vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 »

Anonym
Re: Kan någon förklara?
Skulle Bush administrationen tom. erkänna att de demolerade byggnaderna för att de inte skulle tippa över så skulle Zink fortfarande hävda att det inte var någon false flag terror op.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

sale wrote:
Jag om någon har fattat att du inte går att "överbevisa " det är inte min sak att bevisa att du bara vill ha (nya sidor med inf)okm 911 ,,
duu zink har fyra liv , det köper jag ,men att vaken.se är ditt bästa liv du har upplevt..så känner jag det om dig,. Jag vil visa en pannkaka , hur det ser ut på bild..för det kan inte du...??? Eller kan du visa . å sluta ställa mot fråga. Vi får se.........
Detta är uppenbart vid detta laget..Så ta på cyklopet. å dyk in i framtiden zink.....................

http://video.google.com/videoplay?docid=-4731051210315608217

Nu ger jag upp. Om du inte kan se mycket rök på den video som jag länkade till för jag tog den då de syns aktiv var röken kommer ifrån så kan inte jag få dina ögon oberoende av vilken bild eller video jag länkar till att se röken från WTC 7.

Inser du det? Det finns ingen bild, film eller video i hela världen som får dig att se rök från WTC 7 branden.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Det ser väldigt glest ut med röken och inga synliga brandhärdar, jämfört med andra skyskrapor som har brunnit och inte har rasat.

Förresten, nämn en jämförbar byggnad som har rasat pga. brand.

Om der ryker så måste det väl brinna inne i byggnaden eller är det rök utan eld?

Enligt mig finns det ingen jämförbar byggnad.

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Skulle Bush administrationen tom. erkänna att de demolerade byggnaderna för att de inte skulle tippa över så skulle Zink fortfarande hävda att det inte var någon false flag terror op.

Om de skulle erkänna det skulle jag visst tro på det men de med alternativa teorier kan inte erkänna att de inte vet vilka sprängämnen (Vanliga sprängämnen? Termit? Thermate-TH3?) som användes och inte vilka de var som utförde sprängningarna.

Två av de mest angörande sakerna för att kunna visa på att sprängningar har skett kan man inte komma överens om eller visa att någon har gjort det.

Sprängningarna är inte analoga med att om man hittar en ihjälskjuten person på en gata så vet man att en mördare finns någonstans.

Sprängningarna är analoga med att folk säger att någon har blivit mördad men ingen har sett mordet bara hört något det tror var skott.

Anonym
Quote:

sale wrote:
Jag om någon har fattat att du inte går att "överbevisa " det är inte min sak att bevisa att du bara vill ha (nya sidor med inf)okm 911 ,,
duu zink har fyra liv , det köper jag ,men att vaken.se är ditt bästa liv du har upplevt..så känner jag det om dig,. Jag vil visa en pannkaka , hur det ser ut på bild..för det kan inte du...??? Eller kan du visa . å sluta ställa mot fråga. Vi får se.........
Detta är uppenbart vid detta laget..Så ta på cyklopet. å dyk in i framtiden zink.....................

http://video.google.com/videoplay?docid=-4731051210315608217

Denna video är exempel på att liknar explosion = bevis.

Det som blänker kan lika gärna var aluminiumplåtarna från WTC fasaden eller whitebord eller glas.

Det finns för mycket annan som kan blänka till vid ett ras än att de behöver vara från en explosion.

Anonym
Smälter majbrasor byggnadsstål eller ens böjer lite armeringsjärn? Ja Zink, du ser rök, det finns en eld eller flera, är de stora eller varma? Åk till en gjuteri och se.

Anonym

Anonym
Quote:

Tyvärr så stämmer inte deras analys då fotona inte är tagna vid samma tillfälle som andra är taga av röken från WTC 7.

Jag har titta på dessa bilder och jämfört med andra där man ser rök från WTC 7 och det är på några av dessa inte något nämnvärd rök från WTC 5 och 6 så röken måste komma från WTC 7.

Anonym
Ja, säkerligen...

See User information
Quote:

Tomten wrote:
Smälter majbrasor byggnadsstål eller ens böjer lite armeringsjärn?

En bilbrand böjer järnvägsvagnar.
http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9513

Posted on: 2007/4/26 20:34

See User information
Ja du zpz2 det där var en bra liknelse. Järnvägsvagnar och byggnadsmaterial är samma sak

Posted on: 2007/4/26 20:51
- -

Anonym
Man brukar inte konstruera järnvägsvagnar i solitt stål utan endast så mycket som behövs för att hålla ihop vagnen.

See User information
Quote:

Tomten wrote:
Man brukar inte konstruera järnvägsvagnar i solitt stål utan endast så mycket som behövs för att hålla ihop vagnen.

Man brukar inte bygga hus i solitt stål utan endast så mycket som behövs för att hålla uppe byggnaden.

Posted on: 2007/4/26 20:59

See User information
Det är inte ens någon ide att försöka prata vett med zpz2 och zink, jag hoppas ni har insett det, lägg energin på nåt vettigare istället..!

Dessa nötter kommer nog tyvärr aldrig att förstå våra argument i dessa ämnen.. och vad som är sant och inte! Tror att dom kommer att befinna sig i den 5%-gruppen som ALDRIG kommer att inse!

Posted on: 2007/4/26 21:08
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Det är inte ens någon ide att försöka prata vett med zpz2 och zink, jag hoppas ni har insett det, lägg energin på nåt vettigare istället..!

Dessa nötter kommer nog tyvärr aldrig att förstå våra argument i dessa ämnen.. och vad som är sant och inte! Tror att dom kommer att befinna sig i den 5%-gruppen som ALDRIG kommer att inse!

Jag tycker att du inte ser vad jag ser på bilder så hur kan du förklara att du inte ser att WTC 7 röken kommer från WTC 7 utan hävdar att de kommer från WTC 5 och 6 trots att röken inte visa den blåst som fanns kan få röken från WTC 5 och 6 att slicka WTC 7:s fasad.

Kan du visa på en liknande situation från en annan brand. Alltså en brand från en intilliggande mindre byggnad som får det att se ut som rök kommer från den mycket högra byggnade i närheten.

Om inga kritiker fanns runt världen som kritiserade de alternativa teorierna runt 911 skulle de bara bli fler och fler varianter av dem för de finns gott om folk i världen som sväljer teorier som det är svårt för andra, som kritiker av dem, att se hur de är praktiskt genomförbara och det lider alla de alternativa teorierna av. De är antingen ogenomförbara enligt teorierna (som att smälta stålet med laser) eller så fattas de bevis på att många avgörande personer finns eller har deltagit i händelserna (som vem sköt ned Flight 93, skickade missilen i Pentagon eller placerade sprängämnen i WTC 1, 2 och 7).

Att kräva en utredning av Bush & Co inblandning i 911 kommer bara att ge något resultat om de verkligen var inblandade. Om de inte var inblandade kan hur många indicier på detta som helst presenteras utan att det om 10 år blivit någon utredning.

Om det verkligen var 19 kapare från främst Saudiarabien som utförde 911 utan Bush & Co medverkan så vet vi redan vad som egentligen hände och ”insider jobbet” kan aldrig utredas för det har aldrig funnits.

Anonym
Du är ingen kritiker, du tror alltid på den officiella tesen oavsett vad, de kan tom. ändra denna sju gånger och gissa vad, det gör "kritiker" zink också. Man borde lägga till en funktion i forumet: <ignore user>

See User information
Inte ska man ignorera zinken inte? Alltid kul med kritiker, gör diskutionerna lite intressantare

apropå laser stråle skit teorin så hoppas jag inte att någon verkligen tror på den? PDF om energistrålar och 911

Posted on: 2007/4/27 7:36
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Quote:

muglert wrote:
Inte ska man ignorera zinken inte? Alltid kul med kritiker, gör diskutionerna lite intressantare

apropå laser stråle skit teorin så hoppas jag inte att någon verkligen tror på den? PDF om energistrålar och 911

Judy Wood anser att "Directed-Energy Weapons (DEWs)" tog ned WTC.

Hon håller till på:

http://911scholars.org/

Och har en egen hemsida i mitt tycke rörig hemsida:

http://janedoe0911.tripod.com/

Där hon kritiserar Steve E Jones teori:

http://janedoe0911.tripod.com/why_thermite.html

See User information
Det är ju er det inte går att tala vett med!
Zink är den enda som kommit med något konkret!

Hur kommer det sig att ni konspirationsteoretiker på över 6 år inte kommit med något som håller vid en lättare granskning?

Svara på dessa frågor på ett hållbart sätt så blir jag impad!

Hur har man lyckas aptera flera ton sprängmedel utan att någon märkt det?

Hur har man kunnat dra flera kilometer kabel (som behövs för att få en samordnad explosion) utan att någon märkt det?

Om inte kapare flög planet,vem gjorde det och varför?

Hur har man lyckats få alla dessa människor som måste vara inblandade att hålla tyst?

Vad skulle Bush tjäna på att rasera WTC och döda tusentals amerikaner?
Startat krig har han ju gjort för mindre...

Nä,det är lättare att hitta hål i andras verk än att komma med något hållbart själv...

Quote:

TeBe wrote:

Posted on: 2007/4/29 13:46

See User information
Du JBA69 Jag får väl börja med "godag & välkomen Jba69.
'Du känner zink ser jag. Att komma till ett forum och (vara Grandioso) är storartat.Hur tror du att du skall få respekt när du bara kliver in och (vill ha) tillfredsställelse genom att säga impad? Om jag
inte blir det så er ni inget värda.Är detta korrekt? Sen när du säger

Nä,det är lättare att hitta hål i andras verk än att komma med något hållbart själv...
Hur har man lyckas aptera flera ton sprängmedel utan att någon märkt det?

Hur har man kunnat dra flera kilometer kabel (som behövs för att få en samordnad explosion) utan att någon märkt det?

Om inte kapare flög planet,vem gjorde det och varför?

Hur har man lyckats få alla dessa människor som måste vara inblandade att hålla tyst?

Nr 1# Detta är väldigt ömsesidigt. JBA69 du har zink´s argument.!

Nr 2#+3# Var det flera ton sprängmedel ? Du antyder till detta!

utan att någon märkt det? Hur mycket vet du själv om 911 ?Hur kom
ni in på detta ?Har du forskat i detta eller ,skulle vara kul att veta lite mer om(mänskan)bakom lixom, om du förstår mig?Om inte..

jag hoppas ni har insett det, lägg energin på nåt vettigare istället..

Posted on: 2007/4/29 14:37

Anonym
JBA69 kan kanske redovisa vad Zink har jobbat med, han vill inte göra det eftersom det är ganska fånigt och påstå att man är stålexpert, cement expert och har minsann sysslat med både det ena och det andra. Du är väl inte ytterligare en av zinks alternativa karatärer, man blir lite förvirrad när namnet inte börjar med z.

See User information
JBA69 vad vet du om sprängmedel? Hur många finns det tx?OSV

För zink kan inte det så bra, men effter som du frågade på ett proffsigt sätt så skulle jag oxo bli "impad". Om du kunde svara på det

Jag tycker att du missar helheten i 911,å fastnar på detaljer ang VEM
är A vem är B varför var det inte C....bla bla.

Tycker du det var ok att FEMA? (nu vet jag inte hur mycket du kan om 911)Men jag tror att du vet en hel del.Fema var på plats på måndagen och var klara för insats,, på ,du ,vet att 911/2001 var på en tisdag det kommer du ihåg va?

Posted on: 2007/4/29 14:53

See User information
Ja,jag har läst en del om konspirationsteorier för det fascinerar mig lite!
En gemensam nämnare på de forum jag vart på är att man sällan
eller aldrig får några svar på frågorna av konspirationsteoretikerna
utan de bollas tillbaka.
Jag tycker att om man har en konspiratinsteori,
så bör man kunna ge ett troligt scenario
med motiv och tillvägagångssätt för att bli tagen på allvar!

Sen att det finns brister i rapporteringen beror nog snarare på att kunskap bygger på erfarenhet
och erfareheten när det gäller skyskrapor som blivit penetrerade
av trafikflygplan är tämligen begränsad!

Nä,nu drar jag mig undan denna diskussion då jag insett att ni inte kommer kunna övertyga mig om nått annat
än den officiella versionen är den mest troliga!
Jag lär inte kunna övertyga er heller om att det är mest troligt!
MVH/JBA69

PS har ingen aning om vem Zink är DS

Posted on: 2007/4/29 17:12

See User information
PS du har ingen aning om någoting!:)..

Det handlar inte om vem som har gjort det eller vem som är skyldig, det handlar om att sanningen ska fram. Må sen de skyldiga vara mars invånare från planeten Pluto, det skiter jag i, jag vill veta SANNINGEN i vilken form som helst.

För den sanningen dom försöker slå i oss kan inte stämma, där är för många saker som inte stämmer med verkligheten. För många frågetecken som ingen kan svara på eller vill svara på. Hade dom velat tysta oss teoretiker så hade dom släppt bevisen på att där tex flög in ett plan i Pentagon. Det måste finnas film bevis i någon kamera som övervakar den mest övervakade byggnaden i världen och därigenom hade dom kunnat tysta oss ganska enkelt och det tror jag oxo att dom hade gjort om det nu hade varit ett plan som flög in i byggnaden.

De enda bilderna som jag vet är släppta är dessa 5
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/1861977.stm
Från en trovärdig källa dessutom, så att man slipper höra talas om manipulerade bilder Det jag som sagt tycker är konstigt, är att det inte finns någon film utan bara dessa 5 bilder.

Ha det gott alla teoretiker, trevlig helg på er

Posted on: 2007/4/29 17:44

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper