vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Parti och samhälls frågor
Som relativt nyvaken hukar jag mig för eventuella påhopp

Men jag har lite funderingar kring politiska agendor. Hur resonerar ni när (om) ni röstar på ett part? Om man ser till dom bilderbergarna som finns innom politiken, som vilka inte verkar bli inbjuda iform av vilka dom är utan vilken position man sitter på!? Kan man då rösta på ett parti som "gynnar" den lilla människan? För hur man än vänder och vrir så dansar väl (parti) ledarna efter elitens pipa? Och då känns det som pest eller kolera?

En tanke kan vara att rösta på dom mindre etablerade partierna för att får ner jättar så som socialdemokraterna och moderaterna?

Och hur kan vi hjälpas åt att låta bli att sponsra nwo genom att ändra vår konsumtion av produkter och livsmedel? En tanke kan vara att vi mer försöker anväda oss av tjänster? Har fått för mig att vi kanske håller våra pengar och energi innom folket mer? Kom gärna med egna idéer, och va sparsam med era påhopp, är som sagt ny

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Parti och samhälls frågor

See User information
Välkommen Arthax!

Vi är alla barn i början.

Du kan ju börja med att "läsa på" angående detta med New world order.

Några tips är "Sanningen skall göra er fria" av David Icke

"Under skorpionens tecken" och "Världsbyggarnas bedrägeri" av Juri Lina.

Eller lyssna på Alan Watt och hans audio "blurbs" på.

www.cuttingthroughthematrix.com

Angående politiken så är mitt råd att först läsa på vilken agenda och idé som den nuvarande eliten arbetar efter ( Se ovan tips ) SEN kan du studera hur mainseammedia fokuserar på vissa politiska idéer, händelser eller fenomen som man på olika sätt antingen negligerar eller misskrediterar. Där har du då antagligen hittat Elitens svaga punkt.

En tumregel är att i de flesta fall ljuger medierna för oss eller i bästa fall blir du bara serverad halvsanningar. De gör allt för att få folk passiviserade eller inriktade på de "problem" som de själva vill att du ska fokusera på.

Posted on: 2007/4/18 16:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Arthax wrote:
Som relativt nyvaken hukar jag mig för eventuella påhopp

Men jag har lite funderingar kring politiska agendor. Hur resonerar ni när (om) ni röstar på ett part? Om man ser till dom bilderbergarna som finns innom politiken, som vilka inte verkar bli inbjuda iform av vilka dom är utan vilken position man sitter på!? Kan man då rösta på ett parti som "gynnar" den lilla människan? För hur man än vänder och vrir så dansar väl (parti) ledarna efter elitens pipa? Och då känns det som pest eller kolera?

En tanke kan vara att rösta på dom mindre etablerade partierna för att får ner jättar så som socialdemokraterna och moderaterna?

Och hur kan vi hjälpas åt att låta bli att sponsra nwo genom att ändra vår konsumtion av produkter och livsmedel? En tanke kan vara att vi mer försöker anväda oss av tjänster? Har fått för mig att vi kanske håller våra pengar och energi innom folket mer? Kom gärna med egna idéer, och va sparsam med era påhopp, är som sagt ny

Välkommen till VAKEN !
Jag tror också man kan störa partier i Riksdagen genom att rösta på partier utanför Riksdagen så länge det inte har likadana åsikter som dom etablerade partierna ett bra ex på vad man inte bör rösta på utanför riksdagen är FI som uppenbarligen är en röstsväljare åt VänsterPartiet.FI som för övrigt fick vara med i val vakan 06 vilket annat parti utanför Riksdagen fick det?Parti som är värda en röst enligt mitt sätt och se på det är SD och ND dom är i mot NWO agendor som EU,Massinvandring,globalisering och Radikal Feminism.
Det är svårt att inte stöda NWO ,globaliseringen är så uttbred med produktion från låglöneländer att inte köpa produkter i från KINA eller Indien eller andra låglöne paradis är nästintill omöjligt men med tanke på alla Slavecamps med bla barnarbetare är det moralsikt sätt vidrigt .Kina har lagar som är i mot Barnarbete men det är bara för att stilla alla västerländska konsumenter som har någon form av samvete.En Kinesisk industriarbetare har ca 1000-2500kr i månaden. Man utnyttjar även sina lagar att fylla ut sina arbetsläger tex en prostutierad kan utan rättegång hamna i ett arbetsläger i 2-3år minst.Jag tror inte bönderna i tex Kina och Indien är speciellt imponerade på globaliseringens resultat med tvångförflyttning till storstäderna(urbanisering)eller vidriga utsläppt av kemikalier och andra gifter i deras vattendrag m.m .Att inte producera varor som man tekniskt sätt har möjlighet till och med arbetslösa som skriker efter ett jobb är ett komplett vansinne men allt handlar ju om billig arbetskraft bara i USA räknasca 30-40 milljoner jobb försvinna till låglöneländer inom 10-15år .Men Globaliseringen är ju så bra

Anonym
tack för välkomnandet!

Håller på att plöja igenom "och sanningen skall göra er fria" En otroligt tung rodd bok med fruktansvärt mycket fakta att ta in, nöjer mig med 1h åt gången, annars får hjärnan problem att rensa ut allt gammalt och fylla på med sann information.

Finns det någon chans att det skulle kunna etablera sig ett parti mot nwo? t.ex som pirat partiet? Dom var ju i liten skala och gjorde sig ändå hörda och spred sitt budskap. Skulle vi inte kunna skapa nått liknande?

Anonym
En annan möjlig väg är att infiltrera befintliga partier på lokal nivå.

Anonym
Partier som pratar om NWO är
Nationaldemokraterna
sverigedemokraterna och ny framtid men det säger inte att de har rent mjöl i påsen fär det!

Anonym
Intressant att sverige demokraterna talar om NWO, det tycker jag de kan göra mycket mer av.

See User information
Quote:

Apa wrote:
Partier som pratar om NWO är
Nationaldemokraterna
sverigedemokraterna och ny framtid men det säger inte att de har rent mjöl i påsen fär det!

Björn söder är en catat: "vän till israel" , det säger väl allt?
SD är en del av NWO enligt mig, så det var ett mycket dåligt exempel på ett parti som "pratar om NWO".
SD skrapar endast på ytan till problemet som Sverige har idag, men som så många andra liberala populistpartier så tar man aldrig tag i de verkliga problemen.

Man måste slita upp röterna för att bli av med ogräset!

Då är isåfall ND ett bättre alternativ även ifall de är en fis i vinden.

Posted on: 2007/4/19 10:18

Anonym
Quote:

Trygve_Bauge wrote:
Björn söder är en catat: "vän till israel" , det säger väl allt?
SD är en del av NWO enligt mig, så det var ett mycket dåligt exempel på ett parti som "pratar om NWO".
SD skrapar endast på ytan till problemet som Sverige har idag, men som så många andra liberala populistpartier så tar man aldrig tag i de verkliga problemen.

Man måste slita upp röterna för att bli av med ogräset!

Då är isåfall ND ett bättre alternativ även ifall de är en fis i vinden.

SD är väl inte en del av nwo skulle ja tro men de har finslipat sitt parti så att det låter som idag som socialdemokraterna på 70talet.
Sen om några är israelvänner so what?
De tar upp frågan sen skiter ja i partipolitik.
som sagt kommer de in i riksdagen 2010 kommer det koka på rosenbad och folket framför TVn kommer diskutera frågorna som SD driver i soffan och det kan aldrig vara fel.
men jag håller med dig till 100% ändå

See User information
Men apa.
Ifall du inte tar tag i roten på problemet så bytar du endast ut ett sketet styre mot ett annat. Mer än så kommer inte att hända.

Fördelen med att SD kommer in nästa val är att SD (Förhoppningsvis) hamnar i en vågmästarroll, då kan det dumma folket se hur deras älskade demokrati fungerar. Fast det lär väl inte bli någon ändring i massans klena skallar iaf.

Posted on: 2007/4/19 11:08

Anonym
Quote:

Trygve_Bauge wrote:
Men apa.
Ifall du inte tar tag i roten på problemet så bytar du endast ut ett sketet styre mot ett annat. Mer än så kommer inte att hända.

Fördelen med att SD kommer in nästa val är att SD (Förhoppningsvis) hamnar i en vågmästarroll, då kan det dumma folket se hur deras älskade demokrati fungerar. Fast det lär väl inte bli någon ändring i massans klena skallar iaf.

Jovars men invandringen kommer ju diskuteras

Anonym
Jag kommer peka finger och säga "bilderbergare".

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper