vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Föredrag: ESTONIAGATES POLITISKA DIMENSIONER

See User information
Alla sanningssökare!
Intressant föredrag på gång i Göteborg den 5 maj.
Be there!

Föredrag med Advokat Henning Witte

ESTONIAGATES POLITISKA DIMENSIONER

Den 28 september 1994 förliste M/S Estonia på Östersjön när hon seglade mellan Tallinn och Stockholm. Minst 852 människor dog i en ohygglig katastrof. Vad var det egentligen som hände? Varför finns det fortfarande så många obesvarade frågor kring förlisningen och ingen ansvarig efter snart 12 år? Under föredraget presenterar Witte som är anhörigombud för rättsprocessen i Paris fakta, som pekar på att Estonia sänktes. Under sitt mångåriga arbete med Estonia-processen i Paris erhöll han det ena beviset efter det andra för att något ohyggligt skulle döljas. Detta arbete ledde till att Witte gav ut boken M/S ESTONIA SÄNKTES.

• Flera överlevande vittnar om märkliga omständigheter kring förlisningen, något som haverikommissionen försökt dölja.
• Varför har vissa vittnen skrämts till tystnad?
• Vad hände med några av besättningsmännen ombord på Estonia bla andrekapten Avo Piht som rapporterats blivit räddad, men sedan en kort tid efter förlisningen försvunnit under mystiska omständigheter?
• Videoklipp och fotografier tagna från dykningar på Estonia samt provresultat av metallurgiska undersökningar på delar av skrovet visar att Estonia sprängdes.
• Ny fakta presenteras om de hemliga militärtransporter som ägde rum vid upprepade tillfällen på Estonia fram tills förlisningstillfället. Witte redovisar också hur viktiga fakta och utredningsmaterial förstördes angående militärtransporterna på Estonia av smugglingskommissionens utredare Johan Hirschfeldt.
• Witte avslöjar hur de viktigaste massmedierna censureras av sina ägare och STYRELSEN FÖR PSYKOLOGISKT FÖRSVAR (del av den militära underrättelsetjänsten).
• Carl Bildts, Mona Sahlins och Mats Odells ansvarslösa mörkläggarroll och USA-styrdhet avslöjas. När Estoniabomben börjar att brisera kommer de att förlora sina jobb!

Föredraget avrundas med frågestund. Fika säljs under pausen.

Varmt välkomna!
Datum: lördagen den 5 maj
Tid: 15.00-18.00
Plats: Annedalsgården (Carl Grimbergsgatan 52, Göteborg). Nära Linneplatsen.
Entre: 60 kr.

Vägbeskrivning: Åk med spårvagnslinje 2 och stig av vid Seminariegatan. Promenera in på den lilla gångvägen mellan hyreshusen som leder till en park som ligger på höger sida. Längst framme vid parken på en liten höjd ser ni ett rött trähus som är Annedalsgården. Gå till vänster om byggnaden för att ta er till entrén som ligger på övre plan.

För mer info: estoniasanningen@spray.se

Posted on: 2007/4/18 22:31
"ATT VARA VAKEN ÄR ALLT"

"Allt liv utgör en enhet. Människorna är ett, och jag är ett med dem"

"Yoga är upphävandet av den psykiska maskinens mekaniska, och automatiska aktivitet" -Patanjali.

"Den vise styr sina stjärnor, dåren styres a...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Föredrag: ESTONIAGATES POLITISKA DIMENSIONER
Du menar det är som vanligt när det gäller stater och politiker?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Kommer det möjligtvis ske videoinspelning av föreläsningen?

Jag har tyvärr pga flera omständigheter omplanerat mitt schema och kommer inte se föredraget live. Om det gick att ta del av det ändå, så vore ju det enormt bra. Visste vore det väldigt smidigt med en DIVX/AVI att sprida på piratebay samt vaken.se. Om Herr Witte är med på det dvs? Han skulle väl inte förlora något på lite exponering av hans föredrag?

Anonym
Tips till Witte och andra:

U-båtens besättning samarbetar med de som kapat Estonia.

Se´n dyker de på bryggan ned till en sluss i ubåten!

En ubåt är otroligt stryktålig, eftersom den skall kunna stå emot högt vattentryck.

Ryss spåret är säkert bara diversion för att journalisterna inte skall hitta de verkliga förövarna!

Leta bland Bilderbergarna säger jag, deras enorma stöld av taxdollars varje år ger dem råd att hålla sig med Trident ubåtar!!

Jag glömde motivet.

Att göra sig av med konkurrenter till Mona Sahlin(många unga socialdemokrater med på Estonia) för överskådlig tid.
Året efter körde hon sin stylade kampanj för att bli partiordförande.
Det gick åt skogen, som vi alla vet, men anmärkningsvärt var att hon kopierade Richard Nixons "checker speech" i sitt försvar!!

Länk till Kissinger och Rockefellers mao!

Värt att tänka på.

Anonym
Rammar man en ubåt; tom. med en liten pissbalja på 700 ton så sjunker den som en sten.

Anonym
Inte en Trident, inte en chans

See User information
Hej,

Kom och lyssna till föredraget så får ni mer fakta om de omständigheter som ligger till grund för förlisningen.

#Militärmaterial fraktades regelbundet på Estonia (känslig topputrustning från det forna Sovjet)

# Lasten skulle til något annat västland..

#9 st besättningsmän som rapporterats räddade har blivit kidnappade dagen efter katastrofen (rapporter finns om ett CIA plan som avgick från STHLM området den 29 september 1994, med 9 st oidentifierade personer.

#Myndigheterna sysslar med en aktiv mörkläggning av vad som egentligen hände.

Alla är varmt välkomna.

Detta föredrag ger också en djupare insikt i de dolda maktstrukturer som finns inom världseliten, något som Witte fick insikt i när han verkade som juridiskt ombud för de anhöriga i Rättsprocessen i Paris. Kopplingar till Bildergruppen och deras årsmöte 1995 (Mona Sahlin Deltog första gången i Bilderberggruppens möte året efter Estonia katastrofen)
Och mycket mer!!

-Kalevala.

Posted on: 2007/4/20 10:50
"ATT VARA VAKEN ÄR ALLT"

"Yoga är upphävandet av den psykiska maskinens mekaniska, och automatiska aktivitet" -Patanjali.

See User information
Skulle någon kunna kontakta denne Witte och fråga ifall man får spela in föredraget ? Låter jävligt intressant men kan tyvärr inte närvara där just då.

Posted on: 2007/4/20 10:54

See User information
Kent Härdstet (s) Hgb.. han överlevde detta senarium mycket bra vittne .Han finns i telekatalogen (eniro)han kanske inte vill öppna sig
någon annan som oxo vill maila han om detta (jag ringer nu)...vi får se..............

Posted on: 2007/4/20 14:58

See User information
Quote:

sale wrote:
Kent Härdstet (s) Hgb.. han överlevde detta senarium mycket bra vittne .Han finns i telekatalogen (eniro)han kanske inte vill öppna sig
någon annan som oxo vill maila han om detta (jag ringer nu)...vi får se..............

Bra initiativ, Sale!

Är det nån som har förslag på fler "högdjur" som det på ett eller annat sätt kan vara av intresse att kontakta inför föredraget?

Journalister?

Posted on: 2007/4/20 15:06

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sale wrote:

Bra initiativ, Sale!

Är det nån som har förslag på fler "högdjur" som det på ett eller annat sätt kan vara av intresse att kontakta inför föredraget?

Journalister?

Alla riksdagsmän bör få info om det.
Är det någon som vet om det finns någon lista på deras adresser - jag har haft en men den är förlorad - det tar sån tid att plocka dom en och en på tex riksdagens sajt.

Bra om det sätts infolappar om det på stan, bibbor, skolar, näckrosen osv...

Posted on: 2007/4/20 16:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
En SSBN George Washingon (en klass) som bär tridents (D5) kan inte navigera i Östersjön och har ingen vilja att göra så eftersom deras SLBM kan nå hela globen ifrån Cape Hattereas, och rammar man skiten så sjunker den, det är anledningen till att de har 26 torpeder.

Anonym
ALLA BORDE TA SITT ANSVAR OCH KONTAKTA TIPSA MÄNNISKOR OM DETTA!

See User information
Quote:

Apa wrote:
ALLA BORDE TA SITT ANSVAR OCH KONTAKTA TIPSA MÄNNISKOR OM DETTA!

Någon/några måste nog samordna.

Tex att tala om vilka man skickar till, eller säga att "jag" kan ta riksdagens ledamöter i mitt län - jag kan ta journalister på tidning x - eller något... tillfället måste utnyttjas - det är ju till för att ge folk kännedom om det... det räcker inte med att evenemanget hålls... - det ingår även att lägga upp hur och på vilka sätt man kan informera om att det hålls - finns det tex några journalister som någon har/har haft personlig kontakt med, kan de nu kontaktas... många små detaljer med vilka man når ut till kan få väldigt stor oanad effekt, ringar vidare.

Posted on: 2007/4/20 20:41

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Kan någon klistra in hur Witte och company villl att inbjudan som skickas ska se ut. Kalevala kom väl med lite mer text i ett inlägg.

Posted on: 2007/4/20 20:57

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Ryska nationaliser blev pissed off och sänkte några spionerande horor, vem bryr sig med tanke på att svenska regeringen gnällde minsann inte över 9/11

Anonym
Det är dags att bärja båt satan (vilket aldrig kommer att hända)

See User information
Hej,

Angående inbjudan och liknande till folk så ber jag er att avvakta med sådant. Detta är något som vi ordnar som arbetar med föredraget.

Jag är ansvarig för föredraget och jag är givetvis tacksam för att folk på vaken sprider information om föredraget, men då ENDAST FLYGBLADET eller infot som finns via huvudsidan på vaken.se

Var vänliga och respektera detta!

För mer info hänvisas intresserade till: estoniasanningen@spray.se
eller till min gästbok på vaken.se.

Varmt välkomna!

Posted on: 2007/4/21 8:06
"ATT VARA VAKEN ÄR ALLT"

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
En SSBN George Washingon (en klass) som bär tridents (D5) kan inte navigera i Östersjön och har ingen vilja att göra så eftersom deras SLBM kan nå hela globen ifrån Cape Hattereas, och rammar man skiten så sjunker den, det är anledningen till att de har 26 torpeder.

ÄH TOMTEN , VI PRATAR OHIO CLASS UBÅTAR!

ÄVEN KALLADE "TRIDENTS"!

NÄST STÖRST I VÄRLDEN, 170 METER LÅNGA!

DRIVS AV EN FUSION KÄRN REAKTOR!

OERHÖRT TÅLIGT SKROV!

FÅR INTE VARA MÖJLIGA ATT SÄNKA, EFTERSOM DE ÄR

STRATEGISKA!

INTE AV ETT LITET RORO FARTYG I VARJE FALL!

----------------------------------------------------------------------
OCH JUTTA RABE, MED SIN RYSS SPRÄNGNINGS TEORI DÅ?

"MUDDING THE WATERS SHILL" SÄGER JAG

Edited by TheArbiter on 2007/4/21 15:43:59

See User information
Quote:

Kalevala wrote:
Hej,

Angående inbjudan och liknande till folk så ber jag er att avvakta med sådant. Detta är något som vi ordnar som arbetar med föredraget.

Jag är ansvarig för föredraget och jag är givetvis tacksam för att folk på vaken sprider information om föredraget, men då ENDAST FLYGBLADET eller infot som finns via huvudsidan på vaken.se

Varmt välkomna!

Detta då:
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=90

Kanske kan se över och fixa småfel.

"Vad hände med några av besättningsmännen ombord på Estonia bla andrekapten Avo Piht som rapporterats blivit räddad, men sedan en kort tid efter förlisningen försvunnit under mystiska omständigheter?"

Där kan man ha kommatecken efter Estonia: "...Estonia, bland annat andrekapten Avo Piht..."

"Föredraget avrundas med frågostund." - ska vara "frågestund".

Posted on: 2007/4/21 17:09

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Vem från Vaken skall se föredraget? Skall någon filma om det är tillåtet?

See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

Kalevala wrote:
Hej,

Varmt välkomna!

Detta då:
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=90

Kanske kan se över och fixa småfel.

"Vad hände med några av besättningsmännen ombord på Estonia bla andrekapten Avo Piht som rapporterats blivit räddad, men sedan en kort tid efter förlisningen försvunnit under mystiska omständigheter?"

Där kan man ha kommatecken efter Estonia: "...Estonia, bland annat andrekapten Avo Piht..."

"Föredraget avrundas med frågostund." - ska vara "frågestund".

Helt riktigt, detta känner vi till. Tryckfelsnisse var redan framme och vi hann inte ändra innan det gick till pressarna...

Tackar dock för tipsen!

Använd bara infon som finns på första sidan som text i ev utskick mm.

Flygblad finns men bara i Göteborgs området.

Häls Kalevala

Posted on: 2007/4/21 20:40
"ATT VARA VAKEN ÄR ALLT"

See User information
Dumma fel trycks nisse (stavning med eftergift för "vaken"), han är säkert illuminati också

Posted on: 2007/4/21 20:43

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
som jag tidigare skrev, kommer föredraget spelas in för jag antar att det är MÅNGA som vill se vad han har att säga!

Posted on: 2007/4/28 13:43

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper