulle vara annorlunda..
men HJÄLP! vad fel man kan ha! det visade sej att dettta var en dokumentär som hette loosechange911
och är en fakta dokumentär som visar att elfte september var ett insider jobb som utfördes pga av girighet och krigsvilja...
fy fan! jag blev så fast i filmen att jag gick in på nätet och såg den en gång till...där hittade jag även 911 mysteries som även den var mycket intresant oc fyllde i eventuella kvarstående frågor.

Jag måste säga att jag är i chock! jag är nästintill förtvivlad och minst sagt skakad av denna nya information! tänk att det är den sortens människor som styr vårt samhälle! jag fattar faktiskt inte ord!

Så nu sitter jag här som nybliven medlem på vaken.se
och jag är nyvaken verkligen! det är precis så jag känner mig
jag har vaknat ur nån slags godtrogen dvala där jag överlevt helt enkelt på att helt ut lita på människorna vid makten bara för att det bara måste man ju kunna! vad har vi annars för värld?
jo den här världen är vad vi har.

Posted on: 2007/4/10 9:28
s
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nyvaken!

See User information
Quote:

sandra wrote:
Jag är i chock!

igår satt jag hemma med älsklingen och råkade zappa fram tv4fakta och det var en dokumentär om wtc 911.. jag har sett sääkert sett hundra olika snyft versioner av den tragska dagen och jag tvivlade starkt på att denna skulle vara annorlunda..
men HJÄLP! vad fel man kan ha! det visade sej att dettta var en dokumentär som hette loosechange911
och är en fakta dokumentär som visar att elfte september var ett insider jobb som utfördes pga av girighet och krigsvilja...
fy fan! jag blev så fast i filmen att jag gick in på nätet och såg den en gång till...där hittade jag även 911 mysteries som även den var mycket intresant oc fyllde i eventuella kvarstående frågor.

Jag måste säga att jag är i chock! jag är nästintill förtvivlad och minst sagt skakad av denna nya information! tänk att det är den sortens människor som styr vårt samhälle! jag fattar faktiskt inte ord!

Så nu sitter jag här som nybliven medlem på vaken.se
och jag är nyvaken verkligen! det är precis så jag känner mig
jag har vaknat ur nån slags godtrogen dvala där jag överlevt helt enkelt på att helt ut lita på människorna vid makten bara för att det bara måste man ju kunna! vad har vi annars för värld?
jo den här världen är vad vi har.

Då gjorde loose change precis vad den är avsedd att göra...väcka ifrågasättandet och viljan att söka vidare kring dessa frågor, hoppas bara att du inte föll in i ett paralyserat tillstånd utan blir en väckarklocka i ditt omgivning....du behövs.

Posted on: 2007/4/10 10:36
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej Sandra!

Jag är rörd av ditt starka uppvacknade.

Hoppas att du snart finner stabilitet och trygghet i denna nya värklighetsuppfattning.

Det tog en stund för mig själv att kännam mig lugn igen men det hände till sisst. Nu är jag lugn som en filbunke och har ny energi att gå djupare in i meditation mm.

Ha det så bra

Posted on: 2007/4/10 10:49
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Bättre att vakna sent än aldrig sandra, dock så kommer du tyvärr att hitta samma struktur och heirarki här inne.

Även om micron inte har blodiga händer så kan han vädligt lätt jämnföras med mr Bush som inte heller drar sig för att missbruka den makt han besitter..

Sen så finns det även missfoster som novax som vägrar släppa sina symboler som uppfostrat han som dom föräldrar han verkar sakna..

Dock saknas det starka kvinliga röster här inne som kan bryta mönstret bland oss felprogrammerade slavar, annars kommer vaken.sekt att förbli en skitig virtuell spegelbild av verkligheten/kollektivet..

See User information
Och precis som i värkliga livet finns det "knäppgökar" här inne som inbillar sig saker..

Posted on: 2007/4/10 11:08

Anonym
Även om TV4 Fakta sänt Loose Change minst fyra gånger så ökar det inte dess trovärdighet.

Till alla som går på Loose Changes argument så vill jag att ni ska få fram en enda person som ni VET utförde det praktiska arbetet.

Sköt missilen, gömde flygplanet, fraktade sprängämnen, placerade ut sprängämnen, fixade fjärrstyrda flygplan, körde de fjärrstyrda planen, sköt ned planet.

Det finns ännu inte en enda person som hört av sig eller hittats som gjort det praktiska arbete och denna totala frånvaro av dessa personer finns de dessutom ingen hållbar förklaring på annat än att Bush & Co vet det men detta argument faller på att de avslöjats att Bush & Co gått ut med CIA agenten Valerie Plame Wilson identitet men inte en enda av de 100-tals personer som utförde det praktiska jobbet 911 har avslöjats.

See User information
Quote:

zink wrote:
Även om TV4 Fakta sänt Loose Change minst fyra gånger så ökar det inte dess trovärdighet.

Till alla som går på Loose Changes argument så vill jag att ni ska få fram en enda person som ni VET utförde det praktiska arbetet.

Sköt missilen, gömde flygplanet, fraktade sprängämnen, placerade ut sprängämnen, fixade fjärrstyrda flygplan, körde de fjärrstyrda planen, sköt ned planet.

Det finns ännu inte en enda person som hört av sig eller hittats som gjort det praktiska arbete och denna totala frånvaro av dessa personer finns de dessutom ingen hållbar förklaring på annat än att Bush & Co vet det men detta argument faller på att de avslöjats att Bush & Co gått ut med CIA agenten Valerie Plame Wilson identitet men inte en enda av de 100-tals personer som utförde det praktiska jobbet 911 har avslöjats.
Hur länge till skulle den människan leva då? som vågar sig fram och antingen ta på sig ansvaret eller peka ut någon ansvarig till det praktiska göromålen i härvan....somna om grabben

Posted on: 2007/4/10 11:29

Anonym
Vælkommen till en ny værld Sandra.
Det verkar som om du valde det røda pillret.
Lycka till, och drunkna inte i all ny information du kommer att hitta.
Se upp før medvetna vilseledare som førsøker dra dig tillbaka in i dimman, vi har ett par agenter hær inne också (Zinken, wink wink.
)

See User information
Quote:
så vill jag att ni ska få fram en enda person som ni VET utförde det praktiska arbetet

Samma gäller den officiella historien, du VET inte att de påstådda terroristerna kapade planen och flög dem.

Posted on: 2007/4/10 11:32

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Hur länge till skulle den människan leva då? som vågar sig fram och antingen ta på sig ansvaret eller peka ut någon ansvarig till det praktiska göromålen i härvan....somna om grabben[/quote]

Ännu ett argument som är lätt att visa på att det är fel. Hur många på detta forum är dödshotade?

Det ska ju avslöjas obekväma "sanningar" på detta forum så alla som gör det borde då enligt dig ha ett kort liv framför sig.

Nej tjag köper inte ditt argument.

Död eller levande så skaka fram EN ENDA person som gjorde det praktiska arbetet 911. En enda.

Anonym
Quote:

raybeam wrote:
Vælkommen till en ny værld Sandra.
Det verkar som om du valde det røda pillret.
Lycka till, och drunkna inte i all ny information du kommer att hitta.
Se upp før medvetna vilseledare som førsøker dra dig tillbaka in i dimman, vi har ett par agenter hær inne också (Zinken, wink wink.
)

Titta också Sandra hur kritiker hela tiden blir påhoppade och förlöjligade.

See User information
Tack!
Just nu så är det otroligt mycket på en gång! men som micro sa så kommer jag väl hitta balans i det hela snart! en sak står klart! jag kommer göra allt jag kan för att sprida informationen till så många jag kan! alla måste få en chans att välja vad man vill tro!
Tänk att det jag nu har fått veta har tagit 5 år!
men så går det ju när media bara visar en sida..

Posted on: 2007/4/10 11:39
s

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
så vill jag att ni ska få fram en enda person som ni VET utförde det praktiska arbetet

Samma gäller den officiella historien, du VET inte att de påstådda terroristerna kapade planen och flög dem.

Detta argument säger att inga 19 kapare utförde det hela och då är vi ändå tillbaka till de som gjorde det pratiska arbetet.

Detta kommer ni aldrig förbi hur mycket än du och andra argumenterar att den officiella hållningen inte heller visar på allt men skillnaden är att det finns 19 kapare på FBI:s sidor namngivna men inte en enda namngiven som gjorde de praktiska arbete.

Så länge dessa personer inte är identifierade så existera de inte och då hände ingenting av det som dessa okända personer påstås ha utfört.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

seraphim wrote:
Quote:

Detta argument säger att inga 19 kapare utförde det hela och då är vi ändå tillbaka till de som gjorde det pratiska arbetet.

Detta kommer ni aldrig förbi hur mycket än du och andra argumenterar att den officiella hållningen inte heller visar på allt men skillnaden är att det finns 19 kapare på FBI:s sidor namngivna men inte en enda namngiven som gjorde de praktiska arbete.

Så länge dessa personer inte är identifierade så existera de inte och då hände ingenting av det som dessa okända personer påstås ha utfört.
Och i vems ledband springer FBI då ? och du med föresten?

Posted on: 2007/4/10 11:53

See User information
Zink väntar fortfarande på svar från dig angående pelare som
motsvarar dubbla boeing vikt skjuts iväg så långt åt sidorna.

Men som vanligt kan du alldrig komma med nåt svar.

Hur kommer det sig att dom flesta som ser 911 filmer alltid
blir förvånade när dom ser WTC7?

Välkommen sandra.

Ta inte allt på fullt allvar, men ta till dig det, bolla med det,
och lysna till din sunda förnuft.

Och krama Zink o company emmelan åt han behöver det :)

Respect

Posted on: 2007/4/10 12:00

Anonym
Quote:

sandra wrote:
Tack!
Just nu så är det otroligt mycket på en gång! men som micro sa så kommer jag väl hitta balans i det hela snart! en sak står klart! jag kommer göra allt jag kan för att sprida informationen till så många jag kan! alla måste få en chans att välja vad man vill tro!

Kan du som nu tror på Loose Change efter att ha sett den säga var flygplanet som inte flög in i Pentagon egentligen tog vägen?

Var är flygplanet idag?

Varför har man hittat den svarta boxen efter flygplanet i Pentagon?

Varför visar denna sida som argumeter för många av Losse Change idéer att ett flygplan verkligen kraschade i Pentagon?

http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/index.html

See User information
Jag tycker att det är tråkigt att denna tråd som började med en vacker öppning av någons upvaknande upplevelse snabbt gick in på olika diskussioner om rätt/fel mm.

Kan inte alla skeptiker ta den siksussionen i skeptikerforumet och alla vaken kritiker det i en ny tråd så kan de som verkligen vill diskutera nyvaknandet göra det här.

Tack!

Läs gärna artikeln Nyvaken för mer om mina tankar med det första uppvaknandet.

Och det finns mycket kvar att vakna upp till. Ödmjukhet är ett nyckelord.

Posted on: 2007/4/10 12:12

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

sandra wrote:
Tack!

Kan du som nu tror på Loose Change efter att ha sett den säga var flygplanet som inte flög in i Pentagon egentligen tog vägen?

Var är flygplanet idag?

Varför visar denna sida som argumeter för många av Losse Change idéer att ett flygplan verkligen kraschade i Pentagon?

Är det inte lite naivt att fråga Sandra om detta, varifrån skulle hon fått de upplysningarna? när inte ens den mest påläste sitter med den infon....nu är du rent löjeväckande.....sansa dig Einstein..

Posted on: 2007/4/10 12:12

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

sandra wrote:
Tack!

Var är flygplanet idag?

Är det inte lite naivt att fråga Sandra om detta, varifrån skulle hon fått de upplysningarna? när inte ens den mest påläste sitter med den infon....nu är du rent löjeväckande.....sansa dig Einstein..

Man måste väl lära nybörjare att leta information på egen hand?

Har du svaren som varit här ett längre tag?

Anonym
Quote:

micro wrote:
Jag tycker att det är tråkigt att denna tråd som började med en vacker öppning av någons upvaknande upplevelse snabbt gick in på olika diskussioner om rätt/fel mm.

Kan inte alla skeptiker ta den siksussionen i skeptikerforumet och alla vaken kritiker det i en ny tråd så kan de som verkligen vill diskutera nyvaknandet göra det här.

Tack!

Läs gärna artikeln Nyvaken för mer om mina tankar med det första uppvaknandet.

Och det finns mycket kvar att vakna upp till. Ödmjukhet är ett nyckelord.

Jag ville visa hur det ser ut i många diskussioner på en gång. Man ska väl inte skydda nybörjare från verkligheten eller hur?

See User information
Quote:

zink wrote:
Jag ville visa hur det ser ut i många diskussioner på en gång.

Du ville visa att när man söker sanningar så stöter man fort på sådana som dig zink?

Quote:

zink wrote:
Man ska väl inte skydda nybörjare från verkligheten eller hur?

Och den verkligheten ser DU till att den finns?.. åååh Tack zink!

Aja, välkommen Sandra och hoppas vi kan hjälpas åt att stötta varandra i våran gemensamma kamp att göra zinks framtid fri, samtidigt som vi hjälper oss själva att skapa en rättvisare värld/framtid för våra barn och barn barn...!

Posted on: 2007/4/10 12:37
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Jag tar gärna en diskussion eftersom jag är mer än övertygad
om min sak... fakta är fakta av en anledning och det går inte att
ändra på visst kan människor ljuga men det gör inte fysikenslagar.. för övrigt vill jag gärna kommentera att det frågades om vilka människorna håller hus som utförde dåden i praktiken! visst har man inte i dagens läge namn på dessa människor men det tycker jag knappast att man kan påstå att man har på dom sk terroristerna heller det är ju bevisat att flertalet lever så dom kandet uppenbarligen inte vart som flög planen!? det är påhittade namn och det är ingenting värt...

men jag hade inte planerat att starta någon diskussion om ämnet just i detta forum just nu. Jag vill veta mer och vara säker på att jag har dom svaren som finns! så det är nog rättvisare mot både ni kritiker och mig om ni diskuterar med erfarnare medlemmar så länge!

kram kram

Posted on: 2007/4/10 13:35
s

See User information
Jag gjorde ett inlägg direkt efter att "Sandra" startat tråden.

Som förste person, direkt efter...

Det är nu borttaget.

Det stod ungefär så här:

Gammal vakenmedlem!

"...snyft versioner..."

Särskrivningarnas plattform.

Den gubben gick inte!

---

Varför togs det bort. Ingen förklaring i tråden, ochinget mail.

Hur är det ställt egentligen...? Vilken inbillningsvärld. Fantasy world. Polletterna har fallit på plats.

Kunde något vara mer uppenbart än att det var ett skämt?

Jag kom just hem, och läser sådant som gör att jag inser att världen är upp och ned.

Man hurrar för "...det starka uppvaknandet..." - "...vacker öppning av någons upvaknande upplevelse..."

Snälla någon - öppna Avdelningen nu, det här är för mycket.

Det gjorde min dag.

Puss och kram - frid och fröjd - i vandringen mella kärlek och rädsla - som en del av er tror på, är i er newage-programmering - kom loss ur flummet och inse att det ska vara Vaken - inte dimmor eller NewAge.

Stoppa in mitt inlägg igen den som snodde det som var förklaring till tråden - som ni spillt energi och tid på - och sluta ta upp min tid för strunt.

Posted on: 2007/4/10 13:51

Edited by novax on 2007/4/10 14:10:18
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Välkommen ut ur hagen, Sandra. Jag anser också att filmen gjorde det den skulle - att få dig att se ett större sammanhang i allt som hände den fruktansvärda dagen. Nu kommer förhoppningsvis år av invanda doktriner att brytas ner medan du alltmer ser en annan världsbild växa fram. En värld som legat dold genom en systematisk bearbetning av hur vi tänker och resonerar (vi kan återkomma till det senare).

Helt enkelt: du har vaknat

Fyra tips på vägen
1 - Ställ frågor, kräv svar
2 - Ta inte för givet vad vi säger - sök och analysera informationen på egen hand så mycket det går
3 - Var beredd på att det finns desinformatörer. Deras teorier stöds inte officiellt av 11-septemberrörelsen.
4 - Oroa dig inte för Zink. Han är en del av inredningen här

Posted on: 2007/4/10 14:12

(1) 2 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper