vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Sverigedemokraterna VS Mona Sahlin i TV4

See User information
Jag är en soffligare har alltid varit .Jag tycker att Demokratin har ..
diskriminerat (folkets röster )ang SD ,Jag är ingen sympatisör av ,
varken (Small.medium,very large)..Men att lösa detta i 10 min agenda är verkligen låg vatten .Snacka om mobbing.

Jag anser att flera debbater av detta slag kommer upp.TX ..NI har 5 min på er vargod sjung ut borde gälla alla i en Demokrati som Svea.
Detta är en skandal i o .f. s.. låt alla tala ut även i Riksdagen...

Å står man å halv runkar i TV ..så får man spruta i brallan ..Lars har lärt sig av sina misstag...Hoppas Svt (media )gör det samma detta är inte slut här inte om ni tror det.............................

Posted on: 2007/4/20 15:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Apropå Ohlys resonemang:

-Vi tar och ska ta debatten med Sverige demokraterna när som helst!

Men han ville inte "ta debatten" i går.

Hur f-n går det ihop.

Jag har många erfarenheter där ND och SD:are bjudit in bl.a Vänsterparetiet på debatt och VARJE gång har de nekat!

MEN vid ett flertal andra tillfällen så har bl.a Ung vänsteraktivister "dykt upp" vid SD och NDs möten BARA för att störa, föra oväsen och på andra sätt försöka sabotera deras möten ibland genom extrema våldshandlingar.

Bara detta visar på att Ohly är en simpel lögnare!

För en vecka sen var det ett jädra liv om hur oppositionsledaren i Zimbabwe blev misshandlad av regeringstrogna huliganer och hur de på olika sätt hindrat de i valarbetet där.

Detta malde på i en vecka i medierna på bästa sändningtid.

Saken är ju att samma saker sker här i Sverige. SD och ND-aktivister blir mordhotade, misshandlade av statsstödda terrorgrupper som Ung vänster och AFA och på annat sätt med fega maffiametoder, utmålade som "Faschster" precis som man i Sovjet pekade ut regimotsåndare som "kontrarevolutionärer" eller "faschister".

Posted on: 2007/4/20 15:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Så vad för typ av debatt önskar ni er?

Majoriteten vet vad SD står för men håller helt enkelt inte med.

Detta eftersom genomsnittet tänker några steg längre.

I kontrast till att döma andra människors tillvaro och säga vad de bör göra med den.

Det handlar inte om vem som bor var.

Posted on: 2007/4/20 17:51

See User information
Quote:

provoceramera wrote:

I kontrast till att döma andra människors tillvaro och säga vad de bör göra med den.

Nä så långt har vi inte kommit .JAG menar just dom som var på TV:4 i går ,en bra start tycker jag POLITIKERNA .trode du fattadet detta ..du /ni måste läsa mellan raderna i bland en fördel ..att inte behöva å förklara allt;;;;;Detta var den första i TV debbat med SD har du en annan länk??När detta tas upp(mobbingen) vi bor i ettYttrande....land-----k
fortfarande.. terrorn är inte på vår tröskel än ,, men det kommer jag lovar...men ok jag ger mig .....Lös detta här då ...Du jag är finne i röven ..känner jag det som ..Svea viker sig för VERKLIGHETEN...
demokrati = = = kolla media runt om gröten som är varm

Posted on: 2007/4/20 18:10

See User information
Quote:

provoceramera wrote:

Jag har inget sagt om "typ av debatt" - jag tänker på samhället, där finns politik - och i vårt land Absurdistan har illasinnade krafter tagit över allt mer efter Tage Erlanders tid.

Vad menar du med att SD är större idioter än de som styr nu?

På vilket sätt styrs samhället snabbare i fel riktning över stupskanten med SD i maktposition än med Sahlin, menar du.

Klämmer din sko att de politiker som skulle stå upp och peka ut dåliga saker i tillvaron samtidigt då pekar mot egna dåligheter - därför gäller det att peka ut dessa politiker såsom Åkesson som idioter? För du skriver: "I kontrast till att döma..."

Vill du kanske att dina dåligheter ska normaliseras i namn av tolerans - av tex den med det som huvuduppdrag Mona Sahlin.

Om du inom dig hade tyckt att att företeelser som barnamord och pervo inte är enligt hur vi bör leva, så hade du nog inte hållt på och lekt försvarsadvokat för Sahlin.

Idag läste jag att en av de mest evil efter MS - Birgitta Ohlsson, ska ta över Folkpartiets kvinnoförbund. Jag har genom åren läst en hel del av hennes hårresande synsätt och uttalanden - och foton på henen talar sitt tydliga språk, burr. Naturligtvis puttas hon nu fram i hierarkin - vilket land - hon och Sahlin.

Läs här vad hon sagt:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15803#forumpost15803

Inget får vara ifred för denna femtekolonngrupps sabbande.

Jag såg tex. på sajten som är minnesfonden för Anna Lindh - där sitter Lundby-Wedin i styrelsen... så därför är denna fond nu en fasad för att promota demonish things i namn av tolerans, mot fördomar... det var lite tråkigt att se. Precis likadan, fast väldigt mycket värre har http://www.levandehistoria.se/ blivit - jobbar intensivt för homopromotande. Jag läste en gång om deras bilprojekt - rosa taxibilar som åkte omkring i Sthlm (kommer ej ihåg exakt) i regnbågstänk - antagligen körde de gratis - och de sysslade då med att dela ut info och promota "läggningar" (som inte finns). Förvånar mig inte om Lundby sitter med där också, eller Sahlin.

Lundby tog fram en LO-fond för kulturell berikning - för att bli huvudsponsor för prideskammen i Stockholm - våra medlemspengar - till att demolera ett land och det som håller det kvar, vid liv.

När ledare är djur och evil - då är det finito - nu är det ungefär samma som infördå Rom/grek-gossesex-pervo-kulturen grasserade. Målningarna i tex Pompeiji har restaurerats - kan visa på hur en man tar en kvinna bakifrån och själv tas i skitan av en annan man - "människor"...

Posted on: 2007/4/20 18:17

Edited by novax on 2007/4/20 18:50:39
Edited by novax on 2007/4/20 18:52:52
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Ok jag måste vara dum eller nåt.

Så förklara för mig en gång till.

Vad är det som gör sverigedemokrati bättre än någon annan typ av demokrati?

De är ju bara ytterligare några i ledet som vill bestämma över andra.

Fast med en rasistisk prägel.

Posted on: 2007/4/20 18:21

See User information
Denna fråga får du lösa själv , det gjorde jag , så prova att ..
se det från 2 sidor Zink kan ju det snålla jag är inte i mot någon som
intre vill skada mig fysiskt ,,,sen å andra sidan är vi alla olika ...
Jämn för bara en rulle från Hollywodd.. du tyker att den var bra ,som fan men inte Benny, vem har rätt ???Men för den sakens skulld är vi slavar som får betala.....

Vi ser det från en annan syn vinkel...Vem vinner på det hela att dölja ena pung kulan å drar i den anndra.......Jag förstår att vi inte löser deta här men i a .f...FOLKETS röst är det som räknas...eller???

Posted on: 2007/4/20 18:33

See User information
Quote:

provoceramera wrote:

Det är ju bara ytterligare några i ledet som vill bestämma.

Nu glider du... och pratar om typer av demokrati... Jag pratar om vilka som kanske lite mer än andra står kvar i synsätt som inte lika illa skadar upprätt förståelse hos människor. Sahlin och andra har ju jättesnabbt fördummat en nation med listigt toleransblaj - för vem vill inte vara tolerant...

I en sluttid så ÄR ALLT som styr och har makten nu bara till för att degenerera ned de fd. människorna till att de blir helt väck och övertagna - därför kommer aldrig sådana som Åkesson att ha en suck att säga till om i makten - det är för sent och över för länge sedan. Men det finns fortfarande kvar mänsklighet inom många "människor", en verklig godhet mm - som inser att detta är något väldigt fel som pågår - en del av dem kanske är lite borta via religioner eller annat... men det spelar ingen roll - huvudsaken är att man inte inom sig anammar eller följer med i den snabbt sjunkande måttstocken vad gäller grundläggande aspekter - då är man på den nivån - det är det jag tycker är så allvarligt - det är faktiskt bara därför jag skriver dessa inlägg - för jag bryr mig personligen inte det minsta om vilka som styr, eller jag har inget politiskt intresse som sådant...

Det borde inte vara så svårt att se på historien - hur det varit i grupper, kulturer på deras sluttamp - och då även fatta varför det blev just sluttamp. Fats som jag varit inne på mååååånga gånger, så är det en mycket större sak som pågår nu - det med att hela kosmos genomgår något, det med maya, 2012 och det (suck...) - det når snart detta tidsrum - nu vägas allt mot kosmos kriterier - alltså inte bara att någon kultur går under för att den blivit under denna lägsta nivås lägsta nivå, helt demonisk och bara karma kvar - så jag frågar igen då - var kan man höra till framöver om man inte inom sig ens kan/vill vara "normal, upprätt och en människa" i det gamla kosmos... kan man gå in i det nya kosmos då, efter att allt i det gamla ska vägas och ompositioneras? "Mänskligheten" är ju nästan inte kvar i det gamla kosmos - det är det gamla kosmos som försvarar dåligheterna i det... karman... för den vill inte dö - det är den som snackar, promotar, tolererar osv - enkla grundpusselbitar.

Det handlar om att räddas eller ej. Det evil vill inte att något räddas - agendan är ju att de vill överleva genom att ta över vårt skinn/våra kroppar.

Posted on: 2007/4/20 18:37

Edited by novax on 2007/4/20 19:32:12
Edited by novax on 2007/4/20 19:33:49
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

provoceramera wrote:

Hur ska "vanligt folk" kunna "hålla med" eller inte, om SD i princip aldrig får mediatäckning?

Hur ska "folk" kunna bilda sig en uppfattning om något de knappt har några kunskaper om?

Förklara det för mig!

Du själv verkar ju otroligt dåligt insatt i vad som har hänt i Sverige historiskt och samtidigt verkar du ha väldigt dålig koll på SD och NDs program.

"Ska de blinda leda de döva" anser du?

Dagens samhälleliga problem får du ju skylla på DE SOM HAR GENOMFÖRT DET POLITISKA PROGRAMMET SOM ÄR DESS ORSAK!

Capische! Är det så svårt att fatta!

Att skjuta på budbäraren är den okunniges enda försvar.

Posted on: 2007/4/20 19:03

Anonym
Bilderberger Mona +5% pro-nwo vänsterdrägg vs. 95% av Sveriges befolkning. (En ganska intressant iakttagelse för en som är en vit kristen invandrare). Är ni idioter? (för mycket big mac och plastic pac som är en total dos av östrogen, medast ni tror att ni är homofiler eller inte så genomförs det ni inte gillar, så planerat, så illuminerat)

See User information
Quote:

provoceramera wrote:

Genom att du FULLTÄNDIGT blundar för den destruktiva nedåtgående "utvecklingen" som skett i Sverige de senaste decennierna SAMT att du genom dina vänstervridna ståndpunkter stödjer denna sataniska politiska agenda är du MEDSKYLDIG till allt det lidande som människor idag genomlever på sjukhem, dagis, skolor, skilsmässohem och arbetsplatser.

Vem är då faschist?

Den som vill vända denna negativa trend och återupprätta människovärdet och folkgemenskapen?

Lär man sig inte uppskatta och älska sig själv, sina närmaste och sina förfäders strävsamma insatser och uppskatta den tradition och historia vi har att tacka för den välfärdsstat vi trots allt har kvar i dag fast i begränsad form, kan man heller inte uppskatta andras kulturer och traditioner.

Posted on: 2007/4/20 19:19

Anonym
Quote:

Varför inte ha en folkomröstning enligt Finsk modell? Fast då springer ni vänster pack och talar om "populist" och "fascism", Bilderberger-Vänster "demokrati"; FUCK OFF och ju förr eller senare kommer till räckligt många Svenskar fattar det så kan de rädda sitt land.

PS. Svenskar sprang fan och golade på mig till snuten, påstod vara äkta vänner medanst var bara skit, om det är karaktären som finns; kliv in i en riktig gaskammare så jag kan skratta gott. Pontifex kommer att slakta boskap. DS.

Anonym
312 322 333 16

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Gulligt hur ni börjar förolämpa både Ohly och Sahlin bara för ni inte kan möta deras resonemang på ett vuxet sätt.
.

De förolämpade sig själva
Lars Ohly sa att man ALLTID ska ta debbat mot rasister men de ska inte välkommnas i tv men annars ska man alltid ta debbat med dom?
hur får han ihop det.
han vet ju inte ens själv vad han tycker
han är kommunist men tog tillbacka det.
manen är ett skämt fast han skulle fanimej platsa på detta forum

Quote:

Jag tycker det var bra av Lars att uppmärksamma kopplingen till fascism då detta är exakt vad en nationaldemokratisk rörelse strävar efter. Jag är inte rädd för SD-politik i sig utan får snarare avsmak när jag tänker på de metoder sådana resonemang leder till.

Centerpartiet stödde hitler och deras ledare sade på 30talet
"jag är stolt antisemit" men centerpartiets förfluttna granskar man inte
muslimer satt ju i studion och muslimer hade egna SSsympatisörer under WW2

Quote:

SD-debbatören använder sig av är samma retorik som nazisterna brukade när de tog över makten i tyskland. Smutskasta den redan etablerade politiken och påstå att saker och ting inte är säkert längre. Riktigt lågvattenmärke när han dessutom började ta upp ekonomi. Den killen var inte riktigt torr bakom öronen.

Så om du hade tagit en debbat mot Soccarna hade du inte smutskasstat "etablisimanget" ?

hur ska "folket" ta tillbacka makten över sina liv om de inte får säga sanningen eller smutskassta det rådande politiska systemet?

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:

Man kan inte besluta var andra människor ska bo. Skapar bara problem. Släpp det och gå vidare med era liv. Det kommer nog lösa sig för er också.

Jaså det säger du?
skulle du vilja ha ett psykhem där du bor bo med psykopater,knarkare,pedofiler osv
eller ska vi "skydda oss" från dessa faror?
Är det okej att jag flyttar hem till dig i din lägenhet med 10 somalier eller är din låsta dörrr till din lägenhet en gräns?
jag antar du både stänger och låser dören?
"illusion"

och åter igen som du ALDRIG svarar på
DU SÄGER ATT EUROPER OCKUPERADE INDIANDERNA OCH IDAG LEVER DE I RESERVAT!

menar du att vita inte ska få ta över andras kolonier med svarta ska få bosätta sig var dom vill
berätta för mig skillnaden mellan europas ockupation av USA och Mellanöstern och afrikas ockupation av sverige

PÅ VEMS SAMVETE LÄGS FÖRINTANDET AV SVERIGE?

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:

Berätta för oss vad SD står för är du med i partiet?

De styrande har genom radio TV och tidningar fått folket att rata SD och ND i tron om att de är "nynazister"
De som tycker illa om SD och ND har nog aldrig hört deras tal eller läst deras partiprogram utan bara blivit lurade av medias nitbild av dom..
som hatiska unga män med rakade huvuden och bomberjackor!

Media har lärt folket tycka illa om ND och ND har aldrig fått försvara sig i media
vad beror detta på?

Såg du reklamen om debatten "där pratar mona sahlin" om att våga ta debbaten
men SD var inte med i reklamen varför

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:

De är ju bara ytterligare några i ledet som vill bestämma över andra.

Vilka partier tar upp NWO
jo dessa
här är en artikel från ND
http://www.nd.se/nyheter/dokument.asp?dokID=426

VAD VET DU OM DESSA PARTIER

Anonym
Hej hallå. jag är brun-vänster Chomsky som aldrig skulle kommentera Pat Buchannan's "Death of the West", Best seller eftersom www.aftonhoran.se inte har sagt något. Jag är så Rothshild/Wallenberg/Rockefeller avskum. Och Yelah säger ju att det finns ingen som har finansierat skiten och ända är gatekeepers och får pengar ifrån vissa stiftelser i alla fall. Det är ju trots allt en farm för så kallad "terrorism".

Anonym
Jag hoppas att amerikanerna besegrar röstfusket och väljer Ron Paul eller går direkt till inbördeskrig och därefter skjuter kärnvapenmissiler på europeiska politiker. (Oj så pedofil bilderberger) Oavsett vad så är brott och staff mycket viktigt och kommer aldrig att glömmas.

,

Anonym
Riksårsmöte 2007 | 2007-04-21, 12:00 | Av sverigedemokraterna.se
Riksårsmötet inställt
Sverigedemokraterna ställer in sitt Riksårsmöte nästa helg. Anledningen är att det danska hotellet nu också brutit mot det skriftliga avtal man hade med partiet. Orsaken är att man säger sig inte kunna garantera säkerheten.

Sverigedemokraterna tvingas nu ställa in sitt Riksårsmöte. Trots att mötet var flyttat till Danmark och ett skriftligt kontrakt var upprättat med Hotel Hvide Hus i Køge kom idag beskedet att hotellet bryter kontraktet.

- Det är beklagligt att man även i Danmark backar för hot om våld från vänsterextrema grupperingar. Jag hoppades på att man i Danmark stod upp för det öppna samtalet och demokratin på ett bättre sätt än vad man gör i Sverige, men det tycks nu som om alla backar för våldsvänstern, säger partisekreterare Björn Söder.

Anonym
Quote:

Apa wrote:
Riksårsmöte 2007 | 2007-04-21, 12:00 | Av sverigedemokraterna.se
Riksårsmötet inställt
Sverigedemokraterna ställer in sitt Riksårsmöte nästa helg. Anledningen är att det danska hotellet nu också brutit mot det skriftliga avtal man hade med partiet. Orsaken är att man säger sig inte kunna garantera säkerheten.

Sverigedemokraterna tvingas nu ställa in sitt Riksårsmöte. Trots att mötet var flyttat till Danmark och ett skriftligt kontrakt var upprättat med Hotel Hvide Hus i Køge kom idag beskedet att hotellet bryter kontraktet.

- Det är beklagligt att man även i Danmark backar för hot om våld från vänsterextrema grupperingar. Jag hoppades på att man i Danmark stod upp för det öppna samtalet och demokratin på ett bättre sätt än vad man gör i Sverige, men det tycks nu som om alla backar för våldsvänstern, säger partisekreterare Björn Söder.
s
Detta är för jävla sjukt :-
Statligt kontrollerade Afa har ju nätverk i hela uropa dom är starka i Tyskland & Danmark dom springer statens ärende men är för korkade för att själva fatta det.SD är inte mer skyddat i Danmark det hade slutat med liknade riots som raiden mot Ungdomens Hus .
Att inte Svenska myndigheter garanterar säkerheten för SD och ND vissar tydligt vad dom står för Fascism om detta hade hänt något av dom etablerade partierna skulle media och folk i almänt tyckt detta var för jävligt.
Danmark vill ju knappast slösa skattepengar på ett Svenskt parti detverkar nästan som att SDskulle behöva hyra inn legosoldater för att garantera sin säkerhet.Vad säger ni andra på VAKEN om detta?oavsätt om ni sympatiserar med SD eller inte så kan ingen på ett forum som detta stöda AFA och andra nyttiga idioter som springer Statens ärende och fungerar som ett verktyg att slå ner obekväma politiska motståndare.

See User information
Det sennaste är att Sahlin fick djävligt mycket kritik för denna debatt
----------INTern---kritik ...Var allt jag hörde,,Kommer säkert mera i
veckan som kommer ...Ni minns vad Göran (s) sa..hehe så är det med utmanigar men kan få dom rakt upp i face-

Posted on: 2007/4/21 17:52

Anonym
Nekin Pekgul företräder S ett parti som är för mångkultur och oansvarig invandring men har själva flytt i från Tensta hon tycker inte det var säkert nog för mycket yrkes kriminella gäng etc.Hon tyckte det var bra att Sd inte fick någon lokal til sitt Riksårsmöte det är bra att samhället tar tydligt avstånd från SD.
Dom sprider så mycket lögner och måste bemötas .

Ilmar Repalu den lile vesslan tyckte inte om att man tog debatten och tycker att folk som röstar på SD inte är så politiskt insatta eller kunniga.

Svenska folket måste VAKNA Svenskar är nog bland dom mest hjärntvättade i världen .

Anonym
Quote:

CrushNWO wrote:
Nekin Pekgul företräder ett parti som är för mångkultur och oansvarig invandring men har själva flytt i från Tensta hon tycktr intr det var säkert nog för mycket yrkes kriminella gäng etc.Hon tyckte det var bra att Sd inte fick någon lokal til sitt Riksårsmöte det är bra att samhället tar tydligt avstånd från SD.
Dom sprider så mycket lögner och måste bemötas .
Ilmar Repalu tyckte inte om att man tog debatten och tycker att folk som röstar på SD inte är så politiskt insatta eller kunniga.

Svenska folket måste VAKNA Svenskar är nog bland dom mest hjärntvättade i världen .
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=342601 hör själv ordagrant vad Svinnen sa.
Första inslaget.

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper