vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Odd Fellow ?

See User information
help me out.
Vilka är dom vad gör dom?

nån som har koll?

paz y amor!

Posted on: 2007/4/25 7:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Odd Fellow ?

See User information
Med deras ord:
http://www.oddfellow.se/storlogen/fos.asp

De är väl humanister...

... är humanist och lite annat från destruktionsanläggningen. Om humanism mm:

I got this PM: <***RedAlert***> Atheist Quotes page on the ISA Forum :D >>>>>>>>>> http://peoplepower.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=75

So my replay is: Humanism and Ateism and comes from Communism. Wall Street is the backers of both Communism and Nazism.

Humanism has correctly been defined as a religion, both by the Supreme Court and the Humanists themselves. To the Humanist, man has replaced God. Man's achievements are his redemption. There is no need for God in his system or vocabulary. Instead of evolving, man is going full speed back to the sins of the Gentiles of Romans chapter 1. Like other religions, the Humanist has his creed as well. The Humanist Manifesto I and II are the documents that capture the thoughts and goals of the Humanist best. These two booklets use the phrase "religious Humanism" repeatedly to show that they accept it and recognize it as a religion.

Morality and religious views must not hinder science, such as point 17 of Manifesto II, " We would resist any moves to censor basic scientific research on moral, political or social grounds." Thus the advancement of cloning, stem cell research, etc. According to point 14 of Manifesto II, world population must be kept in check (shades of the forced sterilizations and abortions of China?) while euthanasia and suicide must be allowed, point 7.

Humanism is not a subject, as such. It is instead a worldview, a framework upon which they would build all the other subjects.
Thus, Humanism should be of vital interest to everyone. Humanism fails miserably, as the answer is not in man, but rather the problem is in man.

--

"Now faith is the assurance (hupostasis = "to stand under", i.e., support, foundation) of things not seen. For by faith the men of old gained divine approval. By faith we understand that the world (aionos = ages, or world) was created (katartizo = to fit, or render complete) by the word (rhemati = the oracles, sayings, or spoken utterances) of God, so that what is seen came into being out of that which is unseen."

Posted on: 2007/4/25 9:31
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vad grundar du på att Odd Fellow är Humanister?

Posted on: 2007/4/25 17:53

See User information
De flesta stora män som kallat sig humanister har inte varit särskilt trevliga mot enskilda individer i stort. De liksom mosat individer under teoremet att om alla skall ha det bra så måste en del människor faktiskt lida och offras.

Jag tycker att ordet låter fint och om dess innebörd skulle kunna bli vad jag tror att de flesta kopplar samman det med så kanske fler skulle slippa lida på grund av profithunger etc...

Men då får man nog köra det på individnivå istället för toppnivå där falska profeter och psykopater flockas.

Men vad vet jag, jag gillar ju inte ens en folksamling på 10 pers!

Posted on: 2007/4/25 20:48

See User information
Quote:

Dan wrote:
Vad grundar du på att Odd Fellow är Humanister?

Fingertoppskänsla och luktar låååång väg.

Humanism
http://susning.nu/Humanism

What is Humanism?
http://www.jcn.com/humanism.php4

Sjöräddningssällskapet, som tilltalsnamnet är idag, är fortfarande en ideell och frivillig förening.
Sällskapet har på 56 räddningsstationer runt vår kust och Vänern, Vättern, Mälaren och Hjälmaren ca 100 räddningsbåtar.
Från tunga kryssare typ Astra, Dan Broström till mycket snabbgående räddningskryssare.
Dessa räddningskryssare bemannas av 1200 frivilliga besättningsmän och på de större stationer finns det åtta fast anställda skeppare.
I mitten av 1990 talet inriktade sig SSRS:s styrelse på att sällskapet skall börja byta ut sina räddningsbåtar mot snabbare enheter.
Det bestämdes att sällskapet skall verka för tre nya båttyper en
16-meterstyp "Odd Fellow"-klassen,... hojk hojk.

---

Man kan läsa om Rice - hans son säger att det var ett misstag att han var frimurare och Odd fellow - för han attackerade humanismen - står det i texten - visst, en ordensman attackerar ju inte humanismen, så det var ett misstag.
http://en.wikipedia.org/wiki/John_R._Rice

Posted on: 2007/4/25 21:40
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper