vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Hur farliga är lyckopiller ?
Hur farliga är lyckopiller ?

= så här farliga är lyckopiller

Svullo = Död

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,740664,00.html

Mikael Ljungberg = Död

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,562754,00.html

Johanna Sällström = Död

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1056157,00.html

mm mm mm mm mm mm

ironiskt så hade alla kontakt med sjukvården !

min naturläkare så för länge sen att dom nya lyckopillerna är livsfarliga.

dom gamla var bättre dom va inte så lömska som dom nya ...

undersökningar som är gjorda visar att lyckopiller ökar självmords-risken

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hur farliga är lyckopiller ?
Jag fixar dina länkar:

Kan inte våra vetenskapliga skeptiker som alltid tror på den politiskt korrekta uppfattningen ta och testa några burkar prozac?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Jag fixar dina länkar:

Kan inte våra vetenskapliga skeptiker som alltid tror på den politiskt korrekta uppfattningen ta och testa några burkar prozac?

vad göra felet kompis

Anonym
Det är kommateknen i URL:en, man behöver klicka på länkknappen när man postar istället för att bara klippa och klistra in.

See User information
Utdrag från FASS om ett SSRI preparat:

"Depression är associerat med en ökad risk för suicidtankar, självskador och suicid. Denna risk kvarstår tills signifikant förbättring inträtt. Eftersom förbättring kan utebli under de första behandlingsveckorna, eller uppträder ännu senare, bör patienten följas noggrant till dess förbättring sker. Det är en generell klinisk erfarenhet att suicidrisken kan öka under de tidiga förbättringsfaserna.
Andra psykiska tillstånd för vilka Zoloft förskrivs kan också vara associerade med ökad risk för suicidalt beteende. Dessa tillstånd kan dessutom vara komorbida med egentlig depression. De försiktighetsmått som iakttas vid behandling av patienter med egentlig depression bör därför också iakttas vid behandling av patienter med andra psykiatriska sjukdomar.
Patienter som tidigare uppvisat suicidalitet eller patienter med påtagliga suicidtankar innan behandlingen påbörjas har en ökad risk för suicidtankar eller suicidförsök och bör observeras noga under behandlingen. Dessutom finns en möjlig ökad risk för självmordsbeteende hos unga vuxna."

Kryptiskt men det är ju den officiella teorin.

Posted on: 2007/4/27 14:24
Att se är inte att förstå

See User information
HWO:

Det får mig att tänka på samma sak varje gång en av dessa kända människor tagit sitt liv.

Psykvården är ett skämt.

Det är välkänt att dessa SSRI preparat ger en ökad ångestkänsla under inprogrammeringen. Ibland upp till 5-6 veckor.

Om man beaktar att patienterna söker hjälp när det psykotiska tillståndet blivit outhärdligt så är det fanimej direkt dödande att skicka hem människor i nöd med ett preparat som höjer skräcken och döds-, panikångesten med i vissa fall det tiodubbla.

Det säger ju sig själv att det blir outhärdligt.

Min lösning är att man antingen ser till att patienterna får alla resurser tills det att oron lagt sig till ett uthärdligt tillstånd och att man under tiden ger andra lugnande benzodiazepiner.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bensodiazepiner

Det är klart att de på sikt är beroendeframkallande men inget av dessa medel bör väl tas under längre perioder. Om de nödvändigtvis skall tas så måste det väl vara för att läget är akut och inga andra alternativ står till buds. (Detta med avsikt på mainstreamläkare och standardsjukhuskunskap).

På sikt går det ju att göra mycket för en människa i nöd men det kunskapen har ju knappast standardmedicinen något intresse av.

Posted on: 2007/4/27 18:32

See User information
Bensodiazepiner är kända för att skapa psykoser, men visst dom funkar ändå bra och är ganska nice på kort sikt. Problemet är att vissa läkare ger ut dom som godis till småbarn till folk som inte kan hantera beroendeframkallande droger.
Jag skulle rekommendera lite ganja för att reda ut depressioner, men tvärt emot vad många läkare säger så är det inte ett problem som ska hanteras kemiskt alls.
Vad gäller SSRI så har jag över ett års personliga erfarenheter av dom på grund av läkarlögner.
När jag slutade med dom så fick jag under en tid uppleva riktig depression. Lyckligtvis så hade jag en del erfarenhet av tex amfetamin avtändningar och andra knarkrelaterade hemskheter så jag var van och bet ihop.
Men för en normal människa måste det vara väldigt jobbigt att sluta.

Posted on: 2007/4/27 19:18

See User information
HWO:

Till skillnad från dig så har jag upplevt helt andra sidor av ganja men eftersom du är en sån ivrig förespråkare av denna drog så vill jag bara klargöra två saker.

1. Jag tänker inte ge mig in i en milslång dialog om alla fördelar du upplever med denna drog

2. Alla drogupplevelser är individuella så det går aldrig med säkerhet säga att någon annan kommer att ha samma upplevelser som en själv. Därför skall man egentligen aldrig ge råd till en annan människa när det gäller bruk eller nyttjande.

Däremot förstår jag vad du menar med att tända av på det ena och det andra. Vad man inte tänker på med bruk av droger är att det motsatta sker när man börjar med en drog. Den bakvända avtändningen som även kan kallas tillvänjning.

Det var i detta avseende jag menade att Benzo kunde vara ett tillfälligt alternativ för att klara av den psykiska påfrestningen av att käka SSRI.

Posted on: 2007/4/27 19:27

See User information
Håller med dig till 100% men av mina egna erfarenheter av SSRI så skulle jag tro att "dom" inte berättar hela sanningen om drogen som vanligt.
Jag tror det finns någon annan funktion med dom eftersom dom promotas så hårt. Framför allt om man tappar respekten för sitt eget liv vad betyder det för respekten av andras.
Tex:
Jeff Weise, Red Lake High skolskjutningen
Charles Carl Roberts, Amish skolskjutningen
Cho Seung Hui, Virginia Tech skolskjutningen
Eric Harris och Dylan Klebold, Columbine skolskjutningen
Alla åt SSRI
Makes you think

Lämnade inte du vaken under stor pompa och ståt för att du hade slösat bort tillräckligt med tid på oss som inte ser längre än näsan?
Varför är du inte tankefrihet.se där du slipper tänka på den hemska vakencensuren?
Jag tycker inte du känns så mogen/vaken som du utger dig för.
Men men välkommen tillbaka genom bakdörren jax.

Posted on: 2007/4/27 20:19

See User information
Quote:
HWO:
Varför är du inte tankefrihet.se där du slipper tänka på den hemska vakencensuren?

Jag tycker inte du känns så mogen/vaken som du utger dig för.

Ärligt talat så besöker jag väl vilka forum jag vill... eller har du några härskarsyndromaspekter på detta och vill införa någon slags kinesisk censur på vilka forum som är olämpliga att besöka?

Jag fattar faktiskt inte vad du snackar om! Du måste blanda ihop mig med nån annan!

Dessutom undrar jag varför du inbillar dig att jag ens skulle komma på tanken att jag skulle vara så jävla uppblåst att jag ens kom på tanken att påstå att jag skulle vara mer mogen än andra!

Det är väl överhuvudtaget inte upp till mig att bedöma sådana saker. Det överlåter jag åt andra för att få en subjektiv bedömning av mina inlägg. Det vanligaste misstaget på olika internetforum är dock att de många känslomässigt omogna individer inte kan skilja på person och sak och att de låter detta styra deras kommunikation. Störande och omoget enligt mitt sätt att se det.

Om du gör den tolkningen och känner att jag skulle vara mer mogen än andra som skriver på forumet så ligger faktiskt den bedömningen helt i dina händer. Det enda jag gör är att skriva ner mina tankar och omvandla dem till ord via ett tangentbord.

Exakt var har jag i så fall konkret påstått att jag var mer mogen än någon annan?

Posted on: 2007/4/28 3:37

See User information
Så både blaubeere och jag har tagit fel på vem du är?
Har jag och humlan någonsin haft långa trådar om droger eller har du läst mina och jax diskussioner?
Tycker du att det är ok att ljuga?
Sen är det väl ganska uppenbart att det jag skriver är min bedömning, när jag dessutom använder ord som tror, känns och verkar.
Härskarsyndromaspekter vet jag inte så mycket om, förklara gärna.

Quote:
Därför skall man egentligen aldrig ge råd till en annan människa när det gäller bruk eller nyttjande

Känns som om du är en utav dom ivrigare rådgivarna.

Vad gäller din vakenhet så uppfattar jag det som att du har en del saker och tänka lite djupare på, men gång på gång uppmanar du andra att tänka djupare och ifrågasätter deras ålder osv osv.
Försökte bara väcka dig lite men du gick på defence direkt.

Posted on: 2007/4/29 0:26

Anonym
Jag känner några som käkat soloft och det var enligt dom ett stort misstag de blev helt avtrubbade och känslomässigt borta
alla känslor såväl kärlek som ångest som hat.

See User information
Quote:
HWO:
Har jag och humlan någonsin haft långa trådar om droger eller har du läst mina och jax diskussioner? Tycker du att det är ok att ljuga?
Sen är det väl ganska uppenbart att det jag skriver är min bedömning, när jag dessutom använder ord som tror, känns och verkar. Härskarsyndromaspekter vet jag inte så mycket om, förklara gärna.

Citat:

Därför skall man egentligen aldrig ge råd till en annan människa när det gäller bruk eller nyttjande

Vad gäller din vakenhet så uppfattar jag det som att du har en del saker och tänka lite djupare på, men gång på gång uppmanar du andra att tänka djupare och ifrågasätter deras ålder osv osv.

Tänk om du kunde hålla dig till ämnet istället för att gå in i känsloyttringar och personregi.

Fantastiskt att du avslöjar en uppenbar svaghet hos dig själv på detta sätt. Snacka om att ditt "triggerword" GANJA så övertydligt får dig att bli 100% subjektiv. Patetiskt!

Men som sagt håll dig till ämnet istället så skall du se att ditt blodtryck går ner ett par enheter!

Posted on: 2007/4/29 9:29

Anonym
Jag tycker att våra zkeptiker kan käka några burkar av dem eftersom det är bara foliehattar som tror att de skulle faktiskt ljuga.

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
HWO:
Har jag och humlan någonsin haft långa trådar om droger eller har du läst mina och jax diskussioner? Tycker du att det är ok att ljuga?
Sen är det väl ganska uppenbart att det jag skriver är min bedömning, när jag dessutom använder ord som tror, känns och verkar. Härskarsyndromaspekter vet jag inte så mycket om, förklara gärna.

Citat:

Tänk om du kunde hålla dig till ämnet istället för att gå in i känsloyttringar och personregi.

Fantastiskt att du avslöjar en uppenbar svaghet hos dig själv på detta sätt. Snacka om att ditt "triggerword" GANJA så övertydligt får dig att bli 100% subjektiv. Patetiskt!

Men som sagt håll dig till ämnet istället så skall du se att ditt blodtryck går ner ett par enheter!

Vad är din trosuppfattning/världssyn?
Varför hetsar du inte mot SSRI preparat i samma utsträckning som mot ganja?
Det kan ju inte finnas några tvivel om deras skadeverkningar när jag till och med postat utdrag ur FASS som bekräftar det.

Posted on: 2007/4/29 10:30

See User information
HWO:

Som sagt jag tänker inte ge mig in i dina energikamper om ganjas vara eller icke vara.

Upplever det fortfarande som du inte riktigt är balanserad och i harmoni med dina chakran.

Läs inlägg #8
Här retar du upp dig!

Läs inlägg #9
Här börjar du känsloreagera!

Fortsättningen på denna dialog blir bara patetisk innan du kommit i balans med ditt eget psyke! En massa energi som både du och jag kan använda på ett bättre sätt skulle bara gå till spillo.

Fatta en sak! Jag tycker inte att ganja är en lösning för mig! Men jag har aldrig kommer aldrig att ens lägga en millisekund på att få dig att ändra på dina (o)vanor. Jag skiter fullständigt om du röker på tills det ryker ur varenda kroppsöppning du har.

Acceptera detta och du kommer att må mycket bättre.

Under tiden kan du lyssna på den här fina men entoniga sången:

http://www.youtube.com/watch?v=mhnA4YmQ5XQ

Roa dig även med denna reporter som blir totalt väck när han skall bevaka en militär operation då soldater bränner några ton av beslagtagen maja! Vet inte om det är fejk. Men om det är på riktigt så är det oslagbart kul! Nej det måsta vara fejk!

http://www.youtube.com/watch?v=P3New5cPuhE&mode=related&search=

Posted on: 2007/4/29 20:09

Edited by bumblebee on 2007/4/29 20:30:58
Edited by bumblebee on 2007/4/29 20:32:18
Edited by bumblebee on 2007/4/29 20:36:23
Edited by bumblebee on 2007/4/29 20:37:21

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
HWO:

Som sagt jag tänker inte ge mig in i dina energikamper om ganjas vara eller icke vara.

Upplever det fortfarande som du inte riktigt är balanserad och i harmoni med dina chakran.

Läs inlägg #8
Här retar du upp dig!

Läs inlägg #9
Här börjar du känsloreagera!

Fortsättningen på denna dialog blir bara patetisk innan du kommit i balans med ditt eget psyke! En massa energi som både du och jag kan använda på ett bättre sätt skulle bara gå till spillo.

Fatta en sak! Jag tycker inte att ganja är en lösning för mig! Men jag har aldrig kommer aldrig att ens lägga en millisekund på att få dig att ändra på dina (o)vanor. Jag skiter fullständigt om du röker på tills det ryker ur varenda kroppsöppning du har.

Acceptera detta och du kommer att må mycket bättre.

#8 Skrev du själv, jag var lugn.
#9 Var jag fortfarande lugn.
Ärligt talat känns det som att det mest är du som brusar upp dig.

Varför ljuger du om vem du är?
Tycker du att SSRI liksom ganja borde förbjudas?
Tror du att SSRI preparat är livsfarliga?

Du har tillskrivit mig många fel och tillkortakommanden i denna tråden som vanligt, men du verkar inte ens vara kapabel till att svara på några enkla frågor.

Posted on: 2007/4/29 20:33

See User information
Sluta att babbla om ditt knarkberoende. Jag är inte intresserad. Håll det för dig själv. Gå och rök en holk istället!

Bl.a. bl.a. bl.a. bl.a....

1. Nej det är inte ok att ljuga

2. Fattar inte vad du talar om? Jag är väl samma person jag alltid varit! Jag kan inte se att jag i mitt arbete eller inför min sociala bekantskapskrets är någon annan än den jag alltid varit. Vad fan snackar du om?

3. Nej! Det tjänar inget till. Men det vore ett drömläge den dag mänskliga psyket inser sina inneboende läkeegenskaper. Det är i så fall bättre att göra människor upplysta om deras inre krafter. Den dagen lär droger eller andra fejkade tillsatser vara överflödiga.

4. Nej! Jag tror att du är livsfarlig

Posted on: 2007/4/29 20:40

Anonym
Sluta snacka en massa skit, låt oss tala om de egentliga kemiska krigföringen emot boskap.

See User information
Quote:
Tomten:
Sluta snacka en massa skit, låt oss tala om de egentliga kemiska krigföringen emot boskap.

Bra talat! Hoppas att vi kan gå vidare nu istället för att stå och trampa på samma plats i kvicksand som stinker av personliga känslofällor.

Posted on: 2007/4/29 20:47

See User information
Den kemiska stridsföringen emot boskap!

Intressant uttryck om man med detta menar all boskap på planeten. Det är ju inte bara vi människor som fylls med kemikalier. Det gäller ju de stackars slaktdjur som föds upp med kemiska tillsatser och genförändringar för att köttindustrin skall kunna generera snabbare och större vinster.

När det gäller kossor och andra slaktdjur så vet jag inte om man börjat med antidepressiva ännu men för oss människor så är det ett gissel. Tror att det givetvis har ett samband mellan det nya stresssamhället med rotlöshet och brist på framtidstro som skapar nervvrak med panikångest och splittrade personligheter.

Om man ger ett preparat till någon oavsett om det är för migrän, könssjukdom eller dödsångest så fungerar inte sjukvården som något annat än ett slakteri utan efterkontroller.

Ett akutbesök eller läkarbesök skall klaras av på kortast möjliga tid. Sedan snabbt in med mediciner och hemgång. Ingen direkt uppföljning eller stöd på vägen. Det tror fan att många i psykiskt dåligt skick inte klarar av detta.

En människa som blivit i så desperat behov av hjälp behöver ju omtanke och förståelse dygnet runt. De behöver känna trygghet runt omkring sig och ha kännande människor som stöd.

Så funkar det inte idag. Det kan hända att de nya SSRI medicinerna i sig är ett gissel och planar ut känslolivet till en zombietillvaro. Men är det någon här som sett effekten av de mediciner man gav från 50-talet och framåt till människor som mådde psykiskt dåligt.

Då kan vi snacka om preparat som skapade zombies!

Skillnaden är att innan psykiatrireformen som kastade ut psykpatienter från vårdavdelningar för eget boende så såg man inte dessa killar och tjejer på gator och torg. De var inspärrade dygnet runt på det som kallades sanatorier, dårhus, sinnessjukhus etc...

Det kanske inte var bättre förr men det var inte alldeles ovanligt att människor som gick på den tidens psykofarmaka tog livet av sig då med. Det är ju egentligen samma misstag nu som då.

Människor i nöd behöver empati inte enbart mediciner!

Posted on: 2007/4/29 21:02

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Vad gäller SSRI så har jag över ett års personliga erfarenheter av dom på grund av läkarlögner.
När jag slutade med dom så fick jag under en tid uppleva riktig depression.
Men för en normal människa måste det vara väldigt jobbigt att sluta.

JAG KÄKAR SEROXAT OCH HAR ANVÄNT EFFEXOR DESSUTOM!

SEROXAT HAR JAG BÖRJAT ANVÄNDA 2GGR OCH SATT UT 1GGR!

FAKTUM ÄR ATT SLUTEFFEKTEN(DEN STABILA OCH SKÖNA) INTE

UPPNÅS FÖRRÄN DU KÄKAT MEDICINEN DAGLIGEN I 1 ÅR OCH

10 MÅNADER!!

DET BEROR PÅ ATT DET TAR DEN TIDEN FÖR KROPPEN ATT

BYGGA TILLRÄCKLIGT MED RECEPTORER FÖR ATT KUNNA

TILLGODOGÖRA SIG HELA SUBSTANSEN!(SA EN FARMAKOLOG

TILL MIG).

DET FARLIGA ÄR NÄR MAN TROR ATT MAN KAN SLUTA KÄKA

PLÖTSLIGT(JAG HAR PROVAT)! EFTER 3 DAGAR FÅR MAN

ÖRONSUS OCH LÄTTA HUMÖRSVÄNGNINGAR. EFTER DET KAN

MAN HAMNA I ETT SVART HÅL!

UTHÅLLIGHET MED KÄKANDET ÄR DET SOM GÄLLER(2 ÅR)

SEN KAN DU INTE BLI DEPPAD!

Anonym
Jag ber dig sluta SKRIKA, det är jobbigt att läsa anser jag och många andra.. Använd inte CAPS LOCK när du skriver.

Vart tar all den här psykiska energin vägen då, om du inte kan bli deppad efter 2 år med SSRI? Den byggs upp, sakta men säkert, och den vill ha ett utlopp... Meningen med att må dåligt är att man ska möta sin skuggsida och förhoppningsvis så blir man en starkare person med en högre nivå av självkännedom efteråt.

Men som det är nu så får vi tabletter så fort vi börjar känna något.. Påmminer lite om dystopin i THX1138..

Har själv varit inne i SSRI-träsket... Mådde OK, slapp panikångestattackerna (vilket i sig enbart är naturligt och sunt (inkapslade känslor) och inget att vara rädd för).
Det slutade med psykos på akuten efter några månader i SSRI-lyckolandet.. Tack och lov kom jag ner till "verkligheten" samma kväll.

Det var en väckarklocka för mig om att börja leva mer i samklang med naturen.

Anonym
Quote:

raybeam wrote:
Vart tar all den här psykiska energin vägen då, om du inte kan bli deppad efter 2 år med SSRI? Den byggs upp, sakta men säkert, och den vill ha ett utlopp... Meningen med att må dåligt är att man ska möta sin skuggsida och förhoppningsvis så blir man en starkare person med en högre nivå av självkännedom efteråt.

Har själv varit inne i SSRI-träsket... Mådde OK, slapp panikångestattackerna (vilket i sig enbart är naturligt och sunt (inkapslade känslor) och inget att vara rädd för).
Det slutade med psykos på akuten efter några månader i SSRI-lyckolandet.. Tack och lov kom jag ner till "verkligheten" samma kväll.

Det var en väckarklocka för mig om att börja leva mer i samklang med naturen.

Några månader räcker inte, tyvärr(och psykoser kan inte botas med SSRI)

Trodde stora bokstäver förenklade

Teorin om uppbyggt tryck stämmer inte alls

Och inte nödvändigheten i att då och då vara deppad. Heller.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper