Vakencorner
|
Cannabis compound slows lung cancer in mice
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nog har man laddat ett lok, chillum joint o så men man vistte ju inte den healande effekten då.
Länk:http://www.newscientist.com/article/dn11630?DCMP=NLC-nlette r&nsref=dn11630 say no more ![]()
Posted on: 2007/4/20 20:31
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Cannabis compound slows lung cancer in mice
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Fantastiskt...
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har aldrig fått sådant skit och jag röker braj varje dag. Hell the Republic.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Oj oj oj jaxtone skulle ha flugit i taket vaken.se börjar ju likna en inkörsport till tyngre droger.
Posted on: 2007/4/20 21:08
|
|||
|
Att se är inte att förstå
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nu är det så att 10 av 10 alkoholister har börjat med att dricka vatten. Källor: CIA, Ford Foundation, Rockefeller Foundation and Herst Publishing.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Det kanske verkar rimligt men dina källor är kända lögnare.
Posted on: 2007/4/20 21:29
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men kan inte Zink hjälpa mig i "debatten"?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Prova lithium kanske?
Posted on: 2007/4/20 21:34
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hela argumentet är sant men missvisande, de flesta rökare röker 22 cig och de flesta braj rökare kör 3 eller 4 på semestern, do the math men det är så svenska staten, rockefeller foundation och bilderberger club, NÄMNDE JAG DET: BILDERBERGER CLUB? vill påstå att det inte är bra eftersom då kanske man inte tror på BILDERBERGER CLUB. May they burn in hell forever.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Alla deras "argument" är rök och speglar som inte ens tål 10 min granskning, såvida ni inte är totala idioter, ta reda på skiten själva ifrån vetenskapliga studier etc. (som finns på internet)
Ni vet väl att WTC 7 inte ens ser ut som en demolering eller att bruna och svedda sittdynor inte ser brännskade ut efter som då skulle den ha brunnit upp. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
911 provade dom riktiga saker!!KOM I HÅG DET..... (marijuana) skarattretande. då borde ju halva Eu vara sjuka för länge sen enligt (hemliga källor)mig
Posted on: 2007/4/20 21:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I en del trådar så skrivs det nu så man knappt kan läsa - varför?
Det här är inte riktigt min melodi men http://www.fcda.org/cannabisbrain.htm morsning
Posted on: 2007/4/20 21:56
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=iymksyyigcg
Posted on: 2007/4/20 21:59
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag läste Zinks BULLSHIT (direkta citat), inget som går att skylla på gräs. WHAT THE FUCK...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag hoppas vissa är bättre på att läsa än att skriva - det måste nästan vara så...
"Young adults were also identified as having poorer physical health, more chronic diseases and higher levels of suicidal ideation when regularly using marijuana." http://www.sciencedaily.com/releases/2005/06/050611153907.htm
Posted on: 2007/4/20 22:41
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det fis missar sig i debatten
eller............. I alla fall tror jag på ... Växten som ......de e ju för fan den vitaminrikaste på planeten, den mest användbara tydligen. Nä den ska vi bannlysa, va fan e de. Henry Ford gjorde en bil av HAMPA, starkare än stål, Ni tvivlare som sitter å runkar luft va fan säger ni om de dårå, "Up In Smoke" ![]()
Posted on: 2007/4/20 22:44
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
(Vov)ax... Jag trodde inte att du "läste" vetenskap. ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
monitor: Helt fel på alla punkter, det enda som händer är att du belönar dig själv tills dess att ruset lämnar kroppen. Precis som en alkohol-, mat eller sexmissbrukare gör. Hur mycket du än stoppar in i ditt svarta hål av tomhet. Desto mer vill du ha! Fyll det med nåt vettigt istället. Pröva en djupare kunskap om livets alla dimensioner så kommer du förstå att alla tillsatser är onödiga!
Posted on: 2007/4/21 7:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Great! Helande effekt... - jag ska tipsa om en ny sak: tänk . ![]()
Posted on: 2007/4/21 7:42
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
vad jag menade med healande effekt är ju växtens enorma användningsområde, från mat till medicin till kläder.
Inte nått annat, även om det kan föredras framför alkohol för vissa. lok och joint krockade jag med för 35 år sen, men har repat mig efter vissa konflikter med ett tillika krockat samhälle. Ok ![]()
Posted on: 2007/4/21 8:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Min förståelse säger mig att "hela" drog-kriget är en konspiration. Dessutom är "hela" medicin-industril en konspiration.
Så om du studerar saken så märkar man att cannabis är ett av de mest använda medicinska växterna i hela historien och att de mesta av den information som vi får i dag är falsk och dissinfo. Man kan missbruka allt, vatten, smör ect. Det är inte samma debatt. Saken är den att växten cannabis har mycket bra läkande eganskaper.
Posted on: 2007/4/21 8:35
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Micro jag gillar din förståelse
![]()
Posted on: 2007/4/21 8:47
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jo jag förstår att du menade så - och så kan man ju säga... Men egentligen så är helande effekter bara effekter och helat är det inte. Mineraler, vitaminer, fettsyror och det - det är det som är byggstenarna rent fysiskt - och vatten... det ger kroppen det som den behöver för att ta hand om ALLTING. Annat som vi gör, tex äter vitlök, eller något annat - det ger effekter, kan boostra någonting - men grunden finns ändå inte där - det är en temporär effekt som på ytan vi översätter till att "jag åt det och kände mig mycket bättre". Så är det med allting - vi söker effekter. Hela läkarvetenskapen, och alternativa synsätt, är bara effektsökeri, och når självfallet inte bakom ytan här där problem/sjukdomar visas på. Det är karma i botten, och den kan ingen ta bort med molekyler... - allt trixande är bara att symptom (verkan av djupare orsaker) flyttas på i tiden, och tar sig andra uttryck och former.Att tro på att det finns bot därute... hur kan någon vaken forfarande tro på sådant... det är inom oss alla problem finns - det är bara genom att höja sin nivå genom kultivering som hälsa kan nås. Hur är det ställt egentligen - jag har postat detta flera hundra gånger, ändå är det benhårt så att kanoterna ska till varje pris vara tomma. Man måste förstå vad bot/helande är - och vad som är medel att det till synes verkar vara puts väck... Jag skulle kunna ge massa exempel på personer som fått massa terapíer, kanske varit hos healers ochfått sin cancer "botad"- det har inte dröjt många år förrän de fått annat, ofta värre cancerformer.
Posted on: 2007/4/21 10:07
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login