vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Sharia på svenska?

See User information
Senast uppdaterad 14 april 2007 00:08

Skall skilsmässor i Sverige avgöras enligt iransk lag?

Så kan det bli om ett förslag som EU-kommissionen lagt fram – om enhetliga regler för vilket lands lag som skall gälla vid skilsmässa – får grönt ljus.
Det vore förödande.
I nästa vecka träffas EU:s justitieministrar för att diskutera förslaget. Ordförandelandet Tyskland hoppas på en överenskommelse. Men den svenska regeringen – uppbackad av oppositionen – stretar emot. Hittills relativt ensam, men säger ett land nej faller förslaget.
Skilsmässor är sällan muntra processer. Inte blir de muntrare när det juridiska läget kompliceras av att makarna kommer från två olika länder och kanske vill skiljas i ett tredje.
I ett tätare sammanflätat Europa blir det vanligare. Uppemot 20 procent av alla skilsmässor inom EU har internationella förgreningar av det här slaget.

http://sydsvenskan.se/opinion/signera ... rnramel/article231562.ece

Posted on: 2007/4/14 3:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Sharia på svenska?

See User information
Jag läste artikeln.

Förutom ett långt och cyniskt asgarv åt de politiker både inom och utom EU som jobbat hårdast för att skapa ett mångkulturella vansinnet så känner man ju närmast sorg över att dumheten alltid står som vinnare så fort politik eller religion blandas med mänsklig tankeverksamhet.

Denna kvinnofientliga sharialag kan uppmuntra de verkliga mansgrisarna till att konvertera till islam bara för att få utlopp för sitt sjuka dominansbegär.

Att bekämpa detta vansinne är en vettig strid att ta för alla velourmän och förvirrade mansförnekande kvinnokämpar istället för att försöka krossa vanliga västeuropeiska familjenormer. Det har genom historien inte alltid varit rättvist för kvinnorna men utvecklingen går åt rätt håll när det gäller medbestämmande rätt utan att partier som FI skapar totalt kaos.

Jag är den förste att ställa upp på att bekämpa varje orättvisa som drabbar de svagare grupperna oavsett om det handlar om förtryck av kvinnor, rashets av nytillkomna etniciteter eller nedsvärtning av ursprungssvenskar eller andra folkslag.

Jag vet också att det finns människor med europeiskt ursprung som menar att detta med att införa alla religioner och kulturella traditioner under ett och samma tak är paradiset. Då menar dessa "inte sällan vänsterteoretiker och andra flummare" att man kan lära av varandra. Vad gulligt det låter!

Men glöm alla gulliga fredliga avsikter det när det gäller stockkonservativa ultratraditionella fundamentalister oavsett om det handlar om ortodoxa judiska samfund, talibaner eller muslimska shariaförespråkare.

Dessa fanatiker ger sig aldrig förrän motståndet är borta. De är för fan helt hjärntvättade med ideologier som förmörkar deras en gång rena barnasinnen. Inga fakta i världen får dem att ändra sig. Inte förrän velourmännen odlat skägg, läser de heliga skrifterna och deras fruar står med slöjor på huvudet och låter sig bli stenade till döds i nån jävla sjuk religions namn.

Ärligt talat visar såna här påpekanden att till och med ett barn förstår att det mångkulturella samhället är en fejk!

Tack för infon sale!

Posted on: 2007/4/14 5:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Berikande!

Anonym
Ett rättsfall från Tyskland, nyligen återgivet i The Guardian, kan tjäna som skräckexempel. Där vägrade domaren en marockansk kvinna skilsmässa från mannen som både slagit och hotat henne till livet. Domaren hänvisade till Koranen och till det faktum att det i marockansk kultur inte är ovanligt att män slår sin fru.
Integrationen i Europa tuffar på, inom politiken och när det gäller handel med varor och tjänster. I dess spår tvinnar kärleken band över gränser som förr var stängda.

Jävligt skrämmande och det vissar ännu en gång hur man försöker sudda ut allt som har med västerländsk kultur att göra
med hjälp av massinvandrigens romantiska effekter .
Detta borde vara ett riktigt fall för Europas feminister att bita i men det vågar dom inte då dom precis som alla andra PK kontrollerade massor skulle leda till att få en rasisit och islamofobi stämpel vilket är det grövsta brott man kan bli kopplad till enligt Svenska PK-normer .

Dom muslimska männen har åtminstone ingenting emot att kvinnor har en egen gemenskap i lugn och ro"

"Radikalfeministen" Joanna Rytel lyckas förvandla det faktum att kvinnor inte är tillåtna i moskéernas allmänna utrymmen – utan är hänvisade till egna rum – till en feministisk hyllning åt islam. Därmed har hon kombinerat två tillsynes oförenliga politiskt korrekta ideologier. Men så är hon ju också proffs på att tycka rätt… (Aftonbladet 040411).

Vakna upp och protestera mot det mångkulturella vansinnes exprimentet innan det är alldels för sent.Religösa fanatiker ger sig inte du kan inte sitta ner och föra en normal dialog utan att dessa hjärntvättade psykfall blir agressiva om du argumenterar i mot deras tro så tvekar dom inte att strida till sista man.

Anonym
Quote:

CrushNWO wrote:
Vakna upp och protestera mot det mångkulturella vansinnes exprimentet innan det är alldels för sent.Religösa fanatiker ger sig inte du kan inte sitta ner och föra en normal dialog utan att dessa hjärntvättade psykfall blir agressiva om du argumenterar i mot deras tro så tvekar dom inte att strida till sista man.

SÅ SKA DET LÅTA!
(programet är väl idag för övrigt)

Japp det mångkulturella vansinnesexprimentet måste få ett slut
vi har nog med mångkultur idag!

Dags att arbeta för att alla folk ska få ett eget land en egen kultur istället för att driva igenomdetta expriment som
Weishept och senare Palme (bilderberrgare) via framförallt bilderbergaren Mona Sahlin sätt till att pådriva det svenska folket

"Folken ska blandas" Som Lenin Sade eller
"framtidens länder kommer vara mångkulturella" som en frimurare och officer sade under kriget i forna Jugoslavien

See User information
Quote:

CrushNWO wrote:
Ett rättsfall från Tyskland, nyligen återgivet i The Guardian, kan tjäna som skräckexempel. Där vägrade domaren en marockansk kvinna skilsmässa från mannen som både slagit och hotat henne till livet. Domaren hänvisade till Koranen och till det faktum att det i marockansk kultur inte är ovanligt att män slår sin fru.

helt sjukt ju! har nazi fasoner slagit sig ner i tysk domstol. det förslaget kan ju inte gå igenom, är ju helt rubbat...kan ju lika gärna ta bort alla rättigheter som kvinnor har fått kämpa sig till. ännu ett exempel på att makthavarna i denna värld inte vet vad dom håller på med!?

Posted on: 2007/4/15 20:31

See User information
Detta kanske redan har postats, men jag har brottom i skrivande stund så jag har inte hunnit läsa övriga inlägg.

Så vitt jag vet har sveriges integrationsminister, Nyamko Sabuni, anklagats för att vara islamofob. Vore det då inte märkligt om den nya regeringen, utifall anklagelserna beträffande Sabuni är sanna, inte skulle motsätta sig en lagstiftning färgad av Sharia?

Posted on: 2007/4/18 20:14

See User information
I Iran har kvinnor större rättigheter än i Sverige.

I Sverige förtrycks kvinnor med tvång att bära sexistiska kläder.
I Iran är sådant förtryck kriminaliserat.

I Sverige tvingas de flesta kvinnor till dåliga arbeten i offentlig sektor med symboliska löner.
I Iran är majoriteten på universiteten kvinnor.

Svenska lagar är underordnade EU och FN.
Iran är sedan 1979 ett självständigt och fritt land.
-

Posted on: 2007/4/18 20:31

See User information
Quote:
matsism:

I Sverige tvingas de flesta kvinnor till dåliga arbeten i offentlig sektor med symboliska löner. I Iran är majoriteten på universiteten kvinnor.

Svenska lagar är underordnade EU och FN. Iran är sedan 1979 ett självständigt och fritt land.

Kanske läge på att du skickar din fru dit då!

Är det ändå inte märkligt att inte en enda av de persiska kvinnor jag lärt känna under de senaste 15 åren skulle hålla med dig för en enda glödhet sekund. Jag tror faktiskt inte de skulle offra en sekund av sina viktiga liv på sånt avancerat vänsterdravel.

Mein Herr Duktig! Du glömde bort att nämna övergreppen som i princip gör persiska kvinnor rättslösa i ditt drömland Iran.

Resized Image

I Iran döms fortfarande kvinnor att stenas till döds som straff för utomäktenskapliga förbindelser. För närvarande är nio iranska kvinnor dömda till stening. För 17 personer, varav nio minderåriga, väntar samtidigt döden genom hängning.

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,973973,00.html

Posted on: 2007/4/18 21:36

Anonym
Quote:

matsism wrote:

I Sverige tvingas de flesta kvinnor till dåliga arbeten i offentlig sektor med symboliska löner.

-

http://english.aljazeera.net/NR/exere ... EBA-AE1D-DEFFB1581928.htm

Anonym
En teokrati kan knappast leda till något annat än total diktatur. Nya världsordningen har också en religion, satanism är nog en ganska god beskrivning av deras uppfattningar.

Anonym
Om ni vill veta hur de lever och hur de har det i Iran, varför inte blogga med dem? Men snälla… Länka inte till fabricerade artiklar från Aftonbladet…
Här har Ni några att välja mellan..:
http://blogsbyiranians.com/

Det vore ett + om ni tar upp både bra och dåliga sidor av Iran, om Ni nu mot all förmodan skulle blogga med någon från Iran... Jag menar, ni verkar ju ha ett intresse av att veta hur det står till i Iran. Eller vill ni bara veta de dåliga sidorna och smutskasta dem? Så är det väldigt lätt att göra, lika lätt som att ta upp våra dåliga sidor... Det vore bara mer trovärdigt om man tar hänsyn till båda sidor av den kultur som man har en förutfattad mening om...
Enjoy... And have fun...

See User information
Quote:

Tomten wrote:
En teokrati kan knappast leda till något annat än total diktatur.

Jag läser att Synarkin, Pentagon och KREAB har stort inflytande över VAKEN.se

Quote:
bumblebee wrote:
Kanske läge på att du skickar din fru dit då!

Min fru och jag har besökt Iran ett flertal gånger de senaste åren:

Resized Image

Så här ser dina förtryckta kvinnor ut om man exkluderar Pentagons filter från verkligheten:

Resized Image

Posted on: 2007/4/19 0:41

Edited by matsism on 2007/4/19 0:57:12
Edited by matsism on 2007/4/19 0:58:32
Edited by matsism on 2007/4/19 0:59:32
Edited by matsism on 2007/4/19 1:01:04
Edited by matsism on 2007/4/19 1:05:50
Edited by matsism on 2007/4/19 1:09:12

Anonym
matsism!

två i min klass är från iran och citat från dom är
"inget i mitt hemland är bra bara de hårda straffen"
Men ja vet i fan om det är så bra heller.
en annan har sagt till mig
"jag var tvungen bära slöja där"

så vad är det som är så bra
jag kan ta kort på när lenin pussar små barn det är inte bevis det är propaganda!

Om jag inte minns fel så får inte ens kvinnor cykla i vissa delar av iran.

Jag har pratat med många iranier och det är även ett folk jag tycker är extremt bra och trevligt men de har ett hemskt förfluttet att berätta!

Anonym
Bara det faktum att de flydde ifrån Allahs rike på jorden talar hyllmeter.

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Om ni vill veta hur de lever och hur de har det i Iran, varför inte blogga med dem? Men snälla… Länka inte till fabricerade artiklar från Aftonbladet…
Här har Ni några att välja mellan..:
http://blogsbyiranians.com/

Det vore ett + om ni tar upp både bra och dåliga sidor av Iran, om Ni nu mot all förmodan skulle blogga med någon från Iran... Jag menar, ni verkar ju ha ett intresse av att veta hur det står till i Iran. Eller vill ni bara veta de dåliga sidorna och smutskasta dem? Så är det väldigt lätt att göra, lika lätt som att ta upp våra dåliga sidor... Det vore bara mer trovärdigt om man tar hänsyn till båda sidor av den kultur som man har en förutfattad mening om...
Enjoy... And have fun...
Ok Dubbelmorall då tar jag svt ,går denna länk bra(eller källa)??

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... 613925&lpos=rubrik_806446

Posted on: 2007/4/20 13:05

Anonym
Quote:

matsism wrote:

-

i iran måste man vara muslim och ha burka för att bli accepterad.

Quote:

-

varför flyttar du inte dit?
och varför tror du så många flyr från detta land om de har fel religon?

See User information
Quote:
Matsism:
Min fru och jag har besökt Iran ett flertal gånger de senaste åren

Om du och din fru inte är helt jävla förvirrade eller blinda för verkligheten så undrar jag hur ni kunnat missa att kvinnan är helt underställd mannen i det iranska samhället.

Vilken planet bor ni på egentligen? Planeten "NAIV" har de iofs inte namngett ännu men jag skulle gissat på detta.

Menar med ditt pro-iranska snack att persiska kvinnor som idag bor i Sverige ljuger när de säger att de aldrig någonsin vill tillbaka till ett land som styrs av kapitalstarka mullor som använder religionen för att förtrycka kvinnor och oliktänkande?

Vilken sömgångare du är emellanåt!

Posted on: 2007/4/20 21:45

See User information
Quote:
Apa wrote:
i iran måste man vara muslim och ha burka för att bli accepterad.

Det bor fler kristna, judar och zoroastrer i Iran än vad det bor muslimer i Sverige.

I Iran bär bara nyanlända flyktingar från ockuperade Afghanistan burka.

Ta reda på fakta innan du slänger ur dig MI6- och CIA-finansierade fördomar/dessinformation.

Posted on: 2007/4/20 21:48

Anonym
Iran är säkert ett trevligt land, kan inte alla muslimer i rosengård flytta dit? Nej, naturligtvis inte eftersom BILDERBERGER svenska politiker ska ge dem våra stålar som BILDERBERGER stal så man får ännu mer Insh Allah crap. Sverige är en sopstation. Tacka fan för att man fick skjuta fritt i Baghdad ´05. Fast jag är ingen "tolerant svensk som älskar Al-CIAda som Mona"

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Iran är säkert ett trevligt land, kan inte alla muslimer i rosengård flytta dit? Nej, naturligtvis inte eftersom BILDERBERGER svenska politiker ska ge dem våra stålar som BILDERBERGER stal så man får ännu mer Insh Allah crap. Sverige är en sopstation. Tacka fan för att man fick skjuta fritt i Baghdad ´05. Fast jag är ingen "tolerant svensk som älskar Al-CIAda som Mona"

Jag fick just en idé, en schysst tattooo….(klunk)
"Sverige är en sopstation"
(Hick)

(Huk!!)

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Om du och din fru inte är helt jävla förvirrade eller blinda för verkligheten så undrar jag hur ni kunnat missa att kvinnan är helt underställd mannen i det iranska samhället. Vilken planet bor ni på egentligen? Planeten "NAIV" har de iofs inte namngett ännu men jag skulle gissat på detta.

Jag hoppas att du vaknar snart. Du är naiv? Inte jag! VAKNA!
Ta reda på fakta innan du slänger ur dig MI6- och CIA-finansierade fördomar och dessinformation.

Quote:

bumblebee wrote:
Menar med ditt pro-iranska snack att persiska kvinnor som idag bor i Sverige ljuger när de säger att de aldrig någonsin vill tillbaka till ett land som styrs av kapitalstarka mullor som använder religionen för att förtrycka kvinnor och oliktänkande?

Många (inte alla) iranier som bor i Sverige gör det för att de var landförädare och anhängare till den mycket blodiga amerikanska ockupationen 1953-1979 och har därför samma trovärdighet som du och dina uppdragsgivare, MI6, CIA, Pentagon och den synarki som nu sprider elak propaganda för att uppmana er lätt-manupilerade inför det kommande erövrings-kriget / väpnade rånet.

Posted on: 2007/4/21 4:19

Edited by matsism on 2007/4/21 4:49:53
Edited by matsism on 2007/4/21 4:50:26

See User information
Quote:
Matsism:
Många (inte alla) iranier som bor i Sverige gör det för att de var landförädare och anhängare till den mycket blodiga amerikanska ockupationen 1953-1979 och har därför samma trovärdighet som du och dina uppdragsgivare, MI6, CIA, Pentagon och den synarki som nu sprider elak propaganda för att uppmana er lätt- manupilerade inför det kommande erövrings-kriget / väpnade rånet.

Matsism, nästa gång du röker en vattenpipa, kolla upp innehållet först. Det verkar lite för starkt för dig... det har förmodligen gjort dig förvirrad och ängslig, men du kan vara helt lugn jag har inga vänner eller uppdragsgivare från MI6, CIA eller Pentagon. Har du blivit så konspiratorisk att det känns lite läskigt förslår jag att du söker en psykiater. Det är inte nyttigt att vara så paranoid.

Genom ditt personliga engagemang och kärlek till det persiska samhällets totalitära härskarregim med mullorna i spetsen väljer du iskallt att blunda för alla de sinnessjuka våldsövergrepp mullorna och den iranska statens polismakt begår och begått mot kvinnor, barn och oliktänkande.

Det är mycket oroväckande och ett synligt bevis på att din tankefrihet och objektivitet på något sätt påverkats negativt och tillgfälligt gjort dig blind för synliga fakta. Du borde kolla upp vem som utsätter dig för denna skeva världsbild innan ditt medvetande begränsas så mycket att du blir "The joke of the century".

För att ge dig en lite mer nyanserad bild av verkligheten tycker jag att du skall smaka på lite av den beska medicinen.

Quote:

A 17 year old girl is sentenced to death by hanging.

Nazanin, 17, was sentenced to death by hanging for defending herself against three rapists.

A young girl who defended herself and her chastity against three male assailants who intended to kidnap and rape her causing injury to one of them who later died in hospital was condemned to death by hanging in an Islamic court in Iran. Nazanin who has seen no more than 17 Springs, all of which under the tyrannical rule of the Mullahs is now facing execution for trying to defend herself and her honor.

http://www.faithfreedom.org/Announcement/601081013.htm

Och skillnaden i straffskalan för småpojkar och småflickor säger inte så lite om din totala avsaknad av objektivitet. I mina ögon är det en självklarhet att man inte hugger av små barn fötterna. Du måste antingen vara helt pantad eller ingift i släktskap med en av mullorna. De där som i sken av religionen packar in miljontals dollars på sina bankkonton runt omkring i världen eller som en del i exil uttrycker det, persiens nya härskarklass.

Quote:

Punishments

Article 49 exempts children from punishment. Addendum 1 to this article defines a child as someone before puberty. But in the civil law puberty for boys is 15 and for girls 9 lunar years (article 1210, addendum

1). So girls come of age for punishments six years before boys. This is particularly striking since in everything else such as inheritance, custody over children, marriage, divorce, ownership, travel, giving witness etc women are considered delicate creatures in need of protection by men. But when it comes to being punished, suddenly they are more mature and responsible for their actions. Less rights, more punishment. One can imagine a situation where a boy of 14 and a girl of 9 steal. According to the law she would lose four fingers of her right hand for first offence (article 201), her left foot for the second offence, prison for third and execution for the fourth! He would go scott free.

Book 2 of the Islamic Penal Codes is devoted to hodoud (pleural of hadd). Hadd is defined as “a punishment in which its form, extent and character is defined in sharia’ laws” (article 13).

Article 134: “If two unrelated women appear naked under a cover without cause, they will be punished (ta’azir) with less than 100 lashes. If they repeat this act [despite] a repeat ta’zir, on the third occasion each will receive 100 lashes.” There is no male equivalent of this law.

Qazf means to accuse someone of adultery or sodomy. While the normal punishment for “qazf” is a hadd of 80 lashes (Article 139), if a father or paternal grandfather accuses their child of “qazf” they will be given the lesser punishment of ta’zir (article 149). The mother, however, is excluded from this reduced punishment.

http://www.iran-bulletin.org/political_islam/punishmnt.html

Här är ytterligare några s.k. icke medmänskliga handlingar av din favoritregim.

Quote:

Quote:

Smuggled film of Iran hanging shocks Western viewers
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=2252

Quote:

Matsism är ingen tonåring eller litet försvarslöst barn. Han är en vuxen man och borde ha såpass mycket kunskap vid det här laget att han inte går på den klassiska "min pappa är starkare än din" leken.

Det finns väl knappast någon här som inte insett att det finns otroligt mycket desinformation som alla makthavare på hela planeten använder för att smutskasta sina motståndare.

Att som du gör blunda för den ena sidans övergrepp och godta den illusoriska motpartens mord och tortyr av en hel befolkning tyder bara på att du inte fattat ett piss om vad det handlar om egentligen.

Enligt mitt sätt att se så handlar det om att olika makthavare med eller utan koppling till varandra förslavar jordens befolkning mentalt och fysiskt under olika politiska -ismer och religioner.

... och du, min pappa kanske är starkare än din! Men det betyder inte att de behöver vara fiender när de istället skulle kunna hjälpa till att avslöja "HOAX" världen över. Men risken finns ju att du genom din pappas arvsanlag ärvt genen som sabbar det där med objektivitet.

Posted on: 2007/4/21 7:24

Anonym
Quote:

matsism wrote:

Det bor fler kristna, judar och zoroastrer i Iran än vad det bor muslimer i Sverige.

I Iran bär bara nyanlända flyktingar från ockuperade Afghanistan burka.

Ta reda på fakta innan du slänger ur dig MI6- och CIA-finansierade fördomar/dessinformation.

En kvinna jag känner åkte och semestrade till iran för kanske 5-6 år sedan och var tvungen ha slöja på sig
(hon är ateist)
Jag ska ta och ringa de iranier jag känner och få höra deras sjuka historier igen.
Jag undrar varför en 23årig kvinna till mig en gång sade
"det enda som är bra i mitt land är att de inte har respekt mot grova krimmenalla"

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper