vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »

Re: Nyvaken!

See User information
Quote:

Du Sleeplijn tar då priset i att hoppa på mig.

Jag anser att jag är så skräckinjagande för dig att du tappar helt kontrollen ibland vilket du med besked har visat.

Försöker du antyda att det jag skrev inte var 100% sant?

Posted on: 2007/4/11 15:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

TeBe wrote:
Det fantastiska med ett uppvaknande är att man ALDRIG kommer att somna in igen, har man väl tagit sig ur den psykosen så går man aldrig tillbaka igen, enkelt men sant! Man blir dessutom lite vassare på att genomskåda lögner och manipulationer från media/politiker/etablissemang..

Hur kan du avgöra att det inte är du som hamnat i en "psykos" som du inte kan ta dig ur?

Har du nåt objektivt sätt att kolla det eller är det bara din subjektiva upplevelse?
Om man lider av vanföreställningar, har man ofta insikt om dem själv?

Jag förstår att du vill att vi vakna skall uppfattas som om vi vore i en psykos, vi som är vakna har dock inget emot att du och dom andra skeptikerna eller ens folk i sin närhet uppfattar oss och anklagar oss som psykotiska, vi trivs dock ganska bra med våran nyfunna verklighetsuppfattning och kommer aldrig att byta tillbaka mot den skeva uppfattning vi hade tidigare.

Som Alex Jones säger , vi måste först erkänna att vi befinner oss i en gigantisk soppa av lögner,svek,manipulation innnan vi kan ta oss ur den knipan och göra nåt åt detta!

Tragiskt nog så kommer du inte förstå dig på detta för ens du släpper alla tidigare uppfattningar och inser detta faktum och jag hoppas att du kommer att göra detta, vissa kommer tyvärr dock aldrig att förstå sig på detta ..

Posted on: 2007/4/11 15:38
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

sale wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

sale wrote:
Fel zink det står så här..

In 1993, as part of a new management team, including Wirt Walker,

http://en.wikipedia.org/wiki/Marvin_Bush

Sen står det så här , zink det är rörigt för dig ..

http://www.whatreallyhappened.com/911security.html

Vad säger du zink. Var han med på det ??

I din första länk:

He was a director of the Sterling, Virginia company Securacom, also known as Stratesec, from 1993 until June 2000

Efter Marvin Bush så blev Wirt Walker VD i Stratesec

Annars var det Kroll Inc som hade den övergripande säkerheten över WTC.

whatreallyhappened.com har så mycket länkat till de alternativa webbsidorna att den inte kan anses var en neutral källa.

Den sida du vill "ha" zink existerar inte,den som får dig att se.

Då tar vi den du brukar använda "WIKI".

The Securacom/Stratesec company was publicly traded and backed by an investment firm, the Kuwait-American Corporation. In 1996 Marvin Bush had 53,000 shares in the company's stock he bought at 52 cents a share. In 1997 the stock sold for $8.50 a share. Marvin Bush was no longer listed as a shareholder by the end of 2000.

Det märkliga är att ibland har du "källkritik" men skiter i den när det passar dig...kast zink du är ingen riktig man ,jag tror du är en boy, Som dom använder sig av.

Ta och kolla upp Wirt Walker innan du fortsätter att gnälla på mig.

whatreallyhappened.com nämnde honom överhuvudtaget inte vilket är märkligt och vilket gjorde att jag ansåg i att deras uppgifter var filtrerade.

Ett till exempel på filtrerade uppgifter.

På denna sida:
http://www.whatreallyhappened.com/archives/cat_911.html

Så länkas man om man klickat på ” 9/11 FACT SHEET”

Till denna sida:

http://911proof.com/FactSheet.html

På den sidan går anmärkningsvärt många länkar till georgewashington.blogspot.com

Men på fråga 14, andra länken kommer man till denna sida:
http://911proof.com/10.html

Och i dessa länkar är de dels de som tror på de alternativa teorierna som anges som experter men i ett fall om Danny Jowenko så tas de bara upp att han sa att WTC 7 togs ned med sprängämnen men aldrig att han sa WTC 1 och 2 INTE togs ned men sprängämnen:

http://www.youtube.com/watch?v=EkZMQAC95kI&mode=related&search=

See User information

Posted on: 2007/4/11 17:29

Anonym
Du glömde www.zink-har-alltid-rätt.se

See User information
Jag ger mig du har rätt zink,jag bara frågade ,jag gnäller inte på dig.

Du har aldrig haft fel angående 911, men en dag så blir det som
WTC 7,,,, 6,5 sec , smack så kommer alla fel på en å samma gång. så jag ger mig

Posted on: 2007/4/12 0:42

See User information
Men innerst inne tycker jag att du borde inte skriva i denna tråd .

Jag menar effter som den heter "Nyvaken!" å du är inte det än,

så skeptiker (sova) trådarna borde du hålla dig till

Posted on: 2007/4/12 1:04

Anonym
Se med dina nyvaknade ögon Sandra.

Fyra svar och ingen har kollat Wirt Walker.

Wirt Walker är då en så farlig person då han slår hål på ett av de alternativa teoriernas argument att den personen inte får nämnas.

Även Kroll Inc som hade den övergripande säkerheten över WTC måste glömmas bort.

Detta är att anpassa verkligheten efter sina teorier istället för att anpassa teorierna efter verkligheten.

NIST får här en stor poäng.

Det har kommit fram till att WTC 1 och 2 inte sprängdes vilket även Danny Jowenko har kommit fram till.

Och precis som Danny Jowenko säger att WTC 7 sprängdes så kommer NIST att undersöka om termit och sprängämnen var inblandade i WTC 7 kollapsen.

Då frågar jag er anpassar NIST sig efter sina egna teorier eller anpassar de sig efter verkligheten?

See User information
Hej Sandra .....ang. Krolls inblandníng i "the big picture" kan du förvissa dig kring i filmen "Who killed John O´Neill" som finns i filmarkivet......Du kan även googla på Kroll och fundera över deras roll i alla världsdelar...............

Posted on: 2007/4/12 7:41
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Marvin P. Bush, the president's youngest brother, was a director at Stratesec from 1993 to fiscal year 2000. But the White House has not publicly disclosed Bush connections in any of its responses to 9/11, nor has it mentioned that another Bush-linked business had done security work for the facilities attacked.

Marvin Bush joined Securacom when it was capitalized by the Kuwait-American Corporation, a private investment firm in D.C. that was the security company's major investor, sometimes holding a controlling interest. Marvin Bush has not responded to telephone calls and e-mails for comment.

KuwAm has been linked to the Bush family financially since the Gulf War. One of its principals and a member of the Kuwaiti royal family, Mishal Yousef Saud al Sabah, served on the board of Stratesec.

The managing director at KuwAm, Wirt D. Walker III, was also a principal at Stratesec, and Walker, Marvin Bush and al Sabah are listed in SEC filings as significant shareholders in both companies during that period.

Marvin Bush's last year on the board at Stratesec coincided with his first year on the board of HCC Insurance, formerly Houston Casualty Co., one of the insurance carriers for the WTC. He left the HCC board in November 2002.

But none of these connections has been looked at during the extensive investigations since 9/11. McDaniel says principals and other personnel at Stratesec have not been questioned or debriefed by the FBI or other investigators. Walker declined to answer the same question regarding KuwAm, referring to the public record.

http://www.commondreams.org/views03/0204-06.htm

Posted on: 2007/4/12 8:05

See User information
Family Business at the Watergate
By Margie Burns | February 15, 2005 (page 2/3)

Investors in the bankrupt Stratesec are now suing the company's partners, including Walker and Al Sabah, in federal court in Washington. Al Sabah, under contempt-of-court charges, faces arrest if he returns to this country, according to an individual close to the case. He is thought to be in Kuwait, but recently traveled to the United Arab Emirates to conduct the sale of an airplane by Commander Aircraft, now a subsidiary of Aviation General, Walker's other company.

KuwAm was by far the biggest long-term backer for both Stratesec and Aviation General, acting much like a swinging door for Kuwaiti money to pass through. In 1996, KuwAm owned 90 percent of Securacom, directly or through partnerships with names like "Special Situations Investment Holdings" and "Fifth Floor Company for General Trading and Contracting." KuwAm owned 31 percent of Securacom in 1998 and 47 percent of Stratesec in 1999.

Marvin Bush was reelected to the Stratesec board of directors annually from 1993 through 1999. His last reelection was on May 25, 1999, for July 1999 to June 2000.

http://www.washingtonspectator.com/articles/20050215bushes_2.cfm

Posted on: 2007/4/12 8:11

See User information
Allt får jag från http://en.wikipedia.org/wiki/Marvin_Bush även denna länk kommer upp från wiki.....................

Du zink använder samma länk "wiki" så du faller på eget grepp. Menar du att denna sida är sheet nu då, för det är det du säger ju.

Det känns som att rita en streckgubbe till ett barn

Jag är i chock! oxo Sandra över zink alltså.

Ang Krolls så står det i "wiki" zink så här'

Kroll's involvement in The Heroin Trail case

http://en.wikipedia.org/wiki/Kroll_Inc.

Posted on: 2007/4/12 8:21

Edited by sale on 2007/4/12 8:42:36

See User information
Quote:

sale wrote:
Allt får jag från http://en.wikipedia.org/wiki/Marvin_Bush även denna länk kommer upp från wiki.....................

Du zink använder samma länk "wiki" så du faller på eget grepp. Menar du att denna sida är sheet nu då, för det är det du säger ju.

Det känns som att rita en streckgubbe till ett barn

Jag är i chock! oxo Sandra över zink alltså

Posted on: 2007/4/12 8:27

See User information
Jag är också i chock, jääääättechock.
Hoppas "Sandra" har hämtat sig... sikket folk.

Posted on: 2007/4/12 8:40
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Storartat, Zink. Du har redan gått tillbaka till din vanliga stil där du tar ett diffust argument och håller detta vid liv för att på något vis ge dig rätt. Och till vilken nytta ? Tråden handlar om att ytterligare en individ har kommit till insikt om att saker och ting inte står rätt till med de officiella förklaringarna. Har du problem med detta ? Som jag tidigare sagt - Loose Change eller inte, huvudsaken är att folk börjar ifrågasätta det som massmedia matar oss med dagligen.

Sandra, du är verkligen inte ensam i uppvaknandet och folk ur alla samhällsskikt och bakgrunder ser ljuset på ett eller annat sätt. En röd tråd bland dessa människor är att de inte köper den officiella teorin längre.

De är allt från anhöriga till offren, celebriteter, professorer, politiker, militärer m.m och deras tvivel klargör att frågorna är långt ifrån besvarade.

http://patriotsquestion911.com/

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... /110407familysupports.htm

"A new 9/11 victim's family have gone public on their doubts about the official story and have firmly placed their support behind the efforts of the 9/11 Truth Movement to search for the truth of what really happened on September 11, belying a common slur on behalf of the establishment press that questioning the government's version of the attacks is somehow insulting to the victims."

Kanske Zink kan skicka en hälsning till dessa personer och tala om för dom varför de är foliehattar. Jag slutade ta Zink på allvar för länge sedan. Det är viktigare att väcka upp fler folk och informera dessa om att det finns minst två sidor av allt som skrivs i massmedia.

Posted on: 2007/4/12 8:42

See User information
Quote:
Detta är att anpassa verkligheten efter sina teorier

Som NIST gjorde när de körde med skruvade datormodeller för att kunna producera en pannkakskollaps när tester på modeller av tornen inte framkallade någon kollaps överhuvudtaget.

Posted on: 2007/4/12 13:09

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
In the mid-1990s British Steel and the Building Research Establishment performed a series of six experiments at Cardington to investigate the behavior of steel frame buildings. These experiments were conducted in a simulated, eight-story building. Secondary steel beams were not protected. Despite the temperature of the steel beams reaching 800-900º C (1,500-1,700º F) in three of the tests (well above the traditionally assumed critical temperature of 600º C (1,100º F), no collapse was observed in any of the six experiments).

Posted on: 2007/4/12 15:16

Anonym
Wirt Walker

Det är inte Dark Wader du menar.

Eller vad är det han heter i Stjärnornas Krig....

Han den där Wirt Walker är för övrigt Kusin till George och Marwin Bush.

Anonym
The chairman of the board of Stratesec is Wirt D. Walker III, a cousin of Marvin and George W. Bush. Securacom had contracts to provide security for Dulles International Airport (the airport from which American Airlines Flight 77, which crashed into the Pentagon, originated) and the World Trade Center in New York. Securacom's backers include a number of Kuwaitis through a company called KuwAm Corp (Kuwaiti-American Corp.).

See User information

Posted on: 2007/4/12 16:17

See User information
Det känns som om Zunk bara pannkakade ihop....

Posted on: 2007/4/12 18:33

Anonym
Vilse i Pannkakan....

Anonym
Sandra du får gärna säga vad du tycker om inläggen från mitt förra inlägg till detta.

See User information
Quote:

zink wrote:
Sandra du får gärna säga vad du tycker om inläggen från mitt förra inlägg till detta.
Du zinken ....klicka på den där lilla texten som leder till soundclickmembers å ta 3-minuters vila å skruva upp ljudet.... så kanske du fattar vad du fått å göra med.....

Posted on: 2007/4/13 19:51

« 1 2 (3) 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper