vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 8 »

Anonym
Re: Kan någon förklara?
När de gäller källor för de alternativa teorierna så leder http://georgewashington.blogspot.com.

Dessutom är det samma information som finns på åtskilliga av de 911 "truth" sidorna.

Så de alternativa teorierna har mist variation på sin information av alla medier.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

novax wrote:
"...överlevande maskar från rymdskytteln Columbia kraschen."

Menar du:

...överlevande maskar från rymdskytteln Columbias krasch.

Eller:

överlevande maskar från den kraschade rymdskytteln Columbia -
eller något liknande?

"...dessutom hittade man data boxen intakt:"

Kan det vara databoxen du avser här, tro?

Har du inte läst artiklarna?

Måste du fråga mig vad jag menar så måste jag fråga nästa alla på detta forum vad de menar för många har rekord i att bara ha en kort kommentar och en länk eller klipp och klistra från länken och en kort kommentar.

Jag såg dokumentären där de letade databoxen . Det hade med hjälp av ett dataprogram räknat ut var olika delar av Columbia skulle hamna på jorden och fick man tag i databoxen så skulle kraschen gå att utreda och den hittade man på en dunge i skogen helt intakt så banden i den gick att läsa.

Därför vet man vad som orsakade Columbia kraschen.

Och om denna box kunde överleva från rymden så kan ett pass överleva genom WTC av vilket det senare är mycket mer sannolikt än att en databox ska överleva från rymden.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Men vilka billiga tricks du gör med, krashade Columbia rakt in i en stålförstärkt betongbyggnad och grejorna du talar om; åkte rakt igenom väggar av betong och stål?

Finns det några som helst föremål ifrån flygplanen som åkte in i WTC byggnaderna förutom passet?

See User information
Quote:

Tomten wrote:
Men vilka billiga tricks du gör med, krashade Columbia rakt in i en stålförstärkt betongbyggnad och grejorna du talar om; åkte rakt igenom väggar av betong och stål?

Eftersom Columbia höll en hastighet över 20 000 km/h då den bröts i sär så är den kraften större än om du flyger in i en byggnad.

Enkel fysik grabben.

Posted on: 2007/4/18 15:24

Anonym
Ok, släng en låda med maskar igenom några meter betong med valfri hastighet.

See User information
De tre musketörerna: zink, zpz och verkligen

Resized Image

Posted on: 2007/4/18 15:33

Anonym
Quote:

zink wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Nope, det låter inte logiskt..

Ett pass som är i fören ska forcera cockpit, kontorsmöbler, mellanväggar och en bastant fasad.

En svart låda som är konstruerad för att klara extrema belastningar ska forcera allt som redan har röjts ur vägen, så som cockpit, kontorsmöbler, mellanväggar och fasaderna…

De som hittade passet, placerade passet.. Kan du visa på att han/hon/de inte finns, vilket jobb och utbilldning han/hon/de har/hade, inte har/hade......

Du anser mycket, utan bevis... Eller du kanske kan bevisa att de inte är i liv?

Om du kollar upp vad man hittat från alla möjligt flygplanskrascher så finns små föremål som har överlevt dem och finns hela från åtskilliga krascher så att passet hittas helt är på inget sätt unikt.

Enligt denna artikel så hittade man saker som tillhörde offren på Flight 93 och dessutom hade man när artikeln skrev identifierat alla passagerare och även genom uteslutning fått fram de 4 kaparna.

http://www.post-gazette.com/headlines/20011230flight931230p3.asp

Och överlevande maskar från rymdskytteln Columbia kraschen

http://www.space.com/missionlaunches/sts107_worms_030501.html

och dessutom hittade man data boxen intakt:

http://www.cnn.com/2003/TECH/space/03 ... .colu.data.box/index.html

Man kan alltså inte i förväg veta vad som skadas och inte skadas efter olika krascher.

Man kan då inte påstå att passet inte skulle ha klarat sig oskadat i kraschen.

Jag säger som du själv brukar säga... Nu finns det inga flygplanskracher som kan liknas med 9-11.. Därför saknar dina argument substans och innebörd...

Svarta lådorna då, som är konstruerade för att tåla extrem belastning. Lådor som dessutom har en sändare inbyggd, för att den lättare ska kunna hittas? Hittade de några svarta lådor från de andra planen, från den dagen? Vad är trovärdigheten i det isf om de inte har återfunnits? Eller oddsen? Kanske är det bara jag som har missat fynden, du kan väl lägga fram dem här isf...

See User information
Måste du fråga mig vad jag menar så måste jag fråga nästa alla på detta forum vad de menar för många har rekord i att bara ha en kort kommentar och en länk eller klipp och klistra från länken och en kort kommentar. Hmmmmmmm. Zink Zink.

Du har fått denna fråga av mig Zink innan men du lyser med din frånvaro.

Har du slutat upp att vara "källkritisk"? Nu mera det upplever jagdetta av dig ,å
det kan jag bevisa . Är du det eller inte? Tack på för hand & var snäll å svara .Du kan inte bara dra i väg till nästa tråd det tär på den lilla trovärdighet du har kvar.

Dom enda "maskar"jag såg på din länk var dom i rymddräkterna ser du väl, där för dom överlevde eller hur(dom hade hjälm (oxo).

Posted on: 2007/4/18 17:38

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

novax wrote:
"...överlevande maskar från rymdskytteln Columbia kraschen."

Menar du:

...överlevande maskar från rymdskytteln Columbias krasch.

Eller:

överlevande maskar från den kraschade rymdskytteln Columbia -
eller något liknande?

"...dessutom hittade man data boxen intakt:"

Kan det vara databoxen du avser här, tro?

Har du inte läst artiklarna?

Måste du fråga mig vad jag menar så måste jag fråga nästa alla på detta forum vad de menar för många har rekord i att bara ha en kort kommentar och en länk eller klipp och klistra från länken och en kort kommentar.

Jag såg dokumentären där de letade databoxen . Det hade med hjälp av ett dataprogram räknat ut var olika delar av Columbia skulle hamna på jorden och fick man tag i databoxen så skulle kraschen gå att utreda och den hittade man på en dunge i skogen helt intakt så banden i den gick att läsa.

Därför vet man vad som orsakade Columbia kraschen.

Och om denna box kunde överleva från rymden så kan ett pass överleva genom WTC av vilket det senare är mycket mer sannolikt än att en databox ska överleva från rymden.

Det är inte artiklarna jag talar om.

Jag ser att du nu skriver "databoxen" - då vet jag vad du menar.

Det andra är dock inte utrett än - jag kan ta från det inlägget du gjorde här då - det har samma "problem" i sig:

"Därför vet man vad som orsakade Columbia kraschen."

Så jag jag frågar om det igen då... menar du kanske:

"Därför vet man vad som orsakade Columbiakraschen."

Eller kanske:

"Därför vet man vad som orsakade Columbias krasch."

Nu då...

Posted on: 2007/4/18 17:49
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

novax wrote:

Det andra är dock inte utrett än - jag kan ta från det inlägget du gjorde här då - det har samma "problem" i sig:

Eller kanske:

Nu då...

Menar du att de spelar någon roll de två sista meningarna men jag tar då "Därför vet man vad som orsakade Columbias krasch" och tackar dig för nu är passet då färdigutrett varför det klarade sig.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

novax wrote:

Eller kanske:

Nu då...

Menar du att de spelar någon roll de två sista meningarna men jag tar då "Därför vet man vad som orsakade Columbias krasch" och tackar dig för nu är passet då färdigutrett varför det klarade sig.

Posted on: 2007/4/18 18:42
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

TTime wrote:
Quote:

zink wrote:

Sedan brann WTC 7 kraftigt vilket bilder från baksidan visar.

Skulle du kunna visa de bilderna?

Kolla bilden och läs texten! http://physics911.ca/gallery2/v/videos/main.php?g2_itemId=7692

Zink, när ska du visa oss dessa bilder?

På vad grundar du din uppfattning att det finns bilder på dessa "kraftiga bränder".

Till sist en fråga som jag naturligtvis inte räknar med att du skall kunna svara på: Varför tror du att andra vid upprepade tillfällen kallat dig för mytoman?

Posted on: 2007/4/18 21:13

Anonym
Quote:

Jag repiterar, har man hittat några andra föremål ifrån flygplanen förutom passet?

Anonym
Quote:

På vad grundar du din uppfattning att det finns bilder på dessa "kraftiga bränder".

Till sist en fråga som jag naturligtvis inte räknar med att du skall kunna svara på: Varför tror du att andra vid upprepade tillfällen kallat dig för mytoman?

Vad säger du om dessa bilder:

http://www.911myths.com/html/wtc7_fire.html

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Quote:

Jag repiterar, har man hittat några andra föremål ifrån flygplanen förutom passet?

Bästa tomten. Ta och lär dig att vänta som jag. Jag skriver inte och uppmanar folk att komma med svar utan vet att man inbland har annat för sig som mycket jobb, ledighet, trädgårdsarbete m.m. som gör att man inte alltid kan svara omedelbert.

Här har du en bild på en till sak som överlevde kraschen:

http://www.pbase.com/peteburke73/image/1459719/medium

Anonym
Det här är en omfattande brand:
http://www.wtc7.net/docs/la_fire_lg_c.jpg
Gissa vad, den rasade inte.

Fin bild på ett flygplans säte, den ser väldigt brun ut? Är den brandskadad tillskillnad ifrån passet eller blev någon så skraj så han tog av byxorna och sket ned sig på plats, i planet?

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Det här är en omfattande brand:
http://www.wtc7.net/docs/la_fire_lg_c.jpg
Gissa vad, den rasade inte.

Fin bild på ett flygplans säte, den ser väldigt brun ut? Är den brandskadad tillskillnad ifrån passet eller blev någon så skraj så han tog av byxorna och sket ned sig på plats, i planet?

Du måste göra om länken. Det går om man klickar på den inte till fotot utan till:

http://911research.wtc7.net/re911/welcome.html

Sedan fanns om du var uppmärksam originalfotot även utlagt och på den ser det inte ut som att sittdynan är särskilt brandskadat för då hade den nog brunnit upp.

http://www.pbase.com/peteburke73/image/1459719/original

See User information
Quote:

zink wrote:

Sedan brann WTC 7 kraftigt vilket bilder från baksidan visar.

Jasså!?

Quote:

zink wrote:

Jag säger: Var är lågorna?

Din länk går till bilder som visar mest rök och väldigt lite lågor. Vilken av bilderna som du hänvisade till anser du bäst visa en "kraftig brand"?

Det här är Windsor Tower i Madrid när det brann:

Resized Image

För fler bilder se: http://www.pbase.com/alfonsoc/windsorfire

DEN byggnaden stod kvar:

Resized Image

Visa oss den bild som du tycker bäst visar en "kraftig brand" i WTC 7! Eller sluta sprida dina lögner!

Att ljuga för sig själv är en sak, men att gång på gång ljuga för andra är att gå över en gräns. Kan du ens för dig själv förklara ditt behov att sprida osanningar? Du har inte bara ett behov av att rationalisera verkligheten för dig själv utan även ett behov att påtvinga andra din snedvridna syn. Hur motiverar du egentligen det du gör här på forumet?

Posted on: 2007/4/19 14:06

Anonym
Zink hävdar att dynan inte ens ser brandskadad ut (klart svedd och brun) för att "om den skulle se brandskadad ut så skulle den nog ha brunnit upp".

Jo, nog fan har det brunnit någonstans...

See User information
Min vän Zink..(lite off topic) men iaf...

"En vän är en som vet allt om dig men ändå tycker om dig"

Så vet du det

Eller som Zink, kallar oss idioter........................

"im not a complete idiot.....but........some part are missing."

Posted on: 2007/4/19 14:46

See User information
Quote:

sale wrote:

Så vet du det
Japp.....

Posted on: 2007/4/19 14:50
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

zink wrote:
Quote:

Det är rök från andra byggnader och inte från 7:an... Det förstår man lätt genom att inga bränder eller rökutväckling syns på långsidan av huset... Utan det är stigande rök från WTC 3, 4, 5 och 6...

Anonym
Quote:

sale wrote:

Så vet du det

Eller som Zink, kallar oss idioter........................

"im not a complete idiot.....but........some part are missing."

Så om dina vänner kallade mig ”mycket vettig person” så menar du det också?

Det är mina vänner och inte jag som kallar er idioter. Den som gav mig tillstånd från ett labb att använda en riktig analys hade inga goda ord om 911 konspirationsteorier och deras anhängare.

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

zink wrote:
[quote]

Vi kan alltså inte ens se samma sak i samma bild. Jag anser att det tydligt syns all rök kommer från WTC 7.

Hur kan du påstå att den kommer från WTC 3, 4, 5 och 6? Hur kan så små hus få det att se ut som om all rök kommer från WTC 7?

Jag vill ha en bra fysikaliskt förklaring till dina påståenden.

« 1 2 3 (4) 5 6 7 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper